Heittäkää tunkiolle muut kirjat, mitä olette tehtailleet vuosien aikana.
Silloin olette lähempänä sitä riviä, jossa valitaan pelastuneet!
Mormoonit, keskittykää vain Raamattuun!
22
128
Vastaukset
- Tärkeäaloitus
Kyllä kristityille pitää yksi kirja riittää, Raamattu, ei mitään apukirjoja.
Mormonit ei ole Jumalan lapsia, eivätkä pääse taivaaseet, elleivät käänny ja uudestisynny. Tässä linkissä lisää. https://keskustelu.suomi24.fi/t/9739297/miksi-mormonit-eivat-ole-kristittyja
- Ygrad
Katolinen kirkko on ainoa joka on lähelläkään alkukirkkoa ja sekin on täysin korruptoitunut. MAP-kirkko sitävastoin on jo alusta asti ollut Jospeh Smithin keksimää persersiota Smithin itsensä rahan ja vallan himon tyydyttämiseksi.
- Höpölöpsis
Persersiota? Uusi sivistyssana minulle.
- Höpölöpsis
Pitänee perustaa uusi taivas, jonne pääsevät kaikki ne päähän potkitut ja elämässään epäonnistuneet, joita mormonit tai penttiz eivät huoli.
Mormonin kirjassa on esimerkiksi kaste paremmin selvitettynä ja Jeesuksen oppi kuin Raamatussa. 3. Nefi.
Ei pelastus riipu siitä minkä kirkon opin mukaan uskoo Jeesukseen vaan siitä uskooko Jeesukseen ja meneekö ja pääseekö kasteelle. Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Sitten ja siinä tulee syntien anteeksisaaminen jauudestisyntyminen jne. 3. Nefi. Jeesus kertoo tarkkaan mikä hänen oppinsa on. Se on oppi pelastuksesta ja hän kertoo sen tavalla, joka ei jätä epäselvyyksiä, eikä siitä saa opettaa enempää eikä vähempää kuin hän siinä sanoo. Lukekaa ja ihmetelkää, ei jää tulkinnan varaa muuta kuin paatuneille eksyttäjille.- Ari.Hämeestä
Eihän sellaista seurakuntaa enää olekaan (suomessa), missä voisi ajatella menevänsä kasteelle!!!!
Jokaisessa seurakunnassa on omat raamatunvastaisuudet......todellakin, joka seurakunnassa.
Huomio!
Jumala ei hyväksy, että uskotaan raamatunvastaisesti mm. SELVISSÄ ASIOISSA!
Olli, keskity vaan Raamatun lukemiseen, silloin olet pelastuksen tiellä, et muuten. - Höpölöpsis
Smith opettaa enemmän kuin mitä Jeesus sanoo. Hienoa. että osaat kritisoida Smithiä.
Ja pelastuu miltä ja mihin? Oliko se niin, että kristukseen uskovat pelastuvat helvetiltä alempiin kirkkauksiin ja Smithiin uskovat pelastuvat sellaiseen korotukseen, jossa miehillä on haaremit? - Kari.Hämeestä
Höpölöpsis kirjoitti:
Smith opettaa enemmän kuin mitä Jeesus sanoo. Hienoa. että osaat kritisoida Smithiä.
Ja pelastuu miltä ja mihin? Oliko se niin, että kristukseen uskovat pelastuvat helvetiltä alempiin kirkkauksiin ja Smithiin uskovat pelastuvat sellaiseen korotukseen, jossa miehillä on haaremit?Suomessa ei ole ainuttakaan seurakuntaa, joka Raamatun kriteerien mukaan pitäisi pelastua.
Kyllä Jumala joutuu rutosti joustamaan, että joku suomalaisista pelastuu, niin mennään metsään uskon asioissa.
Se seurakunta joka on lähimpänä, jos Jumala ottaa joustamalla ns. "jatkoajalle, niin he ovat Jehovan Todistajat, heillä on vain yksi asia mitä mättää, mutta se on pientä siihen verrattuna mitä muut seurakunnat touhuaa omia touhujaan, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa. - Höpölöpsis
Kari.Hämeestä kirjoitti:
Suomessa ei ole ainuttakaan seurakuntaa, joka Raamatun kriteerien mukaan pitäisi pelastua.
Kyllä Jumala joutuu rutosti joustamaan, että joku suomalaisista pelastuu, niin mennään metsään uskon asioissa.
Se seurakunta joka on lähimpänä, jos Jumala ottaa joustamalla ns. "jatkoajalle, niin he ovat Jehovan Todistajat, heillä on vain yksi asia mitä mättää, mutta se on pientä siihen verrattuna mitä muut seurakunnat touhuaa omia touhujaan, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa.Jaa, että jehnut? Heidän kanssaan olen keskustellut paljon ja heillä mättää tosi moni asia. Kuten muuallakin olen todennut, pitänee perustaa uusi taivas, jonne pääsevät kaikki päähänpotkitut ja raskautetut.
Kerropa muuten, että mikä on se yksi asia, joka sinun mielestäsi jehnuissa mättää? - muutaeitarvita
Raamattuunhan on jo pelastuksentie ihan selvästi kirjoitettu ja paljon on tullut uskoon ihmisiä .Ei pelastuakseen mitään Smithin ilmestystietoa tarvita Raamatun lisäksi.Raamatussa on jo kaikki mitä tarvitaan.
- Ev.lut
Jeesus ei kerro yhtään mitään Mormonin kirjassa. Hän ei ole käynyt kirjan mielikuvituskansojen luona, koska se ei olisi ollut mahdollista.
Raamattu on ihan hyvä. Mormonit uskovat siihen.
- eimttatietoa
Raamatun lisäksi ei saa olla muuta ilmestystietoa jos on Jeesuksen seuraaja.Mormoneilla on Smithin opetukset, jotka ovat ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.
eimttatietoa kirjoitti:
Raamatun lisäksi ei saa olla muuta ilmestystietoa jos on Jeesuksen seuraaja.Mormoneilla on Smithin opetukset, jotka ovat ristiriidassa Raamatun ilmoituksen kanssa.
Jos viitsit tutkia tarkasti niin mormonien saamissa ilmoituksissa ei ole mitään Raamatun vastaista. Mutta aivan varmasti on luopuneiden kirkkojen, vallisevan kristinuskon raamatuntulkintojen vastaista. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kirkoilla on itse kullakin paljon harhaoppeja, kuitenkin kehtaavat sanoa, että juuri mormoneilla niitä olisi.
Pikkasen luetteloa: Marian palvonta, Paavin erehtymättömyys, kuvien palvonta, valtiokirkko, lapsikaste, käskyjen noudattamatta jättäminen, hurmahenkisyys, jatkuvan ilmoituksen, siis Jumalan kaikkivaltiuden kieltäminen jne. Luettelo on pitkä ja raskauttava. Malka on omassa silmässä.
En sitä tarkoita, ettetkö olisi oikealla tiellä kun Raamattuun kerran uskot.- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Jos viitsit tutkia tarkasti niin mormonien saamissa ilmoituksissa ei ole mitään Raamatun vastaista. Mutta aivan varmasti on luopuneiden kirkkojen, vallisevan kristinuskon raamatuntulkintojen vastaista. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kirkoilla on itse kullakin paljon harhaoppeja, kuitenkin kehtaavat sanoa, että juuri mormoneilla niitä olisi.
Pikkasen luetteloa: Marian palvonta, Paavin erehtymättömyys, kuvien palvonta, valtiokirkko, lapsikaste, käskyjen noudattamatta jättäminen, hurmahenkisyys, jatkuvan ilmoituksen, siis Jumalan kaikkivaltiuden kieltäminen jne. Luettelo on pitkä ja raskauttava. Malka on omassa silmässä.
En sitä tarkoita, ettetkö olisi oikealla tiellä kun Raamattuun kerran uskot.Polyteismi, taika-alusvaatteiden pakollisuus, polygamia korotuksen edellytyksenä, ... löytyyhän niitä pilvin pimein.
Kastatte lapsia, vaikka vastustatte lapsikasteita. Ikärajanne (8 vuotta) ei perustu Raamattuun vaan "myöhempiin ilmoituksiin" eli Smithin satuihin.
Myöskään oppinne korotuksesta ei ole raamatullinen. Korkeimpaan paikkaan pääsevät oppinne mukaan vain Smithiin uskovat, taika-alusvaatteita käyttävät, kymmenykset Smithin kirkolle maksavat, moniavioisuuteen uskovat. Jälkimmäistä tulet vastustamaan, mutta siinä tapauksessa joudut myöntämään, että kirkkosi profeetat ovat opettaneet väärin. Höpölöpsis kirjoitti:
Polyteismi, taika-alusvaatteiden pakollisuus, polygamia korotuksen edellytyksenä, ... löytyyhän niitä pilvin pimein.
Kastatte lapsia, vaikka vastustatte lapsikasteita. Ikärajanne (8 vuotta) ei perustu Raamattuun vaan "myöhempiin ilmoituksiin" eli Smithin satuihin.
Myöskään oppinne korotuksesta ei ole raamatullinen. Korkeimpaan paikkaan pääsevät oppinne mukaan vain Smithiin uskovat, taika-alusvaatteita käyttävät, kymmenykset Smithin kirkolle maksavat, moniavioisuuteen uskovat. Jälkimmäistä tulet vastustamaan, mutta siinä tapauksessa joudut myöntämään, että kirkkosi profeetat ovat opettaneet väärin.Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.
Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.
Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.
Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.- Ev.lut
Olli.S kirjoitti:
Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.
Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.
Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.
Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.Mitkään alusvaatteet eivät ole pyhiä. Koko väite on täysin järjetön.
Ev.lut kirjoitti:
Mitkään alusvaatteet eivät ole pyhiä. Koko väite on täysin järjetön.
Helluntailaiset siunaa liinoja ja sitten ne parantaa tai niiden kautta Jumala parantaa. Ilmeisesti ei voi sitten olla pyhiä liinoja tai sitten alusvaatteetkin voidaan siunata, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ruokakin siunataan. Miksei vaatteita voi siunata? Leipä siunataan ehtollisessa ja se erotetaan kaikesta muusta leivästä.
Älä sinä pilkkaa toisten uskovaisten pyhinä pitämiä tapoja ja toimituksia! Ei sinun niitä tarvitse noudattaa, se olisi älytöntä, ei se että mormoneilla on omia tapojaan.- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.
Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.
Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.
Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.Kasteikärajanne (8 vuotta) ei perustu Raamattuun vaan Smithin satuihin. Itse asioista et ole eri mieltä, ainoastaan käyttämistäni termeistä. Puhun asioista mielelläni niide oikeilla nimillä.
- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Helluntailaiset siunaa liinoja ja sitten ne parantaa tai niiden kautta Jumala parantaa. Ilmeisesti ei voi sitten olla pyhiä liinoja tai sitten alusvaatteetkin voidaan siunata, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ruokakin siunataan. Miksei vaatteita voi siunata? Leipä siunataan ehtollisessa ja se erotetaan kaikesta muusta leivästä.
Älä sinä pilkkaa toisten uskovaisten pyhinä pitämiä tapoja ja toimituksia! Ei sinun niitä tarvitse noudattaa, se olisi älytöntä, ei se että mormoneilla on omia tapojaan.Etkö Olli muka tajua, että taika-alusvaatteet ovat EDELLYTYS korotukseen pääsylle. Ei ole kysymys vain siunaamisesta tai tavoista ja tottumuksista!. Ja kun alusasuilla on noin suuri mahti, on aivan oikein kutsua niitä taika-alusvaatteiksi.
- Höpölöpsis
Olli.S kirjoitti:
Tällä paksunahkaisella H:lla on kaksoiskieli, hän on vain rehellinen mormoniuskon kriitikko, vaikka hän selvästi yrittää kaivella tendenssimäisesti kaikenlaisia vikoja siitä paksunahkaisten antimormonien tavalla.
Polyteismia on heti jos on poikkeava näkemys kolminaisuudesta ja oppi korotuksesta, vaikka selväsi sanotaan, että uskotaan yhteen ainoaan oikeaan ja elävään Jumalaan niinkuin muutkin kristityt ja juutalaiset ja muslimit.
Taika- alusvaatteita ei ole, vaan jotkut pyhät garmentit, joiden käyttöä hän näin rienaa.
Lapsikastetta ei ole, niinkuin valtakirkoissa, että valellaan vaan päätä vauvoilla. Mitään vikaa siinä opissa ei ole, että lapsi tulee 8- vuotiaana vastuulliseen ikään kasteasiassa ja voidaan silloin kastaa jos haluaa.Mormonismi edustaa henoteismia, joka on polyteismin muoto. Et sinä voi määritellä polyteismiä uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514