Pankin nimissä liikkuu taidokas huijausviesti: vaikuttaa aluksi tulevan oikeasti asiakaspalvelusta
S-Pankin nimissä on liikkeellä taidokkaasti tehtyjä huijausviestejä.
Tyypillisessä tapauksessa asiakas saa ensin sähköpostin tai tekstiviestin, jossa pyydetään pankkitunnusten lisäksi myös puhelinnumeroa. Tämän jälkeen lisätietoja kalastellaan puhelimitse esiintyen esimerkiksi pankin tai jonkin viranomaisen edustajana.
Joulukuussa liikkeellä on ollut muun muassa viesti, joka näyttää ensisilmäykseltä tulevan oikeasti S-Pankin asiakaspalvelusta. Sähköpostiviestin aiheena on "S-Pankki Verkkopalvelut" ja lähettäjänä sähköpostiosoite [email protected].
Huijausviesti kuuluu kielioppivirheineen kokonaisuudessaan näin:
"Arvoisa S-pankki asiakas,
Verkkopankissa järjestelmäpäivitysten vuoksi verkkopalvelujen käyttäjien on hyväksyttävä järjestelmäilmoitus kirjautumalla verkkopankkiin alla olevasta linkistä.
Kirjaudu
Asiakkaana sinun vastuullasi on varmistaa, että käyttämäsi verkkopalvelut ovat vaatimusten muikaisesti päivitetty.
S-pankki suojaa aina tiedot pankkisalaisuutta ja tietosuojaa koskevien lakien, määräysten ja vaatimusten mukaisesti.
Terveisin
S-pankki
Asiakaspalvelu"
S-Pankki painottaa, että huijausviestin saaneiden ei tule avata sähköpostin linkkiä tai antaa muutakaan kautta pankkitunnuksiaan kyselijöille.
Pankin nimissä liikkuu taidokas huijausviesti
MENETKÖANSAAN
1
91
Vastaukset
- taidoton
Miten niin taidokas? Jokainen tietää, ettei pankki tai poliisi koskaan kysele puhelinnumroita tai pankkitunnuksia. Ei taidokasta huijausviestiä voi laatia, etenkään jos ei osaa edes suomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä suoraan
Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.661602Voisitko nainen kertoa mulle
Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun1621359- 881202
- 1181169
Miehelle naiselta
Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te441048- 67828
- 104815
Olen syvästi masentunut
En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi90698Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa
Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-184693Mitä vastaat jos
Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍36644