Lahjakortit

TrolliPoliisi

Olen tässä odotellut josko meidän perheeseen saataisiin sellainen lahjakortti jouluksi sossusta, mutta eipä ole kuulunut mitään. Millähän perusteella siellä valikoivat, kuka saa? Naaman perusteella vissiin sekin menee. Olis ollut tarve, kun tuli yllättäviä menoja. Lapset saavat jotain... toivon mukaan jotain mieluista.

Olen varsin tietoinen siitä, että joulu tulee joka vuosi. Ihan joka joulunaika sitä tuntee piston sydämessään, kun ei voi tarjota lapsilleen samaa kuin monet muut ja tänä jouluna emme voi olla edes perheenä yhdessä.

Jostain täytyisi nyt joulumieltä repiä. Olin vähän laskenutkin sen varaan, että lahjakortti saadaan, kun toimeentulotuella eletään ja tilanteemme on taloudellisesti huonontunut.

25

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKokemusta

      mutta onhan niitä muitakin vaihtoehtoja mitä tuossa tilanteessa kannattaa kokeilla ja hyödyntää joulupuut ym. tutki facebookista googleta, toivottavasti asiat järjestyvät! Kaikkea hyvää ja siunausta.

    • ettätaaställäinen

      Ettäkö joulu taas yllätti palstan vakihörhelön :D Sitä voi pitkin vuotta olla valppaana lahjakorttien kanssa, niitähän suorastaan tyrkytetään. On lahjakorttia kinkun ostoon (samaisella lahjakortilla saa vaihtoehtoisesti kalan, kalkkunan tai kinkun), sitten on K- ja S-kauppojen omat lahjakortit, joita saa erilaisista vedätyksistä, eikä niitä ole mitenkään korvamerkitty, voit ostaa melkein mitä vaan, mitä kaupasta löytyy.
      Tietty on sitten tuo ilmainen EU-ruoka-apu, mitä jaetaan JOKAISELLA paikkakunnalla, niistäkin vääntää kummakseen perheelle ruokaa, mutta pitää nähdä hieman vaivaa, eli säilykepurkki pitää osata avata (älkää naurako, kaikki köyhät ei saa edes säilykepurkkia auki, mekin saatiin iso laatikollinen säilykepurkkeja tuolta EU-jakelusta, kun ne purkit ei kelvanneet!!) ja jauhoista pitää osata leipoa vaikka sämpylöitä. Et ei ihan helppoa ole sekään!
      http://www.mavi.fi/fi/tuet-ja-palvelut/jarjesto-seurakunta/Ruoka-apu/Sivut/default.aspx

      Tuossa linkkia jouluapuun. https://jouluapua.fi/

      • TrolliPoliisi

        Ei yllättänyt joulu, vaan puolison täydellinen idioottimaisuus. Johtuu sairaudesta, mutta yhtä kaikki. Jouduin toimeentulotuesta avustamaan häntä taloudellisesti, koskapa oli tuhlannut rahansa ja muuten olis tullut ulosotto. Sinällään ei vaikutusta sillä asialla meille, mutta en jaksa äijän sukulaisia, jos annan sen luottotietojen mennä.

        Mä odotan niin, että äijä saa sen edunvalvojan, niin mun ei tarvitse enää stressata.

        Mut joo, sinne meni jouluksi säästämäni rahat, hupsista.


      • asssssu

        EU-ruokaa ei todellakaan jaeta joka paikkakunnalla. Täällä lapissa on asumallani paikkakunnalla EU-ruokaa on jaettu viimeksi 2 vuotta sitten. Sillon oli jaossa jauhoja ja säilykkeitä.


      • Kylläjaetaan
        asssssu kirjoitti:

        EU-ruokaa ei todellakaan jaeta joka paikkakunnalla. Täällä lapissa on asumallani paikkakunnalla EU-ruokaa on jaettu viimeksi 2 vuotta sitten. Sillon oli jaossa jauhoja ja säilykkeitä.

        Ja höpö höpö taasen! Ja mikä kunta mukamas ei jaa Lapissa EU-ruoka-apua? Jos ei jaeta, niin siitä vaan valittamaan EY-tuomioistuimeen!


    • bvcdfghjkl

      Trollipoliisi. Puhut puolisosta. Sekä avo- että aviopuolisoilla on velvollisuus tukea toisiaan taloudellisesti. Aviopuolisoilla asia on kirjattu lakiin, mutta käytännössä myös avopuolisoilla on velvollisuus elättää toisensa, jos perheellä on toimeentulotuen asiakkuus.

      Onkohan se äijän sairaus alkoholismi? Siihen ainakin saa rahaa kulumaan;)

      Mysö puoliso voi olla edunvalvoja, tietyin edellytyksin tietysti.

      Oli muuten taas TOSI vaikeeta hakea tietoa netistä. Täytyi klikata ihan monta kertaa, varmaan 2-3 kertaa, jotta löysi

      https://hyvajoulumieli.fi/kuka-voi-saada-lahjakortin/

      Täällä palstalla on tästä ollut jo juttuakin, että halutessaan voi ottaa kunnan sosiaalityöntekijään yhteyttä ja kertoa, että haluaa olla mukana korttien jaossa. Hirvee vaiva tietysti siinäkin. Yhteen puheluun menee monta minuuttia kallisarvoista lorvailuaikaa.

      • TrolliPoliisi

        Tyhjän saa pyytämättäkin. Kysyinpä piruuttani sossuntädiltä yksi vuosi, että saataisko, kun on tiukkaa. Vastaus oli, että "Oih ja voih, kun kaikki on jo menneet." Enpähän viitti nöyryyttää itseäni toista kertaa.

        Korttia ei voi hakea, niinhän tuossa sanotaan, vaan tekevät valinnat pärstäkertoimen mukaan. Olen siinä onnellisessa asemassa, että pystyin lainaamaan rahaa sisareltani, joka kyllä tietää, että takaisinmaksun kanssa voi olla niin ja näin.

        Puolisoilla on velvollisuuksia juu, mutta kun toinen on sairastunut, niin siinäpä sitä saa vedota vaikka mihin, ei auta ja kun meillä on erilliset taloudet, niin tokkopa tuo velvollisuus enää meitä koskee. Äijä on siis hoitokodissa. Ei ole alkoholisti. Hoidan niitä raha-asioita toistaiseksi pakon edessä, kun jonkun ne on hoidettava. En missään olosuhteissa suostu edunvalvojaksi. Ihan tarpeeksi on tahimista yhden talouden raha-asioissa. Oon jo keikan heittänyt lataamossa näiden asioiden takia, kiitti mulle riitti.


      • gvfdrtyuij
        TrolliPoliisi kirjoitti:

        Tyhjän saa pyytämättäkin. Kysyinpä piruuttani sossuntädiltä yksi vuosi, että saataisko, kun on tiukkaa. Vastaus oli, että "Oih ja voih, kun kaikki on jo menneet." Enpähän viitti nöyryyttää itseäni toista kertaa.

        Korttia ei voi hakea, niinhän tuossa sanotaan, vaan tekevät valinnat pärstäkertoimen mukaan. Olen siinä onnellisessa asemassa, että pystyin lainaamaan rahaa sisareltani, joka kyllä tietää, että takaisinmaksun kanssa voi olla niin ja näin.

        Puolisoilla on velvollisuuksia juu, mutta kun toinen on sairastunut, niin siinäpä sitä saa vedota vaikka mihin, ei auta ja kun meillä on erilliset taloudet, niin tokkopa tuo velvollisuus enää meitä koskee. Äijä on siis hoitokodissa. Ei ole alkoholisti. Hoidan niitä raha-asioita toistaiseksi pakon edessä, kun jonkun ne on hoidettava. En missään olosuhteissa suostu edunvalvojaksi. Ihan tarpeeksi on tahimista yhden talouden raha-asioissa. Oon jo keikan heittänyt lataamossa näiden asioiden takia, kiitti mulle riitti.

        Lahjakorttien jakoon on kriteerit, jotka tulee lahjakorttien antajilta. Mm. sairaus, velkaantuminen, pitempiaikainen työttömyys, monilapsisuus, yksinhuoltajuus, mielenterveysongelmat on kaikki mainittu kriteerilistassa. Listan seikat huomioon ottaen sossut isossa ryhmässä valitsee eniten tarvitsevat. Myös yksinasuville reppana-alkkiksille on riittänyt lahjakortteja. Näin se menee, eikä pärstäkertoimen mukaan.

        Miksi valehtelette??? Voisko lataamokeikalla olla osuutta asiaan?


      • TrolliPoliisi

        Tänään sossun-täti soitti ja saan mennä hakemaan lahjakortin toimistolta. Kivi vierähti sydämeltä.

        Valehtelen kyllä, mutta en koskaan palstoilla ja ihan muista syistä kuin ärsyttääkseni ketään. Liittyykö se lataamokeikkaan, niin siihen olen kykenemätön vastaamaan. Tokkopa siihen osaa vastata kukaan muukaan. Mielenterveysongelmat eivät toivoakseni määrittele mua ihmisenä.


      • Onneaononnellinenelämä
        TrolliPoliisi kirjoitti:

        Tänään sossun-täti soitti ja saan mennä hakemaan lahjakortin toimistolta. Kivi vierähti sydämeltä.

        Valehtelen kyllä, mutta en koskaan palstoilla ja ihan muista syistä kuin ärsyttääkseni ketään. Liittyykö se lataamokeikkaan, niin siihen olen kykenemätön vastaamaan. Tokkopa siihen osaa vastata kukaan muukaan. Mielenterveysongelmat eivät toivoakseni määrittele mua ihmisenä.

        Suloista. Hyvää joulua:) Ps Ihmisten mielipiteet on roskaa. Olen yh ja onnellinen .


      • bvghdujsa
        Onneaononnellinenelämä kirjoitti:

        Suloista. Hyvää joulua:) Ps Ihmisten mielipiteet on roskaa. Olen yh ja onnellinen .

        Ja valvot yösi ;)


      • Köyhät-antaa-vähästäkin
        TrolliPoliisi kirjoitti:

        Tänään sossun-täti soitti ja saan mennä hakemaan lahjakortin toimistolta. Kivi vierähti sydämeltä.

        Valehtelen kyllä, mutta en koskaan palstoilla ja ihan muista syistä kuin ärsyttääkseni ketään. Liittyykö se lataamokeikkaan, niin siihen olen kykenemätön vastaamaan. Tokkopa siihen osaa vastata kukaan muukaan. Mielenterveysongelmat eivät toivoakseni määrittele mua ihmisenä.

        Missä päin trollipoliisi asuu, voisin toimittaa lahjakortin.


      • Mitvittuu
        bvghdujsa kirjoitti:

        Ja valvot yösi ;)

        Kaitpa sitä saa kusella käydä ja vilkasta palstaa yölläkin. Ja lapsi voi olla kipeä. Mitä se liittyy onneen,jos valvoo?


      • Lieponpieo
        TrolliPoliisi kirjoitti:

        Tänään sossun-täti soitti ja saan mennä hakemaan lahjakortin toimistolta. Kivi vierähti sydämeltä.

        Valehtelen kyllä, mutta en koskaan palstoilla ja ihan muista syistä kuin ärsyttääkseni ketään. Liittyykö se lataamokeikkaan, niin siihen olen kykenemätön vastaamaan. Tokkopa siihen osaa vastata kukaan muukaan. Mielenterveysongelmat eivät toivoakseni määrittele mua ihmisenä.

        Lieppo pitkäaikainen Moision kävijä. Viiraa ja viiraa pahasti.


      • näillä_Suomi_nousuun
        TrolliPoliisi kirjoitti:

        Tänään sossun-täti soitti ja saan mennä hakemaan lahjakortin toimistolta. Kivi vierähti sydämeltä.

        Valehtelen kyllä, mutta en koskaan palstoilla ja ihan muista syistä kuin ärsyttääkseni ketään. Liittyykö se lataamokeikkaan, niin siihen olen kykenemätön vastaamaan. Tokkopa siihen osaa vastata kukaan muukaan. Mielenterveysongelmat eivät toivoakseni määrittele mua ihmisenä.

        Taisi osua ja upota Trollipoliisiin yks kommentti, kun piti se täältä poistaa.

        Mikä erityisesti noin kismitti?

        Sekö, että olet asiasi hoitamaton ihminen, joka valvoo yöt valittaen, miten ei saa toisilta (=työssäkäyviltä veronmaksajilta) tarpeeksi?

        Eikä ikinä mikään oo omaa syytä, onnettomien sattumien sumaa vain, että kaikki mitä teet, epäonnistuu.

        Siitä ei ollutkaan puhetta, että kun sinä ja miehesi yhdessä olette yhdistäneet geeniperimänne, niin mitähän kivaa siitä seuraa?


      • TrolliPoliisi
        näillä_Suomi_nousuun kirjoitti:

        Taisi osua ja upota Trollipoliisiin yks kommentti, kun piti se täältä poistaa.

        Mikä erityisesti noin kismitti?

        Sekö, että olet asiasi hoitamaton ihminen, joka valvoo yöt valittaen, miten ei saa toisilta (=työssäkäyviltä veronmaksajilta) tarpeeksi?

        Eikä ikinä mikään oo omaa syytä, onnettomien sattumien sumaa vain, että kaikki mitä teet, epäonnistuu.

        Siitä ei ollutkaan puhetta, että kun sinä ja miehesi yhdessä olette yhdistäneet geeniperimänne, niin mitähän kivaa siitä seuraa?

        En ole ilmiantanut yhtään kommenttiasi ja arvaa miksi? Koska ne kertovat enemmän Sinusta kuin minusta tai perheestäni. Hyvää Joulua!


      • TrolliPoliisi
        Köyhät-antaa-vähästäkin kirjoitti:

        Missä päin trollipoliisi asuu, voisin toimittaa lahjakortin.

        Kiitos tarjouksesta, mutta me saimme sellaisen jo. Mukavaa joulunaikaa.


    • Sossun-täti

      Ens vuoden jouluun voi alkaa säästämään jo nyt. Kun säästät kaksi euroa päivässä vuoden ajan niin sinulla on varmasti 700 euroa ensi jouluna.

    • trollitotti

      Eikö se täydy pyytää eli sinun on pyydettävä sitä.

      • Omenavelmu

        Ei. Sen saa tt tukiasiakas tai diakonilla käynyt.


    • Trollikötä

      Me saamme huomenna sosusta lahjat. Ärsyttää vaan kävellä melkein 2km hakemaan ne. Rankkaa on. Toivottavasti saadaan se lahjakortti. On tämä kyllä .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe