Laitetaas , kunnolla "vettä myllyyn".
Onko Lestaadiolaiset,muuta väestöä älykkäämpiä ?
Lestaadiolaisuus
12
752
Vastaukset
- tmps
Ei usko tai uskominen ole älykysymys. Kun tiukka paikka tulee, uskonto on selviytymiskeino.
Sen avulla voi ylittää kaikki normaalit pelkoihin (eläimellisiin perusvaistoihin) perustuvat toimintamallit. - pohdintojavaan
No en pitäis minään järjen jättiläisinä, kun ovat olevinaan kristittyjäkin, mutta opit on siitäkin uskonnosta melko kaukana. Itsehän en kannata mitään uskoa, mutta touhu heillä on aika lahkomaista.
- Entinen-Lessu
No keskimäärin taitavat olla - nykyään. Ainakin jos katsotaan kouluttautumista, yhä suurempi osa lessuista on keskimääräistä kouluttautuneempia.
- eivätole
Eivät ole, toimivat kirkossa pappeina, kanttoreina yms. töissä vaikka eivät hyväksy kirkkoa.
Sipilä on DI, pääministeri. Lestoilla on hyvä verkosto jonka avulla saavat työtä, työtöntä lestaa ei taida löytyä. Älykästä tarmokasta väkeä vaikka aika paljon rikkovat ihmisoikeusia, naisten asema, lasten pahoinpitely yms...
- maagikko
Kansanedustajat tuohoavat kansat
Lakimiehet tuhoavat oikeuden
Yliopistot tuhoavat tiedon
Hallitukset tuhoavat vapauden
Lehdistö tuhoaa informaation
Pankit tuhoavat talouden
Lääkärit tekevät ihmiset sairaiksi
Uskonnot tuhoavat henkisyyden
-Michael Ellner- - epäilykset_suuret
Kouluttautumisella ja älykkyydellä on totta kai joku yhteys. Mutta ei se mitään oikeastaan kerro. Itse en ole kouluttautunut, mutta älyltäni 10% väestösön älymystöä. Eli korkeakoulutetuissakin ainakin 30% minua "älyttömämiä", pakostakin käytännössä ainakin 35-55 %. (siis korkeakoulutetuista 50% minua älyttömämpiä) Joskus kun radiota kuuntelee tai telkkua katselee nin tuntuu, että 110%. Tuo oli ärjistys, mutta täyttä totta. Yliopiston asiantuntijoissa se tyhmyys tiivistyy, ja toimittajat on täysin tahdotonta (älytöntä) hännystelijää siihen häpeellisyyteen aina.
Uskovaiset ovat aivan oma lukunsa siinä ei äly tai koulutus ole se asia, vaan miten katsoo siihen fokukseen, KUKA PELASTUU - vm41
Koulutus ei ole takuu älykkyydestä.
Vain vähemmän älykkäät hakevat koulutuksen avulla potkua eteenpäin pääsemiseen elämässään.
Sanoohan vanha sananlaskukin että >Hullu paljon työtä tekee viisas pääsee vähemmälläkin< - fesfsrfw43t5w4t
Lestadiolaiset palvovat suurta jumalaansa "Suurta Lestaa". Varsin iljettävää porukkaa, heidän elämänsä tulisi kuolettaa.
- vm41
Lahkolaisuus on kummallinen oire, ihan kuin uskonnolliset ihmiset eivät tiedä oikeasta elämästä mitään.
- Säälittää
Minun naapurissa asuu lestadiolainen suurperhe ja täytyy ihmetellä miten perheen pää kyllä ahertaa nuita lapsia maailmaan. Kova hän on yrittämään kaikkea, muttä järki ei riitä oikein mihinkään, kuten aikanaan ei ole riittänyt kulutukseen. Säälittää mitä tulee hänen lapsistaan vahemiten, kun itse on tuommoinen heikkolahjainen.
- LissääLapsia
Kai tiijät, että Jumala rakastaa yksinkertaisia.
Saa olla pöljä ja hölömö. Se lisääntyminen on tärkeintä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992