Sain eilen verenpainelääkkeen ja lääkäri sanoi että kolme kertaa viikossa mittaan verenpaineen kotona ja sitten toimitan tulokset lääkärille.
Montako viikkoa yleensä mitataan verenpaine kotona ja sitten toimitan tulokset lääkärille?
Aloitetettiin eilen verenpainelääkitys
10
210
Vastaukset
- Muuanukkeli
Mittaan itse joka päivä, itseni vuoksi. Aamulla ja illalla. Onko ohjetta mittaamisesta?
- Alkuperäinen-kirjoittaja
Mittaan myös aamulla ja illalla, mutta lääkäri sanoi että mittaan kolme kertaa viikossa. En muistanut kysyä milloin vien tulokset.
Minkä aikaa muuten menee, kun verenpaine laskee lääkityksellä? Sain Cardace 5mg 1 päivässä. - Muuanukkeli
Voit kyllä mitata kuten lääkäri sanoi. Kysy vastaanotosta milloin viet tulokset. Minulla käytössä Ramipri 5mg. Minulla meni muistaakseni viikon verran. Tosin piti lisätä lääkitykseen Amlodipin. Otan RR:n siten, että kaksi kertaa, välillä n.2 min tauko.
- Muuanukkeli
Tarkistin netistä, vaikuttava aine kummassakin ramipriili. Minulla oli 180/110, ennen lääkitystä, nyt 160/82 luokkaa. Painoa pitäisi pudottaa
- Muuanukkeli
Hox! Käypä sivulla www.terve.fi. Sen mukaan menee lääkkeen aloittamisesta 4-6 viikkoa seurantaan. Hyvää Joulua ja alhaista painetta! Ps itse kyllä syön jouluna kinkkua muita paineita lisääviä jouluherkkuja
Lääkärin vastaanotolla verenpaine 160/100 ja kun nyt kotona mitannut ' niin 120/85 pulssi 60-80
Joo, kyllä minäkin jouluaattona kinkkua ja muita herkkuja! - Muuanukkeli
Sehän ihan ok arvo.
Katotaan vielä miten lääkitys vaikuttaa!
- Kysymykset
Kolesteroli- ja verenpaine lääke.
Minkä verran vaikuttaa arvoihin, jos en käytä alkoholia ja tupakkia? - Alkuperäinenkirjoittaja
Olen nyt mitannut kotona verepainetta aamulla ja illalla. Keskiarvo 123/68/ 66
Cardace 5mg 1 aamulla.
Olen nyt muuttanut ruokavaliota ja ehkä tämä uusi ruokavalio myös laskee arvoja.
Toimitan tulokset lääkärille ensviikolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758