Mauno Mattila Isä meidän vain uudestisyntynrille

jeesusjuutalaistenkuni

Jumala ei hänestä kuulu kaikille isänä. Vain uidestisyntyneille Jumala on isä. Tämähän karsii juutalaiset pois. Nämä ei usko Jeesuksern.

5

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinsemeni

Olin uskonnollinen ja uskoin Jumalan olemassaoloon ja en edes tiennyt mistään uskoontulosta ja silti rukoilin aikoinaan melko säännöllisesti lapsena opitun Isämeidän rukouksen. Yritin oikein kunnolla tosissaan rukoilla,etten turhia hoe kuten pakanat .Olin kuullut varmaankin jossain pyhäkoulussa tai lukenut koulun uskonnonkirjasta ettei meitä kuulla monisanaisuuden vuoksi.Tulin kuitenkin uskoon vasta monia vuosia myöhemmin.

• Isä Meidän -rukouksena tunnettu rukous on Jeesuksen vastaus opetuslapsille heidän pyyntöönsä Luukkaan evankeliumin 11. luvussa: : "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa." Samaa tilannetta kuvaa myös Matteuksen evankeliumin 6. luku vaikkakin hieman eri sanoin.

Rukous on tarkoitettu Jeesuksen opetuslapsille, kaikille niille, joille Jumala on taivaallinen Isä. Uskosta osattomilla ei ole lapsen luottavaista suhdetta Isään Jumalaan ja toisaalta, miksi he rukoilisivatkaan Jumalaa ja Jeesusta, jos he eivät edes usko heihin? Rukouksen alkusanat "Isä meidän..." kertoo kaiken. Yksinäinen rukoilija saa lohtua ensiksikin siitä, että Jumala on todellakin hänestä huolta pitävä Isä ja toisaalta siitä, että rukoilijan lisäksi on muitakin Jumalan lapsia, hänen veljiään ja sisariaan Kristuksessa, jotka myös kääntyvät Taivaallisen Isän puoleen.

Rukous jatkuu koko ajan niin, että kantavana ajatuksena on elävän Jumalan kohtaaminen. Onko Jumalan nimi sinulle pyhä, kaipaatko, että Hänen tahtonsa tapahtuisi kaikissa sinun asioissasi? Erityisesti näinä aikoina maailma suorastaan pilkkaa Jumalaa ja Hänen pyhyyttään ja haluaa elää itsekäästi ilman, että heidän Luojansa mitenkään puuttuisi heidän elämäänsä.

Matt. 6:9-10: "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;...."

Kuullostaa erikoiselta, että ketjun otsikkona on "Mauno Mattila Isä meidän vain uudestisyntyneiolle". Ei tähän mitään Mauno Mattilaa tarvita - kyllä kaikki uskovat tietävät, että Jeesus opetti kyseisen rukouksen Häneen uskoville opetuslapsille, myös meidän aikamme uskoville. Avaaja kirjoitti: "Jumala ei hänestä kuulu kaikille isänä." Eipä tietenkään kuulu! Lapsella ja Isällä on erityinen, läheinen suhde toisiinsa - tämä suhde syntyy uudestisyntymisessä kääntyessämme synnit tunnustaen ja parannusta tehden ristillä syntimme sovittaneen Vapahtajamme puoleen.

Uudestisyntyminen on kuvaava sana. Aivan samoin on luonnollisessakin biologisessa syntymisessä; vain tietyille lapsille tietty mies on oikea isä.

• olkaapahiljaakunettetied

Isä meidän , kuten uskokin kuuluu kaikille luoduille , Raamatun mukaankin näin. Kyllä teitä on kaikenlaista vänkäjää, taivasosaa ei jaa mauno mattilat eikä natanaelit. Vaikka niin halausittekin. Jumalaa ja Isäämme ette te omista vaan hän kuuluu kaikille.

• voinäitähelppoheikkejä

Kohta kai mauno mattila kieltää ihmisiä rukoilemastakin , koska sekin "kuuluu vain mattilalle ja hänen kannattajilleen.:::)))))

• capiche

Jos kuitenkin jätettäisiin Jumalan asiaksi tunnistaa omat lapsensa. Uudestisyntyminen on sisäinen tapahtuma, johon ei liity välttämättä käden nostoja tai syntisen rukouksia. Tai edes tyypillistä kristillistä jargonia.

Isä meidän rukous on sitäpaitsi kokoelma juutalaisista rukouksista. Ei se todellakaan ole kristittyjen yksinoikeus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6621
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      22
      4791
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      549
      2891
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      67
      2463
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      34
      2116
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      33
      1964
    7. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      42
      1658
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      41
      1615
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1613
    10. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1351
    Aihe