Mittari täyttyi NYT
Millaiset asetukset pitää laittaa koneeseen, että sieltä ei tule enää mitään
W10 EIKÄ miksosoftin päivityksiä?
Olen laittanut jo kaikki Update asetukset "EI käytössä" tilaan ja se silti TYÖNTÄÄ VÄKISIN
päivityksiä silloin kun itse tahtoo.
JA SE ON AINA MUN TYÖAJASTA POIS.
Koneeseen tulee monta kertaa päivässä "Hoidetaan tämä pois" -ilmoitus ja klikkaan ne aina pois.
Ihme juttu, vaikka olen laittanut jo kaikki asetukset siten, että EI NYT - EI ENÄÄ- EI MUN TYÖAJALLA.
Vittumaisinta siinä on se, että se ei EDES kerro etukäteen mitä sieltä tulee. SE vaan iskee ruudun siniseksi ja sitten tulee jotain.....helmirulla pyörii...ja pyörii.
Onko ainoa mahdollisuus ottaa kone kokonaan pois verkosta?
MIKSI MIKROSOFTIN ON PAKKO PÄÄSTÄ VÄKISIN MUN KONEELLE?
on se mun, mä maksoin siitä RAHAA.
Mä ostin koneen ja sen hetkisen käyttöoikeuden siihen versioon - enkä mitään neverendin raiskuukonetta. Jos ne ei osaa tehdä valmista tuotetta - joka toimii. Lopettakoot myymisen.
Millä asetuksilla EI ota enää mitään päivityksiä?
26
126
Vastaukset
- serydrtu
Sinä se jaksat trollata.
- eiollutvastaus
ja sun päässä on tasan yksi bitti
ja sillä pitäisi pärjätä vielä
...loppuelämä
miten sinne saadaan edes toinen?
Jos sä et tiedä vastausta, älä tule aukomaan tyhmää päätäsi - serydrtu
eiollutvastaus kirjoitti:
ja sun päässä on tasan yksi bitti
ja sillä pitäisi pärjätä vielä
...loppuelämä
miten sinne saadaan edes toinen?
Jos sä et tiedä vastausta, älä tule aukomaan tyhmää päätäsiSieltä asetuksista voi säätää päivitysten asennuksen vaikka yöllä tapahtuviksi joten?
- aivanturhaahuutelua
serydrtu kirjoitti:
Sieltä asetuksista voi säätää päivitysten asennuksen vaikka yöllä tapahtuviksi joten?
EI voi
lähetänkö kuvan siitä ikkunasta/ ikkunoista MISSÄ SEN valikon PITÄISI OLLA?
Joo , tiedän näen viikoittain erilaisia W10 versioita ja niissä kaikissa on jotain erilaista. Toisista pääsee laittamaan ja toiset on ihan hämäriä. TIEDÄTKÖ miten montaa erilaista w10 versiota tuolla on liikkeellä?
Siitä on tullut oma persoona - jokainen on eri näköinen.
Tiedän miten päivitykset sais pois päältä, mutta tuo haitake ei päästä - siis
tuo paska ei päästä gpedittiin - katsopeiliin
Ei siellä varmaan ole aktiivisen ajan vaihtoehtoa, kun sekin on päivityksien estoilla estetty tulemasta. Taitaa vieläkin olla joku vanha versio 10:stä, kun ei mikään pelaa. Hävettää jo lukea näitä hölmöjä selityksiä, mitkä johtuvat pelkästään kun ei ole päivityksiä hoitanut.
Nyt haluaa vielä sotkea konetta lisää, estämällä turvallisuus päivityksetkin vielä.
Vedä siihen koneelle XP tai Vista, niihin ei taida tulla päivityksiä enää. Linux distroa ei kannata ottaa, kun nekin tarvitsevat päivityksiä toimiakseen.
Eikä sitä nimimerkkiä tarvitse vaihtaa joka kerta, pöhlö!
- eipäauttanutei
gpedittiin ei pääse
pitääkö mun käyttää nyt työaikaani ja aloittaa tosissaan tuon saastasen toosan purku?
otan sen verkosta pois, ja teen sen illalla
kiitos kaikille hyödyttömille päänaukojilleEi ole tarkoitus käyttää mitään gpedittiä. Kuullostaa joltain kotiversiolta, eli päivitä ensiksi se Windows 10 Pro versiooon ja sitten voit säätää Asetuksista että voit viivästää ja asentaa päivitykset käsin.
- henki_kyseessä
Toivottavasti Win 10:tä ei käytetä missään tärkeämmissä paikoissa kuten sairaalat yms. koska tuollaiset päivityksistä johtuvat juntturoinnit sellaisissa saattaisivat jopa maksaa ihmishenkiä.
Windows 10 on päätelaitteen käyttöjärjestelmä. Se ajaa vain käyttöliittymää.
Mikään juntturointi siinä ei siis vaikuta mitenkään turvallisuuteen koska käyttöliittymä on irti niistä taustajärjestelmistä.
Mittari täyttyi NYT
Millaiset asetukset pitää laittaa koneeseen, että sieltä ei tule enää mitään
W10 EIKÄ miksosoftin päivityksiä?
Windows 10 Home versiossa ei voi estää
Windows 10 Pro versiossa voi estää joksikin aikaa. Mutta jos tarpeeksi pitkään on päivittämättä, se asentaa sitten väkisin. Veikkaan että aika on jotain 1-3kk mitä voi vetkutella maksimissaan. Eli kyse on päivitysten viiästämisessä.
"Olen laittanut jo kaikki Update asetukset "EI käytössä" tilaan ja se silti TYÖNTÄÄ VÄKISIN
päivityksiä silloin kun itse tahtoo."
Normaalisti vain uudelleenkäynnistetään tietokone kerran kuukaudessa ja silloin siinä voi mennä aikaa enemmän ja vähemmän, ja sitten sitä tietokonetta ei suljeta tarpeettomasti vaan antaa sen sammua itsekseen niin se voi päivitellä taustalla.
"Onko ainoa mahdollisuus ottaa kone kokonaan pois verkosta?"
Windows 10 on suunniteltu olemaan Internet yhteydessä. Se toki toimii jos yhteys katkeilee tai on jonkin aikaa ilman mutta pitäisi ainakin parin viikon välein olla yhteydessä että voi päivittyä.
"MIKSI MIKROSOFTIN ON PAKKO PÄÄSTÄ VÄKISIN MUN KONEELLE?"
Windows tarvitsee toimiakseen normaalisti päivitykset.
"Mä ostin koneen ja sen hetkisen käyttöoikeuden siihen versioon - enkä mitään neverendin raiskuukonetta."
Windows 10 asiakkaat saa niihin koneisiin aina uuden Windowsin. Jokaisen Windows julkaisun elinikä on puoli vuotta. Sen jälkeen se alkaa näivettyä kelvottomaksi kun ei ole turvapäivityksiä. Siksi Windows uusitaan päivityksissä kaksi kertaa vuodessa.
"Jos ne ei osaa tehdä valmista tuotetta - joka toimii. Lopettakoot myymisen."
Windows ei ole mikään tuote, se on palvelu. Se uusiutuu kaksi kertaa vuodessa. Ihan hyvin toimii.
Se on sinun vikasi kun olet itse halunnut jatkuvasti päivittyvän palvelun siihen. Ei ole mikään pakko käyttää Microsoftin, Googlen ja Applen juttuja.- oletnäkymätön
toi sun vastaus haisee hapoille.
Toivon, toivon todella että joku myy sulle jotain vastaavaa.
kuten hometalon
kehuu sitä maasta taivaisiin ja sitten se onkin jotain muuta
tulen sanomaan sulle, että "mitäs ostit jatkuvasti päivittyvän ...töllin . Se on palvelu, ei ole pakko käyttää.."
ja tiedoksi: tuohon tulee ainakin 3x viikossa jotain MASSIIVISTA. Eikä se ole uudistumista. oletnäkymätön kirjoitti:
toi sun vastaus haisee hapoille.
Toivon, toivon todella että joku myy sulle jotain vastaavaa.
kuten hometalon
kehuu sitä maasta taivaisiin ja sitten se onkin jotain muuta
tulen sanomaan sulle, että "mitäs ostit jatkuvasti päivittyvän ...töllin . Se on palvelu, ei ole pakko käyttää.."
ja tiedoksi: tuohon tulee ainakin 3x viikossa jotain MASSIIVISTA. Eikä se ole uudistumista."kehuu sitä maasta taivaisiin ja sitten se onkin jotain muuta"
Windows 10 on sitä mitä sanovatkin olevansa: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/deployment/update/waas-overview
"ja tiedoksi: tuohon tulee ainakin 3x viikossa jotain MASSIIVISTA. Eikä se ole uudistumista."
Kuullostaa siltä, että et ole täysin päivittänyt sitä käyttöönoton jälkeen tai sitten käytät jotenkin kummallisesti kuten sammutat aina samalla sekunnilla kun et koske koneeseen, että sille ei jää aikaa taustalla päivitellä itseään. Windows 10 laitteita kun ei sammuteta vaan ne normaalisti nukahtavat itsekseen sleep tilaan 30min kuluessa kun ei koske siihen ja sitten vain uudelleenkäynnistetään kerran kuukaudessa.
Ei tuohon oikeasti tule kuin kahdesti vuodessa jotain massiivista mutta voihan se olla, että et ole päivittänyt niitä kaikkia ja sitten se yrittää nyt niitä asentaa.- 3453454
Mittari täyttyi nyt. Ei vittu :DD Olet niin säälittävä windows 10 trolli. Luultavasti joku 40v partaleuka joka asuu äitinsä luona. Mkarin pitää aina äitiltä kysyä lupa saako pelata. Ja lupaa ei ole mennä ohjauspaneeliin.
3453454 kirjoitti:
Mittari täyttyi nyt. Ei vittu :DD Olet niin säälittävä windows 10 trolli. Luultavasti joku 40v partaleuka joka asuu äitinsä luona. Mkarin pitää aina äitiltä kysyä lupa saako pelata. Ja lupaa ei ole mennä ohjauspaneeliin.
Ohjauspaneelia ei pidä käyttää Windowsissa. Se mahdollistaa sellaisten asetusten muuttamisen mitä ei testata enää.
Se on vain taaksepäinyhteensopivuusyistä ja sitä ollaan poistamassa tai voi ehkä olla jo poistettu. En ole tarkistanut. Kaikki asetukset säädetään Asetukset sovelluksen kautta.
Tunnut ilmeisesti kuvittelevan että voit säätää ja muutellaan mitä tahansa Windowsista ilman sivuvaikutuksia mutta niinhän ei tietenkään ole kun se uusitaan kahdesti vuodessa.
Windowsia käytetään ennemminkin vastaavalla tavalla kuin iPadia. Microsoft huolehtii niistä järjestelmätason muutoksista ja loppukayttäjä voi säätää vain rajoitetusti asioita, niitä asioit amitä oikeasti on testattu että toimivat kun Windowsia uusitaan.
- Bersel
"se silti TYÖNTÄÄ VÄKISIN
päivityksiä silloin kun itse tahtoo.
JA SE ON AINA MUN TYÖAJASTA POIS."
Feikki, katsoin pikseleistä...
Aloituksen lukemisen jälkeen voi tulla vain siihen johtopäätökseen, ettei käyttäjä edes tiedä millainen kymppi on, joten todennäköisesti kyseessä on joku tumbuttaja tai fanaattisesti seiskastaan kiinni pitävä, jolla on paljon luuloja ja hyvin vähän tietoa Kympistä.- et_hämää
Sinä olet tumbuttaja!
- mitäsäkitiset
no tiedoksi sellainen, että siivosin koneelta PALJON haitakkeita ja ylimmääräisiä
ohjelmia pois - jo vuosi sitten - ihan oikeaa kautta ja kun tutkin pari päivää sitten,
taustoja ja ajoituksia, niiden poistettujen ohjelmien päivitykset koputtelee edelleen ajastettuna taustalla.
Sinä olet W- fanaatikko, etkä edes tiedä mitä puolustat tai sitten sua hävettää olla töissä mikkiksellä. Mä olen käyttänyt kaikkia edellisiä versioita, ja ne oli ihan hyviä.
W10 on pettymys ja sen nykyinen tuotos on ala-arvoista. Tuolla kokemuksella pitäisi pystyä parempaan ja jos se kerran PAKOTTAA päivityksiä - miksi se työntää paskaa?
Jos tuubissa on jokin kikka, miten jokin W10 korjataan, niiin 100 varmasti mikkis työntää estopäivityksen seuraavalla viikolla. MITÄÄN EI PYSTY ITSE KORJAAMAAN.
Vai tuutko sä korjaamaan ton mykistyneen hakukentän, tai rundll vian, tai sen että
siihen tulee joka päivä - jotain massiivista? HÄ ?
tuo ei päästä enää edes komentokehotteella korjaamaan mitään dossin kautta.
TUO ON HALVAANTUNUT ROMU KAHDESSA VUODESSA. mitäsäkitiset kirjoitti:
no tiedoksi sellainen, että siivosin koneelta PALJON haitakkeita ja ylimmääräisiä
ohjelmia pois - jo vuosi sitten - ihan oikeaa kautta ja kun tutkin pari päivää sitten,
taustoja ja ajoituksia, niiden poistettujen ohjelmien päivitykset koputtelee edelleen ajastettuna taustalla.
Sinä olet W- fanaatikko, etkä edes tiedä mitä puolustat tai sitten sua hävettää olla töissä mikkiksellä. Mä olen käyttänyt kaikkia edellisiä versioita, ja ne oli ihan hyviä.
W10 on pettymys ja sen nykyinen tuotos on ala-arvoista. Tuolla kokemuksella pitäisi pystyä parempaan ja jos se kerran PAKOTTAA päivityksiä - miksi se työntää paskaa?
Jos tuubissa on jokin kikka, miten jokin W10 korjataan, niiin 100 varmasti mikkis työntää estopäivityksen seuraavalla viikolla. MITÄÄN EI PYSTY ITSE KORJAAMAAN.
Vai tuutko sä korjaamaan ton mykistyneen hakukentän, tai rundll vian, tai sen että
siihen tulee joka päivä - jotain massiivista? HÄ ?
tuo ei päästä enää edes komentokehotteella korjaamaan mitään dossin kautta.
TUO ON HALVAANTUNUT ROMU KAHDESSA VUODESSA."no tiedoksi sellainen, että siivosin koneelta PALJON haitakkeita ja ylimmääräisiä
ohjelmia pois - jo vuosi sitten"
Eli olet siis sotkenut sen.
Asenna uusiksi ihan puhtaaksi tehdastilaan että saa kaikki sotkut pois ja sitten päivittää täysin, niin kauan hakee päivitykset ja käynnistää uudestaan kun on kaikki 5 Windows julkaisua päivitetty siihen päälle kun niitä voi olla sen verran siellä jonossa.
"ihan oikeaa kautta ja kun tutkin pari päivää sitten, taustoja ja ajoituksia, niiden poistettujen ohjelmien päivitykset koputtelee edelleen ajastettuna taustalla."
Eli olet sotkenut jotain. Windows päivittää siihen asennettuja sovelluksia kun ne asentaa normaaliin tapaan Windwos storesta. Nyt olet asentanut jotain haitakkeita jostain.
"W10 on pettymys ja sen nykyinen tuotos on ala-arvoista. Tuolla kokemuksella pitäisi pystyä parempaan ja jos se kerran PAKOTTAA päivityksiä - miksi se työntää paskaa?"
Ei se työnnä paskaa vaan se paska on siellä sinun koneella jo, eli ne haitakkeet ja sontaohjelmat mitä et ole asentanut Windows storesta.
"Jos tuubissa on jokin kikka, miten jokin W10 korjataan, niiin 100 varmasti mikkis työntää estopäivityksen seuraavalla viikolla. MITÄÄN EI PYSTY ITSE KORJAAMAAN."
Ei pidäkkään itse rönkkiä mitään. Lähtökohtaisesti kun on tehdastilaan nollattu kone ja täysin päivitetty, järjestelmänvalvojan tilille salasana ja perustettu käyttäjälle tavallinen käyttäjätili joka kytketään Microsoft tiliin niin toimii kuten pitääkin. Sitten kun tekee jotain semmoista että kysytään järjestelmänvalvojan oikeuksia niin lähtökohtaisesti ollaan käyttäjän vastuulla sotkemassa jotain.
Sitä jostain kumman syystä uunot hakee kaikkia haitakkeita, virustutkia ja muuta sontaa jostain nettisivulta ja siis itse sotkevat sen Windowsin. Windows 10 on tarkoitettu toimimaan lähes täysin Edge selaimella ja Windows storesta ladatuilla sovelluksilla. Vain muutama harvinainen poikkeus on sellainen mitä asennetaan jotenkin muuten eikä silloinkaan normaalisti tarvitse järjestelmänvalvojan oikeuksia. Eikä mitään asetuksia muuteta myöskään muualta kuin Asetukset sovelluksella. Ei tosiaankaan mitään grouppolicyä tai rekisteriä.
"Vai tuutko sä korjaamaan ton mykistyneen hakukentän, tai rundll vian, tai sen että
siihen tulee joka päivä - jotain massiivista? HÄ ?"
Palautatehdas tilaan ja kokeile uudestaan onko vika. Missään kohtaan et itse tunge sinne mitään, esim. virustutkia. Onko vika jäljellä?
Sitten kokeile päivittää täysin se Windows. Hae päivitykset ja uudelleenkäynnistä kun on kaikki asennettu ja edelleen ei sotketa sinne mitään muuta. Onko vika jäljellä?
Vielä ei tiedetä tapausta etteikö olisi kuntoon tullut!
Sitten vaan naulaa suojaukset päälle että ei järjestelmänvalvojana muuteta mitään. Jos itse sotket sen niin se on sinun vikasi. Se että sotket nyt ja vika tulee vaikka seuraavan päivityksen yhteydessä niin se on edelleen sinun vikasi. Jatkuvasti päivittyvä järjestelmä edellyttää että siellä ei ole mitään sotkuja hankaloittamassa uuden käyttöjärjestelmäversion asennusta.
- kannustaja
sun täytyy ottaa joku linux
- fuckuw10
Otin koneen pois verkosta ja nyt siitä lakkas toimimasta
käynnistävalikon hakukenttä.
Ei toimii lipusta, eikä suurennuslasista. Ei etsi tiedostoa, ei ohjelmaa ei mitään. MYKKÄ ON.
Olen huomannut tuon ennenkin. Jos otan sen päiviksi pois verkosta,
siinä ei toimi mikään hakukenttä.
Koomista on se, että se toimii nopeammin ja nykimättä - siihen mihin se on hankittu - KIRJOITTAMISEEN - jos se ei ole verkossa.
Ainoa on, että ilman verkkoa siitä lähtee muutama ominaisuus kuten hakukenttä.
Jonka pitäisi MIELESTÄNI kuulua käytiksen perustoimintoihin - KYKY HAKEA TIETOA OMAN RAUDAN SISÄLTÄ.
SE SIIS KIRISTÄÄ KÄYTTÄJÄÄ NÄYTTÄMÄÄN KONEENSA VERKOSSA
JOTTA SIINÄ TOIMISI EDES JOKIN??
jos laitan sen nettiin, se tyrkkää salamana ENSIN päivityspyynnön (otan tai en) ja
sitten hakukenttä lähtee käyntiin.
Minusta tuo on haittaonjelma.Windowsin vaatimuksissa lukee että "Internet yhteys".
Eli jos otat pois ja ei toimi kunnolla niin oma vika.- onkoedeshyväkorvaus
M-Kar kirjoitti:
Windowsin vaatimuksissa lukee että "Internet yhteys".
Eli jos otat pois ja ei toimi kunnolla niin oma vika.EI LUE
enkä mä ostanut mitään "air" -versiota
ja mä säälin sua.
Sä olet ilkeä ja inhottava sun rakkaan vuoksi
ja sä nautit siitä päällisin puolin,
mutta se vahingoittaa sua sisältä.
Taistelet tuulimyllyjä vastaan
eikä se vissiin - haittaa sua....paljonko ne maksaa sulle
provoilusta?
vai oletko sä siellä vaan jotta kuuluisit porukkaan?
nää sun vastaukset on paskaa paskan päälle onkoedeshyväkorvaus kirjoitti:
EI LUE
enkä mä ostanut mitään "air" -versiota
ja mä säälin sua.
Sä olet ilkeä ja inhottava sun rakkaan vuoksi
ja sä nautit siitä päällisin puolin,
mutta se vahingoittaa sua sisältä.
Taistelet tuulimyllyjä vastaan
eikä se vissiin - haittaa sua....paljonko ne maksaa sulle
provoilusta?
vai oletko sä siellä vaan jotta kuuluisit porukkaan?
nää sun vastaukset on paskaa paskan päälleWindowsia ei edelleenkään ole mikään pakko käyttää.
- totaalista_sotaa
Hakukenttään services.msc
kohdasta windows update, ota pois käytöstä ja sammuta
täällä on joku lievempi troubleshootteri jos ei halua totaalista sotaa
https://support.microsoft.com/en-us/help/3073930/how-to-temporarily-prevent-a-driver-update-from-reinstalling-in-window
.- joulukaupoille
ei toimi
hakukentän laitoin tuota kautta päälle > ei toimi
päivitykset laitettu eri paikoista pois päältä ja kone päivittää edelleen
tänään tuli jokin Sähköposti ja ihmiset -toimintoja, vaikka kone ei ole edes verkossa
kone on puolillaan vaikka, se on vasta alle 2v ja
kaikki työt otetaan aina ulkoiselle muistille.
Joka päivä tulee jotain "Hoidetaan tää ny pois" -juttuja
Katselin tehtävienhallintaa ja
winukan omat ohjelmat rasittaa sitä eniten
esim. valokuvat sovellus vie 90 M ja
Haku (joka ei toimi) vie 40Mt (GPU 0 3D -lisätekstillä)
Mikä Mikrosoftia vaivaa? Mun puolesta se saa kuolla, koska se tappoi Nokian
mutta onhan tää ny surullista katsella - koska se mitä ulos näkyy - on sen osaamisen taso ja laatu.
Ostakaa Android tai Mac -laitteita.
- poissilmistä
Tiedätteko mikä on kaappikone?
Niitä on yhä enemmän ja siihen on syy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859