Minulla on tapana tuijottaa ihmisiä. Tästä on minulle haittaa. Muutaman kerran nyt aikuisiällä on mennyt päivä pilalle kun olen tapani mukaan esim. ruokapöydässä vilkuillut jotain yhtä mittaa ja tämä on siitä suuttunut ja alkanut tuijottaa hyvin murhaavasti takaisin. He näkevät ilmeisesti tuijotukseni jotenkin vihamielisenä, vaikka itse tajuan vain katsovani uteliaasti.
Olen samoin muutenkin aina varuillani jos joku tuntuu katsovan. Katson aina toisten silmiä ja ilmettä että mikä niiden tunnetila on.
Pienenä lapsena noin 4-6 vuotiaana tms. pelkäsin silmiä mm. julisteissa ja kuvittelin puuseinissäkin oksien olevan usein silmiä ja pelkäsin niitä. En kykene muistamaan mitään syytä miksi pelkäsin silmiä. En muista mistä se on lähtöisin.
Onko mitään neuvoa tähän asiaan. Tylyt kommentitkin voivat auttaa tässä asiassa. Monesti joku tyly kokemus voi lopettaa tietynlaisen turhan huolehtimisen siitä mitä muut ajattelevat.
Tapana tuijottaa ihmisiä
3
528
Vastaukset 3
- selväää
Kritisoit itseäsi silmiinkatsomisesta, keräät kaiken mikä puoltaa itsekritiikkiäsi esim. vihamieliset katseet tulkitset katsomisesi kritisoinniksi vaikka kyseessä voi olla, että joku ajattelee jotakin aivan muuta kuin sinua, vaikka katseenne kohtaa. Oliko apua?
- veripalttujehova
Silmät on sielun peili. Se ne silmät kertoo aika paljon. Ei kannata välittää muitten katseista ja ilmeistä.
Jos joku katsoo murhaavasti, älä hermostu ja masennu.
MEne pois paikalta.
Siirry paikkaan A ja tee siellä jotaki.
Jos oot duunissa, älä kiinnitä silmiin huomiota.
Aivopese itsesi pois "silmäpsykoosista".
Ei oo muuta tietä.
Itse oon myös yleensä aika tarkka ihmisten silmien katseesta ja eleistä.
Minun oma mielipide on se, että silmät kertoo paljon.
Kylmännäköiset ja ilkeät silmät omaavat ihmiset ei kuulu mun suosikkeihin, koska mä en pidä semmosesta katseesta.
Tympeää katsoa semmosia silmiä.
Tiedän paljonki semmosia silmiä.
Nimiä en viitsi sanoa, mutta julkkishenkilöissäki on semmosia ihmisiä, joilla on semmoset vähemmän mukavat silmät.
Ei tee mieli tuijottaa niitä silmiä. - IhastuksenKohde
Minä katson yleensä silmiin naista, johon olen ihastunut. Voisin tuijottaa häntä silmiin vaikka kuinka kauan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51981
- 98974
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i20827- 134792
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t119759Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔36673- 45656
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke22606- 19596
- 46578
- 38569
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.72548- 33543
Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka137526Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44506- 47505
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok110505- 25502
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7487