Destian valepoliisiautot

Jarrua_Destia_tulee

Destian Transporterit kattokilpineen erehdyttävästi poliisiauton näköisiä varsinkin hämärässä/pimeällä, kun ajelevat kilpivalo päällä.

Saavatkohan Destian ukot vielä sakotusoikeudenkin, kun valepoliisiautoilla ajelevat???

26

2274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sipulisilli_

      Valvovat, että maantiet pysyvät auraamatta ja huonossa kunnossa muutenkin.

      • suojatyö

        Pillu rallia ajelevat transu pottereillaan, asentamaan hämeen hitaita liikennevaloja


    • 81818

      Noita valepoliisi transporttereita on myös muilla yrityksillä. Saisi trafin pellet nyt laittaa jonkun järkevänkin säädösen tuohon asiaan.

      • Otettu_selvää

        Trafin kanta asiaan on, että näissä kilpivalo ei saa olla päällä ajon aikana. Ainoastaan taksit ja viranomaisautot saavat kilpivaloa käyttää.


    • Joskus_jarrutellut

      Kieltämättä kauempaa katsottuna Destian ajokki kattokilpineen muistuttaa poliisin irtokilpistä maijaa.

      • Rajoituksia-noudattava

        Lainkuuliaisille kansalaisille yhdentekevää, kun ajaa rajoitusten mukaan niin ei tarvitse jarrutella poliisiautojen eikä muidenkaan niitä muistuttavien takia.


      • Sitikkakuskiko
        Rajoituksia-noudattava kirjoitti:

        Lainkuuliaisille kansalaisille yhdentekevää, kun ajaa rajoitusten mukaan niin ei tarvitse jarrutella poliisiautojen eikä muidenkaan niitä muistuttavien takia.

        Sinä olet varmaan autojonossa aina se ensimmäinen?


    • Rambollvaatiivalon

      Autojen liikkeiden valvonta vaatiin kattovalon päälle. Radan läheisyydessä pitää olla vielä keltainen vilkkuvalo vrt lentokentällä. Liikennevirasto vaatii jatkuvaa reaaliaikaista valvontaa ja raportointia kunnossapitäjän liikkeistä.

      • Simo_Salakyttä

        Juurikin näin, mutta kilpivalo ei saa olla sekoitettavissa viranomaisajoneuvojen vastaavaan (kirkas pohja/tumma teksti). Oranssi pohja/musta teksti on se oikea.


      • Vilkkuvalo1233

        Ymmärrettävää, että valo on päällä radan läheisyydessä, mutta saako se olla päällä liikenteessä? Ei työkonekkaan saa ajaa siirtymää keltavilkut päällä, silloin kun se ei tee töitä. Aika paljon näkee, että lumitöihin tarkoitettu traktori ajaa keltavilkkupäällä, vaikka etuaura on ylhäällä!


      • Ransportteri
        Vilkkuvalo1233 kirjoitti:

        Ymmärrettävää, että valo on päällä radan läheisyydessä, mutta saako se olla päällä liikenteessä? Ei työkonekkaan saa ajaa siirtymää keltavilkut päällä, silloin kun se ei tee töitä. Aika paljon näkee, että lumitöihin tarkoitettu traktori ajaa keltavilkkupäällä, vaikka etuaura on ylhäällä!

        Keskustelussa puhutaan kilpivalosta (se valaistu teksti siinä kattokilven keskellä) ei hälytysvaloista.


      • Vilkkuvalo1233
        Ransportteri kirjoitti:

        Keskustelussa puhutaan kilpivalosta (se valaistu teksti siinä kattokilven keskellä) ei hälytysvaloista.

        Missä vaiheessa sinä Ransportteri hälytysvalon kerkesit sotkemaan asiaan? Keltainen vilkku ei ole hälytysvalo, vaan varoitusvalo.

        On ymmärrettävää, että KILPIVALO (tämä valaistu teksti kattokilven keskellä) on päällä työmaalla, kuten myös keltainen vilkkuvalo (JOKA EI OLE HÄLYTYSVALO). Hälytysvalo on sininen ja ainoastaan sallittu tiettyjen viranomaisten autoissa.

        Keltavilkku tulee sammuttaa, kun työnteko loppuu ja siirrytään yleiselle tiealueelle, jos siellä olo (lue työskentely) ei vaadi keltavilkun päällä pitämistä. Tähän viitaten. Esim. lumitöissä oleva työkone käyttää keltavilkkua auratessaan yleisella tiealueella. Mutta siirtyessään paikasta A paikkaan B auraamatta tätä siirtymäväliä, vilkkua ei saa pitää päällä. Mitä näkee valitettavan usein tapahtuvan.

        Kyseisenlainen kattokilpi herättääkin kysymyksen. Jos joku yritys varustaa autonsa kattokilvellä, jonka valo on valkoinen ja siinä on tekstiä. Saako sitä pitää päällä ajettaessa yleisellä tiellä? Ymmärrettävää on, että joku voi vaatia työmaalla tällaisen kattokilven päällä pitämistä. Mutta mitä laki sanoo siitä, että valon päällä pitämistä jatketaan työmaalta poistumisen jälkeen siirryttäessä yleiselle tielle?

        Mitä laki sanoo siitä, minkä värinen kattokilven pitää olla, jos sitä käytetään yleisellä tiellä ajettaessa ja mihin ajoneuvoihin sen saa asentaa? Takseilla ym. vaatimus on keltainen. Salliiko laki valkoisen kilpivalon esim. huoltoauton katolla? Ja kysymys kuuluukin saako se olla päällä tiellä ajettaessa?


      • Ransportteri
        Vilkkuvalo1233 kirjoitti:

        Missä vaiheessa sinä Ransportteri hälytysvalon kerkesit sotkemaan asiaan? Keltainen vilkku ei ole hälytysvalo, vaan varoitusvalo.

        On ymmärrettävää, että KILPIVALO (tämä valaistu teksti kattokilven keskellä) on päällä työmaalla, kuten myös keltainen vilkkuvalo (JOKA EI OLE HÄLYTYSVALO). Hälytysvalo on sininen ja ainoastaan sallittu tiettyjen viranomaisten autoissa.

        Keltavilkku tulee sammuttaa, kun työnteko loppuu ja siirrytään yleiselle tiealueelle, jos siellä olo (lue työskentely) ei vaadi keltavilkun päällä pitämistä. Tähän viitaten. Esim. lumitöissä oleva työkone käyttää keltavilkkua auratessaan yleisella tiealueella. Mutta siirtyessään paikasta A paikkaan B auraamatta tätä siirtymäväliä, vilkkua ei saa pitää päällä. Mitä näkee valitettavan usein tapahtuvan.

        Kyseisenlainen kattokilpi herättääkin kysymyksen. Jos joku yritys varustaa autonsa kattokilvellä, jonka valo on valkoinen ja siinä on tekstiä. Saako sitä pitää päällä ajettaessa yleisellä tiellä? Ymmärrettävää on, että joku voi vaatia työmaalla tällaisen kattokilven päällä pitämistä. Mutta mitä laki sanoo siitä, että valon päällä pitämistä jatketaan työmaalta poistumisen jälkeen siirryttäessä yleiselle tielle?

        Mitä laki sanoo siitä, minkä värinen kattokilven pitää olla, jos sitä käytetään yleisellä tiellä ajettaessa ja mihin ajoneuvoihin sen saa asentaa? Takseilla ym. vaatimus on keltainen. Salliiko laki valkoisen kilpivalon esim. huoltoauton katolla? Ja kysymys kuuluukin saako se olla päällä tiellä ajettaessa?

        Sanan mukaisesti valaiseva kommentti. Keltavilkku ei ole hälytysvalo, vaan varoitusvalo.


      • Å.Kerman
        Vilkkuvalo1233 kirjoitti:

        Missä vaiheessa sinä Ransportteri hälytysvalon kerkesit sotkemaan asiaan? Keltainen vilkku ei ole hälytysvalo, vaan varoitusvalo.

        On ymmärrettävää, että KILPIVALO (tämä valaistu teksti kattokilven keskellä) on päällä työmaalla, kuten myös keltainen vilkkuvalo (JOKA EI OLE HÄLYTYSVALO). Hälytysvalo on sininen ja ainoastaan sallittu tiettyjen viranomaisten autoissa.

        Keltavilkku tulee sammuttaa, kun työnteko loppuu ja siirrytään yleiselle tiealueelle, jos siellä olo (lue työskentely) ei vaadi keltavilkun päällä pitämistä. Tähän viitaten. Esim. lumitöissä oleva työkone käyttää keltavilkkua auratessaan yleisella tiealueella. Mutta siirtyessään paikasta A paikkaan B auraamatta tätä siirtymäväliä, vilkkua ei saa pitää päällä. Mitä näkee valitettavan usein tapahtuvan.

        Kyseisenlainen kattokilpi herättääkin kysymyksen. Jos joku yritys varustaa autonsa kattokilvellä, jonka valo on valkoinen ja siinä on tekstiä. Saako sitä pitää päällä ajettaessa yleisellä tiellä? Ymmärrettävää on, että joku voi vaatia työmaalla tällaisen kattokilven päällä pitämistä. Mutta mitä laki sanoo siitä, että valon päällä pitämistä jatketaan työmaalta poistumisen jälkeen siirryttäessä yleiselle tielle?

        Mitä laki sanoo siitä, minkä värinen kattokilven pitää olla, jos sitä käytetään yleisellä tiellä ajettaessa ja mihin ajoneuvoihin sen saa asentaa? Takseilla ym. vaatimus on keltainen. Salliiko laki valkoisen kilpivalon esim. huoltoauton katolla? Ja kysymys kuuluukin saako se olla päällä tiellä ajettaessa?

        Kyllähän ne destianmiesten valot on ihan sallittuja...samanlaillahan rekoissakin palaa kuljetusliikkeen nimi valkoisella valaistulla pohjalla katonrajassa eikä niitä kukaan poliisiautoihin sekoita...
        On vaan sattunu auton varustelija hankkimaan samantapaisen vilkkupaneelin kun poliisiautoissakin...


      • Neckar
        Å.Kerman kirjoitti:

        Kyllähän ne destianmiesten valot on ihan sallittuja...samanlaillahan rekoissakin palaa kuljetusliikkeen nimi valkoisella valaistulla pohjalla katonrajassa eikä niitä kukaan poliisiautoihin sekoita...
        On vaan sattunu auton varustelija hankkimaan samantapaisen vilkkupaneelin kun poliisiautoissakin...

        Rekkaa ei kukaan sekoita poliisiautoon on siinä millainen kilpivalo tahansa, mutta nämä Destian Transporterit varsinkin pimeällä ajettaessa muistuttavat hämäävästi poliisiautoa.
        Kyseisten autojen kilpivalon kirkas taustavalo/tekstityyppi sekä kattokilven malli erehdyttää
        helposti luulemaan poliisiautoksi.


      • Å.Kerman
        Neckar kirjoitti:

        Rekkaa ei kukaan sekoita poliisiautoon on siinä millainen kilpivalo tahansa, mutta nämä Destian Transporterit varsinkin pimeällä ajettaessa muistuttavat hämäävästi poliisiautoa.
        Kyseisten autojen kilpivalon kirkas taustavalo/tekstityyppi sekä kattokilven malli erehdyttää
        helposti luulemaan poliisiautoksi.

        Niinpä niin, mutta näinköhän on laissa määritelty minkäkokoinen sen mainostaulun pitää olla...
        Noita paneeleita kun saa joka tarvikeliikkeestä ostettua kuka vaan, jos olisivat laittomia niin pitäisihän siitä mainita tai luulisi jonkun e hyväksynnän puuttuvan


      • Anonyymi
        Vilkkuvalo1233 kirjoitti:

        Ymmärrettävää, että valo on päällä radan läheisyydessä, mutta saako se olla päällä liikenteessä? Ei työkonekkaan saa ajaa siirtymää keltavilkut päällä, silloin kun se ei tee töitä. Aika paljon näkee, että lumitöihin tarkoitettu traktori ajaa keltavilkkupäällä, vaikka etuaura on ylhäällä!

        Majakat ja muut ledi vilkut on kahvitauollakin päällä. Tyhmää huomion herättämistä vika aikaan...vika paikassa.


    • KäykysyyKymenviinerissä

      Siellä on Destian autot ja miehet jonossa klo 8:00-9:00.

    • leikkivät.poliisia

      Poliisilla on myös tunnuksettomia valkoisia transporttereita, joissa on katolla läpinäkyvät ledi majakat. Siis värittömät kun eivät ole päällä.

      Täällä liikkuu myös tismalleen samanlaisia yritytsen valkoisia transporttereita, joissa on samanlaiset majakat katolla, ainoastaan niistä tulee oranssia valoa kun ovat käytössä. Saman valmistajan majakat taitaa olla.

      • Vilkkuviiksi

        Destian ukot kuulemma nauttivat saamastaan huomiosta. Kiva katsella, kun vastaantulijalta lentää kännykkä käpälästä.


      • Anonyymi
        Vilkkuviiksi kirjoitti:

        Destian ukot kuulemma nauttivat saamastaan huomiosta. Kiva katsella, kun vastaantulijalta lentää kännykkä käpälästä.

        Patteri Pekan määräysten mukaisesti.


    • Anonyymi

      Helvetisti nuo muuten ajelee noilla pakettiautoillaan nykyisin, mitähän ajoa tuo on? Tiet tuskin paranee pakuilla ajellen.

    • Anonyymi

      Destiapoliisi on pop

      • Anonyymi

        Tutkimustulokset puhuu puolestaan ja niistä käy ilmi, että investointi johtamisen kehittämiseen voi parantaa yritysten tulosta merkittävästi. Heikko johtaminen ilmeni tutkimuksessa puutteina mm. esimiehen viestinnässä, palautteen antamisessa, tavoitteenasetannassa sekä oikeidenmukaisessa kohtelussa.

        Johtamistaitoja onneksi on helppo parantaa, valmentaa ja harjoitella. Jos yritys haluaa tavoitella menestystä, ei varaa huonoon johtoon ole. Ilmarisen ja Evalua Internationalin teettämän tutkimuksen ohessa tehdyn laskelman mukaan esimerkiksi 5 000 euron investointi tutkimuksessa alisuoriutuneeseen yksikköön, maksaisi yli kymmenkertaisesti itsensä takaisin parantuneen taloudellisena tuloksena.

        Johtajan tulisi pitää työntekijöiden johtamista ensisijaisena tehtävänään. Yritys pystyy pitämään kiinni parhaista ja tuotteliaimmista työntekijöistään hyvillä johtamistaidoilla. The Inc. –sivusto listaa viisi piirrettä, joista voimme tunnistaa huonon johtajan.

        1. Narsistiset taipumukset

        Äärimmäisessä muodossa tämä on hyvin valitettava tilanne sekä johtajalle, että työntekijälle. Joseph Burgo kuvailee kirjassaan The Narcissist You Know, että työpaikalla narsisti vetoaa usein halveksuntaan saadakseen muut tuntemaan itsensä epäonnistuneeksi ja itsensä voittajaksi. Hän saattaa pilkata muita tai heidän tekemää työtä ja kaikkein myrkyllisimmillään, hän saa sinut epäilemään itseäsi ja arvoasi työpaikallasi.
        2. Ei tunnusta hyvää työpanosta

        Ei kannata aliarvioida hyvän työpanoksen tunnustamista. Tämä gallup tutki yli neljää miljoonaa työntekijää ympäri maailman ja sai selville, että työntekijän säännöllinen tunnustus ja kiitos kannattaa, sillä se

        Lisää tuottavuutta
        Lisää sitoutumista
        Pitää työntekijät työssään useampia vuosia
        Auttaa samaan asiakkailta korkeampia uskollisuus- ja tyytyväisyyspisteitä
        Parantaa työturvallisuutta.

        3. Kohtelee työntekijöitä kuin numeroita

        Työntekijöiden kohtelu esineinä tai numeroina – eikä voimavarana – ei tuota hyviä tuloksia. Jos motiivi työntekijän palkkaamiseen on puhtaasti tuottavuus ja voitto, ei työntekijän hyvinvointi tai onnellisuus ole kiinnostuksen kohteena.

        Näissä työympäristöissä ei ole juurikaan näyttöä siitä, että johtajat näyttäisivät alaisilleen myötätuntoa, empatiaa tai pitäisi heitä arvokkaina ihmisinä. Lopputuloksena voidaan nähdä mm. korkeita stressitasoja, useita poissaoloja ja työuupumusta.
        4. Valvoo liikaa

        Jos johtaja ei luota alaisiinsa ja mikromanageroi liikaa, hän voi luoda ympärilleen hyvin tukalan työympäristön. Itsevaltainen johtamistyyli ei anna tilaa ryhmäkeskusteluille tai –panoksille, joka taas rajoittaa luovuutta ja työntekijöiden halua oppia uusia asioita.
        5. Panttaa tietoa

        Hyvän johtajan ja työntekijän suhteen perusta on luottamus. Tämä perusta ei yksinkertaisesti onnistu, jos johtaja ei ole avoin työssään. Avoimuutta harjoittava johtaja sen sijaan herättää työntekijöissä kunnioitusta. Tämän seurauksena työntekijät tekevät kovemmin töitä, ovat innovatiivisempia ja ratkovat ongelmia nopeammin.


    • Anonyymi

      TVH:n autojahan ne on joiden tulisi huolehtia teiden kunnosta. Ei ne nyt sakoita, vaan pikemmiten maksavat korvauksia, jos kulkijalta auto särkyy huonon tientakia.
      Liikennöintiä ja tienkunnossapitoa haittaavat, aurausta, korokkeet poikki tien ovat suomalaisten teitä suunnittelevien akkojen rakentamia. Korokkeissa valot heijastelevat, kuin poliisiautoissa.

      • Anonyymi

        1. Huono esimies pitää vallan käsissään

        Huono esimies haluaa, että kaikki asiat kulkevat hänen kauttaan. Johtaja toimii organisaatiossa mikromanageeraavana pullonkaulana, joka pitää vallan käsissään ja uskoo aina olevansa oikeassa.

        Huono johtaja haluaa kontrolloida kaikkia päätöksiä eikä luota keneenkään muuhun. Esimies dominoi keskustelua eikä päästä muita ääneen. Tiimiläiset eivät pääse kasvamaan ja kehittymään, sillä heille ei anneta vastuuta tai mahdollisuuksia tehdä itsenäisiä ratkaisuja.

        Valtaa vartioiva esimies hidastaa organisaationsa innovaatiokykyä ja uudistumista, sillä uudet ideat törmäävät usein esimiehen näkemyksiin. Henkilöstön potentiaali jää hyödyntämättä, kun kaikki langat ovat tiukasti esimiehen käsissä.


        2. Huono esimies kohtelee ihmisiä numeroina

        Huono esimies näkee alaisensa koneen osina ja kuluerinä. Henkilöstöllä on arvoa lähinnä vain tuottavuuden ja tehokkuuden kautta.

        Ihmisten henkinen hyvinvointi, merkityksellisyyden tunne tai henkilökohtainen kehittyminen ja kasvu eivät kiinnosta huonoa esimiestä eikä hän halua tukea alaisiaan saavuttamaan näitä asioita. Huonolle esimiehelle vain työntekijän tuottamalla tuloksella on merkitystä.

        Inhimillisen otteen puuttuminen lisää henkilöstön stressitasoa, poissaoloja ja loppuun palamisia sekä työntekijöiden vaihtuvuutta.


        3. Huono esimies vie kunnian tiimin onnistumisista

        Huono esimies ei anna tunnustusta hyvin tehdystä työstä. Onnistumisia ei huomioida saatikka juhlisteta vaan ne otetaan itsestäänselvyyksinä ja ohitetaan olankohautuksella.

        Omaa rumpuaan huono johtaja kyllä muistaa paukuttaa ja ottaa mielellään kunnian tiimin onnistumisista itselleen. Johtaja on sitä mieltä, että kaikki saavutetut voitot ovat hänen henkilökohtaisia voittojaan, onhan hän johtanut tiiminsä niihin.

        Kritiikkiä huono esimies sen sijaan muistaa antaa vähäisimmästäkin syystä. Negatiivinen palaute annetaan mielellään julkisesti, ei vähäeleisen henkilökohtaisesti.

        Kun työntekijät eivät saa positiivista palautetta työstään, jäävät saavuttamatta monet kiitoksella aikaan saatavat parannukset työhön sitoutumisessa, työhyvinvoinnissa ja työilmapiirissä, asiakastyytyväisyydessä ja lopulta tuottavuudessa.



        Älä ole huono esimies. Lataa tästä ilmainen yrityskulttuurin 9 kulmakiveä -pikaopas! Saat sen suoraan sähköpostiisi.


        4. Huono esimies ei jaa tietoa

        Tiedon pimittäminen on yksi huonon esimiehen perisynneistä. Esimies ei halua luottaa alaisiinsa ja pitää mahdollisimman paljon tietoa vain itsellään. Tästä seuraa se, että alaisetkaan eivät tunne voivansa luottaa esimieheensä. Molemminpuolinen luottamuksen puute nakertaa organisaatiota sisältäpäin.

        Kun organisaatio ei ole läpinäkyvä, on henkilöstön tehtävä työtään laput silmillä. Kun kukaan ei tiedä, missä ollaan, miten menee ja minne ollaan menossa, on toimiminen organisaatiossa hyvin hankalaa.


        5. Huono esimies luulee olevansa valmis

        Huono esimies luulee osaavansa ja tietävänsä kaiken. Hän ei halua oppia mitään uutta, hakea uusia näkökulmia tai kehittää itseään. Huono johtaja uskoo, että se mikä on toiminut ennen, toimii jatkossakin.

        Huono johtaja ei usko, että kukaan toinen voisi opettaa hänelle mitään. Hän ei halua avartaa näkemyksiään tai ottaa vastaan neuvoja. Johtaja istuu norsunluutornissaan ja jakelee sieltä marssikäskyjä ja toimintaohjeita sokeana niille mahdollisuuksille, jotka hän omalla itsevaltaisella toiminnallaan sulkee pois.
        Älä ole huono esimies! Alkuun hyvässä esimiestyössä pääset tutustumalla Yrityskulttuurin 9 kulmakiveä -pikaoppaaseen, joka voit ladata maksutta suoraan sähköpostiisi:
        Lataa ilmainen pikaopas tästä.
        Haluatko oppia paremmaksi johtajaksi? Päivitä esimiestaitosi monipuolisissa yritysten avainhenkilöille suunnatuissa valmennuksissamme:
        Johtamisen arki ja käytännöt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe