Miten saada vanhemmat suostumaan hevoseen/poniin?

ValmisHankkimaanHevosen

Olen 12v ja oon harrastanut ratsastusta 8 vuotta ja olisin valmis hankkimaan hevosen: tiedän sairauksia, tiedän varusteista, hoidosta. Mutta vanhemmat eivät suostu ostamaan kun jankkaavat että hevosen hinnalla ei ole väliä mutta se maksaa vuodessa noin 6000€. Ja muuten varmaan saisinkin hevosen mutta tallipaikat ovat kalliita ja naapurillani on 2 "tallia" mutta sekin varmaan maksaisi... Olisiko jollain vinkkiä miten suostutella vanhemmat siihen hankintaan?

26

3311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sä et oo välttämättä liian nui omaan hevoseen mutta yhtäkkinen sairaus hevosella saattaa maksaa liikaa ja jos teidän perhe ei ole kauheen hevos ystäviä niin voisit ensin koittaa kysyä ylläpito heppaa

    • z--

      Eipä sitä oikein keinoja ole, jos kerran hinta on este. 6000€/vuosi on vielä aika tiukka arvio, helposti menee paljon paljon enemmän. Varsinkin kun ottaa huomioon että pitäisi ehdottomasti käydä omankin kanssa tunneilla/valmennuksissa ja varsinkin jos vanhemmat ei ole hevosihmisiä, ei hevosta voi sijoittaa mihinkään pikkutallille, vaan pitäisi olla talli jossa on oikeasti ammattitaitoista apua saatavilla.

      Jos rahaa vaan ei ole, niin sitten sitä ei ole.

      • Hevosystävä

        Näinhän se on!


      • Anonyymi

        Hei !



        Olen iida olen harrastanut ratsastusta 3 vuotta kysyin isältä ja äidiltä kumpikaan ei suostu minun kummisetä sanoi sitten kun se voidaan lotossa se ostaa mulle hevosen ja kaikki varusteet ja kaikki tarvittava turva liivi enää puuttuu 😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei !



        Olen iida olen harrastanut ratsastusta 3 vuotta kysyin isältä ja äidiltä kumpikaan ei suostu minun kummisetä sanoi sitten kun se voidaan lotossa se ostaa mulle hevosen ja kaikki varusteet ja kaikki tarvittava turva liivi enää puuttuu 😐

        Hanki enemmän tietoa ja taitoa, kolme vuotta ei ihan riitä😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei !



        Olen iida olen harrastanut ratsastusta 3 vuotta kysyin isältä ja äidiltä kumpikaan ei suostu minun kummisetä sanoi sitten kun se voidaan lotossa se ostaa mulle hevosen ja kaikki varusteet ja kaikki tarvittava turva liivi enää puuttuu 😐

        Oon iida ja mulla on sama tiedän yhen tallin mutta siellä jopa vuokraus maksaa 500-1000€


    • Lillabro

      Voittakaa lotossa miljoona niin saatte hevosen (tai kaksi) ja tallipaikan sille. Ihan oikeasti, hevonen maksaa niin uskomattoman paljon vaikka ei ehkä uskoisikaan mutta ota vaikka ekaks hoitoheppa, sen jälkeen vuokris, yp ja sitten mieti uudestaan O M A A. Se vie aivan tuhottomasti aikaa, rahaa, muuta elämää ja energiaa. En sano että hirveää puuhaa, ite olen ratsastanu noin 6,5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen tähän harrastukseen. Omaan hoitsun mutta tällä hetkellä se on mulle ihan riittävä. Onnea kuitenkin yritykseen!:)

    • Hevosenomistaja

      Olet aivan liian nuori sillä et ole vielä fyysisesti valmis omaan hevoseen! Vaikka olisit minkälainen pikkubodaaja niin oman hevosen hoito on uskomattoman raskasta!

      On todella itsekästä yrittää jankuttaa vanhemmille omasta hevosesta jos siihen ei yksinkertaisesti ole varaa, siitä tulee vain paska fiilis kaikille... Tyytyisit nyt vain tyttö ratsastuskoulun hevosiin ja katsot sitten isona jos itselläsi on varaa

      • Anonyymi

        aika törkeetä hei. Hevosen omistajalle.


    • 112233123

      Ota ensin vaikka ylläpito- tai vuokrahevonen :)

      • z--

        Ylläpitohevonen tulee ihan yhtä kalliiksi kuin omakin...


      • Ennen kuin lähetätte "olenko valmis omaan hevoseen kun olen ratsastanut plaaplaa vuotta ja vuokrannut miniatyyrihevosta kahdesti viikossa plaaplaa" tai "ostaisinko hevosen vaikka olenhan ratsastanut jo kaksi vuotta" viestejä, ajatelkaa sen elukan parasta. Se eläin on varmasti onnellisempi jossain ammattitasoisen valmentajan tai maikan miljoonatallilla jossa saa kaiken tarvitsemansa huomion ja rakkauden, kuin pikkuperheen takapihalla tallissa yksin. Ensinnäkin, kaikki täällä puhuu yhdestä hevosesta. Kyllähän se yksin pärjää mutta on aina parempi todellakin jos olisi seuraa. Hevonen on laumaeläin, eikä sitä voi muuttaa. Toisekseen, vaikka heppa asustelisikin täyshoitotallilla, sinne pitää ajaa ainakin 5krt /vko koska ko. eläin on iso ja tarvitsee liikutusta. Joinakin päivinä kyllä tallinpitäjä (jos omilta kiireiltään ehtii) saattaisi sinun hevosta parikybäminuuttia juoksuttaa, mutta kun sitä täytyy ratsastaakin. (tämä toki jos hevosella pystyy ratsastamaan). Ihan sama kuinka elukka olisi hoitotallilla, maksaa siitö silti joutuu vaikkei se omalla pihalla asustelekkaan. Jos on niin kova hinku ja tarve omaan koniin, suosittelen menemään leireille missä saa hoitsun ja touhuu sen kans, paljon halvempi huvi kun oma. Tietenkään ei korvaa omaa, mutta kannattaa oikeesti venata se pari vuotta, tuut järkiis ja tajuut ettei hevonen oo taloudellisesti järkevä ostos.


    • Anonyymi

      Minä olen pyydellyt ponia jo ainakin 8 vuotta, ja eilen kysyin uudestaan, ja äiti vastasi "voin harkita myöhemmin" ja ihmettelin sitä tosi paljon. Siis sanoin sille että "Voitko joskus harkita omaa ponia? Jotta pääsisin kunnolla ratsastamaan, ei siis nyt. Mutta tuun niiden otusten kanssa toimeen ja tykkään siitä. Jos löytyy aika halpa poni, ruuat ja tallipaikka"

      • Anonyymi

        Mikä himo omistaa poni?Pelkkä ratsastaminen tai mä tuun niitten kaa toimeen ei riitä hevosen hoitoon!Hylättyjä eläimiä on siksi kun ei jaksetakaan hoitaa niitä.
        Hankkikaa opiskelupaikka hevosalalta ja vasta sen jälkeen sitä hevosta miettimään.Rahaa menee ja paljon sekä eläintä hoidettava joka päivä! Ei lomia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä himo omistaa poni?Pelkkä ratsastaminen tai mä tuun niitten kaa toimeen ei riitä hevosen hoitoon!Hylättyjä eläimiä on siksi kun ei jaksetakaan hoitaa niitä.
        Hankkikaa opiskelupaikka hevosalalta ja vasta sen jälkeen sitä hevosta miettimään.Rahaa menee ja paljon sekä eläintä hoidettava joka päivä! Ei lomia!

        Tiesitkö että on täysihoito mahdollisuus olemassa?


    • Anonyymi

      Siis mun ongelma on se että mul on poni mutta kun haluisin sen omaan pihaan kun asutaan maalla niin vinkkei miten saa?

      • Anonyymi

        Olisit onnellinen että sulla edes on poni kun niin monella muulla ei ole.


    • Anonyymi

      Itse ainakin laskin hinnaksi 20 000e vuodessa, joten mietippä uudelleen!

    • Anonyymi

      Tosi törkeätä kun se hevosen omistaja vaan kiroili ja antaa heittää sit jos ette muuta osaa kun nälviä ! ja minun mielestäni olisit oman hevosen ansainnut😁

    • Anonyymi

      Jos otat ylläpitoon tai vuokraan jonkun hevosen/ponin ja onnistuisit hoitamaan sitä hyvin nii ehkä sitten sun vanhemmat luottais suhun enemmän ja saisitki saada oman hevosen/ponin

    • Anonyymi

      Moi! Olen 9 vuotias ja äitini suostuisi omaan hevosesen... 10 vuoden päästä!!! Miten saan hänet aikaistamaan hevosen saantia. Ja isä on koko ajan ei ei ei.

      • Anonyymi

        Valitan mutta 9 vuotias on vähän liian nuori omistaakseen itse hevosen:(


    • Anonyymi

      No kannattais opetella enemmä oon ite 15.v ja oon harrastanut 9 vuotta ratsastusta oma heppa on ja on tyytyämistä kiitäny ja nii ite mul on varaa

    • Anonyymi

      Vaikka kommentista on jo vuosia haluaisin sanoa niille jotka lukevat tätä nyt että hevosen omistamisesta tarvitaan läheisiä jotka ovat valmiita auttamaan! 12 vuotias on aivan liian nuori omistaakseen oman hevosen. Olen itse 12 v ja kun yritin sitä ihan ITSE niin eihän siitä mitään tullut mutta onneksi äitini tuli auttamaan kun suostuin siihen lopulta ja nyt minä ja hevoseni voidaan hyvin koska äitini on auttanut niin paljon! En olisi pärjännyt ilman omaa äitiäni.

    • Anonyymi

      No mä sain mun vanhemmat HARKITSEMAAN hevosta sillä että mä näytin mitä hyötyjä siitä hevosesta saa ja että vaikka se maksaa paljon vuodessa niin siitä hevosesta saa melkein puolet niistä vuoden rahoista järjestämällä vaikka ratsastus tai kärrytunteja ja viemällä vanhempia tallille niin että ne tottuu hevosiin

    • Anonyymi

      Olisit onnellinen et ees saat ratsastaa eka näät hevosen ostos pelkkiin hyvii puoliin ja sit pelkkiin huonoi ku saat sen

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe