Nyt YLE on ystävällisesti julkaissut visan, jossa kukin voi testata sen, kun erinomainen kretu on. Mitä vähemmän oikeita vastauksia, sen nopeammin olet luisumassa kohti kreationismin autuutta. Nollatuloksella saa palkinnoksi laulaa virsiä koko loppuvuoden ilman Teosto-korvauksia!
https://yle.fi/uutiset/3-9953318
Kuinka hyvä kretu olet?
12
157
Vastaukset
- Krevokki
Mulla meni ainakin teksti täysin "käteen": vain 10/20. Jopa Äo testi taannoin meni paremmin:-D
Itse sain 14/20. Oli kaksi kysymystä uutisista, joista en ollut lukenut mitään joten jouduin arvaamaan ne eikä oikein osunut kumpikaan.
- Maukino
Pelkällä veikkaamisellahan odotusarvo olisi ollut 6-7 kpl, eli hiukan paremmin meni...
- hkjhkhkh
15/20. Osaumiin vaikutti joskus vain yhden uutisen lukeminen tai lukematta jättäminen.
- Maukino
En ollut lukenut niitä uutisia aiemmin lainkaan, ihan veikkaamalla itse pistin...
Mutta joo, jos itse tekisi testin jollekulle, niin saisi edes itse maksimit:-D - Maukino
Vähänkuin ruotsin- ja englanninkielen kuunteluissa lukiossa, mitään en ottanut tolkkua nauhoistaan, kaikki piti päätellä ehkä jopa 4 tai useammasta vaihtoehdosta, ja tuolloinkin sain oikein vain yleensä puolet. Äootestit tms. menivät yleensä tosin paljon paremmin.
- IlkimyksenUutispalvelu
17 oikein. Seuraan uutisia jatkuvasti, vaikka "skole ja valtamedia tyhmentää", kuten eräs maailmanlaajuisesti (tjs.) tunnettu kreationistinen ajattelija on painavasti lausunut. Voisin esittää arvelun ettei hän oikein pärjnnyt skolessa.
Hyvähän sinun on ammattilaisena läyhistellä arvoisa IlkimyksenUutispalvelu. Kysehän oli aiheesta "Seuraatko tiedeuutisia?..."
Itse jäin viiteentoista vaikka olen lukenut tältäkin palstalta olevani tiedeuskovainen. En ollut lukenut kohtia 10 ja 16 koskevia uutisia ja molemmissa oli parikin hyvää vaihtoehtoa ja molemmat arvasin minun tuurillani pieleen.
Miten minun nyt pitäisi pietistisenä tiedeuskovaisena suhtautua tällaiseen tulokseen? Repäisen vaatteeni ja teen pyhiinvaellusmatkan Heurekaan lukien junamatkojen ajan Enqvistin kirjoja. Silläkö selviäisi?
Kompastuskivinä oli aivoimplantit ja päänsiirto. Muutama oli onnekas arvaus (hurrikaanien kesytys, rähinäviina ja gravitaatioaaltojen lähteet). Lääketieteen uutisia siis pitää ainakin lukea tarkemmin.
Itsellä taas esimerkiksi rähinäviina, jota veikkasin rähinäolueksi ja implantit sekä nisäkäskysymys olivat väärin. Ne mitkä oli oikein tiesin, mutta kaikki arvaukset menivät metsään (okei, taisi meteoriitin löytöpaikan miettiminen olla puoliksi arvaus).
- Maukino
Mää jouduin kaikki muut käytännössä arvaamaan, paitsi sen elämän tulemisen maapallolle, olin juuri lukenut Eenokin kirjaa, jossa sanotaan, että "evoluutio" tai eläinten muuttuminen moniksi lajeiksi johtui asteroidista... En paljoa lue nykyään tiedetekstejä, ne on liian nuivaa ja kuivaa luettavaa, eikä sellaisen tietämisessä, jonka tarpeeksi moni muukin tietää, ole paljoa mieltä, se ei ole "Kaita tie". Itse asiassa ratkon silloin tällöin silti vanhoja matikan yo-tehtäviä, mutta "Boolen algebra" yllättäen on ainoa matikan ala, mitä olen päässyt soveltamaan, tietokoneohjelmissani, juuri muita tietoja ei paljoa tarvita ohjelmoinnissa, paitsi tietysti jokin tavallinen "suhteuttaminen". Tai okei, rubiikin kuutio-ohjelmaani tarvitsin myös tiedon "koordinaattien pyöritysmatriiseista"...
- Shakstori
Triviaali Pursuitia(Genius-painos) pelasin tässä viimevuona 100 matsia ja hävisin 70-30, Jarmoa vastaan, hän on ateisti, ja on mua melkein 20 vuotta vanhempi. Master Triviaalissa(2000 luvun alussa tehty) pääsin tosin voitolle, se päättyi jotain 10-3. Eli paljon niitä pelasimme. Biljardissa(kasipallo) jäin myös tappiolle Jambea vastaan, mutta shakissa en hävinnyt kertaakaan Jarmoa vastaan, vaikka pelasimme noin 10 pitkähköä, yli tunnin peliä... Talossamme oli myös tuolloin yksi Suomen Mestari(nuorten tasolla oli kymmeniä vuosia aiemmin sellaisen tittelin Hän voittanut joukkuekisassa) ja tasoitusajoilla sain yleensä pikapelissä joka kymmenennen matsin tasapeliksi tai voitoksi...Saapas nähdä, onko rahaa ollenkaan, että pääsisi jokavuotiseen Tammerin kinkkuturnaukseen, niissä olisi "tasoitusajat"....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .492988Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3421715- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101782Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780- 44739