Syötkö hernekeittoa?

ärtsoppa

Tiistai on hernekeittopäivä.

31

338

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efefefewfwff

      Ei muuten ole.

      • Torstai on hernekeitto-, ja pannaripäivä. Että silleen


      • Cropsu

        Kerro myös, miksi hernekeittoa ei voisi tiistaina syödä. Jäi vähän epäselväksi.....:)


      • No Suomen armeijassa oli se hernekeitto-, ja pannaripäivä aina Torstaina sitähän sivarit ei tiedä.
        Että silleen.


      • jxbzddnnd

        köyhällä hernekeittopäivä on joka päivä!


    • HåkanSvensson

      Ärtsoppa on persaukisten junttien ruokaa. Ei sitä meillä Stockholmin paremmissa piireissä syödä.

      • No syö sitä hapansilakka herkkuasi ihan rauhassa vaan HåkanSvensson. Että silleen.


      • HåkanSvensson
        höpöhöpö kirjoitti:

        No syö sitä hapansilakka herkkuasi ihan rauhassa vaan HåkanSvensson. Että silleen.

        Surströmming on samanlainen persaukisten junttien ruoka kuin ärtsoppa. Meillä Stockholmin paremmissa piireissä syödään vain hienoja ruokia.


    • rusinapullakahvit

      Tänään söin kanakastiketta.

      • joulu-on-pian

        Minä söin tänään annoksen riisipuuroa. Jouluna syödään sitten riisipuuroa ja kalkkunaa reilummin.


    • Lohkovälit.laulamaan

      Kansallisen Suolikaasuliiton virallisen ohjeistuksen mukaan jokaisen kynnelle kykenevän kunniallisen kansalaisen tulee joka ikisenä vuoden tiistai-päivänä ladata aineenvaihduntansa äärimmilleen herkullista, suolistoa hyväilevää vihreää apetta, jolla varmistetaan seuraavan vuorokauden ajaksi huumaannuttavat sieraimia ja korvia hivelevät peräkanjonikuplinnat.

    • naminamia

      Hernekeitto on hyvää vaikka sunnuntaina. Teen aina itse rokan !!!!!

    • Apurin

      Hernekeitto on hyvää kun siihen pusertaa raakaa valkosipulia reilusti sekaan.
      Ikävää on vain se, että kihtikivut lisääntyvät hernekeiton syömisestä.

    • Perinneruoka

      Torstai on yleensä hernekeittopäivä poikkeuksena laskiaistiistai.

      • No poikkeus vain vahvistaa säännön. Että silleen.


      • ärtsoppa

        Minä syön ihan minä päivänä huvittaa - itsenäisyyspäivänä 2 purkkia. Se oli keskiviikko.


    • Kaasuton-Annos

      Edellisenä päivänä likoon laitetut herneet keitetään meiramin, sinapin, soijakastikkeen, suolan, sianniskalihan kanssa parituntia..........a.....vot....
      .
      Muuten kunnolla liotetut herneet ja pitkään kypsennetty hernekeitto ei pieretä.

      • vaivatonta

        Valmiit purkkihernekeitot ovat hyviä, helppoja valmistaa ja niihin voi lisätä sattumia makunsa mukaan.


      • Turahdus-Purkista
        vaivatonta kirjoitti:

        Valmiit purkkihernekeitot ovat hyviä, helppoja valmistaa ja niihin voi lisätä sattumia makunsa mukaan.

        Pierupurkkiherneitä en syö laisinkaan, pitää olla itsetehtyä.


    • vääräpäivä123

      Hernekkeittopäivä ei ole tiistai vaan tirstai. Eiku siis toostai. Eiku torstai. Torstai se oli.

      • Seitsemän-Hernettä

        Hernekeittopäivä on mikä päivä tahansa.


    • ThorsDag

      Minäkin muistan että se olisi torstai. Thorin päivä. Joko teille selvisi oliko Inarin meteori rod from Thor vai mikä. Jollekin tuli mieleen tämä. Jollekin toiselle toista. Vaikka ohjuksen. Thorin sauvat.
      Inarin meteori toi mieleen Tsheljabinskin tulipallon - muistatko vielä tuhoisan räjähdyksen?
      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201711172200540256_ul.shtml

    • Karrrrjalanpaisti

      Hernekeittoa syö vain rasistit!
      Se on perinteinen suomalainen natsiruoka. Vain isänmaallinen syö sitä.
      Suvakit syövät vain arabien ja mustien ruokia.
      Myös karjalanpiirakat on varattu isänmaallisille natseille.

      Jean Sibeliuskin on natsimusiikkia.

    • Variksenkaupunki

      Kotkahan oli natsien symboli.
      Kotkan kaupungin nimi on muutettava muotoon Varis !

    • kaduttaaniin

      Leivoin joulutorttuja. Tuli hakaristejä.
      Tein heti hitlertervehdyksen niille ja työnsin uuniin.
      Kyllä olikin maistuvaisia.
      Nyt on paha mieli.

      • Lohkovälit.laulamaan

        Siis kuin viekas Troijan alpakka työnsit ne pahaa-aavistamattomat tortut kaasu-uunin uumeniin ja näytit niille kuka on kuka - kova kovaa vastaan?


      • Vain sivarit eivät tiedä että hernekeitto ja pannaripäivä on torstai!
        Meidän emäntä kun keittää hernekeiton, sitä syö sellainenkin joka ei hernekeitosta pitäisikään!

        Late Lapista. SSSS Ry!


      • Miten mustalaisämmäkin on näin aikaisin hereillä? hiersikö moottorisaha kuppaisia reisiäsi?

        Late Lapista. SSSS Ry!


      • mene.matu.kotiisi
        Late_Lapista1 kirjoitti:

        Miten mustalaisämmäkin on näin aikaisin hereillä? hiersikö moottorisaha kuppaisia reisiäsi?

        Late Lapista. SSSS Ry!

        Kas kun sonnanhajusi alkoi levittäytymään palstalle heti puoli seitsemän jälkeen kun menit kirjaston koneelle aivopierujasi ulostamaan. Kyllä siihen herää kuka tahansa. Mustalaisiahan tällä palstalla ei taida olla muita mitä sinä niitä feikkaat.


      • dsaseesx
        Late_Lapista1 kirjoitti:

        Vain sivarit eivät tiedä että hernekeitto ja pannaripäivä on torstai!
        Meidän emäntä kun keittää hernekeiton, sitä syö sellainenkin joka ei hernekeitosta pitäisikään!

        Late Lapista. SSSS Ry!

        En ole sivari mutta tuo torstaikeitto oli minulle outo homma..siis armeijan tapa..ahaa??


    • maisuvainen

      En syö. Siskon makkara maistuu kyllä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2421
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1595
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1404
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1285
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1202
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1132
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      978
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      81
      962
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      922
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      99
      815
    Aihe