Vain amisluuserit jäävät Lapualle asumaan iäksi

Amis_Viikset

Olen opiskellut pari vuotta Helsingissä ja ihmettelen lomilla käydessäni Lapualle jääneitä koulukavereita, jotka ovat edelleen ammattikoulun jälkeen työttöminä ja pyörivät viikonloppuisin kuin teinit pillurallia kylällä. Pääsin itse Helsingin yliopistoon opiskelemaan, mutta eihän kaikki tietenkään voi menestyä yhtä hyvin koulussa, joten hyvä vaihtoehto on myös kouluttautua ammattikoulussa. Sitä vain en käsitä, miksi amislaiset jäävät työttöminä pyörimään Lapualle? Kannattaisiko lähteä hakemaan töitä vaikka Etelä-Suomesta?

4

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuluerä

      Moni amis onkin lähtenyt työn perään sinne, missä sitä on. Etelä-Suomessa on myös paljon työttömiä öisin surfaajia. Yhteiskunnalle on edullisinta elättää työhaluttomat maalla halvoissa asunnoissa. Asumistuki onkin suurimpia tukieriämme.

      Jos yliopisto-opiskelija kahden vuoden opiskelun jälkeen isottelee olevansa paljonkin parempi kuin joku toinen, on häneltä löysällä ollut ruuvi jo pudonnut. Maailman sivu on pitä.

    • LouksLouks

      Aina välillä putkahtaa näitä kahden vuoden kokemuksella Helsingissä opiskelevia, olevinaan muita parempia. Minä olen asunut Helsingissä kohta 20 vuotta, ja nähnyt vastaavia tapauksia aina välillä. Jotenkin säälittää tuollaiset liian suuret kuvitelmat itsestä. Yleensä näille tulee opiskelujen jälkeen koti-ikävä, ja palaavat sitten takaisin maakuntaan, kun Helsingin kovempi puoli läiskähtää jossain vaiheessa päin pläsiä. Varsinkin tuollaiset isottelijat huomaavat jossain vaiheessa olevansa aika yksin isossa maailmassa. Harmi että näitä putkahtaa aina välillä. Helsingissä sellaisia parin vuoden kokemuksella isottelijoita kutsutaan, niin, junteiksi.

    • wiliwonka

      Kai nyt herranjestas jokainen voi ja saa tehdä ihan niinkuin itse parhaimmaksi näkee, mitä tuota ihmettelemään. Parempi vaan miettiä niitä omia asioitaan vai onko yliopisto-opiskelijalla liikaa aikaa, ei uskoisi olevan.

    • Säälittävää

      ELY­keskus:Työttömät työnhakijat / Uusimaa 77 215 henkilöä lokakuussa 2017. Oletko kirjoituksen aloittaja yksi näistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe