Aloitetettiin eilen verenpainelääkitys

Lääkitys

Sain eilen verenpainelääkkeen ja lääkäri sanoi että kolme kertaa viikossa mittaan verenpaineen kotona ja sitten toimitan tulokset lääkärille.

Montako viikkoa yleensä mitataan verenpaine kotona ja sitten toimitan tulokset lääkärille?

10

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuanukkeli

      Mittaan itse joka päivä, itseni vuoksi. Aamulla ja illalla. Onko ohjetta mittaamisesta?

      • Alkuperäinen-kirjoittaja

        Mittaan myös aamulla ja illalla, mutta lääkäri sanoi että mittaan kolme kertaa viikossa. En muistanut kysyä milloin vien tulokset.

        Minkä aikaa muuten menee, kun verenpaine laskee lääkityksellä? Sain Cardace 5mg 1 päivässä.


      • Muuanukkeli

        Voit kyllä mitata kuten lääkäri sanoi. Kysy vastaanotosta milloin viet tulokset. Minulla käytössä Ramipri 5mg. Minulla meni muistaakseni viikon verran. Tosin piti lisätä lääkitykseen Amlodipin. Otan RR:n siten, että kaksi kertaa, välillä n.2 min tauko.


    • Muuanukkeli

      Tarkistin netistä, vaikuttava aine kummassakin ramipriili. Minulla oli 180/110, ennen lääkitystä, nyt 160/82 luokkaa. Painoa pitäisi pudottaa

    • Muuanukkeli

      Hox! Käypä sivulla www.terve.fi. Sen mukaan menee lääkkeen aloittamisesta 4-6 viikkoa seurantaan. Hyvää Joulua ja alhaista painetta! Ps itse kyllä syön jouluna kinkkua muita paineita lisääviä jouluherkkuja

      • Alkuperäinen-kirjoittaja

        Lääkärin vastaanotolla verenpaine 160/100 ja kun nyt kotona mitannut ' niin 120/85 pulssi 60-80

        Joo, kyllä minäkin jouluaattona kinkkua ja muita herkkuja!


      • Muuanukkeli

        Sehän ihan ok arvo.


      • Alkuperäinen-kirjoittaja

        Katotaan vielä miten lääkitys vaikuttaa!


    • Kysymykset

      Kolesteroli- ja verenpaine lääke.

      Minkä verran vaikuttaa arvoihin, jos en käytä alkoholia ja tupakkia?

    • Alkuperäinenkirjoittaja

      Olen nyt mitannut kotona verepainetta aamulla ja illalla. Keskiarvo 123/68/ 66

      Cardace 5mg 1 aamulla.

      Olen nyt muuttanut ruokavaliota ja ehkä tämä uusi ruokavalio myös laskee arvoja.

      Toimitan tulokset lääkärille ensviikolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe