Urat tiessä. Vaarallisia.

Nyt se sitten alkaa,urista paasaaminen. Aiheesta paasaan. Sisääntulotieltä kun kääntyy kullanmutkaanpäin ,ilmeisesti valtion surkea tie? Ensimmäinen isompi mutka notkon jälkeen ja helevetti kun säikäytti! Lähti urista sivuluisuun ja nippanappa sain pysymään tiellä. Nopus alle rajoituksen. Syy on ne urat eikä mikään muu.

Nyt voitte alkaa vittuilla etten osaa ajaa , yms. No en saatana ole niin hyvä ajamaan kuin sinä joka aiot nyt alkaa vittuilla koko sanavarastolla.

Usko pois että urat on vaarallisia ja jos olisi ollut minua kokemattomampi kuski niin kamala vahinko varsinkin jos olisi joku tullut vastaan. Ei autossani ei ole ajonvakauttimia tai muuta ajotaidottomien tarvitsemia avustimia ,vain hyvät nastarenkaat ja hyvä ajokokemus eti olosuhteista monelta vuodelta.

Haistakaa paska.
Ilmianna
Jaa

32 Vastausta


Ketä epäilet urien tekijäksi, hänet olis hyvä saada vastuuseen teoistaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Minä se olin, öisin olen kaapinut kukkalapiolla uria tiehin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nyt kaikki kyttäämään kuka niitä uria tekee, kameravalvonta teille ja poliisi paikalle, armeijaan yhteyttä äkkiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ens viikolla tehdään uria keskustan teihin, olkaa nyt tarkkana
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä Destia tietää
Ilmianna
Jaa
Paska haisee ja banjot soi, ota hampaat pois ja aja sillä autollas ruotsiin vituksi.
Ilmianna
Jaa
Menkijärvellä vastaava tie ja miten kävi http://www.jpnews.fi/uutiset/kahden-henkiloauton-kohtaamiskolari-alajarvella/
Näitä tulee sattumaan lisää kummallakin tieosuudella. Persearska yms muut IDIOOTIT!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Pitäisiköhän teidän typerien runkkareiden tyytyä bussikyytiin ? tai jos liikkuminen on noin vaikeaa niin älä liiku, liimaa itsesi lattiaan kiinni ja odota kesän tuloa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Syy löytyy tien kuntoa useammin nimenomaan sieltä ratin ja penkin välistä. Peiliin katsominen on myös hyvä tapa löytää tämä henkilö
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PerseArskaa kirjoitti:
Pitäisiköhän teidän typerien runkkareiden tyytyä bussikyytiin ? tai jos liikkuminen on noin vaikeaa niin älä liiku, liimaa itsesi lattiaan kiinni ja odota kesän tuloa
Persearska on vaikea ihminen. Te palvelus yhteiskunnalle ja mene saunan taakse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OmaVikaUsein kirjoitti:
Syy löytyy tien kuntoa useammin nimenomaan sieltä ratin ja penkin välistä. Peiliin katsominen on myös hyvä tapa löytää tämä henkilö
Omavikausein nikki oikeassa usein MUTTA ei joka tilanteessa ole vika ratin ja penkin välissä. Suurimmassa osassa tapauksia kenties ihmiset ajaa aivan liian lujaa olosuhteisiin nähden. Odottelen nopeus rajoitteisia autoja kelien ja nopeusrajoituksien mukaan ja aivsn automaattisesti ilman että kuski voisi ajaa lujempaa kuin auto päästää. Sekä yleistä nopeusrajoitusta autoihin esim 120km/h ja ei kulje lujempaa vaikka miten yrittäisi,kiihtyvyys voisi olla ripeää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minä niin mieleni pahoitin kun tuli talvi, lunta ja yllättäen liukastakin..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OmaVikaUsein kirjoitti:
Syy löytyy tien kuntoa useammin nimenomaan sieltä ratin ja penkin välistä. Peiliin katsominen on myös hyvä tapa löytää tämä henkilö
Pieni kevyt auto, lyhyt akselinväli ja sähköllä tehostettu ohjaus on vaarallinen paketti ihan normaalissa talvikelissä tasaisellakin tiellä, valtio käytännössä pakottaa veropolitiikallaan ihmiset ostamaan suomen olosuhteisiin soveltumattomia autoja. Ei vanha reilunkokoinen volvo, mersu tai audi välitä mitään näistä viime aikojen talvikeleistä vaan tuo ihmiset terveinä perille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pienikevytauto kirjoitti:
Pieni kevyt auto, lyhyt akselinväli ja sähköllä tehostettu ohjaus on vaarallinen paketti ihan normaalissa talvikelissä tasaisellakin tiellä, valtio käytännössä pakottaa veropolitiikallaan ihmiset ostamaan suomen olosuhteisiin soveltumattomia autoja. Ei vanha reilunkokoinen volvo, mersu tai audi välitä mitään näistä viime aikojen talvikeleistä vaan tuo ihmiset terveinä perille.
Pituus / leveys / korkeus: 442/ 179/ 161
Akseliväli: 267cm
Raideleveys edessä: 155cm
Raideleveys takana: 156cm
Rengaskoko: 205/55 R16
Massa: 1570kg
Hydraulinen tehostin ja webastolla vesikeskuslämmitys.
En mää isompaa autoa tartte mihinkään. Toistamiseen ajoin ja urat on edelleen ja tie entistä huonompi.

TUOKAA NE VANHAT TIEKARHUT TAKAISIN ! Ikävä niitä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
OmaVikaUsein kirjoitti:
Syy löytyy tien kuntoa useammin nimenomaan sieltä ratin ja penkin välistä. Peiliin katsominen on myös hyvä tapa löytää tämä henkilö
Yleensä myöskään ihmisiä jotka kirjoittelevat näitä ratti/penkinväli/peili mielipiteitä ei löyda sieltä ratin ja penkin välistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eiisompaatarve kirjoitti:
Pituus / leveys / korkeus: 442/ 179/ 161
Akseliväli: 267cm
Raideleveys edessä: 155cm
Raideleveys takana: 156cm
Rengaskoko: 205/55 R16
Massa: 1570kg
Hydraulinen tehostin ja webastolla vesikeskuslämmitys.
En mää isompaa autoa tartte mihinkään. Toistamiseen ajoin ja urat on edelleen ja tie entistä huonompi.

TUOKAA NE VANHAT TIEKARHUT TAKAISIN ! Ikävä niitä!
Kiitos autosi stradekisista mitoista ja tiedosta että siinä on jopa webasto
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitäs tallaatte ensin märät lumet sinne tienpintaan kiinni ja sitten kun saadaan tie auki joka tahvo päästelee samoja uria. Ja ihan vaan siksi että' saa täällä urputuksellaan päteä.
Ilmianna
Jaa
Ihan normaali talviajokeli ei valittamista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Lukekaa ja katsokaa kuvaa essonbaari netti julkaisussa. Siinä on ford mondeo ojassa. Kuvasta voi päätellä myös yhden kohdan urat avustavan jykevän maasturin avustaessa pois ojasta URIEN UHRIA!

Linkki poistetaan täältä sääntöjen vastaisena.

Vika on urissa ei kiireessä,nopeudessa,ajotaidoissa . Vika on urissa ja niiden VAARALLUSESSA SYVYYDESSÄ!

Esim kuvan mondeo on jo niin hyvä ajaa että moni ei ole ajanut niin vakaata autoa . Poliiseillakin oli mondeot juuri nopean ajon loistavien ajo-ominaisuuksien tähden.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Poliiseillakin oli mondeot juuri nopean ajon loistavien ajo-ominaisuuksien tähden...

Ja mitähän niillä nopean ajon ominaisuuksilla tehdään taajama-merkkien sisäpuolella kun pitäisi osata ajaa vaikka tarvittaessa 30km/h jotta pysyy poissa urista, tuolla sinun logiikalla voidaan samantien kieltää rotvallit jalkakäytävän reunalla kun nekin voi kiepsauttaa auton vaikka rakennuksen seinään.

Suurempi vaikutus on renkailla ja niiden kunnolla kuin auton ominaisuuksilla, toki pitää kuljettajan osata huomioida myös renkaidensa kunto siinä missä tienki pinta ja vahinkojahan aina sattuu, kesällä helteelläkin voi joku ajaa ojaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Näin on.
Ratin ja istuimen välissä on se joka asiansa huonollepuolelle turhalla kiireellä järjestää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vika on urissa, EI ratin ja selkänojan välissä. Oikeassa olet kiireestä , osittain , sillä minulla oli kiire ja ajoin todella hiljaa paljon alle sen 60 rajoituksen. Kiire ei vain näy mitenkään vauhdissani. Kun on autokortti ja auto asian tietää mitä on urat . Käykääpä toteamassa asia itse , esim esson baarissa on asiasta puhetta ja juuri kysrinen mutkan osa jossa tulee vahinko ellei sitä hoideta. Ei ole minun kirjoitus siellä. Toivottavasti tämä sade nyt aiheuttaa sen että pintaa ajetaan karhulla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Tie poikki puolestavälistä jotta liikenne kohdistuu enempi valtatielle, yksinkertaista ja halpaa sekä parantaa myös lasten turvallisuutta.
Ilmianna
Jaa
Alajärven teiden ja risteysten kunto on ihan samaa tasoa kuin muuallakin, Seinäjoella oli tänään paljon huonommin aurattu.
Ilmianna
Jaa
Mikä tässä talvessa nyt eroaa normaalista talvesta ?? Uria on aina, teiden kunto on kuitenkin Alajärvellä kohtalaisen hyvällä tasolla. Tuolla maakunnassa kun liikkuu niin ei ne tiet ainakaan paremmin ole hoidettu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
tv urakoitsia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko se jokin periaate kysymys, et viitsiikö auraaja aurata jotain pätkää kunnolla. Esim keskusta....monta vuotta urainen samoista kohdista, mutta virastotalotjen tiet kiillotettu viimesen päälle.
Ilmianna
Jaa
Käynti keskisen takametsän tavaratalossa ja ei koko matkalla kovin pahoja uria ollut mutta lähtiessä oli hoiskosta kun tuli hirsipäiväkodin ohi jo vain vippasi autoa.
Ei muualla ollut näin pahoja uria mutta alajärvellä oli. Se kuuluisa menkijärven tie oli hiljainen ja täysin ajettavissa . Kyllä on mutkainen pätkä . Ei lehmät edes juovuksissaan noin mutkittele. Mikä kustaa vaasan tie se on?
Ilmianna
Jaa
Älkää ajako ennen kesää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No nyt oli tekstitvssä että liikenne virasto uusii sopimuksia talvihoidon huonon laadun takia. Vedä sinä vaikeaaon nimimerkii vittu päähäsi ja men saunan taakse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
mitä nyt urista ei ne niin tärkeitä nuo tiet. muttakun pururadalla kaks senttiä lunta niin kauhea meteli. ei voi hiihtää miksei hoijeta oli pyhä tai arki. kumpi tärkeämpi.
Ilmianna
Jaa
https://yle.fi/uutiset/3-10011667

Asia on huomattu yleiselläkin tasolla.

Älä kitisen vastaan kun asia on oikeasti olemassa ja VAARALLINEN!"!
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Urat tiessä. Vaarallisia.

Nyt se sitten alkaa,urista paasaaminen. Aiheesta paasaan. Sisääntulotieltä kun kääntyy kullanmutkaanpäin ,ilmeisesti valtion surkea tie? Ensimmäinen isompi mutka notkon jälkeen ja helevetti kun säikäytti! Lähti urista sivuluisuun ja nippanappa sain pysymään tiellä. Nopus alle rajoituksen. Syy on ne urat eikä mikään muu.

Nyt voitte alkaa vittuilla etten osaa ajaa , yms. No en saatana ole niin hyvä ajamaan kuin sinä joka aiot nyt alkaa vittuilla koko sanavarastolla.

Usko pois että urat on vaarallisia ja jos olisi ollut minua kokemattomampi kuski niin kamala vahinko varsinkin jos olisi joku tullut vastaan. Ei autossani ei ole ajonvakauttimia tai muuta ajotaidottomien tarvitsemia avustimia ,vain hyvät nastarenkaat ja hyvä ajokokemus eti olosuhteista monelta vuodelta.

Haistakaa paska.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta