Sivistävä videopätkä

4

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin kolmasosan vasta katsonut, mutta hyvältä vaikuttaa. Amerikkalainen tyyli on vähän rasittava (lienee amerikkalaista tuotantoa, vaikka otsikossa puhutaan BBC:stä).

Eivät turhaan tuossa puolessa tunnissa hehkuta Darwinin oivalluksia, sillä merkittävä oivalluksia hän tekikin. On aina vaikea ajatella "out-of-the-box" ja siinä Darwin onnistui. Hän selätti itsestäänselvyytenä pidetyn ajatuksen Jumalan luomistöistä. Darwin lienee ollut hyvin luova henkilö.

Ja jos ajattelee, että kaikki Maapallolla esiintyvä elämä on kehittynyt vuosimiljardien aikana yhteisestä lähteestä, toisilla on kidukset ja toisilla kidukset ovat muuttuneet sisäkorvaksi, niin sen rinnalla abiogeneesi ei enää tunnu kummoiseltakaan.

• Hyvä dokumentti.

Katsomisen arvoinen on myös Anon-ra:n YouTube sarja "Systematic Classification of Life":

https://youtu.be/AXQP_R-yiuw?list=PLXJ4dsU0oGMLnubJLPuw0dzD0AvAHAotW

Muistaakseni myös tälläkin palstalla jo mainostettu. Taitaa olla 17 osaa kasassa. Sarja antaa aivan käsittämätömän määrän tietoa siitä miten tarkkaan evoluutiopuu on rakennettu ja miten hyvin evoluutiopuu kuvaa sitä miten eliölajit ovat kehittyneet aiemmista lajeista rakenteellisesti ja fenotyypin suhteen.

On hyvä verrata näin yksityiskohtaista selvitystä riippuvuussuhteista eliölajien välillä verrattuna siihen että rappeutumis-baramiini-"teoriaa" kannattavat eivät kykene nimeämään ensimmäistäkään baramiini-lajia sen ominaisuuksia. Eikä varsinkaan sitä että mistä baramiinilajeista nykyiset lajit ovat rappeutuneet ja millä aikataululla.

Jokainen kreationisti joka länkyttää välimuotofossiilien puuttumisesta tms. voi katsoa videot ja hämmästellä sitä miten väärässä onkaan.

• vitsinäitä

Joo, oli ihan hauska uskomuksia täynnä oleva video.

Mikä kumma siinnä on että evoilla ei ikinä ole esittää edes yhtä ainoaa tieteen vahhvistamaa todistetta evoluutiosta. Alan kyllästyä näihin sormen luusta ai sian hampaista rakennettuihin denisoviin jotka jokainen vähänkin järkevä näke ankoiksi.

Denisovasta tulee väistämättä mieleen se että tietenkin Putttemiesten täytyy esittää että sivistys alkoi sieltä, hehe!
      Vaikka Putte itse on ihan selvä NL -kommari jolle on jäänyt levy päälle.

• Ei tarvitse mennä merta edemmäksi kalaan taikka Galapagossaarille.
        Kotoiset koivulajimmekin ovat erinomainen esimerkki evoluutiosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      215
      4178
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2685
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2401
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2333
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1561
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1300
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1273
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1176
    Aihe