Moikka!
Olen tästä ihottumasta kärsinyt n. 5 vuotta muistaakseni. Ihottuma ei ole kokoaikaista vaan saattaa olla poissa todella pitkään ja sitten iskeä.
Sormien väleissä on punaisia ''näppylöitä'', " rakkuloita", jotka kutisevat todella pahasti. En kuitenkaan raavi niitä. Olen yrittänyt löytää. aiheuttajan tälle vaivalle mutta en keksi mitään.
Myös erilaisia nimikkeitä olen löytänyt mutta mikään ei kuulosta kuitenkaan oikealta.
Olisin tatuointia ottamassa ja aloin miettimään, että voiko tämä ihottuma vaikuttaa jotenkin?
- Kiitos jo etukäteen kaikille jotka jaksavat vastata.
Punaisia näppylöitä sormien väleissä
2
136
Vastaukset
- tiivitaavi700
Sanoisin atooppista ihottumaa tai syyhypunkkia... Itselläni on käsi täynnä sellaisia ja lääkäri kertoi että on atooppinen ihottuma. Pahin käsissä ja muuten koko keho... Suosittelen lääkärissä käymään. Voi johtua allergiasta. Perus hydrocortison ja aqualan tai xylizerm ja runsas rasvaus auttavat. Voi johtua myös kylmästä ja kuivasta tuulesta tai ilmastosta. Alueen erityishygieniaan kannattaa kiinnittää huomiota. Pesua ei torvitse välttää, päin vastoin. Mitä enemmän pesee, se parempi. En ole ammattilainen mutta kokemusta on:) Onnea matkaan!
Ps. Käy lääkärissä, itae en tiedä tatuoinneista. - tiivitaavi700
Ja vielä sitä, että atooppinen ihottuma on hyvin pitkäaikainen, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Jos on astma- tai muu ihoa ohentava tai kuivattava lääkitys niin voi johtua siitä. Atooppisia ihottumiakin on kymmeniä eri sorttia, jotka säilyvät koko elämän, joskus jopa oireettomana, ja kausittain pahenevina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696921
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622502- 562148
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se621282Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3551260- 561244
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384968Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957