Peruskysymyksiä uskovalle

Jeesus_kanssasi

Milloin ja miten sait uudestisyntyä (omakohtaisen uskon), sait Jeesuksen asumaan sydämeesi? Mite elämäsi muuttui omakohtaisen uskon saatuasi? Elätkö mielen- ja sielunrauhaista elämää? Mikä sielunrauhan voi särkeä? Kulkeeko Jeesus kanssasi, joka hetki?

Nämä ovat niitä peruskysymyksiä, joihin joku täällä vieraileva saattaa hakea ja löytää täältä vastauksia. Kerro ihmeessä se ihmeellinen tapahtuma, joka saa ihmisen Jumalan lapseksi, ja pääsee kulkemaan Tiellä, joka johtaa ikuiseen iloon.

68

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MoukkaPerusJätkä

      Mitä eikös se uskoko Kristukseen enään riitäkkän tähän kaikkeen vaikka KOISET sitä täällä toitottaa

      • voitkovastata

        Etkö osaa vastata aloittajan tekemiin kysymyksiin sinä moukkaPJ?


      • näin--on
        voitkovastata kirjoitti:

        Etkö osaa vastata aloittajan tekemiin kysymyksiin sinä moukkaPJ?

        Etpä itsekkään osannut vastata. Et näe vikoja itsessäsi vaan toisissa. Olet farisealainen.

        Jeesus on tuonut esiin autuudentien Matteuksen 5. luvussa. Eli ensin täytyy tuntea hengellistä köyhyyttä ja murhetta synnistä. Hengellisesti rikkaalle ei tule nälkää ekä janoa vanhurskauden perään. Kun tätä ei tunne, niin ei voi armahtaa omaa, saati iitten toisen kuolematonta sielua. Kun ei tunne syntejään, niin niitä ei tarvitse katua, puhdistaa tuntoaan, eikä tarvitse keroa syntikumppaneillein uskostaan ja anoa anteeksi heiltä vikojaan.

        Kun näitä merkkejä ole näkyvissä, niin ei myöskään armonjärjestyksen viimeinen kohtakaan tule esille, siis vaino vanhurskauden tähden. Pilkkaa ei saa kärsiä, eikä tällainen varmaan haluakkaan. Hän kyllä mielellään valhetellen puhuu elävistä kristityistä ja pilkkaa heitä.


    • Robottiko_vai_ihminen

      Avaajalta kysyn oletko elävä ihminen vai jonkun ohjelmoima robotti?

      Kaikkihan me sen tiedämme valvovat kristityt, ettei ihminen miksikään jalostu.

      Uskovassa on vain de ero että hän tiedostaa syntinsä ja peseytyy puhtaaksi synneistään Jeesukden veressä.

      Myös taistelusta lihaa ja verta vastaan tuntee uskovat. Jumalan armon nälästä ja janosta myöskin.

      Ja erityisesti siitä, että Jumalan armossa elävät haluaisivat kaikkien muidenkin saavan tämän kalliin uskon lahjan ja syntinsä anteeksi.

      Kukaan syntiensä tuntoon herännyt ei kaipaa eikä tarvitse leuhkivia hengellisesti ylpeitä ihmisiä kehua retostelemaan täällä itdeään muille.

      • aamenaamen

        Minä tulin uskoon vanhanaikaisesti sellaisessa tupakokouksessa.

        sen vaikutus oli todella dramaattinen, eli ihan kaikki muuttui mitä minussa oli.

        rauha ja lepo oli käsinkosketeltava pari viikkoa, mutt a sitten Jumalan Henki alkoi muistuttaa monenlaisista asioista joita oli jo tultua tehtyä, siinä oli pieniä näpistyksiä ja epärehellisyyksiä.

        jokaisen asian josta Henki muistutti kävin selvittämässä asianomaisen kanssa, eikä niistä enää muistutettu sen koommin Jumalan toimesta, eli tapahtui dse minkä Sana lupaa, eli minkä valo paljastaa sen veri puhdistaa!

        halusin kastattaa itseni Raamatun mukaan ja tein sen jonkin ajan kuluttua, siitä alkoi sitten Uskovaisen elämä ja vaellus joka on jatkunut elävänä ja tuoreena tähän päivään asti.


      • edelleen_Jeesus_kanssani
        aamenaamen kirjoitti:

        Minä tulin uskoon vanhanaikaisesti sellaisessa tupakokouksessa.

        sen vaikutus oli todella dramaattinen, eli ihan kaikki muuttui mitä minussa oli.

        rauha ja lepo oli käsinkosketeltava pari viikkoa, mutt a sitten Jumalan Henki alkoi muistuttaa monenlaisista asioista joita oli jo tultua tehtyä, siinä oli pieniä näpistyksiä ja epärehellisyyksiä.

        jokaisen asian josta Henki muistutti kävin selvittämässä asianomaisen kanssa, eikä niistä enää muistutettu sen koommin Jumalan toimesta, eli tapahtui dse minkä Sana lupaa, eli minkä valo paljastaa sen veri puhdistaa!

        halusin kastattaa itseni Raamatun mukaan ja tein sen jonkin ajan kuluttua, siitä alkoi sitten Uskovaisen elämä ja vaellus joka on jatkunut elävänä ja tuoreena tähän päivään asti.

        Hienoa, että sinä annoit hieman omia kokemuksiasi esitettyihin kysymyksiin. Sait ja sain rauhan, mielen- ja sielunrauhan. Uskovalla ihmisellä ei ole enää niin vaikeaa selvitä elämän taistoissa kuin ennen uskon saamista, sillä eläväuskoisella on kaikkeuden paras neuvonantaja aina ohjaamassa, muistuttamassa ja neuvomassa miten toimia - siis Pyhä Henki!

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovana saan jatkuvasti todeta sen, että en minä kykenisi tällä tavalla elämään, ellei minulla olisi uskoa, olisi johdatusta, olisi siunausta, ja jollei olisi varottava ääni estämässä lankeamasta teko- ja ajatussynteihin. Ja jos ja kun lankean, saan tuntea sen ja saan rukoilla syntejäni anteeksi. On keveä elää ilman taakkoja.

        Uskoa ei oteta vain seuraamalla jotain ryhmää. Uskoa tulee rukoilla, että Jeesus tulisi koputtamaan sydänoveani. Jos avaan, pyydän Häntä sydämeeni, niin kyllä Hän tulee ja aterioitsee kanssani.

        Tuota ensimmäisen kommentin kirjoittajaa ihmettelen. Onko se leuhkimista ja hengellistä ylpeyttä, jos kertoo omista kokemuksistaan uskon Tiellä - ja miten sinne on Pyhä Henki ihmistä johdattanut. On aika älytöntä syyllistämistä tuollainen kirjoittaminen.


      • Robottiko_vai_ihminen
        edelleen_Jeesus_kanssani kirjoitti:

        Hienoa, että sinä annoit hieman omia kokemuksiasi esitettyihin kysymyksiin. Sait ja sain rauhan, mielen- ja sielunrauhan. Uskovalla ihmisellä ei ole enää niin vaikeaa selvitä elämän taistoissa kuin ennen uskon saamista, sillä eläväuskoisella on kaikkeuden paras neuvonantaja aina ohjaamassa, muistuttamassa ja neuvomassa miten toimia - siis Pyhä Henki!

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovana saan jatkuvasti todeta sen, että en minä kykenisi tällä tavalla elämään, ellei minulla olisi uskoa, olisi johdatusta, olisi siunausta, ja jollei olisi varottava ääni estämässä lankeamasta teko- ja ajatussynteihin. Ja jos ja kun lankean, saan tuntea sen ja saan rukoilla syntejäni anteeksi. On keveä elää ilman taakkoja.

        Uskoa ei oteta vain seuraamalla jotain ryhmää. Uskoa tulee rukoilla, että Jeesus tulisi koputtamaan sydänoveani. Jos avaan, pyydän Häntä sydämeeni, niin kyllä Hän tulee ja aterioitsee kanssani.

        Tuota ensimmäisen kommentin kirjoittajaa ihmettelen. Onko se leuhkimista ja hengellistä ylpeyttä, jos kertoo omista kokemuksistaan uskon Tiellä - ja miten sinne on Pyhä Henki ihmistä johdattanut. On aika älytöntä syyllistämistä tuollainen kirjoittaminen.

        Kokemuksista puhuminen ei tietenkään ole ylpeyttä, jos on kysymyksessä heikkoutensa ja syntisyytensä tunteva ihminen, joka päivittäin tarvitse Jeesuksen veren pesoa synneistään, eikä turvaa, tai vertaile muihin, nähden pelastustaan, näihin omiin kokemuksiinsa.

        Emme me pelastu kokemustemme kautta, mutta syntiset rientävät Kristuksen luokse, saamaan puhdistusta hänen nimessään ja veressään. Ristin kantaminen ja oman itsensä (ansioitumisensa kieltäminen pelastuykseensa), kuuluvat uskovan jokapäiväiseen elämään, rukousten ohella.
        Kristityt elävät JUmalan armossa ja Kristuksen tuntemisessa.


    • Itsekkyysmittari

      Luojaan kyllä uskon mutta tuo Jeesus tuottaa päänvaivaa.
      Jos et usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, joudut helvettiin ja jos uskot pääset taivaaseen.
      Joutuuko 7,5 miljardista ihmisestä se noin 5 miljardia tänäkin päivänä helvettiin koska eivät ny ole sattuneet syntymään kristityiksi tai edes kuulleet ollenkaan Jeesuksesta?
      Siksipä kynnys uskoa Jeesusta Jumalan Pojaksi on tämä koska silloin tulee Raamatun mukaan osatuomitseen helvettiin ison määrän ihmiskunnasta.
      Jokainenhan haluaisi elää hyvän elämän lähimmäistä kunnioittaen ja auttaen mutta tämän maailman melskeissä ihminen valitettavasti joutuu elättämään monasti itsensä kyseenalaisin keinoin, muuten kuolisi nälkään ja janoon.
      Jokainen katuu elämässään tekemättömiä ja tehtyjä tekoja, pahentavia puheita ja ajatuksia.
      Menneille en mitään enään voi enkä huomisesta tiedä.
      Meillä on arvot, etiikka ja moraali.
      Normit, traditiot ja vanhempiemme vajavaisuudet esimerkkinä, perimämme joudumme kohtaamaan ja toteamaan etten minäkään voi paljon auttaa tätä ihmiskuntaa etteikö se ajaisi täydellä höyryllä päin seinää ja häviä tästä maailmasta.
      Mitä sinä esim. voit tehdä, kuluttaako, kokea ja omistaa enemmän.
      Ajatteletko ollenkaan tulevia sukupolveja?
      Vai vain sitä että vain sinä olisit taivaskelpoinen?

      • teuta011

        "itsekkyysmittari"
        -
        Ei se noin ole, pelastuneita alkaa tullaa jo Aapelista lähtien, joten
        sieltä alkuhämäristä on pelastautuneita pitkin matkaa.
        Uskontunnustuksessa sanotaan, Hän tulee tuomitsemaan eläviä ja
        kuolleita, siis Raamatun alkulehdiltä asti (ei tietenkään kaikki).
        Nykyään elää 7.66 MRD ihmistä ja heistä on jo tuomittu 1/3 osaa jo
        jotka kuolee seuraavassa sodassa (ydin sodassa).
        -
        Paratiisissa on n. 18.7 MRD sielua jotka tuomitaan viimeisenä päivänä.
        Muitten kanssa.
        -


      • Itsekkyysmittari
        teuta011 kirjoitti:

        "itsekkyysmittari"
        -
        Ei se noin ole, pelastuneita alkaa tullaa jo Aapelista lähtien, joten
        sieltä alkuhämäristä on pelastautuneita pitkin matkaa.
        Uskontunnustuksessa sanotaan, Hän tulee tuomitsemaan eläviä ja
        kuolleita, siis Raamatun alkulehdiltä asti (ei tietenkään kaikki).
        Nykyään elää 7.66 MRD ihmistä ja heistä on jo tuomittu 1/3 osaa jo
        jotka kuolee seuraavassa sodassa (ydin sodassa).
        -
        Paratiisissa on n. 18.7 MRD sielua jotka tuomitaan viimeisenä päivänä.
        Muitten kanssa.
        -

        Vai niin, siis hekin joutuvat kadotukseen jotka eivät eläessään evankeliumia kuulleet.
        Teuta, uskallatko todellakin sanoa Jumalan puolesta lukuja pelastuneista ja kadotukseen joutuvista?
        Sinä toivot ydinsotaa joka jo itsessään johdattaa sinut kadotukseen.
        Tuo on vakava ongelma kristitylle, tuo minä ensin ajattelu ja sitten muut.
        Ei se Pyhä Henki piittaa niistä jotka jonon kärjessä tahtovat olla vaan niistä jotka perässä eivät tahdo pysyä.
        Minulla on oikeus katsoa koko ihmiskuntaa ja ajatella sen etua ja kun sen kokonaisuuden ymmärtää niin tulee tarve auttaa niitä lähimmäisiä jotka milloinkin ympärillä ovat.
        Se että jää piehtaroimaan omien syntiensä kanssa ja niistä toistuvasti parannusta tekee ei auta lähimmäistä.
        Katso lähimmäistä siis rakkaudella, tarkkaa ja vaali hänen parastaan sillä se on sinun ja minun tehtävä, ei siis se että loputtomasti parannusta tekee.


      • teuta011
        Itsekkyysmittari kirjoitti:

        Vai niin, siis hekin joutuvat kadotukseen jotka eivät eläessään evankeliumia kuulleet.
        Teuta, uskallatko todellakin sanoa Jumalan puolesta lukuja pelastuneista ja kadotukseen joutuvista?
        Sinä toivot ydinsotaa joka jo itsessään johdattaa sinut kadotukseen.
        Tuo on vakava ongelma kristitylle, tuo minä ensin ajattelu ja sitten muut.
        Ei se Pyhä Henki piittaa niistä jotka jonon kärjessä tahtovat olla vaan niistä jotka perässä eivät tahdo pysyä.
        Minulla on oikeus katsoa koko ihmiskuntaa ja ajatella sen etua ja kun sen kokonaisuuden ymmärtää niin tulee tarve auttaa niitä lähimmäisiä jotka milloinkin ympärillä ovat.
        Se että jää piehtaroimaan omien syntiensä kanssa ja niistä toistuvasti parannusta tekee ei auta lähimmäistä.
        Katso lähimmäistä siis rakkaudella, tarkkaa ja vaali hänen parastaan sillä se on sinun ja minun tehtävä, ei siis se että loputtomasti parannusta tekee.

        Tiedän kyllä että vain Jumala ja Jeesus tietää totuuden .
        Ja me poloiset emme tiedä oikeastaan mitään.
        Mutta voimme arvella, menikö se nyt oikeen.
        -


    • Lunastustaodottaen

      Alkuperäiseen kysmykseen haluan vastata lyhyesti. Itselleni uudestisyntymisen kokemus tuli siitä, kun minulle saarnattiin kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Olin saanut armon, että olin alkanut tuntea syntisyyteni ja syyllisyyteni Jumalan edessä ja niiden ihmisten edessä joita kohtaan olin rikkonut. Vapautuminen taakastani oli jotain valtavaa, jota on vaikea sanoin kuvata - ilmassa leijuin muutaman kuukauden. Arki tuli aikanaan ja arjessa eletään edelleen ja uskossa Kristukseen, kompuroiden ja nousten jälleen.
      Edelliselle haluaisin sanoa, että ihmiselle on tärkeää, että itse on taivaskelpoinen. Kukaan ei voi johdattaa toista eteenpäin, jos itse ei tiedä mihin on menossa. Siksi taivaskelpoisuus läheiselläsi voi tulla sinunkin pelastukseksi.
      Käytännön esimerkki: Lentokoneessa näytetään pelastusohje ennenkuin kone starttaa. Siinä sanotaan, jos tulee hätätilanne, että ensin on laitettava oma happinaamari kasvoilleen ennenkuin voi auttaa muita, esim lapsiaan. Kysymys on siitä, että toisen täytyy nähdä ja olla kykenevä mihin pitää mennä. Sokea ei voi sokeaa taluttaa oudossa maastossa.
      Todella rukoilen puolestasi, että ymmärtäisit kuinka tärkeä ja välttämätön Jeesus on sinunkin elämässäsi.

      • tahtoisikuulla

        vai saarnattiin kaikki synnit anteeksi hoijakkaa kerrotko ihan huviksesi mistä löytyy tuolle saarnaamiselle Raamatun tuki ja malli?


      • tiedoksi2
        tahtoisikuulla kirjoitti:

        vai saarnattiin kaikki synnit anteeksi hoijakkaa kerrotko ihan huviksesi mistä löytyy tuolle saarnaamiselle Raamatun tuki ja malli?

        Luetko Johanneksen evankeliumin 20. luvun ajatuksella läpi. Jeesus antoi avainten vallan omille opetuslapsilleen.


      • Kolmiodraamaa
        tiedoksi2 kirjoitti:

        Luetko Johanneksen evankeliumin 20. luvun ajatuksella läpi. Jeesus antoi avainten vallan omille opetuslapsilleen.

        Jos avaintenvalta on sidottu päästäjän statuksen mukaan , ollaan harhateillä.
        Jos joku sanoo sinulle että minulla tai tuolla on päästövalta, hän on harhaoppinen.
        Jos avaintenvalta on sidottu jossain ryhmittymässä tuolle tai tuolle,on ryhmittymä harhaoppinen.
        Jos sinä sanot tuon tai tuon olevan uudestisyntynyt, olet harhaoppinen.
        Voit todistaa vain oman uskosi, et jonkun muun tai jonkun ryhmittymän.
        Oikeastaan uskaltaisin jopa sanoa että se joka on uudestisyntynyt, ei lähde sitä todistelemaan.
        Avaintenvalta on jokaisen ihmisen oikeus ja velvollisuus sillä kaikki olemme syntiä tehneet, eli jos sinä pidätät antamasta, on se pidätetty taivaassa, jos sinä anteeksi annat väärintekijöillesi , on ne anteeksiannetut taivaassa.


      • Itsekkyysmittari

        Ihan uteliaisuudesta, monenko todistuksen uskot uudestisyntymisestään, kaikkien vai vain tiettyjen?
        Mitä teit kun leijuit?
        Esimerkkisi oli hyvä.


      • näin--on
        Kolmiodraamaa kirjoitti:

        Jos avaintenvalta on sidottu päästäjän statuksen mukaan , ollaan harhateillä.
        Jos joku sanoo sinulle että minulla tai tuolla on päästövalta, hän on harhaoppinen.
        Jos avaintenvalta on sidottu jossain ryhmittymässä tuolle tai tuolle,on ryhmittymä harhaoppinen.
        Jos sinä sanot tuon tai tuon olevan uudestisyntynyt, olet harhaoppinen.
        Voit todistaa vain oman uskosi, et jonkun muun tai jonkun ryhmittymän.
        Oikeastaan uskaltaisin jopa sanoa että se joka on uudestisyntynyt, ei lähde sitä todistelemaan.
        Avaintenvalta on jokaisen ihmisen oikeus ja velvollisuus sillä kaikki olemme syntiä tehneet, eli jos sinä pidätät antamasta, on se pidätetty taivaassa, jos sinä anteeksi annat väärintekijöillesi , on ne anteeksiannetut taivaassa.

        Avaintenvalta on sidottu Pyhään Henkeen:

        20. Ja kuin hän sen sanonut oli, osoitti hän heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset ihastuivat, että he näkivät Herran.
        21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.

        Martti Luther sanoi, että tämä tervehdys merkitsee syntien anteeksiantamista.

        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Eli ihmisen pitää saada itse ensin syntinsä anteeksi ja Pyhä Henki, ennen kuin voi todistaa toisille syntien anteeksiantamista.

        Jeesus ei sano, että joille Jeesus tai Jumala on antanut synnit anteeksi, niin antakaa tekin, vaan joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut.


      • Lunastustaodottaen

        Leijuminen on tietenkin tunnetila. Oli hyvin helpottunut olo. Tämän tyyppistä leijumista on tapahtunut myös aivan maallisten asioiden helpottaessa, kun esim. jonkin asia joka piinaa on lauennut. Me tarvitsemme tällaisia kokemuksia ihan vastapainona arjen vastuksien takia, että jaksaisimme. Hengellisellä leijumisella ei ole varsinaisesti oikean uskon kanssa paljoakaan, tai mitään, tekemistä. Me uskomme Kristuksen sovintotyöhön omakohtaisesti. Se on Kristuksen työ ja ansio - me uskomme sen. Tuntemisia saamme silloin kun saamme, niihin emme voi mitään perustaa. Sekin on Jumalan työ ja lahja meille. Syntien anteeksisaarnaamisesta sen verran, että sen voi ns. saarnata kuka tahansa, vauvasta vaariin ja mummoonkin, oppinut tai oppimaton, nuori tai vanha, mies tai nainen - sellainen joka sen itse uskoo omalle kohdalleen. Onneksemme se on annettu meille näin yksinkertaisella tavalla.


      • Itsekkyysmittari
        Lunastustaodottaen kirjoitti:

        Leijuminen on tietenkin tunnetila. Oli hyvin helpottunut olo. Tämän tyyppistä leijumista on tapahtunut myös aivan maallisten asioiden helpottaessa, kun esim. jonkin asia joka piinaa on lauennut. Me tarvitsemme tällaisia kokemuksia ihan vastapainona arjen vastuksien takia, että jaksaisimme. Hengellisellä leijumisella ei ole varsinaisesti oikean uskon kanssa paljoakaan, tai mitään, tekemistä. Me uskomme Kristuksen sovintotyöhön omakohtaisesti. Se on Kristuksen työ ja ansio - me uskomme sen. Tuntemisia saamme silloin kun saamme, niihin emme voi mitään perustaa. Sekin on Jumalan työ ja lahja meille. Syntien anteeksisaarnaamisesta sen verran, että sen voi ns. saarnata kuka tahansa, vauvasta vaariin ja mummoonkin, oppinut tai oppimaton, nuori tai vanha, mies tai nainen - sellainen joka sen itse uskoo omalle kohdalleen. Onneksemme se on annettu meille näin yksinkertaisella tavalla.

        Hyvä, eihän se usko ole järjen päätelmä eikä Pyhä Henki kenenkään ihmisen hallittavissa.
        Sillä olit köyhä tai rikas, tyhmä tai viisas, ei sitä Pyhä Henki kysele vaan sitä että annat anteeksi .


      • Avaintenvalta
        näin--on kirjoitti:

        Avaintenvalta on sidottu Pyhään Henkeen:

        20. Ja kuin hän sen sanonut oli, osoitti hän heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset ihastuivat, että he näkivät Herran.
        21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.

        Martti Luther sanoi, että tämä tervehdys merkitsee syntien anteeksiantamista.

        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Eli ihmisen pitää saada itse ensin syntinsä anteeksi ja Pyhä Henki, ennen kuin voi todistaa toisille syntien anteeksiantamista.

        Jeesus ei sano, että joille Jeesus tai Jumala on antanut synnit anteeksi, niin antakaa tekin, vaan joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut.

        Kellä Pyhä Henki on?
        Jos sinä ajattelet tietäväsi Pyhän Hengen olevan tuolla tai tuolla, olet auttamatta eksyksissä.
        Pyhä Henki ei tottele sinua vaan tekee mitä tahtoo.
        Pyhä Henki ei mittaa sinun katumustasi koska se on aina vajaa vaan Hän antaa sinulle armon käydä uskon, toivon ja rakkauden tähden kohti huomista.


      • teuta011
        Avaintenvalta kirjoitti:

        Kellä Pyhä Henki on?
        Jos sinä ajattelet tietäväsi Pyhän Hengen olevan tuolla tai tuolla, olet auttamatta eksyksissä.
        Pyhä Henki ei tottele sinua vaan tekee mitä tahtoo.
        Pyhä Henki ei mittaa sinun katumustasi koska se on aina vajaa vaan Hän antaa sinulle armon käydä uskon, toivon ja rakkauden tähden kohti huomista.

        Niin oli, Pyhä Henki leppeässä lounatulessa , jossa
        myös Jumala viihtyy.
        -
        Pyhä Henki antaa kenelle Hän tahtoo nyt ja aina,
        emme me todella voi Häntä komentaa, millään tavalla.
        -


      • näin--on
        Avaintenvalta kirjoitti:

        Kellä Pyhä Henki on?
        Jos sinä ajattelet tietäväsi Pyhän Hengen olevan tuolla tai tuolla, olet auttamatta eksyksissä.
        Pyhä Henki ei tottele sinua vaan tekee mitä tahtoo.
        Pyhä Henki ei mittaa sinun katumustasi koska se on aina vajaa vaan Hän antaa sinulle armon käydä uskon, toivon ja rakkauden tähden kohti huomista.

        Paavalin Epistola Roomalaisille 8

        1. Niin ei ole nyt yhtään kadotusta niissä, jotka Jesuksessa Kristuksessa ovat, ja ei vaella lihan, vaan hengen jälkeen.
        2. Sillä hengen laki, joka eläväksi tekee Kristuksessa Jesuksessa, on minun synnin ja kuoleman laista vapahtanut.
        3. Sillä se, mikä laille oli mahdotoin, että hän lihan kautta oli heikoksi tullut, sen Jumala teki, ja lähetti Poikansa syntisen lihan hahmossa ja tuomitsi synnin lihassa, synnin kautta:
        4. Että lain vanhurskaus täytetyksi tulis meissä, jotka emme lihan jälkeen vaella, vaan hengen jälkeen.
        5. Sillä ne, jotka lihan jälkeen ovat, ajattelevat niitä, mitkä lihan ovat; mutta ne, jotka hengen jälkeen ovat, ajattelevat hengellisiä.
        6. Sillä lihan halu on kuolema, ja hengen halu on elämä ja rauha.
        7. Että lihan halu on viha Jumalaa vastaan, ettei se ole Jumalan laille kuuliainen, sillä ei se voikaan.
        8. Mutta jotka lihassa ovat, ei ne taida olla Jumalalle otolliset.
        9. Mutta ette ole lihassa, vaan hengessä, jos muutoin Jumalan Henki asuu teissä; mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei se ole hänen omansa.
        10. Jos siis Kristus teissä on, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11. Jos nyt sen Henki, joka Jesuksen kuolleista herätti, asuu teissä, niin myös se, joka Kristuksen kuolleista herätti, on teidän kuolevaiset ruumiinne eläväksi tekevä, sen teissä asuvaisen hengen kautta.
        12. Niin emme nyt ole, rakkaat veljet, velkapäät lihalle, lihan jälkeen elämään.
        13. Sillä jos te lihan jälkeen elätte, niin teidän pitää kuoleman; mutta jos te lihan työt hengen kautta kuoletatte, niin te saatte elää.
        14. Sillä kaikki, jotka Jumalan Hengeltä vaikutetaan, ne ovat Jumalan lapset.
        15. Sillä ette ole saaneet orjuuden henkeä, että teidän vielä pitäis pelkäämän, mutta te olette saaneet valittuin lasten hengen, jossa me huudamme: Abba, rakas Isä.
        16. Se Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset.
        17. Jos me olemme lapset, niin me olemme myös perilliset, nimittäin Jumalan perilliset ja Kristuksen kanssaperilliset: jos me muutoin ynnä kärsimme, että me ynnä hänen kanssansa kunniaan tulisimme.
        18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.


      • Lyhykäisesti
        näin--on kirjoitti:

        Avaintenvalta on sidottu Pyhään Henkeen:

        20. Ja kuin hän sen sanonut oli, osoitti hän heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset ihastuivat, että he näkivät Herran.
        21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.

        Martti Luther sanoi, että tämä tervehdys merkitsee syntien anteeksiantamista.

        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

        Eli ihmisen pitää saada itse ensin syntinsä anteeksi ja Pyhä Henki, ennen kuin voi todistaa toisille syntien anteeksiantamista.

        Jeesus ei sano, että joille Jeesus tai Jumala on antanut synnit anteeksi, niin antakaa tekin, vaan joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut.

        #Jeesus ei sano, että joille Jeesus tai Jumala on antanut synnit anteeksi, niin antakaa tekin, vaan joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut.#
        Koitas ny lukea kapulakielesi, lauseesi tarkkaan, kertaas tuo Kolmiyhteinen Jumala.
        Jeesushan sovitti jokaisen ihmisen synnit vai perisyntisyyden?
        Mietis ny vähän, antaessasi anteeksi sinussa on Pyhä Henki, jos et anna anteeksi, sinussa ei ole Pyhää Henkeä.
        Mitäs Pyhä Henkesi näistä jorinoista sanoo?


    • Kadonnut_löytyy

      Jos kukaan ei olisi sinulle kertonut ja syntymätödistasi ei löytyisi, muistaisitko päivän jolloin äitisi synnytti sinut, katsoitko kellon ja kalenterin? Et katsonut.

      Tultuasi tietoiseen ikään syntymäsi jälkeen, niin äitisi kertoi sinulle syntymääsi liittyvän ajankohdan ja yhtä ja toista muuta tuosta tapahtumasta. Näin hengellisestikin tapahtuu, ihminen Kastetaan Kristukseen vedellä isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, jolloin kastettava on saanut syntinsä anteeksi ja oppaakseen pyhän Hengen, ja hän on syntynyt Jumalan lapseksi. Usein käy että maailma viettelyksineen ja himoineen vie Jumalan lapsen mennessään, himot ja halut tulevat elämää ohjaaviksi tekijöiksi. Jumalan lapsi on joutunut vieraalle maalle ja tuhlannut tavaransa siellä. Voi mennä vuosaikymmeniäkin, kunnes Pyhä Henki alkaa muistuttamaan tästä suuresta lahjasta joka on nyt kadoksissa. Syntyykö tuo ihminen vasta silloin? EI SYNNY!! Vaan kuollut virkoaa eloon ja kadonnut löytyy, ihminen saa Jumalalta armon palata siihen armoliittoon, johon Kristus hänet Pyhässä Kasteessa liitti, jo lapsena.

      • Kuolleenkantaja

        Hetkinen Meinaatko että äitisi on tilannut sinelle uudestisyntymisen päivän silloin kun kuolleenuskon papille sopii He He. Tuhlaaja poika oli puolikuolleessaa tilassa sotamieskin voi haavottua Mutta kuollut ei sno ui eikä ai


      • voi.kauhistus

        Rukoile Herraa Jeesusta koko sydämestäsi, niin Hän sinulle ilmestyy! Noita vihollisen valheita älä usko, äläkä levitä.


      • millointuhlaajatulee

        älä hyvä ihminen puhu noin hassuja enempää vaikka oletkin kadonnut löytynyt tai luulet niin, tekstisi mukaan olet todella kaukana löytymisestä!


    • NäinUskotaan

      Joo, ja se on äiti, joka tuntee synnytystuskat, elikkä seurakunta on vastuussa, että uusia lapsia syntyy seurakuntaan .
      Tästä syystä lähetyskäsky on otettava todesta.
      Taivaallinen vanhin se on, joka lapsensa pesee.

      • voisentään

        nyt kyllä' pitää vähäntarkentaa tuota taivaallisen vanhimman pesujuttua, eli mitenkäs se nyt siis meneekin?

        taivaallinen vanhin.... hänkö tulee siis ja kastaa uskoontulleen eli pesee vai mitä salametafooraa tämä oikein on!
        tuollaisiako siellä seuroissa puhutaan j akuulijat ovat ymmärtävinään niinkö?!


    • Metäsä_ollaan

      Seurakunta ei mitään synnytä! Tuo on harhaoppia.

      Jeesus Kristus Jumalan Sana on se kohtu, josta Jumalan lapset syntyvät.

      Seurakunta joka julistaa Kristusta puhtaana, ilman ihmisoppien kiemuroita, on ikäänkuin kätilö.

      Jos yhteisö julistaa itdeään ja erehtymätöntä johtoaan Kristuksen sijasta, tai Kristuksen rinnalla, niin lapsista tulee yhteisön orjia.

      Kristuksen sana synnyttää lapset jumalalle ja nämä lapset ovat VAPAITA!

      • kirkonorja

        Etpä kovin vapaalta kuulosta
        Ei kahden kesken yksinänsä saa muuta kuin päänsä sekaisin
        Ellei ole äitiä maanpäällä ei ole myöskään isää taivaassa


      • pinnistelemuistiasi
        kirkonorja kirjoitti:

        Etpä kovin vapaalta kuulosta
        Ei kahden kesken yksinänsä saa muuta kuin päänsä sekaisin
        Ellei ole äitiä maanpäällä ei ole myöskään isää taivaassa

        Onko muita hokemia muistissa kirkon orjalla?

        siis sellaisia joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa!


      • JosEtteVääristelisi

        Jos ja jos, kannattaako kaikkea näin hassua jossitellakkaan, Esikoiset olivat ainoita jotka jotenkin noin tunsivat omissa vaiheissaan.
        Kristus on meidän seurakunnan pää ja kulmakivi, seurakunnan jossa on myös saarnaajat ja vanhimmat.

        Jos yhteisö julistaa itseään ja erehtymätöntä johtoaan Kristuksen sijasta, tai Kristuksen rinnalla, niin lapsista tulee yhteisön orjia■
        Näin tulisi käymään, olet oikeassa. .ietitäänkö kuvitteellisia vai puhutaanko oikeasta elämästä.


      • Lahkonorja
        kirkonorja kirjoitti:

        Etpä kovin vapaalta kuulosta
        Ei kahden kesken yksinänsä saa muuta kuin päänsä sekaisin
        Ellei ole äitiä maanpäällä ei ole myöskään isää taivaassa

        Ei sitä lahkolaiset keskenään piehtaroimalla autuaammaksi tule, saatikka nöyremmäksi, näemmä.


      • kysyn-vaan

        Olette tosiaan metsässä.

        Kun paimenet menivät vastasyntyneen Jeesuksen tykö, niin he löysivät ensin Marian, eli seurakunnan, sitten Joosefin, eli saarnaviran ja viimein Jeesuksen.

        Jos olette luterilaisia olevinanne, niin miksi ette usko hänen oppiaan seurakunnasta ja avaintenvallasta?


      • teuta011
        kysyn-vaan kirjoitti:

        Olette tosiaan metsässä.

        Kun paimenet menivät vastasyntyneen Jeesuksen tykö, niin he löysivät ensin Marian, eli seurakunnan, sitten Joosefin, eli saarnaviran ja viimein Jeesuksen.

        Jos olette luterilaisia olevinanne, niin miksi ette usko hänen oppiaan seurakunnasta ja avaintenvallasta?

        Mistä luulit että tuo oli oikea järjestys ?
        Nimittäin Enkelit oli sanoneet paimenille, kun menette
        kaupunkiin tapaatte siellä vasta syntyneen Vapahtajan
        Joka pois ottaa Maailman synnit.
        -
        Ja te tapaatte Hänet seimessä makaamassa . . .
        -


      • voimikäpimeys
        kysyn-vaan kirjoitti:

        Olette tosiaan metsässä.

        Kun paimenet menivät vastasyntyneen Jeesuksen tykö, niin he löysivät ensin Marian, eli seurakunnan, sitten Joosefin, eli saarnaviran ja viimein Jeesuksen.

        Jos olette luterilaisia olevinanne, niin miksi ette usko hänen oppiaan seurakunnasta ja avaintenvallasta?

        no nyt se vasta isompi kuusikko astui esiin hahahahaa!!

        sano kuka Raamatussa esiintyy avaintenvallan käyttäjänä, kerro yksikin nimi.


      • voi_sääli_noit_orjia
        kysyn-vaan kirjoitti:

        Olette tosiaan metsässä.

        Kun paimenet menivät vastasyntyneen Jeesuksen tykö, niin he löysivät ensin Marian, eli seurakunnan, sitten Joosefin, eli saarnaviran ja viimein Jeesuksen.

        Jos olette luterilaisia olevinanne, niin miksi ette usko hänen oppiaan seurakunnasta ja avaintenvallasta?

        "Kun paimenet menivät vastasyntyneen Jeesuksen tykö, niin he löysivät ensin Marian, eli seurakunnan, sitten Joosefin, eli saarnaviran ja viimein Jeesuksen."

        Puhtaasti valetta, hmisopin sontaa. Hyi!
        Maria ei ole seurakunta!
        Joosef ei ole saarnavirka!

        Jos olisi, niin se olisi kirjoitettuna Raamatussa.

        Etkä ole koskaan lukenut näemmä Lutherin selitystä seurakunnastakaan. Eikä ihme, tämä tietämättömyyden tauti on nimittäin saastuttanut koko esikoislestadiolaisen vapaakirkon.


    • hoijakkaateitä

      Jaa ettekö t e tajua että tuolaliset lapselliset selitykset joissa ensin löydetään mukamas seurakuntamaria ja niin edelleen!

      siis ihan naurettavia omatekoisia selityksiä joista ei Raamattu tiedä mitään!

      He menivät ja löysivät Jeesuksen, millään muulla löytämisellä ei ollut eikä ole mitään merkitystä !

      kuka ion ollut se selittäjä joka tuolalisenkin löytötarinan on keksinyt ja mitä muuta on keksitty samanlaista humpuukia, miettikää sitä.

    • Kirjakääröt

      Joh.3:5 Biblia (1776). Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.

      • MietiRauhassa

        Eikö ole i muuta kuin lastevesi


    • roomalaisuus

      1) Onko näin:

      Kun lapsi kastetaan, se ei riitä vaan tarvitaan myöhemmin myös henkikaste. Lapselle tehdään vain vesikaste.
      UT:ssa puhutaan paljonkin tästä vesikasteesta, mutta ei oikein mistään löydy tätä erillisesti tapahtunutta henkikastetta kuvaavaa tapahtumaa, joka siis tapahtuu vesikasteen jälkeen.

      Summa summarum: lapsi kastetaan vedellä ja myöhemmin kuuluu tapahtua henkikaste, jotta uudestisyntyntyminen tapahtuu. Lapsen usko ei siis riitäkään.

      2) Mutta kun:

      Raamatussa kuitenkin on, että uskoo ja kastetaan...

      Miksi lapsuuden kristillisyys ei riitä, vaan täytyy käydä mutka maailmassa ja sitten palata tuhlaajapoikana, jotta kaste olisi täydellinen ja tapahtuisi uudestisyntymä, josta voi sitten kertoa milloin ja miten se tapahtui?
      Miksi ei riitä, että syntinen palaa takaisin kasteen armoliittoon ja uudestisyntyy joka päivä?

      Mitä eroa on lapsen ja aikuisen uskolla, jos molemmilla matkan määränpää on sama? Tullaanko tosiaankin autuaaksi kahdella eri uskolla?

      • valoahämäriinne

        Lapsenuskoa ei ole olemassakaan, on vain uudetsityntynyt tai ei, se on Raamatun opetus ja oppi.

        lapsi ei ole aikuinen eiköä lapsella ole sitä kokemusmaailmaa mikä on aikuisella. Lapsen usko se niinsanottu on useimmiten jokin romanttinen ajatus taikka haavekuva enkelisiipisestä enkelistä taika jUmalasta kuin joulupukki istumassa ja pitämässä lapsia polvellaan.
        lapsi ei käsitä henkimailman keleen ja Jumalan välistä sotaa ja taistelua ihmisten sieluista, hän ei ymmärrä synnin olemusta, ei uudestisyntymisen koknaisuutta eikä paljoa mitään joka kuuluu aikuiseen Jeesuksen seuraamiseen.
        sen tähden tarvitaan aikuisen elämään tullut kaikenmuuttava Jumalan hengestä syntyminen, joka taas edellyttää evankeliumin tajumaist aomall ekohdalle ja oman syntiskäsityksen muodostuminen josta tulee seurata hätä ja terve Jumalan pelko ja kunnioitus.

        ei tarvitse tehdä matkaa mailman syntipoluille mutta tarvitaan kuitenkin todellinen käsitys evankeliumista ja omasta itsestä, sellaiseen pelastavana tullut uudestisyntymä on kaiken muuttava asia ja kokemus joka ei ole enää lapsenuskoa vaan Kristuksen sotilaana olemista joka on pukeutunut Jumalan sota-asuun.
        pitää muistaa että Jeesuksen elämä on ennenkaikkea todistuksena olemista, ei syntisenä huokaiulua rukoushuoneen hämärässä saarnaajan omia metafooria kuunnellen.
        Hengellä kastaminen on vahvistumista hengelliseen työhön arjen keskellä, ei se ole mikään uudestisyntymä.
        vain jo syntynyttä voidaan yleensäkin täyttää millään, sen tajuaa jo ajallisesta syntymästä nouseva malli.


      • näin--on

        1.
        "UT:ssa puhutaan paljonkin tästä vesikasteesta, mutta ei oikein mistään löydy tätä erillisesti tapahtunutta henkikastetta kuvaavaa tapahtumaa, joka siis tapahtuu vesikasteen jälkeen."

        Johannes Kastaja puhui:
        11. Minä tosin kastan teitä vedellä parannukseen; mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on väkevämpi minua, jonka kenkiä en minä ole kelvollinen kantamaan, hän kastaa teitä Pyhällä Hengellä ja tulella.
        12. Jonka viskin on hänen kädessänsä, ja hän perkaa riihensä ja kokoo nisunsa aittaansa, mutta ruumenet polttaa hän sammumattomalla tulella.

        Jeesus sanoi:
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

        Hän puhui myös ahtaasta portista ja lammashuoneen ovesta. Nämä ovat uudestisyntymisen paikkoja. Niistä ilmenee, että ne ovat vain harvoja, jotka pääsevät sisälle. Monet haluaisivat, mutta eivät voi. Näitä asioita ei opita lukemalla, ellei Jumala armossaan kirkasta.

        2. " Miksi lapsuuden kristillisyys ei riitä, vaan täytyy käydä mutka maailmassa ja sitten palata tuhlaajapoikana, jotta kaste olisi täydellinen ja tapahtuisi uudestisyntymä, josta voi sitten kertoa milloin ja miten se tapahtui?"

        Jeesus sanoo, ellet käänny ja tule niin kuin lapset jne. Kristuksen lunastustyö riittää kaikille lapsille. Lapsi ei kuitenkaan pysy viattomuuden tilassa ikuisesti. Kun hän oppii tuntemaan hyvän ja pahan, niin hänen tulee myös tuntea se kun on joutunut pienempiinkin synteihin, että hän on synneillään ristiinnaulinnut Vapahtajan. Siihen ei tarvita mitään mutkaa maailmassa. Synti ei kadota, vaan synnin tuntemattomuus.

        Se on vihollisen juonia, jos pitäisi muistaa uudestistisyntymisen päivä. Joka päivä on armo uusi. Jotkut uskovaiset laittavat ylös ratkaisunsa päivän, Onko se oikein? Ei! Jeesus sanoo, että ette te mina valinneet,, vaan minä valitsin teidät. Sekä; ei yksikään tuli minun tyköni ellei Isä, joka minut lähetti vedä häntä.

        "Mitä eroa on lapsen ja aikuisen uskolla, jos molemmilla matkan määränpää on sama? Tullaanko tosiaankin autuaaksi kahdella eri uskolla?"

        Paavalin Epistola Ephesiläisille 4

        1. Niin minä vangittu Herrassa neuvon teitä, että te siinä kutsumisessa, johon te kutsutut olette, niin vaeltaisitte kuin sopii,
        2. Kaikella nöyryydellä, siveydellä ja pitkämielisyydellä, ja kärsikäät toinen toistanne rakkaudessa.
        3. Ahkeroitkaat myös pitämään hengen yhteyttä rauhan siteen kautta:
        4. Yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin tekin olette teidän kutsumisessanne yhdenkaltaiseen toivoon kutsutut,
        5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste,
        6. Yksi Jumala ja kaikkein Isä, joka kaikkein päällä on, ja kaikkein kautta, ja teissä kaikissa.
        7. Mutta jokaiselle meille on armo annettu Kristuksen lahjan mitan jälkeen.

        Ei ole kuin yksi elävä usko. Elävät ovat yhteydessä toisiinsa rakkauden siteellä. Kuollutta uskoa on paljon, he eivät pidä yhteyttä eläviin kristityihin.


    • dfhjyuju

      Usko vaan lapsen lailla, se ei ole pahaksi.

    • RukoileParannuksenArmoa

      "Lapsenuskoa ei ole olemassakaan, on vain uudetsityntynyt tai ei, se on Raamatun opetus ja oppi."

      Väitätkö sinä jumalaton ihminen Jeesuksen olevan väärässä!? Vois sinua jumalatonta kurjaa.

      Tässä on sinulle Raamatun oppi: Luuk. 18:17

      Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

      • valoatulvii

        miksi sanot minua jumalattomaksi vaikak saatan olla uskossani sinua paljon pitemmällä ja vanhempi, JOS olisit Jumalan Hengellä täytetty, se Henki kyll äkertoisi asian oikean laidan sinulle, muta nyt kun näytät olevan pelkkä lestakiivailija olet myös sokea samaan hintaan.

        ja sitten asia, eli ei siinä ole kysmys mistään lapsenuskosta vaan siitä että aikuisen on luotettava Jumalan sanaan ja lupauksiin samalla luottamuksella kuin lapsi luottaa vanhempiinsa!

        Raamttuhan kehoittaa kasvamaan aikuiseksi uskossaan ja luopumaan siitä mikä on lapselle ominaista siksi koska lapsi ei ole aikuinen.

        Jeesuksen sotilas joka viruu kidutuskammiossa ei ol emikään lapsenuskossa oleva, vaan täyteen miehuuteen kasvanut sotilas!


      • KasteessaSeEiTapahdu

        Kyllä se niin on että lapsella on ussko syntymälahjana Lapsudennusko kun loppuu pitää.usko tulla omakohtaiseksi eli pitää uudestisyntyä. Eikä tämä tarvitse välttämättä minkäälaistan kiertosta maailmassa.


      • RukoileParannuksenArmoa
        valoatulvii kirjoitti:

        miksi sanot minua jumalattomaksi vaikak saatan olla uskossani sinua paljon pitemmällä ja vanhempi, JOS olisit Jumalan Hengellä täytetty, se Henki kyll äkertoisi asian oikean laidan sinulle, muta nyt kun näytät olevan pelkkä lestakiivailija olet myös sokea samaan hintaan.

        ja sitten asia, eli ei siinä ole kysmys mistään lapsenuskosta vaan siitä että aikuisen on luotettava Jumalan sanaan ja lupauksiin samalla luottamuksella kuin lapsi luottaa vanhempiinsa!

        Raamttuhan kehoittaa kasvamaan aikuiseksi uskossaan ja luopumaan siitä mikä on lapselle ominaista siksi koska lapsi ei ole aikuinen.

        Jeesuksen sotilas joka viruu kidutuskammiossa ei ol emikään lapsenuskossa oleva, vaan täyteen miehuuteen kasvanut sotilas!

        Henkilö josta ei ole tullut vielä syntistä hän nukkuu vielä synnin unessa. Uskossa olevalla on raju taistelu perkelettä maailmaa ja omaa lihaa vastaan.

        Firmassa jossa ei edes puhuta synnistä, joka AINA kietoo ja hitaaksi tekee, nukutaan vielä synnin unessa. Tarkemmin sanottuna maataan tyytyväisinä itseään kiitellen omassa vanhurskaudessa ja hengellisessä ylpeydessä.


      • puuäijälle
        RukoileParannuksenArmoa kirjoitti:

        Henkilö josta ei ole tullut vielä syntistä hän nukkuu vielä synnin unessa. Uskossa olevalla on raju taistelu perkelettä maailmaa ja omaa lihaa vastaan.

        Firmassa jossa ei edes puhuta synnistä, joka AINA kietoo ja hitaaksi tekee, nukutaan vielä synnin unessa. Tarkemmin sanottuna maataan tyytyväisinä itseään kiitellen omassa vanhurskaudessa ja hengellisessä ylpeydessä.

        Oletko sinä tyypillinen vaiko poikkeus siellä lestafirmassasi?

        siis joka ei kuuntele mitään ei kuule mitään eikä näe mitään! Siis ihan löytötapaus ja esimerkki MEVAIN - opin suuruudesta hah!

        luulen että voisit ihan hyvin tuurata puuäijää kirkon ovessa eikä kukaan hoksasi mitään eroa.


      • näinsemeneesekin
        KasteessaSeEiTapahdu kirjoitti:

        Kyllä se niin on että lapsella on ussko syntymälahjana Lapsudennusko kun loppuu pitää.usko tulla omakohtaiseksi eli pitää uudestisyntyä. Eikä tämä tarvitse välttämättä minkäälaistan kiertosta maailmassa.

        Lapsella ei ole mitään uskoa mihinkään syntymälahjoina, mutt a josko he saavat kuulla evankeliumia kotonaan alusta saakka, heillä kasvaa luottamus pikku hiljaa Jumalan ilmoitukseen ja se voi johtaa Hengestä syntymiseen tai sitten ei.

        voi myöskin johtaa farisealaiseen luulouskoon ja lopulta kaiken terveen opin vastustajaksi, vauvakastekiivailijaksi tai jonkun muun hömpötyksen puolesta kiivailijaksi.


      • TaidatOllaKirkkis
        näinsemeneesekin kirjoitti:

        Lapsella ei ole mitään uskoa mihinkään syntymälahjoina, mutt a josko he saavat kuulla evankeliumia kotonaan alusta saakka, heillä kasvaa luottamus pikku hiljaa Jumalan ilmoitukseen ja se voi johtaa Hengestä syntymiseen tai sitten ei.

        voi myöskin johtaa farisealaiseen luulouskoon ja lopulta kaiken terveen opin vastustajaksi, vauvakastekiivailijaksi tai jonkun muun hömpötyksen puolesta kiivailijaksi.

        Herää jo Lapsella on usko ja se on taivaan tosi Tämän todiati jeesuskin opetuslapsille. Jumalan valtakunta on lastenvaltkunta jossa saamme olla mukanna pienenä todistajien joukkona


      • armotonta.menoa
        KasteessaSeEiTapahdu kirjoitti:

        Kyllä se niin on että lapsella on ussko syntymälahjana Lapsudennusko kun loppuu pitää.usko tulla omakohtaiseksi eli pitää uudestisyntyä. Eikä tämä tarvitse välttämättä minkäälaistan kiertosta maailmassa.

        Kun lapsen usko loppuu, silloin on epäuskoinen eli maailmassa.
        Jos sillä hetkellä kuolee, joutuu h.vettiin, mikään ei pelasta? Hetki voi olla vaikka vain sekunnin mittainen.

        Mutka maailmassa täytyy siis tehdä, jotta voi uudestisyntyä?


      • kaikkeasitäonkin
        TaidatOllaKirkkis kirjoitti:

        Herää jo Lapsella on usko ja se on taivaan tosi Tämän todiati jeesuskin opetuslapsille. Jumalan valtakunta on lastenvaltkunta jossa saamme olla mukanna pienenä todistajien joukkona

        Älä viitsi olla noin lapsekas että jankutat tuollaista typerää asiaa, kenelläkään vauvalla ei ole mitään uskoa mihinkään, hän on tyhjä blanco johon ei ole vielä mitään kirjoitettu.


    • poishämäsrästä

      laitetaan tähän muutamia jakeita Raamatusta jossa tämä ns lapsenusko ja aikuisen uskominen tulee esille,;

      1/ 20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

      2/ 12. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
      13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
      14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

      3/ 13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
      14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
      15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

      siinä on o muutama jossa on selvästi kehoitus kasvaa uskossaan aikuiseksi, eikä koko ikäänsä jää kuin keskensyntyneeksi ja kykenemättäksi aikuiseen Jeesuslaisuuteen!

      • lkiyopåop

        nyt osa puhuu aidasta ja osa aidan seipäästä
        uskokaa vaan lapsen lailla


      • tärkeätieto
        lkiyopåop kirjoitti:

        nyt osa puhuu aidasta ja osa aidan seipäästä
        uskokaa vaan lapsen lailla

        mihin ?


      • ihmisoppi_kunniaan
        tärkeätieto kirjoitti:

        mihin ?

        Gällivaaran hengen ilmoituksiin. ne vie perille. Kyllä tosi on!


      • näin--on

        Ymmärrätkö mitä kopioit?

        Vahva ruoka on parannussaarna. Sitä ei kaikki kestä. Kaikki nauttisivat miuluusti armon suloista maitoa. Se on myös se kaitemisen oppi, joka on lampaille. Karitsoita tarvitsee vain ruokkia:

        15. Kuin he siis syöneet olivat, sanoi Jesus Simon Pietarille: Simon Jonan poika! rakastatkos minua enempi kuin nämät? Hän sanoi: jaa, Herra, sinä tiedät, että minä sinua rakastan. Hän sanoi hänelle: ruoki minun karitsoitani.
        16. Ja sanoi taas toisen kerran hänelle: Simon Jonan poika! rakastatkos minua? Hän vastasi: jaa, Herra, sinä tiedät, että minä sinua rakastan. Sanoi hän hänelle: kaitse minun lampaitani.
        17. Hän sanoi kolmannen kerran hänelle: Simon Jonan poika! rakastatkos minua? Pietari tuli murheelliseksi, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: rakastatkos minua? ja sanoi hänelle: Herra, sinä tiedät kaikki: sinä tiedät, että minä rakastan sinua. Jesus sanoi hänelle: ruoki minun lampaitani.

        Uskossa ja Jumalan tuntemisessa kasvaminen on monelle pimeä asia. Monet ovat kasvaneet niin suuriksi, että ovat alkaneet eksyttää niitä, jotka eivät ole päässeet tuntemaan Jumalaa oiken.


      • iltapalaa

        Parannussaarna kuuluu katumattomille, jotta he heräisivät synnin unesta katumaan syntejään. Ei kai katumattomille anneta vahvaa ruokaa?

        Yksi esimerkki:
        LLL:n päiväsaarnat on pidetty kansalle herätykseksi synnin unesta, iltasaarnat heränneille kristityille.
        Kummat niistä ovat sitä vahvaa ruokaa?


    • muttakunsuupalaaheti

      Vahva ruoka on se joka laittaisi kasvamaan Kristuksen kaltaisuuteen pois iänikuisesta maitovellikupin äärestä!

    • VALNJEESUS
    • mikäteitävaivaa

      Nyt pitää kysyä että siis onko siellä joukossanne ainuttakaan jolla olisi edes jotain isompaa ymmärrystä joka ei ole aivopesty hokemaan samoja fraaseja mitä isänsäkin hokivat, kuten esm... vauvalla on syntymäusko....joka on aivan pähkäpöhkö ajatuskin !!

      eikö teidän Raamatuissanne lue että usko tulee kuulemisesta ja se taas Jumalan Sanan kautta ja sanasta !

    • SiutaEppäilen

      Sie ihan pihalla oot. Lapsista ei tarvitse ppäillä muutta siunuskoasi eppäilen kun noin pimeitä kirjoottelet

      • piankoselviää

        ahaa no tarkennappas hiukan missä on pimeetä ja perustele Raamatulla, katsotaan sitten millaista pimeetä se on, ok!


    • RukoileParannuksenArmoa

      Uskovia päivittäin ivaileva henkilö ylpeilee Kristuksen kaltaisuudellaan. :))))))))

      • kiinnostaakovin

        Mistä löysit sellaista, kerro haluan lukea kans!


    • jaikaliii91

      Niin, uskoon tulo on uudestisyntyminen ylhäältä Jumalan Sanasta ja Hengestä so. Jumalasta.
      Se on pääsyvaatimus sisälle Jumalan valtakuntaan. Ilman uudestisyntymistä ihminen ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan eikä nähdä sitä. Mutta lantin toinen puoli on se, että uudestisyntynyt ihminen on sisällä Jumalan valtakunnassa ja näkee sen.

      ihmeellistä ihmisten uskon tuloissa on se, että me ihmiset vastustamme sitä aivan vimeiseen asti. Ellei Jumala olisi armollinen ja kutsuisi, puhuisi ja vetäisi ihmistä Jeesuksen luokse, hän ei voisi tulla uskoon. Mutta koska Jumala puhuu ja vetää ihmistä, hän voi tulla uskoon. Mutta miksi me vastustamme Jumalaa? Se on kumma asia koska Jumalan tahto ja suunnitelma meille on aina hyvä. Hän tekee meille hyvää, mutta me emme ymmärrä sitä, tai me emme jaksa luottaa siihen. Monesti hyvään sisälle pääseminen vie kyynellaakson kautta.
      http://www.jaikal.se/48683125

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe