Vapina, näön sumeneminen ja heikko olo

Porin_Mies_72

DIABETES Porin mies ikää 45 ja pituutta 183cm lievää keskivartalon ylipainoisuutta ei juurinkaan urheile
Taitaa olla lääketiede aika alkutekijöissä mitä tulee tuohon sairauteen ja lähinnä sen toteamiseen.
Itselläni on ollut jo useita päiviä eteenkin polkupyörällä polkiessa vastatuuleen tai niin, että koko keho rasittuu niin, että tuntuu päässä huimausta, tajun hämärtymistä, heikottaa ja vapisuttaa ja ensimmäisellä kerralla vapina aiheutti kaatumisen polkupyörällä, mutta onneksi vauhtia ei ollut paljoa vaan kaaduin lumipenkkaan, sen jälkeen olo oli edelleen erittäin hutera joten söin mukana olleen viinerin ja se auttoi hieman ja join ison lasin vettä joka myös auttoi hieman ja nousin pyörän selkään ja poljin kotiin hirveä selkähiki päällä jonka jälkeen söin kunnolla lihakeittoa ja tuskahiki yltyi sekä hirvittävä väsymys.
Työkaverille kerroin oireista ja hän sanoi, että hänellä oli aivan samanlaisia kokemuksia ja lääkäri oli todennut hänellä diabeteksen joten hän käyttää säännöllisesti lääkettä.
Tänään aamulla söin moniviljapuuroa/mustikoita klo 5:20 ja noin klo 8:35 kun työkaveri mittasi laitteellaan veren sokeriarvot oli ne hieman kohollaan 8,9 ja parin tunnin päästä 5,2 joten ne arvot heittelee.
Iltasanomissa ollaan julkaistu myös se, että potilaalla voi olla joko ummetusta tai jatkuvaa ripulointia ja tätäkin minulla on sekä jatkuvaa väsymystä, olo muutoin on melko hyvä eteenkin viikonloppuisin kun ei pyörällä tarvitse itseään rasittaa, mutta kun arki koittaa ja taas vastatuuleen mennään rasittaen kehoani niin taas noin puolessa välissä kotimatkaa eli noin 6:den kilometrin jälkeen rupeaa silmissä jälleen kerran sumenemaan.
Lääkärille kun mainitsin oireista ei diabeteksesta ollut puhettakaan, verikokeetkin aiemmin oli näyttänyt arvoiksi 5.5 tosin niin ettei kehoa oltu rasitettu niin kuin yleensä kotimatkalla töistä, mutta ihmettelen, että miten kummassa voidaan sitten diabetes todeta jos oireet kerran viittaavat siihen suuntaan.

8

1463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauman_miäs

      Seuraa nyt hyvä mies paastosokereita. Mene sokerirasituskokeeseen. Tuollaisilla oireilla meikäläisenkin deekakkonenkin alkoi.

      • veijo9735653

        Rauman_miäs

        Oireilla se alkoi ja nyt sairaanhoito varmaankin hoitaa niitä oireita eikä oireiden aiheuttajaa ja samalla neuvvoo sinua syömään " terveellisesti " samalla lailla kuin muutkin ei diabetikot?


      • porin_mies_72

        Miksi sitten Diabetes sivuilla esim. 2 tyypin diabetes oireet ovat Nälän tunne, Heikotus, Hikinen kylmä iho, Sekavuus, Tavallista poikkeava käytös ja lisäksi myös silmissä sumenemista siis samat oireet kuin mitä minulla oli ilmeisesti Diabetes sivusto antaa harhaan johtavaa informaatiota joka käsittääkseni on laitonta tosin uskallan väittää, että väärää tietoa tuo sivusto ei todellakaan anna.
        Minulla on tammikuussa rasitustesti ja aion todellakin olla syömättä yhtään mitään, ei edes vitamiineja naamaan jolloin silloin ainakin testi on rehellinen ja jos silloin alkaa tajunta heiketä on se todellakin merkki esim. liian alhaisesta veren sokerista jota ei terveellä ihmisellä ole ainakaan niin alhaalla, että jalat lähtee kirjaimellisesti alta kuten diabeetikolla jos sokeripitoisuus menee liian alhaiseksi ja mikäli silloin minulla todetaan 2 tyypin diabetes on oma lääkäri koko ajan ollut VÄÄRÄSSÄ kun on kertonut minulle, ettei oireeni viittaa diabetekseen mitenkään.
        Suomessa yli 150000 sairastaa tietämättään 2 tyypin diabetesta ja varmasti kärsii saman kaltaisista oireista silloin tällöin kun veren sokeripitoisuus on liian alhaalla.
        Minulla on muutenkin aina silloin tällöin huimausta jopa istueltaan ja varmaa on, että jos olo alkaa olla sellainen, että oireet muistuttaa alussa mainittua ei terve ihminen niitä oireita todellakaan saa ainakaan, että vapisuttaa ja taju lähtee tai muuten jalat alta vaan olo on silloin hutera ja näkökentässä on tähtiä tai muuten miljoonia pisteitä, mutta ei muuta, ei ainakaan itselläni ollut 10 vuotta sitten.
        Kuten jo sanoin, että on todella kummallista se, että jos virallinen sivusto antaa oiretiedoiksi aivan samat kuin mitä itse kokee on kumma jos ei tauti ole 2 luokan diabetes tai sitten muulle taudille on ihan täsmälleen samat oireet joten silloin lääketiede ei ole 100%:sen varmaa


      • iygihjkljhjgfg
        porin_mies_72 kirjoitti:

        Miksi sitten Diabetes sivuilla esim. 2 tyypin diabetes oireet ovat Nälän tunne, Heikotus, Hikinen kylmä iho, Sekavuus, Tavallista poikkeava käytös ja lisäksi myös silmissä sumenemista siis samat oireet kuin mitä minulla oli ilmeisesti Diabetes sivusto antaa harhaan johtavaa informaatiota joka käsittääkseni on laitonta tosin uskallan väittää, että väärää tietoa tuo sivusto ei todellakaan anna.
        Minulla on tammikuussa rasitustesti ja aion todellakin olla syömättä yhtään mitään, ei edes vitamiineja naamaan jolloin silloin ainakin testi on rehellinen ja jos silloin alkaa tajunta heiketä on se todellakin merkki esim. liian alhaisesta veren sokerista jota ei terveellä ihmisellä ole ainakaan niin alhaalla, että jalat lähtee kirjaimellisesti alta kuten diabeetikolla jos sokeripitoisuus menee liian alhaiseksi ja mikäli silloin minulla todetaan 2 tyypin diabetes on oma lääkäri koko ajan ollut VÄÄRÄSSÄ kun on kertonut minulle, ettei oireeni viittaa diabetekseen mitenkään.
        Suomessa yli 150000 sairastaa tietämättään 2 tyypin diabetesta ja varmasti kärsii saman kaltaisista oireista silloin tällöin kun veren sokeripitoisuus on liian alhaalla.
        Minulla on muutenkin aina silloin tällöin huimausta jopa istueltaan ja varmaa on, että jos olo alkaa olla sellainen, että oireet muistuttaa alussa mainittua ei terve ihminen niitä oireita todellakaan saa ainakaan, että vapisuttaa ja taju lähtee tai muuten jalat alta vaan olo on silloin hutera ja näkökentässä on tähtiä tai muuten miljoonia pisteitä, mutta ei muuta, ei ainakaan itselläni ollut 10 vuotta sitten.
        Kuten jo sanoin, että on todella kummallista se, että jos virallinen sivusto antaa oiretiedoiksi aivan samat kuin mitä itse kokee on kumma jos ei tauti ole 2 luokan diabetes tai sitten muulle taudille on ihan täsmälleen samat oireet joten silloin lääketiede ei ole 100%:sen varmaa

        Diabeetikolla ei verensokeri laske koskaan liian alas ellei hän käytä insuliinia tai lääkitystä joka pystyy laskemaan verensokerit liian alas. Diabeetikolla on verensokerit korkealla jos ei ole lääkitystä, ykksötyypin diabeetikolla jopa hyvin korkealla. Oletko kopioinut tuossa alussa mainitsemasi oireet hypoglykemian kohdalta? Tuollaisia oireita tulee yleensä silloin kun on esimerkiksi ottanut liikaa insuliinia eikä syönyt tarpeeksi siihen nähden, jolloin verensokerit laskee liian alas.

        Ilmeisesti et käytä mitään diabeteslääkkeitä, joten pitkäkään paasto ei laske verensokereita liian alas, ellei ole reaktiivista verensokeria, sairaus joka laskee verensokerin liian alas. Kyseinen sairaus ei ole diabetestä, joskin voi ennustella diabeteksen puhkeamista. Jos lääkäri on määrännyt sokerirasitustestiin, hän ehkä epäilee tätä.

        Kakkostyypin diabetes löydetään yleensä rutiinitutkimuksissa (esimerkiksi minulla löytyi työpaikan ikäkausitarkastuksissa) kun todetaan verensokerin olevan korkealla paaston jälkeenkin.

        Kaikkia oireita ei pidä laittaa diabeteksen aiheuttamaksi, mutta hyvä että tutkimuksiasi jatketaan niin ehkäpä se oikea diagnoosi löytyy aikanaan. Voi olla että sinulla on alkava diabetes koska tuosta aloitusviesistäsi tulee ilmi että verensokerisi laskee hitaasti kun vielä kolmisen tuntia syömisen jälkeen sokerit olivat hieman koholla, mutta laskusuunnassa koska pari tuntia myöhemmin oli jo normaali. Nuo heikotukset voi johtua todennäköisesti muusta kuin diabeteksestä.


    • Ei_ole_diabetestä

      Todennäköisesti on kyse jostain muusta, ehkäpä sydänoireista jotka ilmenee rasituksessa. Rasitusergometri voisi olla paikallaan. Minullakin tuollaisessa paljastui ettei ole sepelvaltimoahtautumia, vaan sydämen lisälyöntejä joihin ei lääkärin mielestä kuole.

      Verensokerimittausten perusteella kyse ei ole diabeteksestä, arvot ovat terveen lukemissa. Verensokeri pitääkin nousta heti ruokaiun jälkeen ja laskea normaaliksi kuten sinulla tapahtuukin. Kyse ei siis ole verensokerin "heittelystä" vaan aivan normaalista terveen ihmisen verensokeriarvojen käyttäytymisestä.
      Ei siis mikään ihme ettei lääkäri puhunut mitään diabeteksestä, koska arvosi on aivan normaalit. Sokerirasitustestikin on tässä tapauksessa aivan turha.

    • densammavp

      Huuhaata kaikki. LCHF on ratkaisu kaikkeen. Sen lisäksi että diabeetteksesi menee remissioon, maailma pelastuu ja kostdoktornin pankkitili kasvaa. Mää oon Veijo ja mä tiedän.

    • vieläehdit

      Seuraa verenpainettasi, osta mittari itsellesi voit mittailla kotona . Epänormaali verenpaine on salakavala sairaus.

    • hpv27

      Itsekään en usko diabetekseen tässä tapauksessa. Saattaa olla vaikkapa reaktiivinen hypoglykemia tai rytmihäiriö.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe