Niin uskohan se on se moraalin lähde:D

räyhräyh

17

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovaisethan ovat jo ostaneet yhden "sijoitussalkun" ja he kuvittelevat sen realisoituvan kuolemansa jälkeen. Ahneita on helppo kusettaa.

      • Vekkuli analogia! :-)


    • uskonpohjatontyhmyys

      Usko on typeryyden lähde. Kun uskoo sokeasti ja kritiikittä kaiken maailman epäloogisia satuja ja lapsellisen typeriä selityksiä, kuten uskovat aina tekevät uskossaan, niin mikäänhän ei ole helpompi kohde huijareilla kuin nämä uskovat typerykset.

      Kerta toisensa jälkeen uskovat todistavat minun nimimerkkini - ja aina vain sen.

      • "Usko on typeryyden lähde. Kun uskoo sokeasti ja kritiikittä kaiken maailman epäloogisia satuja ja lapsellisen typeriä selityksiä, kuten uskovat aina tekevät uskossaan, niin mikäänhän ei ole helpompi kohde huijareilla kuin nämä uskovat typerykset."

        Seuraavat elämänohjeet, jotka on poimittu Raamatusta kristinuskon opetuksista ovat siis sinun mielestäsi typeryyden lähteestä.

        "Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne." (Room.12:9-10)

        "Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa." (Room.12:17-18)

        "Vaan jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä...." (Room.12:20)

        "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä." (Room.12:21)

        "Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme." (Room.14:19)

        "Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa." (1.Kor.16:14)

        "Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä." (Ef.4:31)

        "Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme." (1.Joh.3:11)

        Jos nämä yllä luetellut muutamat kohdat kristinuskon opetuksista ovat ateistien mielestä typeryyttä, niin kyllä minä ainakin silloin olen paljon mieluummin typerä kuin ateisti.


      • räyhräyh

        Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. Jos joku kopioi vaikka Linnan Tuntemattomasta sotilaasta Koskelan johtamistapoja ja esittää ne omina keksintöinään, onko se rehellistä? Ei ole. Te hihhulit kehuskelette Raamatun oppeina ja kristinuskon ansioina moraaliopeilla, jotka ovat muiden aikoja ennen Raamatun kokoamista keksimiä. Useimmat niin vanhoja, että ensimmäistä keksijää ei tiedetä.


      • Jos nämä yllä luetellut muutamat kohdat kristinuskon opetuksista ovat teistien mielestä typeryyttä, niin kyllä minä ainakin silloin olen paljon mieluummin: typerä kuin teisti.

        Ja monet typerät teistiset suunpieksijät kuten : SamiA, BebeBebe, uskonratkaisu ja Jumalanlapsi ovat hiljenneet iäksi. Myös jippiin vakionaama ; uskis

        Mikä osoittaa, että hekin olivat väärässä!


      • TyhmäPaimenPoika
        räyhräyh kirjoitti:

        Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. Jos joku kopioi vaikka Linnan Tuntemattomasta sotilaasta Koskelan johtamistapoja ja esittää ne omina keksintöinään, onko se rehellistä? Ei ole. Te hihhulit kehuskelette Raamatun oppeina ja kristinuskon ansioina moraaliopeilla, jotka ovat muiden aikoja ennen Raamatun kokoamista keksimiä. Useimmat niin vanhoja, että ensimmäistä keksijää ei tiedetä.

        Miks mun tulis uskoo mihinkään mitä sä kirjotat ku ethän sä taida ees ite ymmärtää sitä mitä sä kirjotat?

        " Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. "

        Miten ne ees vois olla Raamatun keksintöjä? Onks Raamattu vähän niin ku joku elävä olento jolla on kyky keksiä asioita?


      • räyhräyh
        TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

        Miks mun tulis uskoo mihinkään mitä sä kirjotat ku ethän sä taida ees ite ymmärtää sitä mitä sä kirjotat?

        " Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. "

        Miten ne ees vois olla Raamatun keksintöjä? Onks Raamattu vähän niin ku joku elävä olento jolla on kyky keksiä asioita?

        Taidat olla uskovainen, kun olet noin tyhmä. Yleisesti puhutaan Raamatun opeista esimerkiksi. Ei sekään tarkoita, että Raamattu olisi elävä olento ja laatinut ne opit. "Raamatun keksintöjä" tietenkin tarkoittaa keksintöjä, jotka olisivat ensimmäisenä julkaistu Raamatussa. Jokaisen täysipäisen nyt luulisi sen tajuavan, mutta uskovaisethan eivät olekaan täysipäisiä.


      • laitaedustavampilista
        Naahum kirjoitti:

        Jos nämä yllä luetellut muutamat kohdat kristinuskon opetuksista ovat teistien mielestä typeryyttä, niin kyllä minä ainakin silloin olen paljon mieluummin: typerä kuin teisti.

        Ja monet typerät teistiset suunpieksijät kuten : SamiA, BebeBebe, uskonratkaisu ja Jumalanlapsi ovat hiljenneet iäksi. Myös jippiin vakionaama ; uskis

        Mikä osoittaa, että hekin olivat väärässä!

        Miksi luettelit vain nuo muutenkin kaikille tutut asiat ja unohdit ne varsinaiset kristinuskon opetukset. Pitäisihän kattavassa listassa toki olla avioliittokiemurat, seksi, homot...


    • TakaisinMaahan

      Täytyy pikkaisen puolustaa, että tuo oli todella peruskuviolla tehty petos ja ansaittu rangaistus. Siihen voi sortua kuka vain kunhan osaa puhua oikein oikealle henkilölle. Nyt oli valitettavasti helluntailaiset kyseessä.

    • Uskonto on taas varastanut moraalin.
      Moraali on pääasiassa filosofinen asia.
      Uskonnolla ole sen kanssa oikein mitään tekemistä,
      että tuottaisi jotain lisäarvoa moraalille.

      • gtrgt

        "Näin Jumala sanoi Moosekselle" on moraalifilosofisesti täysin kelvoton perustelu millekään normistolle. Jotkut ihmiset nekin säännöt ovat laatineet ja muka jumalolennolta saaduiksi väittäneet. Pelkkää huijausta.


    • Kaaskas

      Moraali on ihmsellä sisäsyntyistä.
      Uskovaiset ovat ulkoistaneet sen mielikuvitushahmolle ja siten ovat löysempiä todellisen ihmisyyden kannalta.

    • uskova-urpo

      Miksi se muka on minun vikani, jos joku menee halpaan? Sehän on vain Jumalan tahto. Niin hän on suuressa viisaudessaan päättänyt tapahtua!!!

    • peitonallemas

      ateistit ovat pahantuulista väkeä, nokka nyrpeinä täällä suoltavat vain
      omaa pahaa oloaan, ei ole maailma muuttunut kun valoa ei näy

    • vm41

      Ei näy valoa mistään suunnasta ei.
      Pimeetä porukkaa pimeen avaruuden alla odottaa valon syttyvän. Hah, ei pilkahdustakaan.
      Ihminen itse on valonsa sammuttanut järjettömillä uskomuksillaan. Kun ei saa mitä uskoo, tulee väkisinkin pehmeepäiseksi.
      Ateismi kirkastaa olosi, häivyttämällä verhon ymmärryksesi edestä, samalla selkeyttäen ajatuksesi ymmärtämään yksinkertaisen olemassaolosi ilman mitään tarkoitusta.

      • q.v

        Uskonnot ovat kuin harso silmillä. Kun sen poistaa niin näkee paremmin.

        Näkee samalla sen harmin mitä harso silmillä olevat ihmiset ovat sokeudessaan, uskontojen ohjauksessa toisilleen ja itselleen tehneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe