Niin uskohan se on se moraalin lähde:D

räyhräyh

17

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovaisethan ovat jo ostaneet yhden "sijoitussalkun" ja he kuvittelevat sen realisoituvan kuolemansa jälkeen. Ahneita on helppo kusettaa.

• Vekkuli analogia! :-)

• uskonpohjatontyhmyys

Usko on typeryyden lähde. Kun uskoo sokeasti ja kritiikittä kaiken maailman epäloogisia satuja ja lapsellisen typeriä selityksiä, kuten uskovat aina tekevät uskossaan, niin mikäänhän ei ole helpompi kohde huijareilla kuin nämä uskovat typerykset.

Kerta toisensa jälkeen uskovat todistavat minun nimimerkkini - ja aina vain sen.

• "Usko on typeryyden lähde. Kun uskoo sokeasti ja kritiikittä kaiken maailman epäloogisia satuja ja lapsellisen typeriä selityksiä, kuten uskovat aina tekevät uskossaan, niin mikäänhän ei ole helpompi kohde huijareilla kuin nämä uskovat typerykset."

Seuraavat elämänohjeet, jotka on poimittu Raamatusta kristinuskon opetuksista ovat siis sinun mielestäsi typeryyden lähteestä.

"Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne." (Room.12:9-10)

"Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa." (Room.12:17-18)

"Vaan jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä...." (Room.12:20)

"Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä." (Room.12:21)

"Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme." (Room.14:19)

"Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa." (1.Kor.16:14)

"Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä." (Ef.4:31)

"Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme." (1.Joh.3:11)

Jos nämä yllä luetellut muutamat kohdat kristinuskon opetuksista ovat ateistien mielestä typeryyttä, niin kyllä minä ainakin silloin olen paljon mieluummin typerä kuin ateisti.

• räyhräyh

Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. Jos joku kopioi vaikka Linnan Tuntemattomasta sotilaasta Koskelan johtamistapoja ja esittää ne omina keksintöinään, onko se rehellistä? Ei ole. Te hihhulit kehuskelette Raamatun oppeina ja kristinuskon ansioina moraaliopeilla, jotka ovat muiden aikoja ennen Raamatun kokoamista keksimiä. Useimmat niin vanhoja, että ensimmäistä keksijää ei tiedetä.

• Jos nämä yllä luetellut muutamat kohdat kristinuskon opetuksista ovat teistien mielestä typeryyttä, niin kyllä minä ainakin silloin olen paljon mieluummin: typerä kuin teisti.

Ja monet typerät teistiset suunpieksijät kuten : SamiA, BebeBebe, uskonratkaisu ja Jumalanlapsi ovat hiljenneet iäksi. Myös jippiin vakionaama ; uskis

Mikä osoittaa, että hekin olivat väärässä!

• TyhmäPaimenPoika
        räyhräyh kirjoitti:

Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. Jos joku kopioi vaikka Linnan Tuntemattomasta sotilaasta Koskelan johtamistapoja ja esittää ne omina keksintöinään, onko se rehellistä? Ei ole. Te hihhulit kehuskelette Raamatun oppeina ja kristinuskon ansioina moraaliopeilla, jotka ovat muiden aikoja ennen Raamatun kokoamista keksimiä. Useimmat niin vanhoja, että ensimmäistä keksijää ei tiedetä.

Miks mun tulis uskoo mihinkään mitä sä kirjotat ku ethän sä taida ees ite ymmärtää sitä mitä sä kirjotat?

" Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. "

Miten ne ees vois olla Raamatun keksintöjä? Onks Raamattu vähän niin ku joku elävä olento jolla on kyky keksiä asioita?

• räyhräyh
        TyhmäPaimenPoika kirjoitti:

Miks mun tulis uskoo mihinkään mitä sä kirjotat ku ethän sä taida ees ite ymmärtää sitä mitä sä kirjotat?

" Ei nuo ole mitään Raamatun keksintöjä. "

Miten ne ees vois olla Raamatun keksintöjä? Onks Raamattu vähän niin ku joku elävä olento jolla on kyky keksiä asioita?

Taidat olla uskovainen, kun olet noin tyhmä. Yleisesti puhutaan Raamatun opeista esimerkiksi. Ei sekään tarkoita, että Raamattu olisi elävä olento ja laatinut ne opit. "Raamatun keksintöjä" tietenkin tarkoittaa keksintöjä, jotka olisivat ensimmäisenä julkaistu Raamatussa. Jokaisen täysipäisen nyt luulisi sen tajuavan, mutta uskovaisethan eivät olekaan täysipäisiä.

• laitaedustavampilista
        Naahum kirjoitti:

Jos nämä yllä luetellut muutamat kohdat kristinuskon opetuksista ovat teistien mielestä typeryyttä, niin kyllä minä ainakin silloin olen paljon mieluummin: typerä kuin teisti.

Ja monet typerät teistiset suunpieksijät kuten : SamiA, BebeBebe, uskonratkaisu ja Jumalanlapsi ovat hiljenneet iäksi. Myös jippiin vakionaama ; uskis

Mikä osoittaa, että hekin olivat väärässä!

Miksi luettelit vain nuo muutenkin kaikille tutut asiat ja unohdit ne varsinaiset kristinuskon opetukset. Pitäisihän kattavassa listassa toki olla avioliittokiemurat, seksi, homot...

• TakaisinMaahan

Täytyy pikkaisen puolustaa, että tuo oli todella peruskuviolla tehty petos ja ansaittu rangaistus. Siihen voi sortua kuka vain kunhan osaa puhua oikein oikealle henkilölle. Nyt oli valitettavasti helluntailaiset kyseessä.

• Uskonto on taas varastanut moraalin.
      Moraali on pääasiassa filosofinen asia.
      Uskonnolla ole sen kanssa oikein mitään tekemistä,
      että tuottaisi jotain lisäarvoa moraalille.

• gtrgt

"Näin Jumala sanoi Moosekselle" on moraalifilosofisesti täysin kelvoton perustelu millekään normistolle. Jotkut ihmiset nekin säännöt ovat laatineet ja muka jumalolennolta saaduiksi väittäneet. Pelkkää huijausta.

• Kaaskas

Moraali on ihmsellä sisäsyntyistä.
      Uskovaiset ovat ulkoistaneet sen mielikuvitushahmolle ja siten ovat löysempiä todellisen ihmisyyden kannalta.

• uskova-urpo

Miksi se muka on minun vikani, jos joku menee halpaan? Sehän on vain Jumalan tahto. Niin hän on suuressa viisaudessaan päättänyt tapahtua!!!

• peitonallemas

ateistit ovat pahantuulista väkeä, nokka nyrpeinä täällä suoltavat vain
      omaa pahaa oloaan, ei ole maailma muuttunut kun valoa ei näy

• vm41

Ei näy valoa mistään suunnasta ei.
      Pimeetä porukkaa pimeen avaruuden alla odottaa valon syttyvän. Hah, ei pilkahdustakaan.
      Ihminen itse on valonsa sammuttanut järjettömillä uskomuksillaan. Kun ei saa mitä uskoo, tulee väkisinkin pehmeepäiseksi.
      Ateismi kirkastaa olosi, häivyttämällä verhon ymmärryksesi edestä, samalla selkeyttäen ajatuksesi ymmärtämään yksinkertaisen olemassaolosi ilman mitään tarkoitusta.

• q.v

Uskonnot ovat kuin harso silmillä. Kun sen poistaa niin näkee paremmin.

Näkee samalla sen harmin mitä harso silmillä olevat ihmiset ovat sokeudessaan, uskontojen ohjauksessa toisilleen ja itselleen tehneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3441
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1680
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe