Ylöjärven auraus

onnettomille

Kuka ihmeen vatipää hoitaa aurausta Ylöjärvellä etenkin elovainion ja s-marketin tienoilla.
Taitaa nukkua ruususten unta ennen kuin vaivautuu lähtemään kalustolla liikkeelle ja sitten vielä ajaa aura irti maasta ettei vaan kalusto kulu.
Suolaa kyllä levitetään suoraan lumenpäälle ,vaikka järki sanoo että aurataan ensin lumi ja sen jälkeen suola jos tarvetta on, nyt näyttää siltä että suolaa levitetään vaan jatkuvalla syötöllä vaikkei tarvetta olisi ,auraamista pelätään kuin ruttoa.

No tästä on mennyt valitus ylemmäs ja korvausvaatimus koska auton iskarit joutuvat todella koville täällä kun joutuu kyntöpeltoa pitkin ajelemaan.
Opintomatka auraajille pohjoiseen .

15

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juisketus

      älä ainakaan tuo niitä opintomatkalle virroille meinaan on täällä tuo katujen hoito niin karua että telavaunu olis ainoa oikea kulkuvehje

    • Aurakalusto

      Huomenna illalla auraan kun selviän... Rauhotu ny hyvä nainen.

      • Kyllästynytoon

        Jäljestä päätellen et ole kyllä selvininpäin aurannut ennemminkään


    • Aurakalusto

      Tänään aurataan, lupaan sen.

    • wdwwd

      Myös muutama päivä sitten vanhalla kuruntiellä kun se sohjo jäätyi oli tosi huono ajella autolla.

    • Aurakalusto

      Auraa starttaillaan juuri.

    • AurakuskiTaas

      Opetelkaa pellet ajamaan, niin ei tarvitse täällä itkeä.

      • vieläköeesosaisit

        Tai Ylöjärvi vois hommata auraajia.
        Ei sitä auraajia vielä olla vaikka olisi alan vaatteet päällä ja persevako näkyis kun autosta pois tullaan ja autoon mennään.
        Sopii vatipää mennä katseleen työnsä jälkiä niin ei ole lapsille paljon kertomista vai mitä lökäpöksy!
        Älä vaan koskaan mene kertoon että olet auraushommaa aikaisemmin tehnyt.


    • lapiohommia

      ei kaupungin aurat oo viikonloppusin liikkeellä. Kuskit on kännissä.

      • Puutarhakaupunkilainen

        Kaupunki on ulkoistanut talviaurauksen yksityisille urakoitsijoille "säästösyistä" ja palvelutasossahan se sitten näkyy. Yrittäjälle kun on tärkeintä minimoida kustannukset ja maksimoida liikevoitto. Kuntien ja kaupunkien tehtävänä on tuottaa laadukkaat palvelut kuntalaisilta kerätyillä rahoilla. Siinä on lopulta melkoisen suuri ero. Yksityiset auraajat lähtevät liikkeelle kun tiemestari käskee.

        Yrittäjien vaatimuksesta kaupungin tekninen toimi romutti viime vuonna erittäin hyvin toimineen ja kustannustehokkaan talviaurauspalveluiden myynnin yksityisteillekin, jotka jätettiin tylysti toimimattomien markkinavoimien armoille maksamaan sikahintoja. Pienillä tiekunnilla ei ole voimaa kilpailuttaa kuten kaupungilla, etenkään kun markkinatalous ei toimi ja vähätkin urakoitsijat myyvät kllpailun puutteessa eioota. Sikamaisin tuntihinta taisi olla luokkaa 1200€ ALV, kun suhteutettiin aurauksen tosiasialliseen kestoon.

        Ehkäpä kaupunkikin ottaa nyt opikseen ja investoi omaan aurauskalustoon ja henkilöstöön, kun yksityisten urakoitsijoiden löytäminen alkaa käydä vaikeaksi.


    • Naijanasautan

      Nyt naijaan ja juuaan. Ens vuonna aurataan taas.

      • siemenlinkona

        Joo niin naidaan,sun muijaas ainakin,vaikka ihan harakanpelättimeltä näyttääkin,mutta suoraan joulu sun vaimolleskin...


      • Naijanasautan
        siemenlinkona kirjoitti:

        Joo niin naidaan,sun muijaas ainakin,vaikka ihan harakanpelättimeltä näyttääkin,mutta suoraan joulu sun vaimolleskin...

        Mun muijan nimi on Rauno. Miksi haluat naida napauttaa mun Raunoa?


    • Siemenlinkona

      Hei yrpä mulle käy myös suklaasilmä. Tuon Joulun sun miehen takareppuun.

    • noäläny

      Mää tuun auraan, kun kerkee. Kai ny pienet 3kk:n kumarat saa ottaa ilman että keuhkoillaan? Käyn parilla ja sitten ajan. Himmaa ny.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe