Tapana tuijottaa ihmisiä

Tuijottaja

Minulla on tapana tuijottaa ihmisiä. Tästä on minulle haittaa. Muutaman kerran nyt aikuisiällä on mennyt päivä pilalle kun olen tapani mukaan esim. ruokapöydässä vilkuillut jotain yhtä mittaa ja tämä on siitä suuttunut ja alkanut tuijottaa hyvin murhaavasti takaisin. He näkevät ilmeisesti tuijotukseni jotenkin vihamielisenä, vaikka itse tajuan vain katsovani uteliaasti.

Olen samoin muutenkin aina varuillani jos joku tuntuu katsovan. Katson aina toisten silmiä ja ilmettä että mikä niiden tunnetila on.

Pienenä lapsena noin 4-6 vuotiaana tms. pelkäsin silmiä mm. julisteissa ja kuvittelin puuseinissäkin oksien olevan usein silmiä ja pelkäsin niitä. En kykene muistamaan mitään syytä miksi pelkäsin silmiä. En muista mistä se on lähtöisin.

Onko mitään neuvoa tähän asiaan. Tylyt kommentitkin voivat auttaa tässä asiassa. Monesti joku tyly kokemus voi lopettaa tietynlaisen turhan huolehtimisen siitä mitä muut ajattelevat.

3

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selväää

Kritisoit itseäsi silmiinkatsomisesta, keräät kaiken mikä puoltaa itsekritiikkiäsi esim. vihamieliset katseet tulkitset katsomisesi kritisoinniksi vaikka kyseessä voi olla, että joku ajattelee jotakin aivan muuta kuin sinua, vaikka katseenne kohtaa. Oliko apua?

• veripalttujehova

Silmät on sielun peili. Se ne silmät kertoo aika paljon. Ei kannata välittää muitten katseista ja ilmeistä.
      Jos joku katsoo murhaavasti, älä hermostu ja masennu.
      MEne pois paikalta.
      Siirry paikkaan A ja tee siellä jotaki.
      Jos oot duunissa, älä kiinnitä silmiin huomiota.
      Aivopese itsesi pois "silmäpsykoosista".
      Ei oo muuta tietä.
      Itse oon myös yleensä aika tarkka ihmisten silmien katseesta ja eleistä.
      Minun oma mielipide on se, että silmät kertoo paljon.
      Kylmännäköiset ja ilkeät silmät omaavat ihmiset ei kuulu mun suosikkeihin, koska mä en pidä semmosesta katseesta.
      Tympeää katsoa semmosia silmiä.
      Tiedän paljonki semmosia silmiä.
      Nimiä en viitsi sanoa, mutta julkkishenkilöissäki on semmosia ihmisiä, joilla on semmoset vähemmän mukavat silmät.
      Ei tee mieli tuijottaa niitä silmiä.

• IhastuksenKohde

Minä katson yleensä silmiin naista, johon olen ihastunut. Voisin tuijottaa häntä silmiin vaikka kuinka kauan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      4470
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      27
      3010
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2325
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1964
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1686
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      34
      1655
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1353
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1266
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1232
    10. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      6
      1219
    Aihe