Ei niin rehellinen vuokranantaja

Suuttunut

HEI!
Haluan jakaa kyseisen kokemukseni ja varoittaa muita nimeltä mainitsemattomasta yksityisestä kierosta vuokranantajasta, jonka "uhriksi" jouduin.
Olin kolme vuotta vuokralaisena rivarissa jossa vuokranantaja ei hoitanut velvollisuuksiaan. Sokeritoukkia vilisi siellä täällä ja niitä ei koskaan tuhottu taloyhtiöstä. Rännit tulvi vettä yli parvekkeelle koska niitä ei ollu putsattu kasvillisuudesta. Hiekotushiekkaa ei koskaan tullut vaikka piha oli kuin sianselkä talvella ym.
Kaiken huipuksi kun muutin pois, olin pitänyt kämpän hyvänä ja hyvin siivottuna ja kun oli takuurahan maksun aika (200€) niin en saanut kuin 50€! Koska ovissa oli muutama pieni naula ja ovia ei voi maalata niin ne pitää vaihtaa. Yritin puhua puolelleni asiaa mutta ei! Ei auttanut vaikka kuluttaja asiamieskin sanoi että ne naulat kuuluu normaaliin kulutukseen ja niiden teettämät millin kokoiset reiät pystyy peittämään.
Se saamarin kiskuri ja huijari vuokranantaja ei maksa kenellekkään takuurahoja!
Kyllä hyvällä vuokralaisella kuuluis olla oikeutensa ! 😡

36

1771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taidan-arvata

      Paska-P:kö se oli?

      • Suuttunut

        Niinkin vois sanoa!


      • taidan-arvata

        Onhan ne naulat toki pahempia kuin isot koivut ränneissä ja sokkelin salaojissa. ;)


      • Suuttunut

        Näinpä!


      • Suuttunut

        Kun vaan oisin muutto hetkellä tiennyt kenen kuspään vuokralaiseksi joudun 😡
        Oon onnellinen että pääsin siitä eroon mutta ärsyttää kun en saanut koko takuurahaa takasin.


      • Anonyymi

        Mun luo se tuli omilla avaimilla sunnuntaina aamuna,kun nukuttiin viälä.edellinen yö ja ilta meni muuttaessa.muutin siis hänen kolmiosta isompaan neliöön,samassa pihapiirissä.halus lukia vesimittarit,kun mun tyttö viäl nukku,se huusi herätä se tyttö jos sillä on jo lukemat ylhäällä. Niin mun ei ite tartte tota lattiakantta nostaa.kun muutettii pois ja loppusiivot oli tehty,sain kyl 200e takas.mut hän käski jättää kämpän ovet auki ja avaimet pöydälle.en suostunut vaan sanoin vieväni ne välitystoimistoo.koska en ota riskiä et joku randomi menee sotkee kämpän.ja mul tuloo lasku.äijä soitti mulle ja haukku mut pystyyn,kurkku suorana haukku ja sätti kuinka muhun ei voi luottaa.
        Mustamaalannu mua muille vuokran-antajille ja välittäjille.ja nyt mulla vaikeuksia saada keltään asuntoa.
        Paskatvterveesetpaskalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun luo se tuli omilla avaimilla sunnuntaina aamuna,kun nukuttiin viälä.edellinen yö ja ilta meni muuttaessa.muutin siis hänen kolmiosta isompaan neliöön,samassa pihapiirissä.halus lukia vesimittarit,kun mun tyttö viäl nukku,se huusi herätä se tyttö jos sillä on jo lukemat ylhäällä. Niin mun ei ite tartte tota lattiakantta nostaa.kun muutettii pois ja loppusiivot oli tehty,sain kyl 200e takas.mut hän käski jättää kämpän ovet auki ja avaimet pöydälle.en suostunut vaan sanoin vieväni ne välitystoimistoo.koska en ota riskiä et joku randomi menee sotkee kämpän.ja mul tuloo lasku.äijä soitti mulle ja haukku mut pystyyn,kurkku suorana haukku ja sätti kuinka muhun ei voi luottaa.
        Mustamaalannu mua muille vuokran-antajille ja välittäjille.ja nyt mulla vaikeuksia saada keltään asuntoa.
        Paskatvterveesetpaskalle

        Tee rikosilmoitus kotirauhan häiritsemisestä.


    • hpjifrt

      aina kannattaa lukea tarkkaan vuokrasopimus ..ottaa kuvat etukäteen joista kopio myös vuokran antajalle...jos tulee joku vika painostaa niin kauan että hoituu...nm..vuokralla ollu ei ongelmia kun osaa,,,,,

      • Suuttunut

        Vuokrasopimuksessa ei ollut kieltoa sisustusasioista. Edellinen vuokralainen oli tehnyt pahemmat jäljet oviin kuin mun millinreiät.
        Kuvat oon ottanutkin mutta ei niitä tarvinnu kun naulat olivat näköjään liikaa tälle kuspäälle. Tein jo voitavani :/


    • vertaa

      Jos olisit ollut kaupungin vuokrarivitalossa olisit lisäksi joutunut putsaamaan ne rännit ja maksamaan sokeritoukkien häädön. Lisäksi jokainen lamppu pitää olla kunnossa, niinkuin oli muuttaessasi asuntoon. Ikkunat ja uunit hyvin pestyjä.
      Hiekat pihaan hoitaa rivareissa taloyhtiö, jolle se vuokranantaja maksaa joka kuukausi siitä, että taloyhtiö hoitaa kiinteistöä.

      • Suuttunut

        Tuohon en osaa ottaa kantaa koska olen Seinäjoella asuessani asunut aina yksityisen vuokralaisena.
        Sopimuksessa sovittiin vain lumen luonnista,pihan helpotuksesta ja nurmikon niitosta. Bensaa kyllä oli paskaan leikkuriin mutta hiekkaa ei ollu ja en usko että se kitupiikki olis sitäkään maksanut vaikka itte ois sen hakenut.


      • Suuttunut

        Ei siinä ollut taloyhtiötä.
        Vuokranantaja hoiti asiat tai siis ois pitänyt hoitaa.


      • Onneajatkoon
        Suuttunut kirjoitti:

        Ei siinä ollut taloyhtiötä.
        Vuokranantaja hoiti asiat tai siis ois pitänyt hoitaa.

        Siis vuokranantajako omisti kaikki asunnot siinä rivitalossa. No olipa hyvä, että kerroit tällaisestakin tapauksesta. Onneksi Seinäjoella on ylitarjontaa vuokrattavista asunnoista, joten tarjontaa on mistä valita seuraava asunto.


      • Suuttunut

        Kyllä. Niin on mutta tällä vuokranantajalla on paljon asuntoja Seinäjoella että kannattaa olla tarkkana.


      • IVT_OY_pysy_kaukana

        Ei se mene yhtään paremmin Ilmajoen Vuokratalot Oy:nkään asunnoissa, kaiken muun paskan lisäksi siellä ei myöskään puututua sossupummien aiheuttamiin häiriöihin, vaan saavat kaikessa rauhassa mellastaa pitkin yötä häiriten töissä käyvien veronmaksajien kotirauhaa.


      • homesojankyttä

        Vau,lähteekö slummista joku aamuisin töihinkin


    • aionvuokralle

      Missäpäin tämä rivari sijaitsee? Tietäis vaan itse varoa.. Etsin asuntoa

      • Suuttunut

        Pohjassa,Louhenkadulla.
        Mutta tällä vuokranantajalla on monia asuntoja Seinäjoella että kannattaa olla tarkkana.


    • kylmäävaaihmettele

      Taitaa kys. hepulla olla kaupungilta ostokielto rivaritontiille ku ei oo totellu rakennustarkastajan kehotuksia.On se ihme sen taloohin vieläki on tunkua ku on kusettanu 90-luvulta saakka ja omistaa satoja kiinteistöjä.tunnetaan nimellä Pas..-Paa...a

      • Mitä sitä tuhlaamaan eristeisiin, kun jäävät kuitenkin piiloon? Kyllä vuokralainen ostaa lisäpattereita, että tarkenee.
        Jos pihaa ei hiekoiteta, niin jalkakäytävällä sentään on sepeliä juhannukseen asti, kun se on muilta jo aikoja sitten imuroitu pois!

        Lukitsen sanapelin kirjaimet vol.


      • Suuttunut

        Joo niin kuulemma on.
        Sitä mäkin oon ihmetellyt mutta asunto mistä muutin se on vielä tyhjillään.
        Kun en saanut takuurahoja takasin niin haukuin paska p:n puhelimessa ja sanoin kertovani siitä eteenpäin millanen kusettaja se on.

        Toi on niin Totta! Mä olin aina jäässä sen asunnoissa.
        Jos ois kaatunut oikeen pahasti pihalla eikä hiekkaa tuonu niin oisko makksanu sairaala kuluja?


    • kottiboi

      äijä rahastaa toisten pakkotilanteella ku ei oo riittävästi vuokrakämppiä.Jäis konnalle luu käteen ku kaikki tajuaas boikotoida

    • sksvs

      Olisit perkele taistellut asiasi puolesta ja vaatinut niitä rahoja takaisin.Tämän takia kannattaa aina pyytää takuut /vakuudet myöskin vuokranantajalta(lakiin perustuva oikeus) !

      • Suuttunut

        Yritinkin ja soitin jopa kuluttaja asiamiehelle jonka mukaan ne naulat kuuluu normaaliin kulutukseen ja kun kerroin asiasta paska p:lle niin se vaan intti vastaan ja sano et vien vaan asian oikeuteen että he ovat ennenkin takuneet sitä kautta ja voittaneet.
        En tiedä mitä voin enää tehdä!?


      • sksvs
        Suuttunut kirjoitti:

        Yritinkin ja soitin jopa kuluttaja asiamiehelle jonka mukaan ne naulat kuuluu normaaliin kulutukseen ja kun kerroin asiasta paska p:lle niin se vaan intti vastaan ja sano et vien vaan asian oikeuteen että he ovat ennenkin takuneet sitä kautta ja voittaneet.
        En tiedä mitä voin enää tehdä!?

        Laita sille viesti että tehdään sopimus , se maksaa vielä 60 euroa takaisin niin et vie asiaa lehdistölle etkä tee asiasta rikosilmoitusta tai tutkintapyyntöä.Lain mukaan vakuus on palautettava ja siitä otettava summa jälkikäteen saa koskea vain maksamattomia vuokria.


        (Käräjille ei kannata mennä kylläkään koska hyvin usein vuokranantajat ,työnantajat yms johtoasemassa olevat ovat aika vahvoilla,
        tosin ei aina).


      • avgyt66
        Suuttunut kirjoitti:

        Yritinkin ja soitin jopa kuluttaja asiamiehelle jonka mukaan ne naulat kuuluu normaaliin kulutukseen ja kun kerroin asiasta paska p:lle niin se vaan intti vastaan ja sano et vien vaan asian oikeuteen että he ovat ennenkin takuneet sitä kautta ja voittaneet.
        En tiedä mitä voin enää tehdä!?

        Oliko kyseessä takuuvuokra vuokratakuu vai vakuus ,,,mitä lukee vuokrasopimuksessa.
        Huom! Vuokrasopimuksessa kannattaa puhua nimenomaan vakuudesta, koska se käsittää muutkin vuokranantajalle aiheutuvat kustannukset kuin pelkät maksamattomat vuokrat. Jos sopimuksessa puhutaan takuuvuokrasta tai vuokravakuudesta, sillä voi tarkalleen ottaen kattaa vain vuokrista aiheutuvia tappioita, ei muita mahdollisia vahinkoja.


    • sksvshj

      Olisit vaatinut vaan kovaa rahoja takaisin.Tämän takia kannattaa aina vaatia
      myös vuokranantajilta vakuus(lakiin perustuva oikeus ) !!

    • Paavolaon

      Asunut saman paskan asunnossa marttilantiellä.meinas jäätyä sinne kämppään pistorasioista tuuli niin helvetisti.

      • Suuttunut

        Hyi että 😑

        Kyllä niin kiukuttaa kyseinen mulkku!


    • Paavillavuokralla

      Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.... On teillä pienet ongelmat täällä! Ko. ukon asunnossa asuneena voin todeta, että kyllä vuokralainen löytää syyn peilistä katsomalla! Sokeritoukkiin löytyy pyretriiniä ja hiekoitussepeliä saa kaupasta, jos jännittää liukkaalla kävellä! Tämä vuokranantajahan antaa vähentää myrkyt ja hiekoitussorat vuokrasta! Mitä valitatte? Laiskuuttaanne?

      Pistorasioiden vetoon vaikuttaa toki TAAS vuokralaisen LUKUTAITO! Lukekaa siina maustekaapissa oleva ohje ja pitäkää korvausilmaventtiilit AUKI!

      On täällä saatana porukkaa... Sossu maksaa vuokrat ja mitään muuta ei tehdä, kun valitetaan!

      TEHKÄÄ ITTE SAA###A jotain sen ympäristön ja viihtyvyyden eteen!!!!

      200€ takuuvuokrana nykyään on NAURETTAVA!!! Moni vaatii 2kk Vuokran sisään ja sit vielä normivuokran päälle!!!

      Itselläni ei ollut mitään ongelmaa ukon kanssa, vaikka hänelle vuokraa maksoin reilut 5 vuotta! >Toki maksoin vuokrat ja vesimaksut ajoissa ja tietenkin ITSE!

      Nää saa####n valittajat on taas näitä sossun elättejä, jotka ei tee mitään asumisensa eteen.... Valittaa kyllä, mutta jos pitäis itte tehdä jotain, niin ei saat##a tee mitään!!!

      • Sossunelätti

        Miks helvetissä kävisin töissä ja maksaisin itse vuokrat ja sähköt kun sossusta saa kaiken.en vaivaudu lähtemään aamuisin töihin.helppo elämä kunniaan.


      • Suuttunut

        Ihan asiasta olen valittanut ja kyllä vuokralaisella jotakin oikeuksia on ettei tollaset huijari kuspäät tartte kusettaa!!


        Kertaakaan ei oo sossu mun vuokria maksanu vaikka joskus pennitön oon ollutkin.

        ITSE elämän itteni!!


      • Ex-vuokralainen

        No kyllä se aika iso ongelma on, jos vuokranantaja pitää takuuvuokraa "omana rahana". Vaikkakin olisi vaan sen 200 euroa. Äijä keksii mitä tahansa tekosyitä, jotta voi pitää rahat. Välttäkää tämän halpoja ja hikisiä asuntoja!


      • Anonyymi
        Sossunelätti kirjoitti:

        Miks helvetissä kävisin töissä ja maksaisin itse vuokrat ja sähköt kun sossusta saa kaiken.en vaivaudu lähtemään aamuisin töihin.helppo elämä kunniaan.

        Me, jotka kuljemme töissä maksamme teidän luusereiden elämän! Verotus Suomessa on helvetillinen luusereiden soska/Kela pummien takia! Vittu, että kehtaat täällä vielä kehua ettet mene töihin. Varsinainen paskahousu! Hyvä, että menetit olemattoman summan takuuvuokraasi. Ja mitä helevettiä oviin pitää naputtaa nauloja??? En voi käsittää! Meidän vuokrakohteisiin ei saa laittaa mitään nauloja, muttereita tai yhtään mitään seiniin, oviin tai kattoon! Kun ei osas käydä töissä, ei näköjään osaa edes asua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me, jotka kuljemme töissä maksamme teidän luusereiden elämän! Verotus Suomessa on helvetillinen luusereiden soska/Kela pummien takia! Vittu, että kehtaat täällä vielä kehua ettet mene töihin. Varsinainen paskahousu! Hyvä, että menetit olemattoman summan takuuvuokraasi. Ja mitä helevettiä oviin pitää naputtaa nauloja??? En voi käsittää! Meidän vuokrakohteisiin ei saa laittaa mitään nauloja, muttereita tai yhtään mitään seiniin, oviin tai kattoon! Kun ei osas käydä töissä, ei näköjään osaa edes asua.

        On tämä töissä käyvät sitten karesta porukkaa.


      • Anonyymi

        Taidat olla se ukko itse.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe