Tapana tuijottaa ihmisiä

Tuijottaja

Minulla on tapana tuijottaa ihmisiä. Tästä on minulle haittaa. Muutaman kerran nyt aikuisiällä on mennyt päivä pilalle kun olen tapani mukaan esim. ruokapöydässä vilkuillut jotain yhtä mittaa ja tämä on siitä suuttunut ja alkanut tuijottaa hyvin murhaavasti takaisin. He näkevät ilmeisesti tuijotukseni jotenkin vihamielisenä, vaikka itse tajuan vain katsovani uteliaasti.

Olen samoin muutenkin aina varuillani jos joku tuntuu katsovan. Katson aina toisten silmiä ja ilmettä että mikä niiden tunnetila on.

Pienenä lapsena noin 4-6 vuotiaana tms. pelkäsin silmiä mm. julisteissa ja kuvittelin puuseinissäkin oksien olevan usein silmiä ja pelkäsin niitä. En kykene muistamaan mitään syytä miksi pelkäsin silmiä. En muista mistä se on lähtöisin.

Onko mitään neuvoa tähän asiaan. Tylyt kommentitkin voivat auttaa tässä asiassa. Monesti joku tyly kokemus voi lopettaa tietynlaisen turhan huolehtimisen siitä mitä muut ajattelevat.

3

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selväää

      Kritisoit itseäsi silmiinkatsomisesta, keräät kaiken mikä puoltaa itsekritiikkiäsi esim. vihamieliset katseet tulkitset katsomisesi kritisoinniksi vaikka kyseessä voi olla, että joku ajattelee jotakin aivan muuta kuin sinua, vaikka katseenne kohtaa. Oliko apua?

    • veripalttujehova

      Silmät on sielun peili. Se ne silmät kertoo aika paljon. Ei kannata välittää muitten katseista ja ilmeistä.
      Jos joku katsoo murhaavasti, älä hermostu ja masennu.
      MEne pois paikalta.
      Siirry paikkaan A ja tee siellä jotaki.
      Jos oot duunissa, älä kiinnitä silmiin huomiota.
      Aivopese itsesi pois "silmäpsykoosista".
      Ei oo muuta tietä.
      Itse oon myös yleensä aika tarkka ihmisten silmien katseesta ja eleistä.
      Minun oma mielipide on se, että silmät kertoo paljon.
      Kylmännäköiset ja ilkeät silmät omaavat ihmiset ei kuulu mun suosikkeihin, koska mä en pidä semmosesta katseesta.
      Tympeää katsoa semmosia silmiä.
      Tiedän paljonki semmosia silmiä.
      Nimiä en viitsi sanoa, mutta julkkishenkilöissäki on semmosia ihmisiä, joilla on semmoset vähemmän mukavat silmät.
      Ei tee mieli tuijottaa niitä silmiä.

    • IhastuksenKohde

      Minä katson yleensä silmiin naista, johon olen ihastunut. Voisin tuijottaa häntä silmiin vaikka kuinka kauan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe