Alkoholi tilaus netistä.

himoksenjuurelta

Arvoisa raati. Olen tilaamassa keski-suomeen erinlaisia juomia juhliini. Voisitteko kertoa asiallisesti mistä kannattaa tilata, että tilaus myös on minun pihassa. En ole aiemmin tilaillut. Olenko oikealla jäljillä, teen tilauksen, maksan mutta kelle hoidan kuljetuksen ja tilaako myyjä kuljetuksen. Ja kun saan tuotteet, niin maksanko viellä veroja tai jotain muuta. Kiitos

13

5214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupa123

      Eu:n alueelta voit tilata alkoholia netin kautta. Niistä ei makseta veroa kahteen kertaan. Ostaja maksaa luonnollisesti rahdin.

      • ItseTeetPäätöksen

        Hieman kinkkinen tilanne. Jos tilaat ison mällin lasti voi jäädä tulliin - tulee eipäs juupas väittely siitä, että onko kyseessä etämyynti vai etäosta. Jos kyseessä on etämyynti - ongelmat ovat epätodennäköisempiä. Suosittelen tekemään tilaksen aika äkkiä, laki on muuttumassa eikä välttämättä parempaan suuntaa. Osa alkoholikauppiaista ei lähetä Suomeen, verosählingin takia.

        Toki voi myös tehdä etäoston ja maksaa valmisteverot Suomeen - tullin sivuilla on ohjeet.

        Suora lainaus etämyynnistä ja etäostosta:

        Etämyynnillä tarkoitetaan myyntiä, jossa yksityishenkilö ostaa kulutukseen luovutettuja valmisteveron alaisia tuotteita, jotka etämyyjä tai joku muu tämä puolestä suoraan tai välillisesti lähettää tai kuljettaa Suomeen. EU-alueella verovelvollinen tällaisessa tilanteessa on etämyyjä. Etämyynniksi lasketaan sekin, jos myyjä edes ohjaa internet sivuillaan tilauksen yhteydessä asiakkaan käyttämään tiettyä kuljetusliikettä.

        Etäostolla taas tarkoitetaan tilannetta jossa yksityishenkilö huolehtii valmisteveron alaisten tuotteiden maahantuonnin toisesta jäsenvaltiosta. Tällöin yksityishenkilö siis järjestää itse tuotteiden kuljetuksen Suomeen esimerkiksi kuljetusliikkeen välityksellä ilman myyjän osallistumista.Yksityishenkilö on tällöin velvollinen suorittamaan valmisteveron Suomeen.


      • kannattaahakeaitsee

        Kannattaa mennä vaan itse hakemaan virosta niin ei tule verongelmia. Toki ensivuonna ei suomesta tarvi alkostakaan ihan kaikkia ostaaa sillä saat suomen marketista myös 5,5% juomat. Toki veronkorotus pilaa tuonkin uudistuksen ja rallit jatkuu, Jos aikaa on niin viron yli latvian rajalle on halpaa mm. alko100 ja superalko latvia. virokin alkaa olla veronkortuksineen jo aika kallis.


      • tilaamaan_vaan

        Nämä ainakin toimii: mydrink.ee, netpris.dk ja lebensmittel-versand.eu. Olen tilannut noista kaikista viimeisen kolmen kuukauden aikana ja hyvin on pelannut. Jos tilaat mydrink-sivulta, niin kopsaa tilausnumero ja liitä se vaadittuun paikkaan rahti.eu-sivulla ja maksa kuljetus. Kuljetuksen tilaaminen noissa kahdessa jälkimmäisessä on ollut hyvin ohjattua ja helppoa. Rahtikustannukset lisääntyvät portaittain, joten kannattaa seurata rahtilaskuria ja kerätä lista niin, että saat mahdollisimman paljon ennenkuin kustannukset pomppaa pykälän eteenpäin siitä, mitä pidät rajana. Jos et tilaa aivan valtavaa lastia niin lähetyksen jääminen tulliin on epätodennäköistä, itse olen tilannut viime vuosien aikana kymmeniä kertoja pienehköjä satseja (< 30 kg) niin että olen noutanut paketin itse Matkahuollosta ja kertaakaan ei ole paketti jäänyt tulliin. Todennäköisesti joku aloittaa tästäkin tekstistä etämyynti-etäosto-verojenmaksu-jargonin, itse en ole moisesta piitannut vaan nauttinut hymy huulilla edullisista ja laadukkaista juomista. Niin että eikun tilaamaan vaan.


    • Tilatako_vai_ei

      Toimiiko toi viinatilaus vielä tänä vuonna. Itse en viitsisi käydä hakemassa isoja eriä varastoon, koska kulutus nousee sen myötä:)

      Tilaisin mieluiten vaikka neljä laatikkoa Tupla Pukkia Virosta (luotan enemmän kuin Latvian toimituksiin).

      Onko pelkoa, että jää viranomaisten hoteisiin (siis jos pieni tilaus) ja vain maksamalla tuotteet käytännössä toiseen kertaan saat ne itsellesi????

      Miten on toimiiko nettitilaus edelleen pienten tilausten osalta tänä armon vuonna 2018 (siis tullin siihen puuttumatta)??????

    • Minävaax

      Voi jäädä tai sitten ei jää. Valmistevero pitää jonkun maksaa, silloin voit olla huoleti. Jos myyjä ei maksa valmisteveroa Suomeen, tulli voi takavarikoida alkoholit. Alkoholilaki tulee kiristymään tämänkin asian osalta, vaikutus ei ole vielä täysin selvä - koska valiokunta edelleen miettii miten asia pitää hoitaa.

      • Hhjjj

        Siinä onkin miettimistä miten rajoitetaan eu.n vapaata liikkuvuutta. Ainoa ratkaisu olisi alkoholiveron laskeminen.mutta päättäjät nyt ovat vaan laskeneet niin että antaa vaan karata osa veroista Viroon ja latviiaan näin saamme kuitenkin enempi verotuloja kuin Viron tasaisella verolla. Kuitenkin tässä korottelulla alkaa tulla jo raja vastaa ja esimerkiksi tän vuoden korotuksella saadaan verotuloja nousemaan.


      • Hjjjj

        Siis tuskin saadaan verotuloja nousemaan


      • enhaluamutta
        Hhjjj kirjoitti:

        Siinä onkin miettimistä miten rajoitetaan eu.n vapaata liikkuvuutta. Ainoa ratkaisu olisi alkoholiveron laskeminen.mutta päättäjät nyt ovat vaan laskeneet niin että antaa vaan karata osa veroista Viroon ja latviiaan näin saamme kuitenkin enempi verotuloja kuin Viron tasaisella verolla. Kuitenkin tässä korottelulla alkaa tulla jo raja vastaa ja esimerkiksi tän vuoden korotuksella saadaan verotuloja nousemaan.

        Alkoholivero ei estä vapaata liikkuvutta - aivan vapaasti saat liikuttaa mutta en verovapaasti valmisteverollisia tuotteita (alkoholi, tupakka, polttoaineet jne). Valmisteveroista on säädetty EUn kanssa yhteistyössä. Typeräähän tämä on mutta itse valitsemme eduskunnan joka säätää lait.


    • viunaa

      VIINAHUUTO.COM kusettaa rahat, eikä asiakaspalvelu toimi...

    • luejaopi

      Uusi lakoholilain osa joka koskee mm etämyyntiä ja ostoa on jäissä ja vanhoilla säännöillä mennään siihen asti. Tuskin tulee uutta lakia tämän vuoden aikana.

      Eli jos tilaat ja myyjä järjesteää kuljetuksen se myös vastaa veroista. Jos tilaat ja järjestät itse kuljetuksen, vastaat myös veroista ihan itse.
      Aika hyvät ja kattavat ohjeet:

      https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/ulkomailta_suomeen/matkustajatuonti/netista_tilaaminen

      Uusi laki on sorvattavana, eikä edes eduskunta ole vielä käsitellyt sitä, eli kestää.

    • hute

      Alkostore24 toimii.Juomat tulee noin viikossa.

    • Anonyymi

      Tulli on ilmoittanut aloittavansa tehovalvonnan marraskuun alusta tilattavista juomista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe