Jumalan inkarnaatio - ihminen!

Jumala on todellakin tullut lihaksi, inkarnoitunut tänne maan päälle. Kristinusko perinteisesti ymmärrettynä nimeää Jeesus Nasaretilaisen Jumalan Pojaksi, Jumalan inkarnaatioksi, Yhdeksi Pyhästä kolminaisuudesta. Jeesus ei kuitenkaan ollut sen kummempi kuin kukaan meistä, paitsi tietoisuutensa tasolla.

Jeesus Nasaretilaisen elämässä hänen seuraajansa kokivat kohtaavansa jumalallisen. Jeesus osoitti tien taivasten valtakuntaan. Hän opetti että taivasten valtakuntaa ei saavuteta uskonollisilla rituaaleilla ja vanhoja pyhinä pidettyjä tekstejä sokeasti toistelemalla ja noudattamalla. Taivasten valtakunta tulee ihmisen sisäisen muutoksen kautta. Se tulee sen ymmärtämisestä että minä olen pyhä, Jumala asuu sisäisesti minussa, kuten sinussakin. Kuinka mitkään ihmisen luomat rajat voisivat silloin aiheuttaa erillisyyttä, eriarvoisuutta, ennakkoluuloja, syrjintää...kaikki nuo on kaadettava ja heitettävä romukoppaan ikivanhat uskonnolliset ja muut typeryydet, jotka asettavat ihmiset eriarvoiseen asemaan.

Ihminen on Jumalan inkarnaatio. Jeesus opetti miten tuo valtava totuus eletään todeksi. Kristinuskon synti ja suuri erehdys on, että se teki Jeesuksesta jumalan, osan kolminaisuutta, ja unohti, että me olemme aivan samalla tapaa Jumalan poikia ja tyttäriä kuin Jeesuskin. On niin paljon helpompaa, ja tuhoisampaa, palvoa Jeesusta ja uskoa Jeesukseen, kuin uskoa ja totella ja seurata Jeesusta. Pienillä sanamuodon muutoksilla voidaan viitata valtavaan asenteen ja elämäntavan eroon.

13

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ugfg

      Näinhän se on, mutta kaikki ei halua asiaa uskoa.

      • Eivät todellakaan halua! Kristinuskolle kävi näin; Jeesus koki paljon syyttelyä ja tuomiota aikansa "uskovilta", aikansa itsevanhurskailta lakihenkisiltä kirjanoppineilta ja fariseuksilta. Jeesus pit-paut välitti heidän hurskasteluistaan, opettipa heille että heidän omia pyhinä pitämiään tekstejä voidaan käyttää myöös toisenlaisen elämäntavan puolustamiseen, taivasten valtakunnan elämäntavan.

        Jeesuksen kuoleman jälkeen syntyi kristinusko, josta tuli, toisin kuin se itse tietysti kuvittelee, ei Jeesus Nasaretilaisen hengenheimolaisten joukko, vaan fariseusten ja kirjanoppineitten hengenheimolaisten. He raiskasivat ja mitätöivät jumalana pitämänsä mestarinsa opetukset.


      • Ugfg
        pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Eivät todellakaan halua! Kristinuskolle kävi näin; Jeesus koki paljon syyttelyä ja tuomiota aikansa "uskovilta", aikansa itsevanhurskailta lakihenkisiltä kirjanoppineilta ja fariseuksilta. Jeesus pit-paut välitti heidän hurskasteluistaan, opettipa heille että heidän omia pyhinä pitämiään tekstejä voidaan käyttää myöös toisenlaisen elämäntavan puolustamiseen, taivasten valtakunnan elämäntavan.

        Jeesuksen kuoleman jälkeen syntyi kristinusko, josta tuli, toisin kuin se itse tietysti kuvittelee, ei Jeesus Nasaretilaisen hengenheimolaisten joukko, vaan fariseusten ja kirjanoppineitten hengenheimolaisten. He raiskasivat ja mitätöivät jumalana pitämänsä mestarinsa opetukset.

        Tuon takia yhdenkään omilla aivoillaan ajattelevan ei pidä kuulua kirkkoon, jossa tekopyhät leipäpapit papattaa paskaa ja sekoittaa kansan päätä keksimillään tarinoilla.


      • Ugfg kirjoitti:

        Tuon takia yhdenkään omilla aivoillaan ajattelevan ei pidä kuulua kirkkoon, jossa tekopyhät leipäpapit papattaa paskaa ja sekoittaa kansan päätä keksimillään tarinoilla.

        On hyviäkin pappeja jotka noudattavat Jeesuksen opetuksia, mm. Kai Sadinmaa.


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Eivät todellakaan halua! Kristinuskolle kävi näin; Jeesus koki paljon syyttelyä ja tuomiota aikansa "uskovilta", aikansa itsevanhurskailta lakihenkisiltä kirjanoppineilta ja fariseuksilta. Jeesus pit-paut välitti heidän hurskasteluistaan, opettipa heille että heidän omia pyhinä pitämiään tekstejä voidaan käyttää myöös toisenlaisen elämäntavan puolustamiseen, taivasten valtakunnan elämäntavan.

        Jeesuksen kuoleman jälkeen syntyi kristinusko, josta tuli, toisin kuin se itse tietysti kuvittelee, ei Jeesus Nasaretilaisen hengenheimolaisten joukko, vaan fariseusten ja kirjanoppineitten hengenheimolaisten. He raiskasivat ja mitätöivät jumalana pitämänsä mestarinsa opetukset.

        Aivan, ei syntynyt J.N:n hengenheimolaisten joukkoa, vaan kirjanoppineitten ja fariseusten joukot. Jos ei nämä maan hiljaiset ja näkymättömät yksin puurtavat ihmiset ole sitä?


      • Ugfg
        pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        On hyviäkin pappeja jotka noudattavat Jeesuksen opetuksia, mm. Kai Sadinmaa.

        Jeesuksen seuraaja. On vissiin kivitetty.

        "Sadinmaa on aiemmin työskennellyt Kallion ja Vuosaaren seurakunnissa[15]. Hän ei ole toiminut pappina missään seurakunnassa vuodesta 2013 vuoteen 2017[15]. Viime vuodet hän on elänyt apurahoilla ja työttömyyskorvauksella[18]."

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kai_Sadinmaa


      • Ugfg kirjoitti:

        Jeesuksen seuraaja. On vissiin kivitetty.

        "Sadinmaa on aiemmin työskennellyt Kallion ja Vuosaaren seurakunnissa[15]. Hän ei ole toiminut pappina missään seurakunnassa vuodesta 2013 vuoteen 2017[15]. Viime vuodet hän on elänyt apurahoilla ja työttömyyskorvauksella[18]."

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kai_Sadinmaa

        Eipä käynyt Jeesuksellekaan hyvin. Niinhän se taisi Jeesus mainitakin, että ei hänen seuraajansa voi kovin paljon erilaista kohtaloa odottaakaan. Herää kysymys, keitä ovat nämä kiitellyt, hyväpalkkaiset, hurskaiksi mainitut ja kristittyä leikkivät muka-Jeesuksen-seuraajat, jotka eivät toimillaan onnistu herättämään "uskovien" raivoa ja yhteiskunnallisen eliitin huolta?


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Eipä käynyt Jeesuksellekaan hyvin. Niinhän se taisi Jeesus mainitakin, että ei hänen seuraajansa voi kovin paljon erilaista kohtaloa odottaakaan. Herää kysymys, keitä ovat nämä kiitellyt, hyväpalkkaiset, hurskaiksi mainitut ja kristittyä leikkivät muka-Jeesuksen-seuraajat, jotka eivät toimillaan onnistu herättämään "uskovien" raivoa ja yhteiskunnallisen eliitin huolta?

        Minä muistan nuoruuden aikaisesta lestadiolaisesta ympäristöstäni Jeesuksen palvonnan vaan uhrina jonka sanoja ei koskaan siteerattu. Paavali oli heille kaikki kaikessa. En tiedä nykyistä tilannetta lestojenkaan kohdalta jos vaikka olis touhu muuttunut.


      • sage8 kirjoitti:

        Minä muistan nuoruuden aikaisesta lestadiolaisesta ympäristöstäni Jeesuksen palvonnan vaan uhrina jonka sanoja ei koskaan siteerattu. Paavali oli heille kaikki kaikessa. En tiedä nykyistä tilannetta lestojenkaan kohdalta jos vaikka olis touhu muuttunut.

        Jeesuksen opetukset ovat suurimmalle osalle muka-kristittyjä liian kova pala. Sekopää-Paavali onkin paljon mieluisampi heille, vaikka Jeesuksen oppien kanssa hänellä ei ole juuri mitään tekemistä.


      • Täälläkään ei saa minkäänlaista oikeaa keskustelua Jeesus-Paavali asetelmasta. Ainoastaan homous-jankkaus kiehtoo, vallankin näitä ns.oikeauskoisia. Se on heidän uskonsa ainut mitta.


    • jeesusfani1

      Vain niin, että sinun opetuksesi mukaan Jeesus ei ollut sen kummempi kuin kukaan meistä, paitsi tietoisuuden tasolla.

      Kun tieteentekijämme eivät ole vielä tähän päivään mennessä pystyneet selittämään tekijöitä mitkä synnyttävät nk. tietoisuuden aivoissamme ja mitkä ovat sen ulottuvaisuudet, niin kertoisitko lisää Jeesuksen tietoisuuden ulottuvaisuuksista suhteessa ihmisen tietoisuuden ulottuvaisuuksiin?

      Opetat myös, että kristinuskon synti ja suuri erehdys on, että se teki Jeesuksesta jumalan, osan kolminaisuutta ja unohti, että me olemme aivan samalla tapaa Jumalan poikia ja tyttäriä kun Jeesuskin.

      Kun Jumalan sanan mukaan Jumala teki ihmisen maan tomusta ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, niin ihminen on atomilainalaisuuksiin Jumalan luoma olento. Myös enkelit ovat luotuja olentoja samoin kuin henkivallat. Jeesus ei ole luotu, vaan hän on ollut aina.

      Jumalan sanan mukaan kaikki on saanut syntynsä Jeesuksen kautta, eli ilman häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on.
      Jumala-opin mukaan ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta”.

      Jumala-opin mukaan Jumala rakasti niin paljon maailmaa, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään (siis ihminen), joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

      Näyttääpi siis olevan aikamoinen ero Jeesuksen ja ihmisen välillä.

      • Iuygh

        Kun unohdetaan sadut ja tarinat, niin päästään totuuteen. Jeesus oli valaistunut henkilö, kuolevainen ihminen.


      • "Näyttääpi siis olevan aikamoinen ero Jeesuksen ja ihmisen välillä. "

        No on iso ero on, jos haluaa tuolla tavoin tehdä Jeesuksesta jonkinlaisen Alienin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe