Raisio-Centerin "Neiti Etsivä"

OlihanSherlock

Tein tuossa viimeisiä jouluruokaostoksia. S-marketista sain muutaman tuotteen, mutta en sitä viimeistä hakemaani. Tiesin, että Raisio-Centeristä sitä löytyy. Nuo muutamat tuotteet laukustani selvästi näkyen ja ulos pullottaen suuntasin siis Raisio-Centeriin.

Tavoitteeni oli saada ostettua vain tuo yksi elintarvike ja sen lisäksi muovikassi, jotta saan osan ylitsepursuavan laukkuni sisällöstä sinne.

Olin kaupassa vain muutaman minuutin, etsien myyjää, jolta saada neuvo tuotteen sijainnista. Ensimmäinen, jonka kaupan puolivälissä tapasin, ei tiennyt, mutta sitten käytävää pitkin tuli toinen, joka tiesi. Ja tuote oli jopa juuri sillä käytävällä, jota pitkin vasenta laitaa olin jo kävellyt, sitä havaitsematta! Lämpimät kiitokset molemmille avuliaille ja ystävällisille todellisille asiakaspalvelijoille! Eli olin muutaman minuutin ajan kaupassa, ehkä neljäsosassa sen pinta-alaa.

Löydetyn tuotteen kanssa kassalle, josta ostin sen tarvitsemani muovikassin myös, ja ystävällinen kassa rahasti ja kaikki OK....

Vaan ei ollutkaan:

44

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K-superios

      Raisio-center alueemme paras Supermarketti.

    • OlihanSherlock

      Jatkuu: maksettuani yllättäen paikalle saapuu hoikka, nuorehko nainen, jolla pitkä tummat hoikset ponnarilla, päällä sininen liivi.

      Ei tervehtimistä, vaan suoraan tylysti:"saanksmä katsoa sinne sun laukkuus?"

      Ja minä hämmentyneenä, että tottakai, haluatko vielä nähdä ostokuitinkin?

      Ja nyt kun ei minusta syyllistä saanut, niin totesi pettyneenä että "aijaa, nämä ovatkin S-marketin tavaraa", antaen ymmärtää, että sekin oli minun vikani, kun hän ei saanut minua "kiinni"!

      Mitä tämä Sherlock oikein ajatteli? Että olisin aikonut varastaa avoimesti laukussani näkyvillä olevaa tavaraa?:)

      En tiedä, mistä hän oli minut bongannut, kun en ollut käynyt siellä päinkään liikettä, missä laukussani olleet tuotteet Raisio-Centerissä sijaitsevat.

      Soitin asiasta vähän myöhemmin samana päivänä kauppiaalle, joka vastasi vaihteen yhdistettyä, ja kertoi luulleensa kyseessä olleen sisäisen puhelun. No, "Timolle" kerroin, kuinka oli käynyt.

      Hän siinä muodon vuoksi asiaa pahoitteli ja Neiti Etsivän käytöstä, mutta kertoi samalla, että tietyissä työtehtävissä saattaa tapahtua "kyynistymistä", että x määrä varkauksia oli eilenkin jne.

      Eipä vakuuttanut, mutta hyvät joulut toivottelimme kauppiaan kanssa puolin ja toisin kuitenkin.

      En tule enää kauppaan, jossa syytöntä syyllistetään perusteetta. Asiat voi tehdä paremminkin.

      Lopuksi sellaisesta esimerkki:

      • OlihanSherlock

        Lähes 20 vuotta sitten olin Turun KOP-kolmion eräässä liikkeessä ostamassa leikki-ikäiselle naperolleni kerhoreppua. Vaihtoehtoja oli monia, ja keräsin ja vailin ja suljin niitä ja arvioin, kuinka helposti hän itse osaisi niitä avata ja sulkea, pysyvätkö tavarat kunnolla sisällä, materiaalin säänkestävyys, pitäisikö miekkonen repun ulkonäöstä jne.

        Lopulta valitsin yhden, ja laittelin muut takaisin koukkuihinsa, tai niin luulin...

        Maksoin kassalla, sain valitun repun liikkeen muovikassiin, ja lähdin tyytyväisenä, kun oli tullut hyvä ostos tehtyä.

        Portilla alkoi hälytys piipittää: mitä nyt, eikö kerhorepusta vahingossa oltukaan poistettu hälytystä? Jäin odottamaan, että joko myyjä tai vartija tulee, että asia saadaan selvitettyä.

        Tutkin muutaman sekunnin verran ostamaani reppua, kunnes huomasin: hälytys piippasi aivan aiheesta, ei ostamastani repusta!

        Vartijan saapuessa paikalle olin jo lähes paniikissa, mutta sain kerrottua, mitä oli tapahtunut: olin vertaillessani kerhoreppuja siirrellyt niitä moneen kertaan kädestä toiseen, ja mielestäni lopulta palauttanut ne kaikki, paitsi sitä, jonka ostin. Vaan yksi (josta vähiten pidin), oli vahingossa jäänyt siihen käteen, jossa oli oma laukkuni ja yksi muu pienen ostoksen kassi. En sitä huomannut itse, eikä sitä huomannut varsinaista ostosta tehdessäni myyjäkään, joka olisi siinä tilanteessa voinut vaikka kysyä, että "ostatko myös tuon repun".

        Ja tässä opetus Raisio-Centerin Neiti Etsivälle ja kauppiaalle myös, kuinka asia hoidettiin:

        minua kohdeltiin ystävällisesti ja kunnioittavasti, ei heti perusteettomasti syyllistäen. Ja kun asia oli selvitetty, oli molemmilla osapuolilla hyvä mieli, ja jäi positiivinen kuva. Ja tämä tilanteessa, jossa ilman porttien hälytystä olisin tietämättäni oikeasti syyllistynyt myymälävarkauteen, elämäni ainoan kerran. Että se siitä kyynnistymisestä, ontto selitys, "Timo".

        Raisio-Centeriin en pitkään aikaan tule jalallani astumaan, kyseisen ammattitaidottoman "Neiti Etsivän" vuoksi.


    • helmanallaloput

      No hyvä, siis ettet käy enää siellä. Vähänkin järkevämpi olisi näyttänyt jo kassatätille ostamansa toisen kaupan tuotteet kuitteineen. Olisi muut asiakkaat säästynyt tuolta sinun ylimieliseltä käytökseltä.....käy vaan jatkossakin siellä s-marketissa.

      • OlihanSherlock

        Tähän ikään mennessä olen varmaankin tuhansia kertoja jo liikkunut kaupparyhmän liikkeestä toiseen ostokset mukanani, ei ole kukaan tähän mennessä kimppuun hyökännyt, jo ennakkoon minua syylliseksi leimaten. Mutta nyt sen teki tämä Raisio-Centerin Neiti Etsivä.

        Fiksu ja kiva tyttö kassalla näki jo suoraan laukustani, että etiketit ovat S-ryhmän.

        Se olennainen kysymys on: millä perusteella tämä ammattitaidoton "Neiti Etsivä" hyökkäsi heti maksamisen jälkeen?

        Olin liikkeessä vain muutaman minuutin, vain hakien myyjää, jolta saada tieto, mistä löydän sen ainoan tarvitsemani tuotteen? Kameravalvonnasta kyllä näkyy, miten ja missä olen liikkunut. Eipä tuo ammattitaidoton moukka ole tainnut kameravalvontaan vilkaistakaan, kun jo kimppuuni hyökkäsi. Ja kuten jo kerroin, avoimessa laukussani olleet, näkyvästi S-ryhmän etiketeillä olleet tuotteet eivät tuolla Raisio-Centerissä sijaitse alkuunkaan siinä ulko-ovelta vasemman puolen puolikkaassa (eli jos myymälä jaettaisiin neljään osaan, niin vasen alaneljännes), jossa ensimmäistä myyjää etsin.

        Miten voi tuollaisessa tehtävässä olla noin osaamaton henkilö?


      • Työntekijä

        Ei s- marketissa ole mitään omia etikettejä sen enempää kuin missään muussakaan kaupassa 🤔


      • Happens2theBestofUs

        Ajatella! Että siellä niitä S-ryhmän Rainbow tai Kotimaista -tuotteita ei ole, kuten ei sitten esim. K-ryhmän Pirkka-tuotteita tai K-menu -tuotteita? Voisitko perustella väittämääsi?


    • kysyvä

      olitko kävellen liikkeellä? asutko lähellä? olitko autolla? mikset jättänyt kassia autoon, vienyt kotiin. mikä oli elintarvike jota ei s marketissa ollut? mikset heti ostanut 2 muovikassia s marketista? mikset ensin käynyt centterissä? olisi ollut kassi kevyempi kantaa.miksi et jättänyt ostosta seuraavaan päivään? oletko koskaan syyllistynyt myymälävarkauteen? oliko käytöksesi poikkeavaa? olitko selvinpäin? olitko yksin liikenteessä? mistä haet seuraavan kerran puuttuvan elintarvikkeen? asutko venheellä? oletko nainen? käytätkö silmälaseja?

      • OlihanSherlock

        Vastaus kaikkiin: KYLLÄ!

        Palaan asiaan, kun ollaan asiallisia.


    • OlihanSherlock

      Kauppiasta ajatellen: minkälainen esimies antaa tällaisen "Neiti Etsivän" huseerata vapaasti viattomia ja syyttömiä asiakkaita jahtaamassa? Ilman mitään perusteita?

      Ja minkälainen oikeastaan onkaan esim. Raisio-Centerin kameravalvonta, jos tällainen "Neiti Etsivä" mitään näkemättä voi vain tuosta noin hyökätä pahaa-aavistamattoman maksaneen asiakkaan kimppuun?

    • kysyvä

      vastasit kaikkiin kyllä, elikkä olit autolla liikkeellä. olisit jättänyt kassisi autoon, elikkä oma moka provosoimalla saa yleensä huonoa palvelua.

      • OlihanSherlock

        Vastasin takavuosien tietokilpailuiden Esko Kivikosken malliin, eli aina KYLLÄ.
        Sille, ettet asiaa/vitsiä ymmärtänyt, en valitettavasti voi mitään.


      • OlihanSherlock

        Ja mitähän olen "provosoinut"? Muutaman minuutin käynnin aikana olin tekemisissä ystävällisen ensimmäisen työntekijän kanssa, joka ei tiennyt kysymääni asiaa (tai osasi neuvoa tuotteen pakasteena, mutta kun hain tuoretta), hänen kanssaan asiaa pähkäillessäni onneksi samaa käytävää pitkin lähestyi kuorman kanssa toinen, joka jo tiesikin, missä haluamani tuote on, ja juuri sillä suunnalla, minne hänkin oli menossa. Ystävällisesti hän näytti tuotteen sijainnin, otin omani ja suuntasin aamuvarhaisella (ruuhkia välttääkseni) ainoalle auki olevalle kassalle, aikomuksenani ottaa vielä muovikassi lisäksi.

        Vähän normaalia suuremmassa käsilaukussani, joka vetoketjulla päältä suljettavaa mallia, näkyivät S-ryhmän etiketeillä kaikki neljä tuotetta, alimmaisena vichypullo, ja sen päällä kolme muuta ostosta. (Ei nyt siis mahtunut kiinni). Fiksu ja ystävällinen nuori nainen kassalla saattoi yhdellä vilkaisulla nähdä koko laukun sisällön heti. Maksoin ja ajattelin, että yes, nyt on viimeinenkin keskeinen ostos saatu, ei tarvitse enää jouluruuhkiin lähteä, vaan voi kotona rauhassa keskittyä jouluvalmisteluihin.

        Kaikista kolmesta kohtaamastani todellisesta asiakaspalvelijasta jäi hyvä mieli, olen heitä jo ketjussa kehunut, ja kehun edelleen.

        Ja sitten maksamisen jälkeen tämä tampio aiheetta hyökkää, vailla minkäänlaisia käytöstapoja: saaanksmä kattoo sinne sun laukkuus?

        Hän sai kaksi kärpästä yhdellä iskulla: rehellisen ja sydänjuuriaan myöten loukkaantuneen entisen asiakkaan sekä aliarvioitua kassatyöskentelijän taidot, bravo, noin sitä tiimihenkeä luodaan!

        Tämä Neiti Etsivä siis ilmeisesti aivan fiilispohjalta hyökkäsi kimppuuni kassalla maksamisen jälkeen, kuten jo kirjoitin, olin kaupassa vain muutaman minuutin, josta suurin osa kului hyvin pienellä alueella, ei edes lähelläkään niitä osia kauppaa, joissa laukussani olleet muutama tuotetta Raisio-Centerissä sijaitsevat.


    • 9i90fs

      Taidat olla aika vaikea ihminen. Voimia läheisille

      • OlihanSherlock

        Ad hominem, tietysti... minä en ole tässä asiassa mitenkään keskiössä, vaan huonokäytöksinen ja väärin toiminut työntekijä.

        Hyvää joulua kuitenkin!


      • vali_vali
        OlihanSherlock kirjoitti:

        Ad hominem, tietysti... minä en ole tässä asiassa mitenkään keskiössä, vaan huonokäytöksinen ja väärin toiminut työntekijä.

        Hyvää joulua kuitenkin!

        Supermarket Raisio-Centerissä on pääoven vieressä ollut ennen ja on yhä edelleenkin säilytyskaapit, joihin voi jättää muualta ostamansa tavarat supermarketissa asioinnin ajaksi säilöön. Lukko toimii euron kolikolla.
        Ei sulla yhtään euroo ollut lompakossas? Ja jos ei ollut, niin olisit kysynyt siitä kioskipalvelusta joka on kassalinjojen ulkopuolella.
        Ihan oma mokas!


      • OlihanSherlock

        Hehheh... kylläpä on monimutkaista asioinnista tehty kyseisessä liikkeessä. Minä halusin vain nopeasti piipahtaa hakemassa sen yhden puuttuvan elintarvikkeen. En ollut tietoinen näistä "säännöistä".

        Mutta anteeksi, etten asiakkaana osannut palvella kauppiasta ja arvon työntekijää oikein. Mahtaakohan siellä päässä olla millä tavalla ymmärretty sana asiakaspalvelu?

        Vaan ei se mitään, kuten olen jo moneen kertaan sanonut, kannan rahani vastaisuudessa kauppaan, jossa ei syytöntä asiakasta eikä syytöntä kassatyöskentelijää mikään törppö Neiti Etsivä aiheetta syyllistä/aliarvioi työskentelyä.


    • kysyvä

      kivikoski sentään yleensä voitti eestiläisen tituksen. sinä vastasit kyllä kysymyksiin, joten niistä voi tehdä vain yhden johtopäätöksen. murhaaja teki virheen, mutta sinä teit niitä kaksi. paljastit olevasi yli 60 vuotias silmälaseja käyttävä autoileva neiti ihminen. osta itsellesi isompi pipo, niin jo ensi jouluna ei ahista noin paljoa. nytkään ei ahistaisi jos olisit jättänyt ostoksesi käsilaukusta autoosi joka oli parkissa kaupan pihalla. hyvää joulua......

    • Kag

      Olek kaksi kertaa ostanut kalaa raisiocenteristä,kummallakin kerralla pilaantumutta,en enää käytä kyseistä liikettä.

    • Evp.Roisto

      Johan jaksaa aloittaja itkeä kamalaa kokemustaan...? No, kauppiasvetoiseen k- centeriin ei kannata jalallaan astuakaan! Ensin oli ryöväri Pena kauppiaana ja nyt joku Timppa, enkä ikinä alistuisi maksamaan moisia hintoja! Rosvoja pyörii joka kaupassa ja kun nykyään ei varastelusta mitään saa rangaistusta, niin näiltä kauppiailta se kannattaakin viedä, ei S-marketeista etc...

      • OlihanSherlock

        Katsos kun halusin selvitä helposti ja nopeasti, ilman jouluruuhkaa. Olin liikkeellä jalan, koska S on hyvin lähellä, ja edellisenä päivänä oli jo autoilu yhtä joulupuuroa...:)

        Kun ei S:stä löytynyt, niin pidensin aamulenkkiäni Raisio-Centeriin, vain saadakseni nopeasti tuon yhden puuttuvan tuotteen, sen jälkeen olisivat joulun kauppaostokset tehty, eikä enää tarvitsisi kassoilla jonottaa. Ja loppu onkin jo tähän ketjuun dokumentoimaani historiaa...


    • joonovela

      hyvä ettet kärynyt tällä kertaa. kiitos vinkistä, ekaksi toisen ketjun ostoksia, ja sitten seuraavaan ketjuun, ja tavarat samaan kassiin, mutta on kuitenkin näyttää kuitti. nerokasta sanon minä.

    • OlihanSherlock

      Ole hyvä. Saa muutkin käyttää. Toimii joka kerta. Rehellisyys ei kannata. Kaikki mitä saa ilmaiseksi pitää ottaa.

      • OlihanSherlock

        Tämä ei ole minun, alkuperäisen kirjoittajan viesti. Ilmianto tehty, myös toive siitä, että saa molemmat viestit poistaa.


    • OlihanSherlock

      Ei minulla muuta, kuin jo toisen kerran ilmoitus (eli asia taitaa olla jollekin todella tärkeä) kaapatusta nimimerkistä, eli viimeisin kirjoitus ei ole lähtenyt minulta, alkuperäiseltä OlihanSherlock-aloittajalta. Jos ja kun teillä on mahdollisuus, mistä IP-osoitteesta on lähtenyt minun viestini teille, ja mistä IP-osoitteesta se väärä, minun nikkiäni käyttänyt feikki-nikki, niin voisitteko ystävällisesti asian korjata.

    • feikkipotti

      ei ehi nyt, katotaan sitten ensi vuonna.

    • Naisasiakas

      No en kyllä menisi kauppaan toisesta kaupasta ostamieni tavaroiden kanssa. Etenkään jos kaupan läheisyydessä on lukittavia säilytyslokeroita. Mahtaisko tässä nyt olla peiliin katsomisen paikka kuitenkin?

      • OlihanSherlock

        Hei, ja olen alkuperäinen OlihanSherlock, en yksi niistä, jotka yrittävät nimimerkkini kanssa sotkea ketjua...

        Pitäisikö esim. Myllyn kauppakeskuksessa asioivan joka liikkeessä ostoksen tehtyään kipittää kerta toisensa jälkeen viemään ostoksensa autolleen?

        Asioin pääkaupunkiseudulla kuukausittain useammassakin ostoskeskuksessa, jossa usein melkein vieri vieressä sekä S ja K, eikä ole tullut mieleenikään, etten voisi liikkeeseen mennä, jos on toisen kaupan ostoksia mukana. Varsinkaan tässä tapauksessa, kun toisen kaupparyhmän tuotteet etiketit näkyen kuitteineen laukussa.

        Tyttö kassalla oli ajan tasalla, ja yhdellä vilkaisulla näki tilanteen, sen sijaan "Neiti Etsivä" oli ammattitaidoton, moneenko kertaan tätä ilmeisen sisälukutaidottomille pitää jankuttaa?

        Olen ollut Raisio-Centerin asiakas melkein heti alusta alkaen, vaan nyt loppui.


      • ei_VAI
        OlihanSherlock kirjoitti:

        Hei, ja olen alkuperäinen OlihanSherlock, en yksi niistä, jotka yrittävät nimimerkkini kanssa sotkea ketjua...

        Pitäisikö esim. Myllyn kauppakeskuksessa asioivan joka liikkeessä ostoksen tehtyään kipittää kerta toisensa jälkeen viemään ostoksensa autolleen?

        Asioin pääkaupunkiseudulla kuukausittain useammassakin ostoskeskuksessa, jossa usein melkein vieri vieressä sekä S ja K, eikä ole tullut mieleenikään, etten voisi liikkeeseen mennä, jos on toisen kaupan ostoksia mukana. Varsinkaan tässä tapauksessa, kun toisen kaupparyhmän tuotteet etiketit näkyen kuitteineen laukussa.

        Tyttö kassalla oli ajan tasalla, ja yhdellä vilkaisulla näki tilanteen, sen sijaan "Neiti Etsivä" oli ammattitaidoton, moneenko kertaan tätä ilmeisen sisälukutaidottomille pitää jankuttaa?

        Olen ollut Raisio-Centerin asiakas melkein heti alusta alkaen, vaan nyt loppui.

        Aivan samalla tavalla siellä pääkaupunkiseudulla tulee vartijat epäilyttäviksi katsomiensa asiakkaiden perään kuin jossain Raisiossakin.
        Itse olet mokannut. Kaupoissa on, myös Myllyssä, säilytyslokerot, joihin voi laittaa tavaransa säilöön kaupassa asioinnin ajaksi. Prisman lokerikot kaiken lisäksi toimivat ilman panttia.
        Onhan se noloa, jos vaikkapa pääkaupunkiseudulla jossakin suuressa vaatekaupassa käy niin, että aikaisemmin jostakin ostettuun vaatteeseen on jäänyt jonkinlainen hälytystarra, joka sitten portilla alkaa hälyttää. Törkeämmäksi asian tekee se, että esim. jossakin Seppälässä myyjä hyökkää portille asiakkaaseen, joka ei on hämmästynyt hälytyksen aiheutumista eikä edes ole lähtemässä pakoon niin kuin varas ilmeisesti lähtisi, kiinni käyden ja ärhennellen ja kovakouraisesti rupeaa tutkimaan asiakkaan vaatteita ja olkalaukkua.
        Tämän kokemuksen jälkeen ei tee mieli käydä siinä kaupassa, josta ostetusta (siis ostetusta) ja kassalla mukamas myyjän huolellisesti tarkastamasta tuotteesta se hälytystarra pitkän etsimisen jälkeen kotona löytyi ja sitten kun liikkeen tiesi niin tuli katsottua myös sieltä ostetut kengät, joista löytyi samanlainen myyjän paikalleen jättämä tarra. Kyseinen liike oli Aleksi13. Mahtaako liikettä enää edes olla olemassakaan.
        Ja ennen kun oli vielä Alepat, niin eräässä espoolaisessa Alepassa, jossa päivittäin paikkakunnalla asuessani asioin, oli yksi vartija, joka aina tuntui lähtevän minun perääni kävelemään.... Ei tainnut vaatetukseni olla tyypillinen "kunniallisen" pääkaupunkilaisen tyypin vaatetus....
        Itse mokasit sen Raisio-Centerin kanssa. Jätät ostokses lokerikkoon.


    • OlihanSherlock

      Teen kuten haluan ja se ei muille kuulu. Maksan ostokset tai en sen päätän itse.

      • Kumi_pamppu

        Sakot tulee josset maksa, taidat muutenkin olla poliisin tuttu


    • OlihamSherlock

      Taas Centerissä aamutuimaan. Kassit täyteen tavaraa ja ulos. Neiti Etsivää ei näkynyt.

      • OlihanSherlock

        Minä en ole tätä kirjoittanut, ja olen alkuperäinen "OlihanSherlock". Nämä muut kirjoittelijat näköjään pyrkivät vesittämään alkuperäistä kirjoittamaani aihetta.


    • OlihanSherlock

      Viimeisin minun, alkuperäisen OlihanSherlock, kirjoitus on julkaistu 26.12.2017 klo 12.42. Jo sitä ennen on tullut muutamia viestejä yrityksenään sotkea ketjua, ja minun viestejäni.

      Hyvää tulevaa vuotta, ja käykäähän kaupoissa, joihin ei asiakas tarvitse jotain "asiakkaan ajokorttia", ja joissa ei syyttömän asiakkaan kimppuun varsinkaan hyökkää aiheetta ammattitaidoton "Neiti Etsivä".

      • kag

        Mitä yhdestä neiti "etsivästä" myisivät edes tuoreita tuotteita, niistä olisin ollut valmis maksamaan.


      • wwwuuu

        Eiköhän se etsivä tee vaan työtään, ansaitsisi palkankorotuksen hyvästä työstään.
        Katsos kun sillä etsivällä on oikeus katsoa vaikka joka asiakkaan kassiin, sehän on vain hyvää palvelua.
        Myymälävarkaitten hävikit maksaa jokainen asiakas hinnoissa.


      • OlihanSherlock

        Ei koske minua. Neiti etsivä ei minua tutki. teen kuten itse haluan. Haistakaa kaikki kakka.


    • OlihanSherlock

      Taas kerran vippaa oikein kunnolla. Lisää lääkkeitä ja olutta. Sorry kaikille kun oon niin reppana. Liian kova mieliala lääkitys

    • LainOppinutRaisiosta

      Myyjä, neiti etsivä tai vartija eivät voi väkisin katsoa kassiisi, eikä Sinulla ole mitään velvollisuutta näyttää heille kassejasi tai mitään muutakaan pitkää nenää lukuunottamatta.

    • OlihanSherlock

      Pian Centeriin. Taas reppu täyteen olutta ja ulos.

    • OlihanSherlock

      Taas sama temppu kun aiemmin. Kassi täyteen tavaroita ja ulos. Helppoa ja halpaa. Neiti etsivä sai taas pitkän nenän.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe