Laihdunko tällä aamupalalla?

Apuaaaaaa

Laihdunko nopeasti jos syön pelkän mandariinin aamupalaksi? Yleensä oon syöny ruisleivän pelkillä kurkuilla?

Tänää söin:
Aamupala: ruisleipä kurkuilla
Kouluruoka: yksi kalapuikko
Päivällinen: 1dl hernekeittoa
Iltapala: mandariini

Harrastan paljon liikuntaa päivän aikana ja juon 2litraa vettä

Ja en kysy niiltä jotka tulee tänne valittamaan että tuo on vaarallista!

2

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokukkkka

      Todellakin laihtuu! :) ruisleivässä on joku 60-70kcal. Yhdessä kalapuikkoa on n. 40 kaloria. Desi hernekeittoa on 90-100 kcal. Mandariinissa on 45 kaloria. Eli jos vaihat ruisleivän mandariinin, niin saat päivässä joku 230 kaloria, mutta jos syöt ruisleivän aamulla, niin kalorit on yhteensä päivän aikana 255. Tossa on kyllä sika vähän, mutta tee itse miten näet asian toimivan. Tsemppiä! :) Ja vielä kun liikut, niin tuon kalorimäärän kyllä kulutat. Mun perusaineenvaihdunta on 1450kcal eli siis kulutan tuon ilman mitään liikuntaa. Syön 450kcal päivässä ja kulutan joku 200, eli kuluttamattomia kaloreita jää 250. Tolla Mä oon laihtunut 2 kiloa kahdessa viikossa ja aion todellakin jatkaa! :)

    • Sanonpahanvaan

      Eieiei! Aamupalan väliin jättäminen/liian pieni aamupala on just huonosta, ei pelkästään sen takia, että ei lähde aivot kunnolla käyntiin, mutta niin ei lähde aineenvaihduntakaan. Aineenvaihdunta on se joka niitä kaloreita polttaa, jos se ei oo kunnolla käynnissä, ei kaloreita pala. Hedelmät marjat yms. on hyviä "herättämään" aineenvaihduntaa, mutta niitäkin tarvitsee olla tarpeeksi ja pitää sitten juoda maitoa yms. että tulee kalsiumia. Sitruunavesi tai kurkku on hyviä aamulla, mutta ne pelkästään on huonompia kun kunnon aamupala. Ja ylipäätänsäkin liian vähän syöminen lihottaa, tai no ei nyt varsinaisesti. Keho ei saa tarpeeks ravinteita ja menee säästöliekille ja kilot tippuu hitaasti (alussa saattaa olla nopeaa, kun keho ei vielä tajua että joutuu nääntymään). Sitten kun joku päivä kuitenkin ahmit (sillä se on tosi todennäköistä) niin keho tarttuu niihin kiloihin, valmistautuakseen uuteen nääntymiseen. Eli rupea lisäämään lisää ruokaa ruokavalioosi, terveys on kuitenkin tärkeämpää kuin laihuus :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe