Olkaa vastuullisia Gandalfit

Täällä näkee näitä kysymyksiä suoriin (tai varovaisesti muuteltuihin) akateemisten alojen
fysiikan tehtäviin, joihinka eivät saa itse vastausta mutta haluavat kuitenkin kykyjään paremman
arvosanan.

Ja nämä tyypit ovat sitten hieman myöhemmin suunnittelemassa voimaloitamme, hoitamassa terveyttämme, laskemassa valtion budjettia jne.

Olen huomannut täällä samanlaista tehtävien kalastelua lääketieteen, matematiikan,
fysiikan, biologian ym. kohdalla jo kymmenen vuotta. Ah, olisin todella rauhallisin mielin
kun tietäisin, että lähintä ydinvoimalaa on ollut suunnittelemassa yksi näistä, jotka eivät
saa omilla aivoillaan asiaa ratkaistua - tai kun tietäisin, että lääkärini tai vakavasti
sairaan läheiseni lääkäri oppi laskunsa suomi24:n kautta!

Listaa voisi jatkaa

Please, te jotka tiedätte asioista - älkää vastatko selkeisiin koekysymyksiin, en usko
että se on kenenkään etu.

Ja please teille, jotka teette tätä: lopettakaa se ja opetelkaa asianne, ei millään pahalla

9

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgjhgjhgjhg

      Olen joskus vastaillut antamalla vihjeitä tehtävän suorittamisesta, en koskaan laskemalla tehtävää. AMK insinöörit eivät kuitenkaan taida ydinvoimaloita suunnitella. Sitä tasoahan useimmat tehtävistä ovat olleet. Vain muutama todella kinkkinen on tullut vastaan.

      Kaikki kunnia AMK insinööreille. En minä sillä.

    • spjvasd

      Niistä jotka käyvät koulun teettämällä tehtävät toisilla, tulee esimiehiä. Niiden ei tarvitsekaan osata.

      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄ

        Juuri näin! Itselläkin insinöörinopinnot ovat toivon mukaan vain välietappi. Ei se ole niin helppoa opiskella kun on ammattikoulupohja ja kova tahti. Jos ei osaa edes perusasioita niin tehtävien ratkominen on hankalaa.

        Näin puolustukseksi sanottava, että itselle kovasti vakuutettiin ennen AMK:hon hakemista, että kyllä pidetään huoli, että lukion käymättömätkin pysyvät kärryillä. En olisi edes hakenut insinöörilinjalle vaan mennyt tradeksi, mutta kun vakuuteltiin niin ja insseillä parempi työtilanne niin täällä sitä nyt ollaan. Samaan aikaan pyörii inssimatikan derivaatat yms. ja pitäisi ratkoa uber vaikeeta fysiikkaa. Mielelläni käyttäisin aikaa ja opiskelisin nämä asiat juurta jaksaen, mutta kun ei siihen ole mahdollisuutta ellei ole erityisen lahjakas tai aiemmin opiskellu näitä. Joka tunti tulee uusi laaja ja vaikea aihealue kun edellisestäkään ei mitään ymmärrä. Samaan aikaan pitäisi opiskella ammatillisiakin aineita ja tehdä miljoona ryhmätyötä. Samaan aikaan on vielä kieltenkin opinnot yms. niin ei voi kuin täällä rukoilla, että joku neuvoo niin saa ykkösen ja sekin on uskomattoman hikinen.

        Itse nyt muutenkin aion ehkä suunnata muualle kuin suunnitteluun esim. markkinointiin tms. Lisäksi jatko-opinnot yliopistossa kiinnostaa. Turha huolia, et meikäläinen mitää ydinvoimalaa suunnittelis. Ihan tylsää hommaa sellanen on!

        Minulle jos jokin neuvoo jonkin vaikean tehtävän ratkaisun niin pähkäilen sitä pitkään niin, että ymmärrän omilla aivoilla mistä siinä on kyse ja osaan laskea sen itsenäisesti. Kokeessa kun ei riitä pelkät vastaukset vaan täytyy esittää mistä vastaus on saatu. Täten voisin perustella, että työelämässä jos tulee sama lasku niin saattaa jopa muistaa ja osata laskea sen. Meikäläinen ei ainakaan tule ikinä suunnittelemaan minkäänlaisia ydinvoimaloita tai edes rakennuksia mihin tarvittaisiin lujuuslaskentaa yms.

        On näitäkin, jotka rakastavat ruotsin kieltä, eikä sen opiskelua voida tehdä vapaehtoiseksi. On tutkittu, että senkin vuoksi monien esim. korkeakouluopiskelijoiden opinnot lykkääntyvät kun ei saada virkamiesruotsia läpi. Opiskelija turhautuu, työelämään meneminen lykkääntyy ja yhteiskunta joutuu maksamaan ylimääräisistä opintokuukausista opintotukea yms.

        Aloittaja: pitäisikö sinusta ajatella samalla tavalla myös valmistuneen opiskelijan todistuksen numeroista? Mistä voin tietää että minua hoitavan lääkärin tai sydänleikkausta tekevän kirurgin todistus ei ole pelkkiä ykkösiä täynnä?


      • EiRekJoku
        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄ kirjoitti:

        Juuri näin! Itselläkin insinöörinopinnot ovat toivon mukaan vain välietappi. Ei se ole niin helppoa opiskella kun on ammattikoulupohja ja kova tahti. Jos ei osaa edes perusasioita niin tehtävien ratkominen on hankalaa.

        Näin puolustukseksi sanottava, että itselle kovasti vakuutettiin ennen AMK:hon hakemista, että kyllä pidetään huoli, että lukion käymättömätkin pysyvät kärryillä. En olisi edes hakenut insinöörilinjalle vaan mennyt tradeksi, mutta kun vakuuteltiin niin ja insseillä parempi työtilanne niin täällä sitä nyt ollaan. Samaan aikaan pyörii inssimatikan derivaatat yms. ja pitäisi ratkoa uber vaikeeta fysiikkaa. Mielelläni käyttäisin aikaa ja opiskelisin nämä asiat juurta jaksaen, mutta kun ei siihen ole mahdollisuutta ellei ole erityisen lahjakas tai aiemmin opiskellu näitä. Joka tunti tulee uusi laaja ja vaikea aihealue kun edellisestäkään ei mitään ymmärrä. Samaan aikaan pitäisi opiskella ammatillisiakin aineita ja tehdä miljoona ryhmätyötä. Samaan aikaan on vielä kieltenkin opinnot yms. niin ei voi kuin täällä rukoilla, että joku neuvoo niin saa ykkösen ja sekin on uskomattoman hikinen.

        Itse nyt muutenkin aion ehkä suunnata muualle kuin suunnitteluun esim. markkinointiin tms. Lisäksi jatko-opinnot yliopistossa kiinnostaa. Turha huolia, et meikäläinen mitää ydinvoimalaa suunnittelis. Ihan tylsää hommaa sellanen on!

        Minulle jos jokin neuvoo jonkin vaikean tehtävän ratkaisun niin pähkäilen sitä pitkään niin, että ymmärrän omilla aivoilla mistä siinä on kyse ja osaan laskea sen itsenäisesti. Kokeessa kun ei riitä pelkät vastaukset vaan täytyy esittää mistä vastaus on saatu. Täten voisin perustella, että työelämässä jos tulee sama lasku niin saattaa jopa muistaa ja osata laskea sen. Meikäläinen ei ainakaan tule ikinä suunnittelemaan minkäänlaisia ydinvoimaloita tai edes rakennuksia mihin tarvittaisiin lujuuslaskentaa yms.

        On näitäkin, jotka rakastavat ruotsin kieltä, eikä sen opiskelua voida tehdä vapaehtoiseksi. On tutkittu, että senkin vuoksi monien esim. korkeakouluopiskelijoiden opinnot lykkääntyvät kun ei saada virkamiesruotsia läpi. Opiskelija turhautuu, työelämään meneminen lykkääntyy ja yhteiskunta joutuu maksamaan ylimääräisistä opintokuukausista opintotukea yms.

        Aloittaja: pitäisikö sinusta ajatella samalla tavalla myös valmistuneen opiskelijan todistuksen numeroista? Mistä voin tietää että minua hoitavan lääkärin tai sydänleikkausta tekevän kirurgin todistus ei ole pelkkiä ykkösiä täynnä?

        Kun itse kävin tekun tietoliikennelinjalla joskus vuonna miekka ja kilpi, taisi kaikilla olla komevuotinen ammattikoulu takana. Matikkaa kyllä mentiinkin ensimmäinen vuosi 11 h viikossa (vai 12 ?), joten kyllä siinä hilse pölisi.
        En ole kuitenkaan työurallani aikana juurikaan joutunut repimään integraaleja otsanahastani. Besselin funktion derivaattaan joskus törmäsin ja Lappalaiskäännöstä piti ihan käytännössäkin vähän aikaa hallita. Kun sitten ura kehittyi ja kuten usein käy, tekniikan ihminen ajautui hallinnon puolelle, alkoi viimeisetkin derivaatat ja integraalit karista kaalista.
        Jos sen matiikan ja fysiikan jaksaa edes jotenkin kuokkia läpi, ei sen heikompi osaaminen ole työelämässä useinkaan este. Matemaattisesti vaativampiin suunnitteluhommiin otetaan se dipl.

        Mies huusi rannalla: "Apua, apua, insinööri hukkuu". Järveltä kuului heikolla äänellä dipl, dipl,dipl...


      • ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄ kirjoitti:

        Juuri näin! Itselläkin insinöörinopinnot ovat toivon mukaan vain välietappi. Ei se ole niin helppoa opiskella kun on ammattikoulupohja ja kova tahti. Jos ei osaa edes perusasioita niin tehtävien ratkominen on hankalaa.

        Näin puolustukseksi sanottava, että itselle kovasti vakuutettiin ennen AMK:hon hakemista, että kyllä pidetään huoli, että lukion käymättömätkin pysyvät kärryillä. En olisi edes hakenut insinöörilinjalle vaan mennyt tradeksi, mutta kun vakuuteltiin niin ja insseillä parempi työtilanne niin täällä sitä nyt ollaan. Samaan aikaan pyörii inssimatikan derivaatat yms. ja pitäisi ratkoa uber vaikeeta fysiikkaa. Mielelläni käyttäisin aikaa ja opiskelisin nämä asiat juurta jaksaen, mutta kun ei siihen ole mahdollisuutta ellei ole erityisen lahjakas tai aiemmin opiskellu näitä. Joka tunti tulee uusi laaja ja vaikea aihealue kun edellisestäkään ei mitään ymmärrä. Samaan aikaan pitäisi opiskella ammatillisiakin aineita ja tehdä miljoona ryhmätyötä. Samaan aikaan on vielä kieltenkin opinnot yms. niin ei voi kuin täällä rukoilla, että joku neuvoo niin saa ykkösen ja sekin on uskomattoman hikinen.

        Itse nyt muutenkin aion ehkä suunnata muualle kuin suunnitteluun esim. markkinointiin tms. Lisäksi jatko-opinnot yliopistossa kiinnostaa. Turha huolia, et meikäläinen mitää ydinvoimalaa suunnittelis. Ihan tylsää hommaa sellanen on!

        Minulle jos jokin neuvoo jonkin vaikean tehtävän ratkaisun niin pähkäilen sitä pitkään niin, että ymmärrän omilla aivoilla mistä siinä on kyse ja osaan laskea sen itsenäisesti. Kokeessa kun ei riitä pelkät vastaukset vaan täytyy esittää mistä vastaus on saatu. Täten voisin perustella, että työelämässä jos tulee sama lasku niin saattaa jopa muistaa ja osata laskea sen. Meikäläinen ei ainakaan tule ikinä suunnittelemaan minkäänlaisia ydinvoimaloita tai edes rakennuksia mihin tarvittaisiin lujuuslaskentaa yms.

        On näitäkin, jotka rakastavat ruotsin kieltä, eikä sen opiskelua voida tehdä vapaehtoiseksi. On tutkittu, että senkin vuoksi monien esim. korkeakouluopiskelijoiden opinnot lykkääntyvät kun ei saada virkamiesruotsia läpi. Opiskelija turhautuu, työelämään meneminen lykkääntyy ja yhteiskunta joutuu maksamaan ylimääräisistä opintokuukausista opintotukea yms.

        Aloittaja: pitäisikö sinusta ajatella samalla tavalla myös valmistuneen opiskelijan todistuksen numeroista? Mistä voin tietää että minua hoitavan lääkärin tai sydänleikkausta tekevän kirurgin todistus ei ole pelkkiä ykkösiä täynnä?

        Usko koulutustasoomme on voimakkain seikka, joka käskee minua sanomaan sinelle herra / neiti "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄ"

        että eihän tässä maailmassa voi olla tällaisista asioista varma mutta jos joutuisin
        päättämään vaikka hätäleikkauksesta läheiseni kohdalla, menisin - ja valitettavasti
        kai jossakin vaiheessa joudun menemään - tilanteeseen, jossa noita asioita ei kysytä
        ja vielä vähemmän vastataan. Fakta on se, että vaikka on päässyt ykkösillä läpi, niin
        töitä löytyy sairaaloissa - LÄHELLÄ SINUA JA MINUA.

        Siksi haluan rohkaista ihmisiä ratkaisemaan vaikeatkin asiat käyttämättä oikopolkuja.
        No, olet sen verran fiksu, ettei tarvitse floodata tällä koko ketjua


    • airfoiljokaeikirj

      "oppi laskunsa suomi24:n kautta"

      Eikös ole sama mitä kautta oppii?
      Minusta parempi kuin kysyy kuin ettei ymmärrä ja tekee silti. Kyse minusta että tipahti tunnilla kärryiltä ja nyt kaipaa "tukiopetusta" ja pääsee taas kyytiin.
      Toiseksi: Täällä tuskin on koekysymyksiä jaossa. joten huoli pois. Kokeissa todellinen tieto tulee punnituksi.

      Kolmanneksi: Jos tehdään ydinvoimalaa tai ollaan niin lääkäriä 6v päästä. On siihen mennessä opeteltu turhaa niin paljon. laskettu asioita tavalla joita ei todellakaan tarvita missään. jne. Siihen jos saa apuja suomi24.ltä niin ketä haittaa?
      Kommentti rakennusinsinööriksi lukevalta. Kysyi opelta annappa yksikin esimerkki missä tätä laskua voisi tarvita niinkuin insinöörin töissä. Seuraavalle kertaa toisena viikonloppuna ei ollut opettaja keksinyt tarvekohdetta laskulle, vaikka lie kovasti miettinyt arkipäivät vastaustaan :D

      • Väärin! Mitä sinä teet jos et ymmärrä?


    • kehitysapuako

      Valitettavasti osassa kursseista pisteitä saa kotitehtävien tekemisestä. Tuollaisen kurssin osallistuja saa siis suoraan arvosanaa nostettua kun "autatte" häntä. Lopputuloksena on valmistunut henkilö, joka on tottunut pääsemään kursseista lävitse rimaa hipoen ja itse työtä tekemättä.

      Avustamisen pitäisi hyödyttää avustettavaa muutenkin, kun antamalla hänelle enemmän aikaa facebookissa roikkumiseen.

    • Mielestäni hyvä opettaja on sellainen, joka opettaa ajattelemaan asiaa, ei suoraa ratkaisemaan jotakin spesifiä tehtävää. Esim. hyvä ajo-opettaja kertoo tarvittavan teorian ja tekniikan mutta ei aja autoa puolestasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe