ja kuvailla miten tapahtui dinosauruksen kidan muuttuminen linnunnokaksi. Millaisia olivat välimuodot ja miksi ne välimuodot olivat sopeutuneempia kuin kita. Vai tapahtuiko kaikki ilman välimuotoja, hyppäyksellisesti yhdessä sukupolvessa.
Voisiko joku ystävällinen evokki kertoa
47
541
Vastaukset
- Lue_biologiaa
Dinosaurusten evoluutio päättyi siihen kun ne kuolivat sukupuuttoon. Hyvin harva laji nykyään on suoraan sukua dinosauruksille, jos yksikään. Joten evoluutio ei muokannut kidasta nokkaa. Lisätietoja saat kun perehdyt siihen mitä evoluutio on ja miten se tapahtuu.
- tieteenharrastaja
Aloittaja voisi ensiksi katsella lentoliskojen "kitoja".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lentoliskot
Kuvahaku sanalla pterosaurus voisi tuoda lisää nähtävää. - Krevokki
Eikö nykydarwinismissakin silti liskoja ja lintuja pidetä, jonkun pienikokoisen dinon jälkeläisinä?
Niin kurjaa, kuin se onkin, 500 BC edeltäneille uskonaatteille, niin kyllä ajan lisääminen mahdollistaa melko monta erilaista eläinlajia, sikäli kun ne olivat polveutuneet toisistaan erilaisina? Evolutionistit kieltävät silti vedenpaisumuksen mikä on tapahtunut, ja onpa se niinkinpäin, että kreationistit kieltävät evoluution, joka sekin on tapahtunut. Ei näissä asioissa tarvitsisi syyttää ketään valheesta - kuitenkaan, jos kumpikaan ei ole todistanut väitettään?!
Todiste tosin siitä, että nykyiset ihmisrodut ovat geneettisesti hyvin lähellä toisiaan, on melkoinen, ja se kyllä teoriassa todistaisi vedenpaisumuksen yksinäänkin. Mutta mihin tarvitaan edes jääkausia, jos Nooan vedenpaisumus esim. Antarktikselle kasasi ne jäätymisvedet? Siltikin myös jääkausia on voinut olla?!
- puuttuvarengas
Se tapahtui katsos miljardien vuosien aikana vähittäisten makroevoluutiolajiutumisten avulla ja ne välimuodot, eli ns. puuttuvat renkaat katosivat ihan samaan paikkaaan kuin minne menivät ne 350000-5000000 apinaihhmislajiakin, eli sinne mistä niistä ei ikinä tulla löytymään jäljen jälkeä. Heheeh!
Evoluutioteorian vahvin todiste on se suunnaton todisteiden vuori joka koostuu juuri noista "puuttuvista renkaista" joita ei tulla ikinä näkemään koska nniitä ei ole ikinä ollutkaan, heheheh!- Krevokki
Kissaeläinten välillä on nykyään variaatioita, ja myös "koiraeläinten" ja muidenkin => mikroevoluutio. Makroevoluution kumoamainen kai fundiskreationisteilla perustuu siihen Mooseksen ohimennen laukomaan totuuteen, että "Jumala loi eläimet lajeittain"?! Mutta millä tavalla loi? Miksei evoluutio siihenkin kelpaa vastaukseksi?
- JyriOnÄmpärityhmä
Australopithecuksista vanhimmat elivät 4,5 miljoonaa vuotta sitten. Jotta 500 000 lajia olisi syntynyt, olisi suoraan nousevassa polvessa lajiutumisen pitänyt tapahtua alle yhdeksän vuoden välien.
Tämä jos mikä todistaa väitteesi idiotismisksi, jolla ei ole evoluutioteorian kanssa mitään tekemistä. Etkä itse ukko raasu tunnu ymmärtävän väitteesi lapsellisuutta. Tainnut jo kertotaulukin dementikolta päästä unohtumaan. - hjfiyfliy
JyriOnÄmpärityhmä kirjoitti:
Australopithecuksista vanhimmat elivät 4,5 miljoonaa vuotta sitten. Jotta 500 000 lajia olisi syntynyt, olisi suoraan nousevassa polvessa lajiutumisen pitänyt tapahtua alle yhdeksän vuoden välien.
Tämä jos mikä todistaa väitteesi idiotismisksi, jolla ei ole evoluutioteorian kanssa mitään tekemistä. Etkä itse ukko raasu tunnu ymmärtävän väitteesi lapsellisuutta. Tainnut jo kertotaulukin dementikolta päästä unohtumaan.Tähän Jyri tulee märisemään jotain vammailua jostain mutaatiotaajuustutkimuksista eikä tietenkään laita linkkiä niihin ku väite on edelleen yhtä vammanen vaikka sen eteen valehtelis kuinka paljon lisää.
- abracadabr
Jahve sanoi: "Tulkoon nokka", ja nokka tuli.
Väärä palsta.
Täällä pitäisi puhua kreationismista.- Fiksu.Kreationisti1
Kyllä, ystävälliset evokit eivät kuulu palstan aihepiiriin.
Ilmoitettu poistoon. - Kretut_ilman_vaatteita
Oikeassahan Epäjumalienkieltäjä on, mutta kun ei ole kreationismia mistä puhua. Tarkoitan tietysti sitä, että joo joo kaikki tietävät tulvasadut hyprolaattateorioineen ja tietävät baraminologian, mutta mitä muuta kreationismi on? Ei mitään muuta. Keskustelkaamme nyt evoluutiosta sitten :D
Kretut_ilman_vaatteita kirjoitti:
Oikeassahan Epäjumalienkieltäjä on, mutta kun ei ole kreationismia mistä puhua. Tarkoitan tietysti sitä, että joo joo kaikki tietävät tulvasadut hyprolaattateorioineen ja tietävät baraminologian, mutta mitä muuta kreationismi on? Ei mitään muuta. Keskustelkaamme nyt evoluutiosta sitten :D
Kreationistit voisivat esimerkiksi selittää millä perusteella 9000 lintulajia luotu muka erikseen ja miten erikseen luominen selittää niiden lukuisat yhteiset rakenteet ja genetiikan paremmin kuin polveutuminen yhteisestä kantamuodosta.
Ja jos he väittävät, että luotuja "baraminilajeja" on vähemmä, niin kertoa, mitkä nuo baraminilajit ovat ja millä perusteella huomaamme baraminilajien rajat. Sekä tietysti sen, miksi yhdestä baraminista polveutuneiden lajien yhteiset ominaisuudet selittyvät yhteisellä kantamuodolla, mutta kaikkien lintujen yhteiset ominaisuudet muka ei selity yhteisellä kantamuodolla.- Kreationismi_on_sairaus
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Kreationistit voisivat esimerkiksi selittää millä perusteella 9000 lintulajia luotu muka erikseen ja miten erikseen luominen selittää niiden lukuisat yhteiset rakenteet ja genetiikan paremmin kuin polveutuminen yhteisestä kantamuodosta.
Ja jos he väittävät, että luotuja "baraminilajeja" on vähemmä, niin kertoa, mitkä nuo baraminilajit ovat ja millä perusteella huomaamme baraminilajien rajat. Sekä tietysti sen, miksi yhdestä baraminista polveutuneiden lajien yhteiset ominaisuudet selittyvät yhteisellä kantamuodolla, mutta kaikkien lintujen yhteiset ominaisuudet muka ei selity yhteisellä kantamuodolla.Ja vastauksena on syvä hiljaisuus jeesustenmorsianten taikauskoisen kreationismin tutkimuskeskuksesta ...
- Tämähännäkyykin
Tiesitkös että on sitä muitakin vielä hassumpia evoluutio tuottanut.
Geenitutkijjat ovat huomanneet että ihmisellä ja kärpäsellä on 50%:sesti yhtenevä perimä. Se tarkoittaa sitä että meillä on yhteinen muinainen esivanhempi.- Krevokki
Niin, emme tiedä, kokosiko Jumala joitakin eläimiä erikseen, vai onko tämä vain 8 miljardin vuoden sisällä tapahtunutta kehitystä, meren tohvelieläimistä sun muista siiroista ja ameeboista. Kalatahan jo jossakin määrin muistuttavat meitä. Jos oli vain yksi Jumala, joka kykeni luomaan elämää, hänellä meni 4 mrd vuotta aikaa käydä kaikissa 200 mrd galaksimme tähtijärjestelmässä luomassa elämää...
- räyhräyh
Jyrbässä varsinkin näkyy selvänä perskärpäsen perimä. Sen verran on kiinnostunut perspuoleen liittyvästä "keskustelusta".
- uggjk
Herra on hyvä ja lukee!
https://theconversation.com/how-did-dinosaurs-evolve-beaks-and-become-birds-scientists-think-they-have-the-answer-84633
Ja tästä!
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/evo.12684/epdf?referrer_access_token=UbddxrZ_SGvZPTtprchs2Ita6bR2k8jH0KrdpFOxC66SbFp-tjgWpSZVB3XxVFpoo-S20VtM61ynJyjWs2E0uRZiJdtJo07rIDzpjal6p2RsCwOM8wdXfOajbWLe9Q7oDj7HOMz6dybe9wwLAu-5SYdRmZQzvIt3wRN4-3DmmEyoAxsXrp55QddXch8HecatgTk6guQa0ufFuYwu7MV9TvBnxg_4MdtaGf_HU4sBiTWWW6iNS_rmVLBGru8omPmTKaunis ajatus, että kretu muuttaisi uskomuksiaan faktojen perusteella. Mutta kun uskomus ei perustu faktoihin, niin ei sitä faktoilla muutetakkaan.
Mielenkiintoisa artikkeleja joka tapauksessa (erityisesti jälkimmäinen), vaikka niitä ei taida lukea kuin me, joita faktat kiinnostavat.
- Krevokki
Niin, ettekö vieläkään tiedä evoluutiota? Nokka muuttui sukusoluissa olleen geneettisen mutaation kautta?! Ja jos kuono ei kerralla muuttunut, niin usean sukupolven aikana, kun ne syntyivät emistään hieman erilaisina. Se, että "Jumala olisi kerralla koonnut", jokaisen eläimen lajineen, kuitenkin lienee kreationismin perusoppeja, vaikka sellaisesta ei kyllä enää ole paljoa viitteitä, eikä varsinkaan havaintoja. Eenokin kirja kyllä sanoo, että ne todella syntyivät erilaisina, sukupolvien välein, koska "maahan oli pudonnut tähtienkeli", asteroidi, jonka sisältämä tietoisuus muutti olentojen perimää...
- Krevokki
Lisää lainausta Eenokin kirjasta...
Ja minä näin yhden noista neljästä, jotka olivat ensin tulleet, ja hän otti kiinni tuon ensimmäisen taivaasta pudonneen tähden, ja sitoi sen kädet ja jalat ja heitti sen syvyyteen: tuo syvyys oli kapea ja syvä ja kauhistuttava ja synkkä. Ja yksi niistä veti miekan esiin ja antoi sen noille elefanteille ja kameleille ja aaseille: sitten ne alkoivat lyömään toisiaan ja koko maa järkkyi heidän tähtensä. Ja kun minä katselin tuota näkyä, katso, yksi niistä neljästä, jotka olivat tulleet, kivitti niitä taivaasta, ja kokosi ja otti nuo kaikki suuret tähdet, joiden yksityiset jäsenet olivat kuin hevosilla, ja sitoi heiltä kaikki kädet ja jalat ja heitti heidät maan syvyyteen.
[Luku 89]
Ja yksi noista neljästä meni tuon valkoisen härän luokse ja opasti häntä salaa, eikä hänen olemuksensa kauhistunut: hän oli syntynyt häräksi ja hänestä tuli ihminen, ja hän rakensi itselleen suuren astian ja oli siellä; ja kolme härkää oli hänen kanssaan tuossa astiassa ja heidät peitettiin. Ja taas minä nostin silmäni kohti taivasta ja näin ylhäisen taivaankannen, jossa oli seitsemän kaatosadetta, ja nuo kaatosateet virtasivat paljolla vedellä aitaukseen. Ja minä näin taas, ja katso, lähteet avattiin tuon suuren aitauksen pinnalla, ja tuo vesi alkoi kuohua ja nousta pinnan yläpuolelle, ja minä näin tuon aitauksen, kunnes kaikki sen pinta oli veden peitossa. Ja vesi, pimeys ja usva lisääntyi sen yllä; ja kun minä katsoin alas, tuon veden korkeuteen, tuo vesi oli noussut tuon aitauksen korkeuden yläpuolelle, ja se virtasi tuosta aitauksesta yli ja syöksyi maan päälle. Ja kaikki tuon aitauksen karja koottiin yhteen, kunnes minä näin, kuinka ne vajosivat ja ne nielaistiin ja ne menehtyivät tuohon veteen. Mutta tuo astia kellui veden päällä, kun kaikki ne lehmät ja elefantit ja kamelit ja aasit vajosivat pohjaan kaikkien eläinten mukana, niin että en enää voinut nähdä niitä, eivätkä ne päässeet pakoon, vaan menehtyivät, ja vajosivat syvyyksiin.
Ja taas minä näin näyssä, kun nuo kaatosateet poistettiin tuolta korkealta, ja maan rotkot tasattiin ja toiset syvyydet avattiin. Sitten tuo vesi alkoi virrata niihin, kunnes maa tuli näkyviim, mutta tuo astia asettui maan päälle ja pimeys vetäytyi ja valo ilmestyi. Mutta tuo valkoinen härkä, joka oli tullut ihmiseksi, tuli ulos tuosta astiasta, mukanaan kolme härkää, ja yksi noista kolmesta oli valkoinen - niin kuin tuo härkä - ja yksi oli punainen kuin veri ja yksi musta: ja tuo valkoinen lähti pois heidän luotaan. Ja esiin alkoi tulla metsän petoja ja lintuja, niin että nousi erilainen suku: leijonia, tiikereitä, susia, koiria, hyeenoja, villisikoja, kettuja, oravia, porsaita, haukkoja, korppikotkia, kissoja, kotkia ja korppeja - ja niiden keskuuteen syntyi valkoinen härkä. Ja ne alkoivat purra toisiaan, mutta tuo valkoinen härkä, joka oli syntynyt heidän keskuuteensa, synnytti villiaasin ja sen kanssa valkoisen härän, ja villiaasit moninkertaistuivat. Mutta tuo härkä, joka oli syntynyt hänestä, synnytti mustan villisian ja valkoisen lampaan; ja ensin mainittu siitti monia villisikoja, mutta tuo lammas siitti kaksitoista lammasta. Ja kun nuo kaksitoista lammasta olivat kasvaneet, yksi niistä annettiin aaseille, ja nuo aasit taas antoivat tuon lampaan susille, ja tuo lammas kasvoi susien keskuudessa. Ja Herra vei ne yksitoista lammasta elämään sen kanssa ja laiduntamaan sen kanssa - susien keskuuteen - ja ne moninkertaistuivat ja niistä tuli monia lammaslaumoja. Ja sudet alkoivat pelätä niitä, ja ne sortivat niitä, kunnes tuhosivat niiden pienokaisia, ja niiden nuorukaiset heitettiin virtaan, jossa oli paljon vettä. Mutta nuo lampaat alkoivat huutaa ääneen pienokaistensa tähden, ja valittaa Herralleen.
....
Eenok näki unessa vedenpaisuksen ja Israelin sukukuntien syntymän ja Mooseksen tulon, ja sen, että Herra tuli ihmismuodossa keskuuteemme. Evoluutio johtui maahan syössystä tähdestä... - LakiV
[Luku 93]
Ja tuon jälkeen Eenok alkoi lukea kirjoista, ja Eenok sanoi: "Liittyen vanhurskauden lapsiin ja liittyen maailman valittuihin, ja liittyen oikeamielisyyden kasviin, minä puhun nämä asiat, niin, minä, Eenok, julistan ne teille, poikani: sen mukaan, mikä ilmestyi minulle taivaallisessa näyssä, ja jonka olen tuntenut pyhien enkelien sanan kautta, ja olen oppinut taivaallisista tauluista."
Ja Eenok alkoi kertoa kirjoista ja sanoi: "Minä synnyin seitsemäntenä, ensimmäisellä viikolla, kun tuomio ja vanhurskaus vielä pysyivät. Ja minun jälkeeni nousee toisella viikolla suurta pahuutta, ja petos on versonut, ja siinä tulee olemaan ensimmäinen loppu. Ja siinä pelastuu ihminen, ja kun se on päättynyt, vääryys kasvaa, ja synnintekijöitä varten tehdään laki. Ja tuon jälkeen kolmannella viikolla, sen lopulla, ihminen valitaan vanhurskaan tuomion kasviksi, ja hänen jälkeläisistään tulee vanhurskauden kasvi iankaikkisiksi ajoiksi. Ja tuon jälkeen neljännellä viikolla, sen lopulla, nähdään näkyjä pyhistä ja vanhurskaista, ja laki - kaikille sukupolville - ja aitaus valmistetaan heille. Ja tuon jälkeen viidennellä viikolla, sen lopulla, kirkkauden ja vallan huone rakennetaan ikuisuudeksi. Ja tuon jälkeen kuudennella viikolla, kaikki, jotka siinä elävät, sokaistaan, ja heidän kaikkien sydämet hylkäävät jumalattomasti viisauden. Ja siinä laskeutuu ihminen, ja sen lopulla se vallan huone poltetaan tulella ja koko valitun juuren laji hajaantuu.
Ja tuon jälkeen, seitsemännellä viikolla, nousee luopioiden sukupolvi, ja monet ovat sen teot, ja kaikki sen teot ovat luopion tekoja. Ja sen lopulla iankaikkisen vanhurskauden kasvin vanhurskas valittu ottaa vastaan seitsenkertaiset ohjeet kaikkeen Hänen luomakuntaansa liittyen. Sillä kuka kaikkien ihmisten lasten keskuudessa on se, joka kykenee kuulemaan Pyhimmän äänen tulematta murheelliseksi? Ja kuka voi ajatella Hänen ajatuksiaan? Ja kuka voi katsella kaikkia taivaan tekoja? Ja kuinka olisi joku, joka katselisi taivasta, ja kuka on se, joka voi ymmärtää taivaan asiat ja nähdä sielun tai hengen ja kertoa siitä, tai nousta taivaaseen ja nähdä kaikki niiden loput ja ajatella niitä tai tehdä niin kuin ne? Ja kuka kaikista ihmisistä voi tietää, mikä on maan leveys ja pituus, ja jolle on näytetty kaikkien niiden mitta? Tai onko yhtäkään, joka voisi havaita taivaan pituuden, ja kuinka suuri on sen korkeus, ja minkä ylle se on perustettu, ja kuinka suuri on tähtien määrä, ja missä kaikki valonlähteet lepäävät?
[Luku 91]
Ja sen jälkeen on toinen, kahdeksas, vanhurskauden viikko, ja miekka annetaan sille, että sortajille jaettaisiin vanhurskas tuomio, ja synnintekijät johdatettaisiin vanhurskaiden käsiin. Ja sen lopulla he hankkivat huoneita vanhurskautensa kautta, ja Suurelle Kuninkaalle rakennetaan huone iankaikkisiksi ajoiksi, ja kaikki ihmiskunta etsii oikeamielisyyden polkua. Ja tuon jälkeen, yhdeksännellä viikolla, vanhurskas tuomio paljastuu koko maailmalle, ja kaikki jumalattomien teot katoavat kaikesta maasta, ja maailma kirjoitetaan muistiin - tuhoa varten!
Ja tämän jälkeen, kymmenennellä viikolla, seitsemännessä osassa, tulee se suuri iankaikkinen tuomio, jossa Hän jakaa kostoa enkeleille. Ja ensimmäinen taivas poistuu ja katoaa, ja uusi taivas ilmestyy, ja kaikki taivasten voimat antavat seitsenkertaisen valon. Ja sen jälkeen on monia viikkoja, lukemattomia, ikuisesti, ja kaikki ovat hyvyydessä ja vanhurskaudessa, eikä syntiä milloinkaan mainita.- käännös_kukkanen
"LakiV
10.12.2017 13:37
UUSI
[Luku 93]
Ja tuon jälkeen Eenok alkoi lukea kirjoista, ja Eenok sanoi: "Liittyen vanhurskauden lapsiin ja liittyen maailman valittuihin, ja liittyen oikeamielisyyden kasviin, minä puhun nämä asiat, niin, minä, Eenok, julistan ne teille, poikani: sen mukaan, mikä ilmestyi minulle taivaallisessa näyssä, ja jonka olen tun..."
Googlen kääntäjälläkö tämä oli hepreasta käännetty ihmeteltäväksenne?
Näistä eenoki sekopäisistä jorinoista näkee sen, kuinka vaikeaa on tehdä käännös vieraasta kielestä, kun alkuperäistekstikään ei ole ollut selväjärkisen tuotantoa.
- LakiV
Mikäli nämä ovat ihmisen luomisen 1 päivä x 1000 vuotta - viikkoja tai hieman lyhempiä aikoja. Olisi mennyt nyt 14000 vuotta Eenokin syntymästä. Laki tehtiin Mooseksen aikoina(2:nen viikko). Kuudenella viikolla tapahtuisi Helvettituomio. 7000 x 6 = 42 000 päästä ihmisen synnyttyä tänne, polttaisiin ihmiskuntaa... 7:s viikko olisi luopioiden aika, ja kahdeksannen viikon jälkeen kaikki olisi uudelleen okei... 3. viikko lienee menossa.
- evokkien-kyvyt-mitattu
Ketjusta näkee taas sen, että evokit vastaavat juuri sillä ymmärryksellä ja tiedolla mikä heille on suotu eli eivät vastaa ollenkaan. Enintäin jotain ympäripyöreää hölinää jolla ei ole mitään merkitystä itse asian kannalta ja joka ei perustu muuhun kuin kovaan evouskontoon.
- Hihukki
Sinulle sanoisin, että "Älä lausu väärää todistusta lähimmäistäsi."
- Fiksu.Kreationisti1
Evokit eivät kuulu palstan aihepiiriin.
Ilmoitettu poistoon. - vaikee_kääntää
>>käännös_kukkanen
10.12.2017 18:04
"LakiV
10.12.2017 13:37
UUSI
[Luku 93]
Ja tuon jälkeen Eenok alkoi lukea kirjoista, ja Eenok sanoi: "Liittyen vanhurskauden lapsiin ja liittyen maailman valittuihin, ja liittyen oikeamielisyyden kasviin, minä puhun nämä asiat, niin, minä, Eenok, julistan ne teille, poikani: sen mukaan, mikä ilmestyi minulle taivaallisessa näyssä, ja jonka olen tun..."
Googlen kääntäjälläkö tämä oli hepreasta käännetty ihmeteltäväksenne?
Näistä eenoki sekopäisistä jorinoista näkee sen, kuinka vaikeaa on tehdä käännös vieraasta kielestä, kun alkuperäistekstikään ei ole ollut selväjärkisen tuotantoa.<<
Ilmeisesti raamatun tekstien kääntäminen on vaikeampaa kuin maa-alueiden pölliminen Palestiinalaisilta?
Miten käännöstyö onnistui noin niinkuin kreationistin omasta mielestä? - sinne-sekaan-vaan
Fiksu.Kreationisti1 kirjoitti:
Evokit eivät kuulu palstan aihepiiriin.
Ilmoitettu poistoon.Sinut on ilmoitettu poistoon. Poistajat tulevat kotiisi 14.12 klo 15:00. Mukaan saat ottaa mustan jätesäkin ja hammasharjan.
- Maukino
Tähtien määrä? Itselläni on käsitys, että noin 10 miljardia galaksia x 200 miljardia tähteä per galaksi eli maailmankaikkeudessa on noin 2*10^21 auringon kaltaista tähteä. Ja planeettoja noin kymmenkertainen määrä siihen nähden.
Syvyyteen on metrin mitasta, ehkä noin 10^25 partikkelia ja korkeuteen osapuilleen saman verran: (10^25)^2 => 10^25 * 10^25 = 10^50 gridiä pituutta. Kolmiulotteisuudessa max. 10^150 => 10^153 kolmiulotteista partikkelia. Maailmankaikkeuden koko metreinä lienee noin
(10^13 * 3600) x (10^10/(2*pi)) => 5 ,7*10^26 metriä => 10^26 metriä
(Galaksi on tässä vain noin 7 valovuotta halkaisijaltaan, sen voi todistaa parallaksista, kun vähentään galaksin keskipisteen kierron tuloksesta poies!)
AIKAA(t = (S/a)^(1/2) on maailmankaikkeudessa (10^50/10^10)^(1/2) (kiihtyvyys max. 10^10) gridiä eli 10^20 aikasykäystä, ja jos ne on sekunteja, maailmankaikkeus kestää noin 317 miljardia vuotta... Nyt olisi siis mennyt noin 12-13 mrd vuotta...- Doctor_Spock
Koska tuon scifi sarjan seuraava jakso tulee?
Ovatko vaiheiset valmiudessa siirtoon?
- sionistin_esi-isä
Jumalan moka. Jumala yritti muotoilla sellaista tavallista nättiä dinon kuonoa, mutta siitä tulikin hänen taitamattomissa käsissään sellainen vittumaisen liskolinnun koukkunokka.
- evokit-miettimään
Evokkien uskonopin mukaan kidan ja nokan välimuodot olisivat olleet omana aikanaan sopeutuneempia kuin kita. Nyt joku evokki voisi jatkaa ja kertoa millaisia ne välimuodot olivat ja millä lailla ja mihin tarkoitukseen ne olivat sopeutuneempia kuin kidat ja miltä ne näyttivät.
- hghglh
Etkö sä idiootti osaa lukea ku sulle on jo annettu kaks artikkelia missä se selvitetään? Huutelet taas tyhjiä typeryyksiä ku et muuhun kykene.
- luotat-sontaan
hghglh kirjoitti:
Etkö sä idiootti osaa lukea ku sulle on jo annettu kaks artikkelia missä se selvitetään? Huutelet taas tyhjiä typeryyksiä ku et muuhun kykene.
.....Etkö sä idiootti osaa lukea ku sulle on jo annettu kaks artikkelia missä se selvitetään....
Pelkkää sontaa ne artikkelit ovat, ei asiasta mitään. Vai etkö itse osaa lukea, häh ? luotat-sontaan kirjoitti:
.....Etkö sä idiootti osaa lukea ku sulle on jo annettu kaks artikkelia missä se selvitetään....
Pelkkää sontaa ne artikkelit ovat, ei asiasta mitään. Vai etkö itse osaa lukea, häh ?Et ilmeisesti edes avannut linkkejä. Denialismisi on säälittävää.
- olet-säälin-tarpeessa
Et ilmeisesti edes avannut linkkejä. Denialismisi on säälittävää.
Kuules evokki. Tämä on keskustelupalsta eli täällä sanotaan itse jos jotain sanottavaa on. Jos ei ole niin sitten ollaan hiljaa eli tämä vain sinullekin kehityskeskusteluna.
Vain ääliö yrittää tuollaista vedätystä mitä sinä nyt. Eli viittaa johonkin linkkiin ja uhoo miten se todistaa, että minä olen oikeassa, lue sieltä. Olisi tosi hieno vaalikeskustelu telkassakin sellainen missä kaikki vain heittelisivät linkkejä toisilleen tyyliin "lukekaa sieltä".
Te evokkiraasut olette vajonneet säälittävyydessänne jo alle kaikkien arvosteluasteikkojen. Ellet todellakaan kykene referoimaan lyhyesti ja ytimekkäästi omia tietolähteitäsi niin sääliksi käy. Eli et siis ymmärrä mitä niissä sanotaan. - ugugöugöi
olet-säälin-tarpeessa kirjoitti:
Kuules evokki. Tämä on keskustelupalsta eli täällä sanotaan itse jos jotain sanottavaa on. Jos ei ole niin sitten ollaan hiljaa eli tämä vain sinullekin kehityskeskusteluna.
Vain ääliö yrittää tuollaista vedätystä mitä sinä nyt. Eli viittaa johonkin linkkiin ja uhoo miten se todistaa, että minä olen oikeassa, lue sieltä. Olisi tosi hieno vaalikeskustelu telkassakin sellainen missä kaikki vain heittelisivät linkkejä toisilleen tyyliin "lukekaa sieltä".
Te evokkiraasut olette vajonneet säälittävyydessänne jo alle kaikkien arvosteluasteikkojen. Ellet todellakaan kykene referoimaan lyhyesti ja ytimekkäästi omia tietolähteitäsi niin sääliksi käy. Eli et siis ymmärrä mitä niissä sanotaan.Eli jonku pitäs tuhlata omaa aikaa vaikka kuinka paljon että sais referoitua tommosen monimutkasen aiheen sulle selkokielelle jotta voisit hehetellä ja vammailla siitä ku et siltikään mitään ymmärtäis? Älä säälittävä pelle unta näe!
olet-säälin-tarpeessa kirjoitti:
Te evokkiraasut olette vajonneet säälittävyydessänne jo alle kaikkien arvosteluasteikkojen. Ellet todellakaan kykene referoimaan lyhyesti ja ytimekkäästi omia tietolähteitäsi niin sääliksi käy. Eli et siis ymmärrä mitä niissä sanotaan.Miten yhdeksän Harvardin tutkijan vuosikausien työ on jotain "vedätystä"? Jos olisit uskaltanut lukea (ja ymmärtänyt lukemasi), niin nokan kehitys on selvitetty yhdistämällä paleontologian havainnot vertailevaan anatomiaan ja kokeelliseen kehitysbiologian menetelmiä.
Kaltaisesi nettiräyhääjän on ehkä vaikea tajuta, että monimutkaisiin kysymyksiin ei löydy parin päälauseen pituista kattavaa vastausta. Vaalikeskusteluissakin vedotaan tieteellisiin tutkimuksiin. Vaalikeskustelutyyliin voi siis sanoa, että:
Harvardin yliopiston tutkijat Bhart-Anjan S. Bhullar, Zachary S. Morris, Elizabeth M. Sefton, Atalay Tok, Masayoshi Tokita, Bumjin Namkoong, Jasmin Camacho, David A. Burnham ja Arhat Abzhanov ovat hyvin kattavassa ja poikkitieteellisessä tutkimuksessa selvittänyt sen, miten lintujen nokat ovat kehittyneet. Ääriuskonnollisten piirien väite lintulajien erikseen luomisesta (i.e. taikomisesta) ei sen sijaan selitä mitenkään yli 9000 lintulajin lukuisia yhteisiä piirteitä. Luomisusko on pohjimmiltaan taikauskoa, jolle ei ole minkäänlaisia uskottavia perusteluja.
Ei dinosauruksen kita muuttunut linnunnokaksi. Niillä joilla oli semmoinen iso kita ja ne noilla on nokka, oli yhteinen esi-isä.
Tämmöisiä oli siinä kohtaa kun lintujen kehitys oli eriytynyt muista dinoista: http://ichef.bbci.co.uk/naturelibrary/images/ic/credit/640x395/a/ar/archaeopteryx/archaeopteryx_1.jpg
Ne joilla oli se iso kita kuolivat pois.- kitanokkako
------Niillä joilla oli semmoinen iso kita ja ne noilla on nokka, oli yhteinen esi-isä.----
Noo, mikä sillä esi-isällä oli, nokka vai kita ? Kai silläkin jotain oli ettäs kykeni syömään. Jos oli kita niin muutos tarvittiin eli et vastannut mitään. Kuten aikaisemmin tänne linkatusta artikkelista ilmenee, niin ennen nokkaa oli luinen kuono, jossa oli hampaat. Leukaluu otti vaiheittain hampaiden tehtäviä ja hampaat surkastuivat. Onhan monella nisäkkäälläkin hammaskalusto vajavainen. Jopa kreationistit tunnistavat ehkä lehmän, jolla on yläleuan etuosassa vain rusto eikä lainkaan yläetuhampaita.
Lunnuilla on evoluutiohistoriastaan muistona edelleen esimerkiksi hammaskiilteen tuottamiseen tarvittavat geenit. Evoluutioteorian valossa tämäkin on helposti ymmärrettävissä, mutta luomisuskovilla ei tähänkään ole mitään selitystä.- hiphphp
kitanokkako kirjoitti:
------Niillä joilla oli semmoinen iso kita ja ne noilla on nokka, oli yhteinen esi-isä.----
Noo, mikä sillä esi-isällä oli, nokka vai kita ? Kai silläkin jotain oli ettäs kykeni syömään. Jos oli kita niin muutos tarvittiin eli et vastannut mitään.Joissain kehityslinjoissa kuonon kärkeen alkoi muodostua keratiinista pieni uloke, joka ajan kuluessa alkoi peittää yhä suurempaa osaa leukaluista. Samalla tapahtui myös muutoksia leukaluiden rakenteissa ja muodossa. Hyöty on ollut sekä pään rakenteiden keventymisessä että erikoistumisessa ravintoon. Kehitys on nähtävissä fossiiliaineistosta ja havaittavissa myös kokeellisesti evo-devo tutkimuksissa muokkaamalla tiettyjen matelijoiden ja lintujen molekulaarisia säätelyjärjestelmiä. Tieteellä ei ole mitään epäselvyyttä siitä, että joillekin dinosauruksille kehittyi kuonon tilalle nokka ja linnut polveutuvat tällaisista matelijoista.
- aijaiaijai
Kuten aikaisemmin tänne linkatusta artikkelista ilmenee, niin ennen nokkaa oli luinen kuono, jossa oli hampaat. Leukaluu otti vaiheittain hampaiden tehtäviä ja hampaat surkastuivat. Onhan monella nisäkkäälläkin hammaskalusto vajavainen. Jopa kreationistit tunnistavat ehkä lehmän, jolla on yläleuan etuosassa vain rusto eikä lainkaan yläetuhampaita.
Lunnuilla on evoluutiohistoriastaan muistona edelleen esimerkiksi hammaskiilteen tuottamiseen tarvittavat geenit. Evoluutioteorian valossa tämäkin on helposti ymmärrettävissä, mutta luomisuskovilla ei tähänkään ole mitään selitystä.-----niin ennen nokkaa oli luinen kuono, jossa oli hampaat---
Minullakin on tuommonen kalusto vaikken olekaan minkään uuden esi-isä enkä edes välimuoto. Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Kuten aikaisemmin tänne linkatusta artikkelista ilmenee, niin ennen nokkaa oli luinen kuono, jossa oli hampaat. Leukaluu otti vaiheittain hampaiden tehtäviä ja hampaat surkastuivat. Onhan monella nisäkkäälläkin hammaskalusto vajavainen. Jopa kreationistit tunnistavat ehkä lehmän, jolla on yläleuan etuosassa vain rusto eikä lainkaan yläetuhampaita.
Lunnuilla on evoluutiohistoriastaan muistona edelleen esimerkiksi hammaskiilteen tuottamiseen tarvittavat geenit. Evoluutioteorian valossa tämäkin on helposti ymmärrettävissä, mutta luomisuskovilla ei tähänkään ole mitään selitystä.Niin ja onhan sitä kokeiltu näplätä niitä surkastuneita geenejä kanoilla ja oho, niille kasvoikin liskon häntä ja tuli hampaat. Alkoivat muistuttaa kovasti pienikokoisia dinosauruksia.
Tiettävästi yhteisellä esi-isällä oli siis hampaat ja häntä, mutta linnut erkani muista dinoista.aijaiaijai kirjoitti:
-----niin ennen nokkaa oli luinen kuono, jossa oli hampaat---
Minullakin on tuommonen kalusto vaikken olekaan minkään uuden esi-isä enkä edes välimuoto.Saattaa olla, että kallosi on kokonaan umpiluuta.
- Elämäätiivistettynä
Kuten varmaan moni lukija onkin huomannut, niin tämän aiheen käsittely vastaa pään hakkaamista seinään. Jos toinen uskoo vakavissaan, että on oikeassa, vaikka todellisuudessa olisikin väärässä ei sitä saa muutamassa päivässä muutettua, ihan sama miten aukottomasti todistelisi. Esitänkin oman näkemykseni näissä asioissa.
Raamattuun uskoville annettakoon ½ pistettä, koska luomiskertomuksessa on esitetty alkuun vain kaksi ihmistä, eli periaatteessa lopputuotos olisi ehm.. perheensisäisten risteymien tulosta ja siitä eteenpäin kehittyviä lajeja, mutaatioita geeneissä. Mutta kuitenkin kaikilla olisi periaatteessa "kantaisä/äiti". Monissa nykytieteen lähteissä se on aivan jotain muuta kuin ihminen(bakteereita, virukset, ameebat yms), mikä selittää myös eläimet, kasvit yms.
Näin äkkiseltään voi tuntua vaikealta ymmärtää, miten ihminen tai ylipäätänsä kaikki olisi syntynyt jostain muusta, kuin nykyisessä muodossaan olevasta olomuodosta. Samaa pohtivat varmaan silloin ihmiset, jotka olivat ensimmäiset teoriat elävien olentojen synnystä, koonneet sen kirjaksi ja päättäneet yksinkertaistaa sitä silloiselle kansalle/kansoille, jotta he saisivat jonkinlaisen käsityksen mistä ovat syntyneet. Silloin ei tosin vielä tiedetty bakteereista yms., joten olihan tuolloin luontevaa ajatella, että kaikki oli vain hokkuspokkus ilmestynyt nykyisessä olomuodossaan ja siitä eteenpän lisääntyneet.
Kun tosiaan tuolloin ei vielä tiedetty, mitä kätkeytyy silmien ulottumattomiin, oli myös luontevaa ja jokseenkin helpottavaa selvittää sairaudet, luonnonmullistukset, kuolemat ja syntymiset, jonkin ylemmän tahon päättämiksi, koska muuta järkevää selitystä ei löytynyt.
Kaikilla eliöillä, myös ihmisillä on luontainen taipumus ja halu elää ja lisääntyä (tai ainakin annettu siihen välineet), tämä edellyttää mukautumista ympäröivän maailman haasteisiin. Bakteeritkin kehittävät itselleen suojaa antibiootteja vastaan, eli kehittyvät. Välillä sattuu luonnossakin hazardeja, kromosomeja puuttuu tai on liikaa yms.
Tästä päästäänkin aika lähelle kauon tutkittua ja mutistua elämän tarkoitusta. Spoiler: Eläminen, mukautuminen ja lisääntyminen. Kaikki muu on elämän ylläpitämisen suhteen skeidaa. Tällaista tapahtui:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Oviraptor
"Oviraptor oli noin kahden metrin pituinen ja se lienee painanut korkeintaan 100 kiloa. Laji käveli pystyasennossa ja sen ruumiinmuoto muistuttaa muita petodinosauruksia. Niistä sen erottaa kuitenkin sen lyhyt ja korkea kallo, jossa on nokka ja sen kitalaessa pari piikkimäistä hammasta."
Siis nokka! Nokka! Nokka! Dinosauruksella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po613735Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162685Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242624Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441846- 251616
- 1211381
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2791328- 1261315
Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901289Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin901245