voiko joku auttaa että mitä nämä järjestelmät on?

fireballl___

jos valitsen veikkauksen sivulla vaikka kolme eri kohdetta tulee ensin tavallinen sitten single ja sitten tuplaus...sitten niihen on vielä erikseen panokset joita voi laitta..mitä nuo termit tarkottaa ja miksi voittosummat kasvaa eri lailla kun esim laitan tuplaukseen euron kuin laittasin singlee? laitanko kaikkiin vaikka euron panoksen vai mitä väliä sillä on? Voitanko jos arvaan yhden kohteen oikein vai montako pitää arvata? olen ihan ulapalla...

12

6264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HessuHöpö

      Mä koitan selittää tän sulle jotenki yksinkertasesti :D

      Jos sä esim. valitset kolme kohdetta :

      Admiral - Kunlun 1

      Sport - Kärpät 2

      Arsenal - Bate 1

      Jos sä nyt valitset sen " singlen " ja laitat panokseks esim. 1 euron ni sillon sä panostat jokaiseen kohteeseen sen 1 euron eli yhteensä sä panostat noihin kohteisiin 3 euroa. Tässä tapauksessa siis riittää et yks noista kohteista menee oikein ni sä voitat jotain.

      Jos sä pelaat noita kolmee kohdetta ja valitset " tuplat " ni se tarkottaa sitä et sä pelaat noita kolmee kohdetta tuplina eli kahden kohteen yhdistelminä. Sillon sulla on kolme erilaista rivii.

      Sun rivit on : Admiral - Kunlun 1 / Sport - Kärpät 2
      Admiral - Kunlun 1 / Arsenal - Bate 1
      Sport - Kärpät 2 / Arsenal - Bate 1

      Eli noista kolmesta kohteesta pitäis mennä vähintään 2 oikein että yks noista kahden kohteen yhdistelmistä osuis ja sä voittaisit jotain.

      • fireball___

        OK kiitos. mitä se muuten tarkottaa että jos teen vaikka neloset ja laitan pelkästään 10 senttiä panosta tavallinen kohtaan ja muihin en mitään ja voin silti voittaa muka 120 euroa? ei kai nyt 10 sentin panoksella voi noin paljoa voittaa vaikka arvaiskin kaikki oikein?


      • HessuHöpö
        fireball___ kirjoitti:

        OK kiitos. mitä se muuten tarkottaa että jos teen vaikka neloset ja laitan pelkästään 10 senttiä panosta tavallinen kohtaan ja muihin en mitään ja voin silti voittaa muka 120 euroa? ei kai nyt 10 sentin panoksella voi noin paljoa voittaa vaikka arvaiskin kaikki oikein?

        Eipä mitää. Kyl neljälläki kohteella on mahollista voittaa noin paljon .

        Tässä sulle esimerkki siitä et miten yhteiskerroin lasketaan:

        Real Madrid - Girona 2 ( Kerroin: 20,00 )
        Lukko - Ässät 1 ( Kerroin: 1,80 )
        Barcelona -Las Palmas 2 ( Kerroin: 12,00 )
        Jyp - Jukurit 1 ( Kerroin: 1,45 )

        Pelitapa: Tavallinen

        Ton rivin kokonaiskerroin lasketaan näin: 20,00 x 1,80 x 12,0 x 1,45 = 626,4

        Eli jos sä pelaisit tota rivii esim. 2 euron panoksella ni sulla olis mahollisuus voittaa 1252,80 euroo.


      • fireball__

        kysyisin vielä selventävästi oman esimerkin kautta jos jaksat vastata tähän vielä että jos esimerkkinä vaikka veikkausen sivuilla olisi kaksi 3.75 kerroin kohdetta jotka olen valinnut. pelitapa on ensin tavallinen ja jos laitan siihen 50 euroa panokseksi niin voisin voittaa 187,50 euroa. mutta jos lisää listaan toisen kohteen jossa on tuo sama 3.75 kerroin niin tulee laatikko missä lukee single ja sanotaan että voinki yhtäkkiä voittaa 703 euroa samalla 50 euron panoksella? ei kai tuo nyt voi noin olla!? muutenhan ei koskaan kannattas pelata vaan yhtä peliä jos noin sais ilmasta rahaa samlla panoksella... sitten jos lisään siihen single riviin myös 50 euroa niin sitten voinkin voittaa 187,50-1078 euroa...en oikein tajua aina miten tuo voittosumma heittelee noin oudosti. voiko tuon pelitavan siis pitää jotenkin samana kun veikkauksen sivu muutta sitä automaattisesti aina kun lisää uuden kohteen.


      • HessuHöpö
        fireball__ kirjoitti:

        kysyisin vielä selventävästi oman esimerkin kautta jos jaksat vastata tähän vielä että jos esimerkkinä vaikka veikkausen sivuilla olisi kaksi 3.75 kerroin kohdetta jotka olen valinnut. pelitapa on ensin tavallinen ja jos laitan siihen 50 euroa panokseksi niin voisin voittaa 187,50 euroa. mutta jos lisää listaan toisen kohteen jossa on tuo sama 3.75 kerroin niin tulee laatikko missä lukee single ja sanotaan että voinki yhtäkkiä voittaa 703 euroa samalla 50 euron panoksella? ei kai tuo nyt voi noin olla!? muutenhan ei koskaan kannattas pelata vaan yhtä peliä jos noin sais ilmasta rahaa samlla panoksella... sitten jos lisään siihen single riviin myös 50 euroa niin sitten voinkin voittaa 187,50-1078 euroa...en oikein tajua aina miten tuo voittosumma heittelee noin oudosti. voiko tuon pelitavan siis pitää jotenkin samana kun veikkauksen sivu muutta sitä automaattisesti aina kun lisää uuden kohteen.

        Tässä sulle esimerkki :

        Lukko - Ilves 1

        Kärpät - Saipa 1

        Hpk - Tps 1

        Mä laitan kohtaan " tavallinen " panokseks 50 euroo eli toi kyseinen rivi maksaa sen 50 euroo. Jos mä sen lisäks laitan panosta vaik esim. 50 euroo kohtaan " single " ni se tarkottaa sitä et mä panostan ton kyseisen kolmen kohteen yhdistelmän lisäks 50 euroo noihin jokaseen kohteeseen erikseen jolloin mun kokonaispanos noihin kohteisiin on yhteensä 200 euroo.

        " voiko tuon pelitavan siis pitää jotenkin samana kun veikkauksen sivu muutta sitä automaattisesti aina kun lisää uuden kohteen. "

        Ei se Veikkauksen sivu muuta sitä sun pelitapaa vaan se vähän niin ku ehdottaa/antaa sulle mahdollisuuden panostaa niihin sun valitsemiin kohteisiin eri tavoilla. Jos sä haluut esim. pelata vaan tavallisen rivin ni laita sun haluama panos siihen " tavallinen " kohtaan ja jätä ne kaikki muut kohdat ( singlet, tuplat, triplat jne. ) tyhjäks.


    • piilovihje

      Tänään Sevilla vie pisteet Estadio Santiago Bernabeulta. Sinkkua kehiiin.

      • SikaKyösti

        Tiukoille menee.


    • OlenPelannut

      Sulle kerääntyyvä mahdollinen voitto on sen lisätyn kohteen jälkeen 3,75x3,75x(panos(50€)=703€. Tämä koskee siis edelleen pelitapaa ”tavallinen”. Tällöin peli myös maksaa tottakai sen 50 ja sä joko voitat just sen 703€ tai sä et voita yhtään mitään (lukuunottamat jos jompikumpi kohteista syystä tai toisesta mitätöidään).
      Mutta... jos sä lisäät panosta myös ”single” kohtaan, sun voittosumman suuruus lisääntyy, koska sen lisäksi et sä panostat niihin kahteen kohteeseen yhdistelmänä, sä betsaat myös niihin kahteen kohteeseen yksittäisinä vetoina. Tällöin veikkaus näyttää sun voittomahdollisuutes kaikista peleistä, järjestelmistä ja yksittäistä vedoista yhteenlaskettuna, jolloin se kokonaisvoittomahdollisuus on se 703€ 3,75x(sun panos (esim. 50€)) 3,75x(50€). Ja koska nyt oot panostanu myös yksittäisiin kohteisiin, niin saattaa käydä niin, että vain yksi kohteista menee oikein, jolloin voitat sen kohteen kertoimen verran kerrottuna panoksellasi. Esim. 3,75x50€=187,5€. Mut koska sul on valittuna ne singlet ja se tavallinen pelitapa, niin näitte kohteitten pelaaminen myös maksaa enemmän. Tavallisesta tulee aina yksinkertaisena se panos, tässä tapauksessa 50€. Jos sulla on kaksi kohdetta valittuna ja betsaat niihin singleinä, se asettamasi panos lasketaan kaksinkertaisena pelis hintaan. Eli 2x50€=100€. 100€ 50€=150€. Sun pelis tällases tapaukses maksais siis 150€ ja sun voittomahdollisuutes ovat 187,5€ ja 703€ 187,5x2=1077,5€ (laskin päässä saatto vähän heittää). Jos siis vaa yks kohteista menee oikei nii jäät voitol 37,5€.

    • Välkkyäkös

      Matematiikan alalta soveltuvia käsitteitä ovat binomikerroin ja geometrinen keskiarvo.
      Pitkävedon järjestelmän rivimäärä on samaa kuin matematiikan binomikerroin. Esim. viiden kohteen tupla antaa saman määrän rivejä kuin matematiikan binomikerroin viisi yli kahden.

      Kupongilla pelaamisesta. Sitten jos tulee voittoja järjestelmistä, voi tietysti taulukkolaskentaan syöttää oikein menneiden otteluiden kertoimet ja siitä laskea voittosummat. Melko työlästä touhua pidemmän päälle. Rivin voitto pyöristetään Veikkaus-yhtiön säännön mukaan alaspäin lähimpään 10 senttiin, jos oikein muistan.

      Helpompi tapa arvioida tulevan voiton euromäärä on laskea geometrinen keskiarvo oikein menneiden kohteiden, otteluiden kertoimista, ja siitä binomikertoimella = rivimäärällä kertolasku, paljon keskimääräisestä rivistä kertyy tällä järjestelmän rivien määrällä tuloksi.

      • Justus2

        Onpas epäkiinnostavan luotaantyöntävää tekstiä. Kerro maukkaampia juttuja Taavetti tai mene takas osastolle!


    • HessuHöpö

      Jos sun on muuten tarkotus harrastaa enemmänki tota vedonlyöntii ni mä harkitsisin pelaamista muualla ku Veikkauksella. Mun oman kokemuksen perusteella mä sanoisin et Nordicbet on paras sivusto vedonlyöntiin mitä mä tiiän, se tarjoo parempii kertoimii ku Veikkaus ja sen lisäks sieltä saattaa välillä saada erilaisii tarjouksii ( Vedonlyöntibonuksii, ilmaisvetoja jne. ) Mä esim. sain just joku aika sit riskittömän 100 euron vedon, eli jos veto menee väärin ni sä saat sun rahat takas.

      • fireball__

        joo oon unibettiä kokeillut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe