Mormoonit, keskittykää vain Raamattuun!

AikaOnVähissä

Heittäkää tunkiolle muut kirjat, mitä olette tehtailleet vuosien aikana.
Silloin olette lähempänä sitä riviä, jossa valitaan pelastuneet!

22

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärkeäaloitus

      Kyllä kristityille pitää yksi kirja riittää, Raamattu, ei mitään apukirjoja.

    • Ygrad

      Katolinen kirkko on ainoa joka on lähelläkään alkukirkkoa ja sekin on täysin korruptoitunut. MAP-kirkko sitävastoin on jo alusta asti ollut Jospeh Smithin keksimää persersiota Smithin itsensä rahan ja vallan himon tyydyttämiseksi.

      • Höpölöpsis

        Persersiota? Uusi sivistyssana minulle.


    • Höpölöpsis

      Pitänee perustaa uusi taivas, jonne pääsevät kaikki ne päähän potkitut ja elämässään epäonnistuneet, joita mormonit tai penttiz eivät huoli.

    • Mormonin kirjassa on esimerkiksi kaste paremmin selvitettynä ja Jeesuksen oppi kuin Raamatussa. 3. Nefi.

      Ei pelastus riipu siitä minkä kirkon opin mukaan uskoo Jeesukseen vaan siitä uskooko Jeesukseen ja meneekö ja pääseekö kasteelle. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Sitten ja siinä tulee syntien anteeksisaaminen jauudestisyntyminen jne. 3. Nefi. Jeesus kertoo tarkkaan mikä hänen oppinsa on. Se on oppi pelastuksesta ja hän kertoo sen tavalla, joka ei jätä epäselvyyksiä, eikä siitä saa opettaa enempää eikä vähempää kuin hän siinä sanoo. Lukekaa ja ihmetelkää, ei jää tulkinnan varaa muuta kuin paatuneille eksyttäjille.

      • Ari.Hämeestä

        Eihän sellaista seurakuntaa enää olekaan (suomessa), missä voisi ajatella menevänsä kasteelle!!!!
        Jokaisessa seurakunnassa on omat raamatunvastaisuudet......todellakin, joka seurakunnassa.

        Huomio!
        Jumala ei hyväksy, että uskotaan raamatunvastaisesti mm. SELVISSÄ ASIOISSA!

        Olli, keskity vaan Raamatun lukemiseen, silloin olet pelastuksen tiellä, et muuten.


      • Höpölöpsis

        Smith opettaa enemmän kuin mitä Jeesus sanoo. Hienoa. että osaat kritisoida Smithiä.

        Ja pelastuu miltä ja mihin? Oliko se niin, että kristukseen uskovat pelastuvat helvetiltä alempiin kirkkauksiin ja Smithiin uskovat pelastuvat sellaiseen korotukseen, jossa miehillä on haaremit?


      • Kari.Hämeestä
        Höpölöpsis kirjoitti:

        Smith opettaa enemmän kuin mitä Jeesus sanoo. Hienoa. että osaat kritisoida Smithiä.

        Ja pelastuu miltä ja mihin? Oliko se niin, että kristukseen uskovat pelastuvat helvetiltä alempiin kirkkauksiin ja Smithiin uskovat pelastuvat sellaiseen korotukseen, jossa miehillä on haaremit?

        Suomessa ei ole ainuttakaan seurakuntaa, joka Raamatun kriteerien mukaan pitäisi pelastua.
        Kyllä Jumala joutuu rutosti joustamaan, että joku suomalaisista pelastuu, niin mennään metsään uskon asioissa.

        Se seurakunta joka on lähimpänä, jos Jumala ottaa joustamalla ns. "jatkoajalle, niin he ovat Jehovan Todistajat, heillä on vain yksi asia mitä mättää, mutta se on pientä siihen verrattuna mitä muut seurakunnat touhuaa omia touhujaan, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.


      • Höpölöpsis
        Kari.Hämeestä kirjoitti:

        Suomessa ei ole ainuttakaan seurakuntaa, joka Raamatun kriteerien mukaan pitäisi pelastua.
        Kyllä Jumala joutuu rutosti joustamaan, että joku suomalaisista pelastuu, niin mennään metsään uskon asioissa.

        Se seurakunta joka on lähimpänä, jos Jumala ottaa joustamalla ns. "jatkoajalle, niin he ovat Jehovan Todistajat, heillä on vain yksi asia mitä mättää, mutta se on pientä siihen verrattuna mitä muut seurakunnat touhuaa omia touhujaan, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.

        Jaa, että jehnut? Heidän kanssaan olen keskustellut paljon ja heillä mättää tosi moni asia. Kuten muuallakin olen todennut, pitänee perustaa uusi taivas, jonne pääsevät kaikki päähänpotkitut ja raskautetut.

        Kerropa muuten, että mikä on se yksi asia, joka sinun mielestäsi jehnuissa mättää?


      • muutaeitarvita

        Raamattuunhan on jo pelastuksentie ihan selvästi kirjoitettu ja paljon on tullut uskoon ihmisiä .Ei pelastuakseen mitään Smithin ilmestystietoa tarvita Raamatun lisäksi.Raamatussa on jo kaikki mitä tarvitaan.


      • Ev.lut

        Jeesus ei kerro yhtään mitään Mormonin kirjassa. Hän ei ole käynyt kirjan mielikuvituskansojen luona, koska se ei olisi ollut mahdollista.


    • Raamattu on ihan hyvä. Mormonit uskovat siihen.

      • eimttatietoa

        Raamatun lisäksi ei saa olla muuta ilmestystietoa jos on Jeesuksen seuraaja.Mormoneilla on Smithin opetukset, jotka ovat ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.


      • eimttatietoa kirjoitti:

        Raamatun lisäksi ei saa olla muuta ilmestystietoa jos on Jeesuksen seuraaja.Mormoneilla on Smithin opetukset, jotka ovat ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.

        Jos viitsit tutkia tarkasti niin mormonien saamissa ilmoituksissa ei ole mitään Raamatun vastaista. Mutta aivan varmasti on luopuneiden kirkkojen, vallisevan kristinuskon raamatuntulkintojen vastaista. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kirkoilla on itse kullakin paljon harhaoppeja, kuitenkin kehtaavat sanoa, että juuri mormoneilla niitä olisi.

        Pikkasen luetteloa: Marian palvonta, Paavin erehtymättömyys, kuvien palvonta, valtiokirkko, lapsikaste, käskyjen noudattamatta jättäminen, hurmahenkisyys, jatkuvan ilmoituksen, siis Jumalan kaikkivaltiuden kieltäminen jne. Luettelo on pitkä ja raskauttava. Malka on omassa silmässä.

        En sitä tarkoita, ettetkö olisi oikealla tiellä kun Raamattuun kerran uskot.


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Jos viitsit tutkia tarkasti niin mormonien saamissa ilmoituksissa ei ole mitään Raamatun vastaista. Mutta aivan varmasti on luopuneiden kirkkojen, vallisevan kristinuskon raamatuntulkintojen vastaista. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kirkoilla on itse kullakin paljon harhaoppeja, kuitenkin kehtaavat sanoa, että juuri mormoneilla niitä olisi.

        Pikkasen luetteloa: Marian palvonta, Paavin erehtymättömyys, kuvien palvonta, valtiokirkko, lapsikaste, käskyjen noudattamatta jättäminen, hurmahenkisyys, jatkuvan ilmoituksen, siis Jumalan kaikkivaltiuden kieltäminen jne. Luettelo on pitkä ja raskauttava. Malka on omassa silmässä.

        En sitä tarkoita, ettetkö olisi oikealla tiellä kun Raamattuun kerran uskot.

        Polyteismi, taika-alusvaatteiden pakollisuus, polygamia korotuksen edellytyksenä, ... löytyyhän niitä pilvin pimein.

        Kastatte lapsia, vaikka vastustatte lapsikasteita. Ikärajanne (8 vuotta) ei perustu Raamattuun vaan "myöhempiin ilmoituksiin" eli Smithin satuihin.

        Myöskään oppinne korotuksesta ei ole raamatullinen. Korkeimpaan paikkaan pääsevät oppinne mukaan vain Smithiin uskovat, taika-alusvaatteita käyttävät, kymmenykset Smithin kirkolle maksavat, moniavioisuuteen uskovat. Jälkimmäistä tulet vastustamaan, mutta siinä tapauksessa joudut myöntämään, että kirkkosi profeetat ovat opettaneet väärin.


      • Höpölöpsis kirjoitti:

        Polyteismi, taika-alusvaatteiden pakollisuus, polygamia korotuksen edellytyksenä, ... löytyyhän niitä pilvin pimein.

        Kastatte lapsia, vaikka vastustatte lapsikasteita. Ikärajanne (8 vuotta) ei perustu Raamattuun vaan "myöhempiin ilmoituksiin" eli Smithin satuihin.

        Myöskään oppinne korotuksesta ei ole raamatullinen. Korkeimpaan paikkaan pääsevät oppinne mukaan vain Smithiin uskovat, taika-alusvaatteita käyttävät, kymmenykset Smithin kirkolle maksavat, moniavioisuuteen uskovat. Jälkimmäistä tulet vastustamaan, mutta siinä tapauksessa joudut myöntämään, että kirkkosi profeetat ovat opettaneet väärin.

        Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.

        Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.

        Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.

        Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.


      • Ev.lut
        Olli.S kirjoitti:

        Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.

        Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.

        Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.

        Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.

        Mitkään alusvaatteet eivät ole pyhiä. Koko väite on täysin järjetön.


      • Ev.lut kirjoitti:

        Mitkään alusvaatteet eivät ole pyhiä. Koko väite on täysin järjetön.

        Helluntailaiset siunaa liinoja ja sitten ne parantaa tai niiden kautta Jumala parantaa. Ilmeisesti ei voi sitten olla pyhiä liinoja tai sitten alusvaatteetkin voidaan siunata, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ruokakin siunataan. Miksei vaatteita voi siunata? Leipä siunataan ehtollisessa ja se erotetaan kaikesta muusta leivästä.

        Älä sinä pilkkaa toisten uskovaisten pyhinä pitämiä tapoja ja toimituksia! Ei sinun niitä tarvitse noudattaa, se olisi älytöntä, ei se että mormoneilla on omia tapojaan.


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.

        Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.

        Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.

        Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.

        Kasteikärajanne (8 vuotta) ei perustu Raamattuun vaan Smithin satuihin. Itse asioista et ole eri mieltä, ainoastaan käyttämistäni termeistä. Puhun asioista mielelläni niide oikeilla nimillä.


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Helluntailaiset siunaa liinoja ja sitten ne parantaa tai niiden kautta Jumala parantaa. Ilmeisesti ei voi sitten olla pyhiä liinoja tai sitten alusvaatteetkin voidaan siunata, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ruokakin siunataan. Miksei vaatteita voi siunata? Leipä siunataan ehtollisessa ja se erotetaan kaikesta muusta leivästä.

        Älä sinä pilkkaa toisten uskovaisten pyhinä pitämiä tapoja ja toimituksia! Ei sinun niitä tarvitse noudattaa, se olisi älytöntä, ei se että mormoneilla on omia tapojaan.

        Etkö Olli muka tajua, että taika-alusvaatteet ovat EDELLYTYS korotukseen pääsylle. Ei ole kysymys vain siunaamisesta tai tavoista ja tottumuksista!. Ja kun alusasuilla on noin suuri mahti, on aivan oikein kutsua niitä taika-alusvaatteiksi.


      • Höpölöpsis
        Olli.S kirjoitti:

        Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.

        Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.

        Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.

        Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.

        Mormonismi edustaa henoteismia, joka on polyteismin muoto. Et sinä voi määritellä polyteismiä uudelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe