Pitääkö juutalaiyhteisöt aseistaa ?

Uziase

Nadbornikin mukaan uutiset Göteborgin iskun kaltaisista uutisista herättävät luonnollisesti huolta, mutta yleisesti juutalaisyhteisön ilmapiiri on hyvä.
Ihmisiä varmaan rauhoittaa se, että juutalaisyhteisöt ovat hyvin valmistautuneita ja ne ovat turvallisia paikkoja. Muissa Pohjoismaissa tuki juutalaisyhteisöä ja muita vähemmistöjä kohtaan on tosin yleisempä. Se pitäisi saada Suomessakin samalle tasolle, Nadbornik sanoo.

17

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohta.meilläkin

      Punavihreät kannustaa muslimeita tekoihinsa, heille aina Palestiinalaiset on oikeassa.
      Nähty jo Palestiinalais terroristien tekoset, ei he osaa olla sotimatta.

    • hyvätahto

      Notta kyllä pitää. Oikiastaan aivan kaikki muut kuin vasurit ja vihiriät järjestöt pitää aseistaa. Näin sanoi edesmennyt mummoni, joka Kauhavalaasen syntyperänsä johorosta sanoi asiat nin suorahan ja viälä vähän suoremmin, kuin mitä vastanottaja kesti kuunnella.

    • tipitiititityy

      Moon eheroottomasti sitä mieltä, notta Maarion Rungille tarttee vähintähän yks ase antaa. Se kun on sellaanen julukkiski, notta palestiinalaaset saattaa sellaasen eritoten ja vartavasiten huomioora nuossa iskuussansa.

      • hyvätahto

        Notta tua erellisesi taasi olla natiivi-pohojalaasta. Upian ylypiästi kirjootettu. Minä olen vain 1/8 pohojalaanen. :(


      • tipitiititityy
        hyvätahto kirjoitti:

        Notta tua erellisesi taasi olla natiivi-pohojalaasta. Upian ylypiästi kirjootettu. Minä olen vain 1/8 pohojalaanen. :(

        Jos natiivilla tarkoitetaan synnynnäistä, ei se ainakaan sitä ollut. Minä kun en ole sieltäpäinkään, jossa olisin tuollaiseen murteeseen oppinut. Ja tuokin omasta päästä vedetty loru taisi sisältää murteellisia virheitäkin.


    • jotainhumioopois

      tuo on nyt kaikkien katsottava.rähinää siel tulee.mut mikä se on sit on.johonkin trump nyt salas laitto huomion muualle.saako joku toimia näin.antakaa olla.omassa massakin on pas...

      • illegaalien_internoimin

        Parasta on kerätä siviilien seassa valtoimenaan mellastavat illegaalit internointileireille ja takaisin omiin kotimaihinsa


    • Melko.riesa.maalle

      Vasemmisto ja vihreät kun lakkautettaiisin 10 vuodeksi, suomi kasvaisi velattomaksi.
      He roudaa ulkolaista terroristi ainesta maahan. Ja laittavat sen muiden syyksi,
      kun paukkuu..että eihän he vaan muut, tyypillinen vasemmisito tapa.

    • killemall4nothing
      • poliittinentaustasyyniin

        Ei riitä! Kaikille PAKOLLINEN ASEENKANTOVELVOLLISUUS! Paitsi vihervasureille ja vastaaville isänmaan vihollisille, joilta aseet pakkolunastetaan sikäli kuin heillä niitä on, tai epäillään olevan.
        Tarvittaessa ja harkinnan varaisesti suoritetaan viranomaisten toimesta kotietsintöjä, joiden määrää ja ajankohtaa ei erikseen ole tarpeen ilmoittaa epäisänmaallisten voimien vaarattomaksi tekemiseen.
        Edellä esittämäni paragraafin lisäksi kotietsintöihin voi osallistua myös siviilihenkilöt, jotka nauttivat paikallisen viranomaislaitoksen luottamusta. Tarvittaessa on sallittua myös äärimmäisten voimakeinojen käyttäminen Isänmaan vihollisten taltuttamiseen.


      • sarkatakkiset
        poliittinentaustasyyniin kirjoitti:

        Ei riitä! Kaikille PAKOLLINEN ASEENKANTOVELVOLLISUUS! Paitsi vihervasureille ja vastaaville isänmaan vihollisille, joilta aseet pakkolunastetaan sikäli kuin heillä niitä on, tai epäillään olevan.
        Tarvittaessa ja harkinnan varaisesti suoritetaan viranomaisten toimesta kotietsintöjä, joiden määrää ja ajankohtaa ei erikseen ole tarpeen ilmoittaa epäisänmaallisten voimien vaarattomaksi tekemiseen.
        Edellä esittämäni paragraafin lisäksi kotietsintöihin voi osallistua myös siviilihenkilöt, jotka nauttivat paikallisen viranomaislaitoksen luottamusta. Tarvittaessa on sallittua myös äärimmäisten voimakeinojen käyttäminen Isänmaan vihollisten taltuttamiseen.

        .
        Vanhoina aikoina suojeluskuntapojatkin kävivät aamupäivällä koulussa, välillä kotona syömässä ja vaihtamassa vaatteet suojeluskuntatamineisiin. Varustukseen kuului myös suojeluskuntakivääri. Koulun jälkeen mentiin suoraan ampumaharjoituksiin.
        Tämän olen eräästä kirjasta lukenut, jonka kirjoittaja kirjoitti omasta elämästään.

        Nykyään ei kouluun taida olla järkevää mennä aseen kanssa? Liekö ollut koskaan, mutta niin maailma muuttuu.


      • sarkatakkiset kirjoitti:

        .
        Vanhoina aikoina suojeluskuntapojatkin kävivät aamupäivällä koulussa, välillä kotona syömässä ja vaihtamassa vaatteet suojeluskuntatamineisiin. Varustukseen kuului myös suojeluskuntakivääri. Koulun jälkeen mentiin suoraan ampumaharjoituksiin.
        Tämän olen eräästä kirjasta lukenut, jonka kirjoittaja kirjoitti omasta elämästään.

        Nykyään ei kouluun taida olla järkevää mennä aseen kanssa? Liekö ollut koskaan, mutta niin maailma muuttuu.

        ???

        Siis mentiinkö koulun jälkeen suoraan ampumaharjoituksiin vai käytiinkö välillä kotona syömässä ja vaihtamassa ylle suojeluskuntatamineet ja hakemassa sieltä kivääri?


    • Miksiolemmeviimeisiä
    • hyvätahto

      Matematiikkaa ja kaikenmaliman alkioppia vähemmälle ja nykypennuille rk62 koulutus käyntiin heti kolmannesta luokasta. Kyllä 10-vuotiaan olkapäät jo kestää ampua rynkyllä. Laskemaan oppii sitten myöhemminkin. Muutama rynkyin ja varalippain varustettu Suomalainen sotilaspoika vokkiin ja aika hiljaista siellä tulee olemaan. Täm on Ultra Bra...sanoos ruattalaane!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe