Tämän palstan keskustelun suunta

Tällä_nimimerkillä

Kysyin tuossa aiemmassa aloituisessani, että millaista on seurakuntaelämäsi? Ei yhtäkään osallistujaa! Kertooko tämä sinun henkisestä tilastasi, että mieluummin osallistut väittelemään siitä, mikä on sinun mielestäsi se ainoa ja oikea totuus? Onko nyt niin, että tämän palstan kirjoittelijoilla on ylitsepääsemätön pakonomainen tarve olla oikeassa? Onko oman minän esille tuominen ainoana oikeassa olijana niin tärkeää, että se ohittaa mahdollisuuden kertoa, miten tärkeänä pidät Jeesusta ja Jumalaa ja miten otat hänet huomioon jokapäiväisessä elämässäsi?

Olkoon tämä varoituksena teille oikeassaolijoille! Kaikki eivät voi olla yhtäaikaa oikeassa. Suurella todennäköisyydellä sinä olet väärässä enemmässä kuin yhdessä väittämässäsi. Kannattaa miettiä, mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeää!

21

209

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomalehmä

>>Kannattaa miettiä, mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeää!>>

Vanhan kansan ihmiset - semmoiset, jotka olivat nälkääkin nähneet - sanoivat, ettei sitä ihminen muuta tarvitse, kunhan on leipää ja lämmintä.

• SamaaTiesiTantunEki

"Vanhan kansan ihmiset - semmoiset, jotka olivat nälkääkin nähneet - sanoivat, ettei sitä ihminen muuta tarvitse, kunhan on leipää ja lämmintä. "

Erkki Tantun kuvittamista vanhoista sananparsista yksi meni jotenkin näin: "Mikä se on kuninkailla ollessa, senkun uuninpankolla makkaavat ja voisullaa syövät"
        Tukee vahvasti väitettäsi.

• Cycl0ne

"Kertooko tämä sinun henkisestä tilastasi, että mieluummin osallistut väittelemään siitä, mikä on sinun mielestäsi se ainoa ja oikea totuus?"
      Näin taitaa olla.

"Onko nyt niin, että tämän palstan kirjoittelijoilla on ylitsepääsemätön pakonomainen tarve olla oikeassa? "
      Näin taitaa olla.

"Onko oman minän esille tuominen ainoana oikeassa olijana niin tärkeää, että se ohittaa mahdollisuuden kertoa, miten tärkeänä pidät Jeesusta ja Jumalaa ja miten otat hänet huomioon jokapäiväisessä elämässäsi?"
      Näin taitaa olla.

"Kaikki eivät voi olla yhtäaikaa oikeassa. Suurella todennäköisyydellä sinä olet väärässä enemmässä kuin yhdessä väittämässäsi."
      Näin taitaa olla.

• Kyllä.näin.on

Elämän päätarkoitukset:

Syöminen
      Juominen
      Naiminen
      Peseytyminen

Mitään muuta ei tarvita.
      Kaikki muu on turhaa ja ajan hukkaamista.

• Muistanet.ulostaakin

Virtsaaminen & ulostaminen ja.

• Exap

Niin, no, jotenkin olen ollut havaitsevinani, että eräällä aktiivisella kirjoittelijalla on ollut kova tarve linkittää tänne videoita ja kopioida sivutolkulla joidenkin tekstiä, mutta kun pitäisi omin sanoin jotakin kertoa tai videon sisällästä keskustella, käy ilmi ettei kyseinen kirjoittaja ole itse edes ymmärtänyt tuota linkaamaansa videota.

Samainen tuo tänne kaikkea muutakin aivan hörhöä, kuten ei-Raamatullisia juhliakin, sen lisäksi että yrittää vakuuttaa juutalaisten juhlien muutenkin olevan kristityille pakollisia.

Ja jollakin muullakin on tapana vääntää keskustelu väkipakolla typeräksi pakkosapatin julistamiseksi, johon käyttää työkaluna samoja väitteitä ja asiayhteytensä ulkopuolelle revittyjä Raamatunkauseita, joihin olen jo vastannutkin monet kerrat, ja kun henkilö on tajunnut hävinneensä siinä ketjussa niin tuo samaa taas esiin uudessa ikäänkuin "totuutena".

Mikä lie muukalainen. (Eli määritelmän mukaan muukalainen on täällä sama kuin ei-suomalainen; olemmehan Suomessa).

Keskustelun taso voisi parantua huomattavasti, jos nämä jäisivät pois. Joku voisi vaikkapa erehtyä kirjoittamaan jotakin uutta asiaa... kenties ?

• Tällä_nimimerkillä

"Keskustelun taso voisi parantua huomattavasti, jos nämä jäisivät pois. Joku voisi vaikkapa erehtyä kirjoittamaan jotakin uutta - "

Mikset vaikkapa sinä? Olisi mielenkiintosta kuulla, miten kirkkoyhteisötön uskova käyttää aikaansa Jumalansa palvelemiseen.

• Tällä_nimimerkillä kirjoitti:

"Keskustelun taso voisi parantua huomattavasti, jos nämä jäisivät pois. Joku voisi vaikkapa erehtyä kirjoittamaan jotakin uutta - "

Mikset vaikkapa sinä? Olisi mielenkiintosta kuulla, miten kirkkoyhteisötön uskova käyttää aikaansa Jumalansa palvelemiseen.

Roomalaiskirjeen 12. luvussa Paavali kertoo, mitä on Jumalan palveleminen.

Siinä ei mainita kirkossa käymistä ja sitä, mitä nykyään tarkoitetaan sanalla jumalanpalvelus.

• Cycl0ne

Moderaattori olisi tosi hyvä tälle palstalle. Tuo eräs henkilö on kuin pölyimurikauppias joka suoltaa päivästä toiseen linkkejä aina uusine aloituksineen. Ei mitään tolkkua.

Voisiko joku kirjoittaa ylläpidolle ja pyytää heitä valitsemaan jonkun järkevän ja aktiivisen palstalaisen moderaattorin virkaan? Vaihtoehtoja kuitenkin kun on mielestäni aika runsaasti... ehkä kaksi tai kolme. :) Mielestäni ei tarvitse edes olla adventisti moderaattori kunhan vaan on perusjärkevä ihminen, joka ymmärtää mitä varten palsta on olemassa.

• Exap
        Cycl0ne kirjoitti:

Moderaattori olisi tosi hyvä tälle palstalle. Tuo eräs henkilö on kuin pölyimurikauppias joka suoltaa päivästä toiseen linkkejä aina uusine aloituksineen. Ei mitään tolkkua.

Voisiko joku kirjoittaa ylläpidolle ja pyytää heitä valitsemaan jonkun järkevän ja aktiivisen palstalaisen moderaattorin virkaan? Vaihtoehtoja kuitenkin kun on mielestäni aika runsaasti... ehkä kaksi tai kolme. :) Mielestäni ei tarvitse edes olla adventisti moderaattori kunhan vaan on perusjärkevä ihminen, joka ymmärtää mitä varten palsta on olemassa.

Se olisi todella hyvä, jos palstalla olisi mode joka hoitaa hommansa. Olen toisella palstalla ollut moderaattorina, enkä ole ehtinyt edes sitä mielestäni tarpeeksi hyvin hoitamaan, joten sanon ihan suoraan että se ei ole mikään helppo duuni vaan vie oikeasti aikaa jos sen hoitelee kunnolla. Ja se on duuni joka pitää sitten oikeasti hoitaa kunnolla - ja puolueettomasti. Se jälkimmäinenkin on silleen haaste monille. Joillekin palstalaisille todennäköisesti ei, mutta kuten sinäkin, jätän nimeämättä omat potentiaaliset kandidaattini.

(Tosin nykyistä parempaan riittäisi varmaan minuutti vuodessa Bushmannin moderoimana, niin häpeällisen surkeaa on tämän palstan nykyinen moderoinnin taso.)

Ja ongelma on sekin, että modena et voi ristiriidatta olla kahdella hatulla, eli ei voi olla aivan yhtä kantaa ottava aktiivinen kirjoittelija samanaikaisesti.

• taivaassa

Juutalaiset kyllä tosiaan ovatkin lain rikkojia . Syntien tähen ympärileikkaus on tullut ympärileikkaamattomuudeksi heille. Sydämen uskolla pelastutaan Jumalan Ainokaiseen Poikaan ARMOSTA. Muu aika huolehditaan läheisistä . Sapatti on heille säädetty mutta jopa heidän temppelinsä tuhottiin synnin tähden. Ilosanoma Jeesuksesta on uskoville eikä epäuskoisille. Kiitos Jeesus joulusta . Sunnuntain pyhyydestä ja pelastuksen lahjasta jota ei voi ansaita.

• Mitä on sunnuntain pyhyys? Luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, siksi sapatti on pyhä. Milloin Jumala pyhitti sunnuntain? Aivan, ei milloinkaan. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää joulua? Aivan, ei missään kohtaa. Joten unohtakaa joulut ja sunnuntait.

• lomalehmä
        Kristitty.net kirjoitti:

Mitä on sunnuntain pyhyys? Luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, siksi sapatti on pyhä. Milloin Jumala pyhitti sunnuntain? Aivan, ei milloinkaan. Missä kohtaa Raamattua meidän käsketään viettää joulua? Aivan, ei missään kohtaa. Joten unohtakaa joulut ja sunnuntait.

>>Milloin Jumala pyhitti sunnuntain? >>

No, silloin tietysti kun ihmiset alkoivat sitä pyhittämään sen käskyn mukaan, joka käskee pyhittämään lepopäivän.

• lomalehmä kirjoitti:

No, silloin tietysti kun ihmiset alkoivat sitä pyhittämään sen käskyn mukaan, joka käskee pyhittämään lepopäivän.

Mietitäänpä hetki. 2. Moos. 20:8 kuuluu alkukielen mukaan "Muista pyhittää sapatinpäivä". Siis kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatti, viikon seitsemäs päivä. Lepopäivä on Raamatun kääntäjien mielikuvituksen tuotetaa, lepopäivä voi olla mikä tahansa viikonpäivä. Sapatti on viikon seitsemäs päivä. Missään kohtaa Raamattua ei ole mitään käskyä pyhittää jotakin ihmeen lepopäivää, ainoastaan sapatti käsketään pyhittää. Siksi Jumala ei milloinkaan ole pyhittänyt sunnuntaita, vaan luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, siksi sapatti on pyhä.

Juutalaiset lukevat samaa Vanhaa testamenttia kuin me, eivätkä he vietä 2. Moos. 20:8 mukaan mitään lepopäivää sunnuntaina, vaan sapatti lauantaina. Joten selitä minulle, milloin Jumala pyhitti sunnuntain? Jumala ei pyhittänyt sunnuntaita antaessaan kymmenen käskyä, sillä kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatti, viikon seitsemäs päivä, ei mitään lepopäivää sunnuntaina.

• Tällä_nimimerkillä
        Kristitty.net kirjoitti:

Mietitäänpä hetki. 2. Moos. 20:8 kuuluu alkukielen mukaan "Muista pyhittää sapatinpäivä". Siis kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatti, viikon seitsemäs päivä. Lepopäivä on Raamatun kääntäjien mielikuvituksen tuotetaa, lepopäivä voi olla mikä tahansa viikonpäivä. Sapatti on viikon seitsemäs päivä. Missään kohtaa Raamattua ei ole mitään käskyä pyhittää jotakin ihmeen lepopäivää, ainoastaan sapatti käsketään pyhittää. Siksi Jumala ei milloinkaan ole pyhittänyt sunnuntaita, vaan luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän, siksi sapatti on pyhä.

Juutalaiset lukevat samaa Vanhaa testamenttia kuin me, eivätkä he vietä 2. Moos. 20:8 mukaan mitään lepopäivää sunnuntaina, vaan sapatti lauantaina. Joten selitä minulle, milloin Jumala pyhitti sunnuntain? Jumala ei pyhittänyt sunnuntaita antaessaan kymmenen käskyä, sillä kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatti, viikon seitsemäs päivä, ei mitään lepopäivää sunnuntaina.

Edes tässäkään ketjussa et pystynyt olemaan kirjoittamatta besser wisser totuuksiasi.

• Exap
        lomalehmä kirjoitti:

"No, silloin tietysti kun ihmiset alkoivat sitä pyhittämään sen käskyn mukaan, joka käskee pyhittämään lepopäivän."

Jos aivan tarkkoja ollaan, kutem meidän asiaa pohtiessa tulisi, joudumme totemaan että Raamatun mukaan sapatti oli pakollinen lepopäivä ainoastaan juutalaisille, heidän eläimilleen, ja heidän keskuudessaan eläville tai oleville.

Joten Raamattu ei aikuisen oikeasti pidä sisällään käskyä muille kuin juutalaisille (ja Israelissa asuville ihmisille ja eläimille). Tämän vuoksi, sellaista käskyä joka määrää kaikki maailman ihmiset pyhittämään lepopäivän, ei ole koskaan annettu. Ei ainakaan Jumalan toimesta.

• lomalehmä
        Kristitty.net kirjoitti:

>>Joten selitä minulle, milloin Jumala pyhitti sunnuntain?>>

No, johan tuon sanoin! :) Sitä paitsi: Jeesuskin sanoi oppilailleen, että minkä he sitoisivat maan päällä, se olisi sidottu taivaassa ja minkä nämä päästäisivät maan päällä, se olisi päästetty taivaissa. Kun nyt näille on luvattu sellainen valta sitoa ja päästää niin tottapa tuo valta riittää sunnuntainkin "sapatiksi" pyhittämiseen

• lomalehmä kirjoitti:

>>Joten selitä minulle, milloin Jumala pyhitti sunnuntain?>>

No, johan tuon sanoin! :) Sitä paitsi: Jeesuskin sanoi oppilailleen, että minkä he sitoisivat maan päällä, se olisi sidottu taivaassa ja minkä nämä päästäisivät maan päällä, se olisi päästetty taivaissa. Kun nyt näille on luvattu sellainen valta sitoa ja päästää niin tottapa tuo valta riittää sunnuntainkin "sapatiksi" pyhittämiseen

Sunnuntai on pyhitetty ihmisen toimesta, sapatti Jumalan toimesta. Joten mieti kumpi on pyhä.

Exapille kysyisin, että eivätkö pakanat tarvitse viikottaista lepopäivää? Koskeeko kymmenen käskyä ainoastaan Israelia?

• Exap
        Kristitty.net kirjoitti:

Sunnuntai on pyhitetty ihmisen toimesta, sapatti Jumalan toimesta. Joten mieti kumpi on pyhä.

Exapille kysyisin, että eivätkö pakanat tarvitse viikottaista lepopäivää? Koskeeko kymmenen käskyä ainoastaan Israelia?

Turha kysyä, olen siihen jo vastannut sinulle.

Mutta jos dementia alkaa sinulla todellakin noin pahasti painaa päälle, niin kerrataan vielä, että älä ole huolissasi, jokaisella kansalla maailmassa on lepopäivänsä.

• Hei_!

- Niitä jotka näkevät toisissa persoonissa aina jotakin vikaa on yllin kyllin.
      Sinua voisi varoittaa siitä että älä katso muita ihmisiä arvioiden.
      Minäkin olen pysynyt aina vain Raamatun asioissa, en koskaan vähääkään ajattele minkälaisia hiippareita nimimerkkien takana on.

Adventtikirkon aika minulla oli aktiivista aikaa seurakunta elämänkin puitteissa. Koko aika meni uskon ja Raamatun asioissa 100%. Minun tiedot kertyivät maallikoksi hyvin Raamatusta.
      Minulla ei mitään vaikeuksia ei ole ymmärtää huipputeologien kirjoituksia.

En voi sanoa että olisin Jumalan hylännyt, jos en osallistu seurakunnan toimintaan.
      Minä kävin tasan kuusi vuotta vähintään kerran viikossa yksin kirkossa kääntymässä, ja istuin penkillä yksin. Seurakunnan demografinen rakenne oli sellainen, ettei minulla ollut seurakunnassa koskaan ketään. Kaikki mahdollinen kommunikointi oli palvelun, hallinnan ja vallinnan ja jonkun työasioita.
      Jatkuva palvelu monissa tehtävissä muitakin tehtäviä toivat sitten liikarasituksen.
      Kaikki eivät osallistu seurakunnan toimintaan maantieteellisistäkään syistä.

Seurakunnan toiminta on oikein ja tarkoituksenmukaista. Evankeliumin työ tehdään globaalien organisaatioiden toimesta jo 1800 luvun alusta saakka, ja aikaisemminkin.
      Ihmisiä voi törmätä isoon organisaatioon ja ison organisaation johtajiin.
      Minulla oli raskas työelämä, enkä eläkepäivilläni pidä johtaja-esimies-tuomareita, enkä ole solminut sellaisista sopimuksia koskaan, että joillakin olisi joku asema minuun. Minä en jaksa eläkepäivilläni puolta tusinaa hallitsemaan pyrkivää johtajaa, jotka eivät johtamisesta ja hyvän hallinnon tavoista ymmärrä mitään. Olen itse saanut hyvät perustiedot esimies-johtaja-työskentelyn perusasioissa, sekä organisaatioiden toimintaan -yhteiskunnan palvelu- hallinto-kulttuuriin, lain käyttöön yhteiskunnassa, ym ym, hyvät perustiedot yliopistokursseista 1980 ja 2010 luvulla kaupallisissa ja hallintotieteiden opintojeni kautta.
      Vuorovaikutusta ei ole koskaan ollut alais-johtaja suhteissa sellaisessa mahdollisessa suhteessa. Sorvaamiseen, putkimieshommiin, ompeluun, kotirouvan, ihmishierojan ymmärrys ja osaaminen ei ole ihmisten johtamiseen riittävä. Pitää ymmärtää se äänestyslappu. Hämäläinen teologian kandidaattikin sopii paremmin maraton juoksijaksi, kuin ihmisten johtajaksi.
      Minulla on pakko olla työsopimus, josta näen alaistaitovaatimukseni jos jollakin minuun olisi jotakin hallitsevaa asemaa. Muutoin yhdistys- organisaatioiden jäsenillä on itsenäistä toimivaltaa äänestyslappu seurakunnassa ja toimielimien päätöksenteossa.

Minun eläkepäiväni sujuvat harrastuksieni parissa. Harrastuksia on tullut lisää sellaisiakin mitkä eivät ole hengellisiä. Suunnittelen taivaan rannan maalaamista. Aikoinaan kaikki harrastuksenikin tähtäsivät uskon asiaan. Nykyisin minun harrastus uskossa rajoittuu yksityiseen Raamattu aiheiden kirjoittamiseen, ja foorumikeskusteluun.
      En ole kirkkojen, taikka hengellisten, taikka uskonnollisten järjestöjen jäsen.
      En toistaiseksi suunnittele seurakunnan -kirkon jäsenyyttä, mutta asia ei ole täysin pois-suljettu.
      Suosittelen Adventtikirkon seurakuntia sellaisessa merkityksessä että Adventtikirkon teologia ei ole antanut myönnytyksiä maailman synnille. Raamatun asioissa ei pelastuvan ihmisen tarvitse olla teologi, eikä kaikentietäväinen. Usko Jeesukseen, ja syntien hylkäämisen missio riittää ihmisen ikuisen elämän saamisen suhteen.

Hyvää Joulun odotusta!

• Opillisista asioista on helppo ja triviaali kommentoida. Aika harva uskaltaa laittaa itseään likoon ja kertoa seurakuntaelämästään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harmittaa kun en saa edes tietää

miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää
      Ikävä
      81
      1189
    2. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      30
      945
    3. Teköäly löytää teidät

Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani
      Sinkut
      199
      845
    4. Mikä on kaivattusi ikä?

🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      41
      780
    5. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      229
      778
    6. Miesten vs naisten älykkyys

Eiköhän tämä asia ole ihan itsestään selvä: "Adult male brains average approximately 1,370–1,378 grams, while female br
      Sinkut
      224
      770
    7. Kaipaako eräs nainen J-miestä

Salaisuutta voisi hieman raottaa.
      Ikävä
      64
      719
    8. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      107
      706
    9. Oletko kaivattusi tyyppiä

Ulkoisesti tai henkisesti? Mitä veikkaat?
      Ikävä
      60
      669
    10. Rohkeasti mies viestiä vaan

Yllätä mut ja ota yhteyttä, vaikka luulet että en enää toivo sitä.
      Ikävä
      49
      588
    Aihe