Antero Hiltunen

Annelikako

Sain netin kautta.miehen viestin joulun vääryydestä Jeshuan nimessä. Joulu on vain katolinen juhla. Mikä opin suunta tämä on. Jehova ko

50

1208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antilate

Judaismia ehkä...

• JouluLintunen

Tässä englanninkielentaitoisille hyvä linkki asiaan liittyen. Siinä juutalainen Jeesukseen uskova puhuu aiheesta. On joulun vieton kannalla, kunhan sitä vietetään Jeesuksen kunniaksi.

Olin itsekin ennen epävarma siitä, onko joulu liian 'pakanallinen' ja saako sitä viettää. Taitaa kuitenkin olla loppujen lopuksi kyse vain farisealaisesta ulkokultaisuudesta ja uskonnollisesta itsensä nostamisesta muiden yläpuolelle, jos alkaa vastustamaan voimallisesti joulun KRISTILLISTÄ viettämistä.

siis: Hyvää joulua kaikille!

ja se linkki:

https://youtu.be/cQt2GX0coLo

• Joulu on toden totta vain katolinen juhla

Roomalaiskatolinen kirkko on porttokirkko ja ev lut kirkko sen tytär

Jumalan Sana ei kehota viettämään Jeesuksen syntymäpäivää joten siksi en minäkään sitä vietä

Joulu on pakanajuhla ja tulee aina olemaan pakanajuhla

Joulupukkihahmon takana on saatana

• PäiväJokaMuuttKohtaloita

Sellainen Jeesuksen pelastama ihminen, joka Rakastaa Herraansa, mieluusti juhlistaa Hänen Raamatullista lihaan tulemistaan! Vapaus kaikessa.

• Messiaaninen

Antero Hiltunen on judaistinen messiaaninen.

Tunnetaan jossain päin nettiä myös nickillä Moshe.

• Joulupukki.69

Moshe kiihtyy alamäessä ja kuski ylämäessä

• PasiToivonen

on.aika.herätä.unesta
      25.12.2017 14:03
      holokausti on huijaus

------------------------------

Tosi kristillistä kirjoittaa tällaista.

• antilate

on.aika.herätä.unesta sinun on myös aika herätä unesta ja tunnustaa, että sinä olet ulkokullattu fariseus, joka asettaa ja korottaa itsensä toisten yläpuolelle.

• Ja.sisälle.uskoon
    • oli.vapauttavaa.tekstiä
      • aika.yllätys.settiä

Tuohan olikin mielenkiintoinen tieto, tunteeko joku mikä tuo kirjoittaja on joku tutkija vai.

• linkin.lukenut

Tämän mukaan joulua voi viettää vapaasti, eikä se ole päivästäkään niin kiinni, vaan millä mielellä viettää.

• siinäpä.se
        linkin.lukenut kirjoitti:

Tämän mukaan joulua voi viettää vapaasti, eikä se ole päivästäkään niin kiinni, vaan millä mielellä viettää.

kunhan ei valheellisesti sotke siihen pakanallista jeesus- syntymäjuhlaa.

• kysyn.vaan.ootkos
        siinäpä.se kirjoitti:

kunhan ei valheellisesti sotke siihen pakanallista jeesus- syntymäjuhlaa.

Oletko muslimi vai miksi noin sekoilet?

• otan.kyllä.selvää
        aika.yllätys.settiä kirjoitti:

Tuohan olikin mielenkiintoinen tieto, tunteeko joku mikä tuo kirjoittaja on joku tutkija vai.

Aivan uusi nimi, mutta otan selvää onko mitä sakkia. Kuuluko Kangasalan helluntaisurakunta jo kirkkoon vai onko vielä itsenäinen? Se tieto ratkaisee paljon.

• lambad
        otan.kyllä.selvää kirjoitti:

Aivan uusi nimi, mutta otan selvää onko mitä sakkia. Kuuluko Kangasalan helluntaisurakunta jo kirkkoon vai onko vielä itsenäinen? Se tieto ratkaisee paljon.

Ei näy olevan helluntaikirkon jäsenluettelossa Kangasala.

• perihelluntailainen
        aika.yllätys.settiä kirjoitti:

Google ei antanut selvyyttä mikä on miehiään, mutta olen sitä mieltä että taitaa olla joku historian tutkijoita, mutta ymmärtäkö mitään Raamatusta. Hänellä näkyy olevan yli 100 blogikirjoitusta. Viime joulun jälkeen on kirjoitellut monta kirjoitusta jouluun liittyen lähinnä hyvin tietopuolista.

• Moshe Zew on vanha, katkeroitunut wannabeejudaisti johon tutustuttiin aikoinaan Netmissionissa. Katkera joulun ja Kristuksen vihaaja mutta harmiton tapaus.

kannattaa painaa unholaan.

• SophieKrisu
        KTS kirjoitti:

Moshe Zew on vanha, katkeroitunut wannabeejudaisti johon tutustuttiin aikoinaan Netmissionissa. Katkera joulun ja Kristuksen vihaaja mutta harmiton tapaus.

kannattaa painaa unholaan.

Nimenomaan tuolla "nettinimellä" löytyy hänen pitämiään sivustojaan.

Moshe on perehtynyt ja tuntee hyvin judaismin, sen pimeimpiä salatieteitä (kabbala, ym.) myöten.

Jos ei muuta hyvää, niin niitä lueskelemalla saa käsityksen todellisestsa judaismista eli rabbiinisesta juutalaisuudesta. Tutkijan tavoin Moshe sitten oman ymmärryksensä mukaan tekee niistä myös näitä Jeshua-tulkintojaan.

Maailmassa kirjoitetaan paljon. Kun lukee, etenkin mitä tahansa "viisasta" tekstiä, on pidettävä mielessä erillisinä
        a) tosiasiat kuten historian faktat
        b) mitä niistä päättelee, miten ne tulkitsee.

Jokainen meistä valitsee mitä kuuntelee, mihin luottaa. Vaikka asiat selitettäisiin mistä tahansa t"ärkeästäkin" puhujapöntöstä, kyseessä on kuitenkin aina vain sen puhujan usko ja tulkinta. Ei ne ole erehtymättömiä opettajia, olivat sitten kuinka arvostettujakin nimiä tahansa.

Kannattaa karistaa itsestään ihmisiin kohdistuva "herranpelko" ja ajatella aina myös omilla aivoillaan. Älä päästä toista ihmistä hallitsemaan sinun omaa ajatusmaailmaasi.

Saman asian voi joku toinen tulkita jopa päinvastoin! Asioissa on siis lukemattomat näkökulmansa.

Ihmisen hengestä kertoo, minkä näkökulman hän itse on valinnut.

Kaikilla tämän päivän asioilla on jo muinaiset juuret ja ne juuret ovat koko maailmassa olleet pakanalliset. Juutalaisuudessa hetken aikaa Jumalan Hengen alaiset. Mutta kaiken aikaa ihmiskunta elää, tavat ja mielipiteet muuttuvat mutta myös historian juuret näkyvät edelleen. Olemme kooste omista kaukaisistakin juuristamme.

Monet joulun ulkoiset piirteet ovat jäännettä pakanallisesta historiastamme mutta tänä päivänä niillä ei enää ole sitä samaa merkitystä kuin oli kaukaisessa historiassa. Jokainen meistä itse päättää, minkä merkityksen oleville asioille antaa NYT.
        .

• Jeesus.sijaiseen.uskova
        kysyn.vaan.ootkos kirjoitti:

Oletko muslimi vai miksi noin sekoilet?

En ole muslimi, vaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan uskova, jolla sijaisuhrina on Jeesus.
        Raamatun mukaan Jeesus ei syntynyt joulun - muotouskonnollisen tarinan mukaan ja siksi en levitä Isäni edessä valhetta, toiseen ja kolmanteen polveen, kuin perinnäisopissa, baabelin/katolis/luterilaisuudessa kylvetään valheniljaa.

Eli - seuraan Jeesusta, uskollisuudessa ja kuuliaisuudessa, koska Pyhä Henki on kirkastanut tuon valhevehnän juuret, mitä hyväntiedonpuulta silkkihansikkain käärmeen lumoavaa oppia muotojumalisesti kylvetään. Ja kuinka moni on huumaantunut, eikä edes huomaa valhevehnää. Siksipä se on hyväntiedonpuun hedelmää. Se sokeuttaa, kun isien perinnäisopilla se maustetaan.

Kun jo nykypäivän lehdistökin kertoo valhevehnän harhaa - niin miksi sitä niin kiinnipidetään kaksinkäsin.

Irrottakaa jo ote sellaisesta kylvövakkasesta ja lähtekää uskollisuuden tielle Apostoliseen oppiin.

Teistähän se on kiinni, jatkuuko harha, eli teettekö parannusta vai ei!?

• Apostolix
        Jeesus.sijaiseen.uskova kirjoitti:

En ole muslimi, vaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan uskova, jolla sijaisuhrina on Jeesus.
        Raamatun mukaan Jeesus ei syntynyt joulun - muotouskonnollisen tarinan mukaan ja siksi en levitä Isäni edessä valhetta, toiseen ja kolmanteen polveen, kuin perinnäisopissa, baabelin/katolis/luterilaisuudessa kylvetään valheniljaa.

Eli - seuraan Jeesusta, uskollisuudessa ja kuuliaisuudessa, koska Pyhä Henki on kirkastanut tuon valhevehnän juuret, mitä hyväntiedonpuulta silkkihansikkain käärmeen lumoavaa oppia muotojumalisesti kylvetään. Ja kuinka moni on huumaantunut, eikä edes huomaa valhevehnää. Siksipä se on hyväntiedonpuun hedelmää. Se sokeuttaa, kun isien perinnäisopilla se maustetaan.

Kun jo nykypäivän lehdistökin kertoo valhevehnän harhaa - niin miksi sitä niin kiinnipidetään kaksinkäsin.

Irrottakaa jo ote sellaisesta kylvövakkasesta ja lähtekää uskollisuuden tielle Apostoliseen oppiin.

Teistähän se on kiinni, jatkuuko harha, eli teettekö parannusta vai ei!?

Mitä muuta kuuluu Niuvanniemeen?

• oli.kiinostavia.kirjoit

Katsoin joitain tuon Kangasalankirjoittajan muitakin juttuja ja tuli mieleen, olisiko hän joku juutalainen, kun näyttää tuntevan sen ajan käsitteistöjä ja tapoja aika paljon, kirjoituksistaan päätellen.

• HyvääHanukkaaMyös

Hän tuntee hyvin rabbiinisen juutalaisuuden.

Kertokoon itse mitä haluaa itsestään kertoa. Toisen ihmisen todella henkilökohtaisia asioita ei muiden pidä levitellä netissä.
        .

• nimi.on.suomalainen
        HyvääHanukkaaMyös kirjoitti:

Hän tuntee hyvin rabbiinisen juutalaisuuden.

Kertokoon itse mitä haluaa itsestään kertoa. Toisen ihmisen todella henkilökohtaisia asioita ei muiden pidä levitellä netissä.
        .

Jos satut tuntemaan hänet niin kuin näyttää niin voit kertoa onko hän juutalainen. Sillä ei muut tunne rabbinistista juutalasuutta kuin entinen rabbinistinen juutalainen.

• EtsiväLöytäää
        nimi.on.suomalainen kirjoitti:

Jos satut tuntemaan hänet niin kuin näyttää niin voit kertoa onko hän juutalainen. Sillä ei muut tunne rabbinistista juutalasuutta kuin entinen rabbinistinen juutalainen.

En tunne häntä muutoin kuin tänä tiettynä nickinä netissä ja mitä hän on omien kirjoitustensa kautta itse itsestään kertonut.

Jos netissä vuosien aikana tuleekin tietämään toisesta nettikirjoittajasta erilaisia asioita, niitä ei eteenpäin levitellä. Etenkään siviilinimiä. Moshe on kuitenkin hyvin tunnettu kirjoittaja.

Netti-etikettiin ja hyviin tapoihin kuuluu, että kukin oppisi pitämään omat silmänsä ja korvansa auki, mutta jos mahdollista, suunsa kiinni, ainakin muiden asioista.

Kun etsit hakusanoilla googlesta, asiat selviävät hänen itse kertominaan.

Moshe Zew-nimellä hänellä on netissä omia sivustoja.

• nimi.on.suomalainen
      • Otan.selvää

Ei vaan on joku Suomen juutalainen kun näkyy olevan yli 100 kirjoitusta joissa on todella syvällistätietoa vanhasta Israelista. Katselin otsikoita ja luin parikymmentä juttua..

• arvoitus.selvisi
        Otan.selvää kirjoitti:

Ei vaan on joku Suomen juutalainen kun näkyy olevan yli 100 kirjoitusta joissa on todella syvällistätietoa vanhasta Israelista. Katselin otsikoita ja luin parikymmentä juttua..

Soitin tuttaville Kangaslan helluntaihin ja kertoivat olevan tunnettu Raamatunopettaja.

• granulated
        arvoitus.selvisi kirjoitti:

Soitin tuttaville Kangaslan helluntaihin ja kertoivat olevan tunnettu Raamatunopettaja.

Minun tuttavani ei tunteneet häntä muta tosi hyviä kirjoituksia hänellä on. Saakohan niitä kopsata ja lainata kuka tietää.

• kyseinen.blogisti
        granulated kirjoitti:

Minun tuttavani ei tunteneet häntä muta tosi hyviä kirjoituksia hänellä on. Saakohan niitä kopsata ja lainata kuka tietää.

Minä tiedän koska olen tuo blogikirjoittaja.
        Tuttavani kertoi sunnuntaina, että täällä on lainattu blogiani ja arvailtu minusta.

Olen vain tavallinen riviseurakuntalainen, joka on tutkinut ja tutkii edelleen, kaikkea Raamattuun liittyvää.
        Olen suomalainen ja asun täällä, sekä kuulun Kangasalan Helluntaiseurakuntaan.

Olen iloinen jos joku hyötyy jotain kirjoituksistani.
        Ne ovat vapaasti käytettävissä ja lainattavissa.

• Free.dom

Lainmukaan kaikki nettikirjoitukset ovat vapaasti käytettävissä! Sellaisina, kuin on kirjoitettu tai vaikka osittain lyhennettyinä (kunhan lähdeviite oikeamielisesti)

• MaranAta888

Jos täällä on ja lukee, Moshe Zev, niin Jos löydät aikaa, voitko tutkia ja kirjoittaa, mitä on se nahka minkä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Jumala, puki aatamin ja eevan päälle.

itse voin vajavaisesti sitä tutkia, kreikakielestä, mutta herbea on hebreaa :(
      Kiitos jos ehdit.

• Tanak.vai.raamattu

Anterolla paljon tietoa hebrealaisten asioista. Mutta onko sama kuin Moshe Zev? Onko raamatusta tietoa?

• harriveijonen

Antero on sama kuin Moshe Zew hyvine kirjoituksineen netissä:
      http://www.kolumbus.fi/gematria/
      Antero kuuluu kirkkoihin kuulumattomaan Jumalan seurakuntaan
      "juutalaisella painotuksella" samaan kuin Turun Weijo Lindroos, Keijo Lindeman, minä Harri Veijonen, http://wwnet.fi/users/veijone/
      Siis alkuperäinen seurakunta ulkopuolella kirkkokuntien.
      Jeesus ei käskenyt viettää joulua joten älkää tuomitko sanaa noudattavia!

Siunauksin, Harri Veijonen

• MaranAta888

Oletko OIKEA, Harri Veijonen vai halpa ja heikko kopio?
        jos olet olisi hyvä kysellä muutamia juttuja sinulta, ja heti alkuun,
        1
        Minä en osaa imarrella ja jos niin edes yritän Jumala ottaa minut pois.
        2
        Oletko valmis tekemään selkoa mitä opetat?

ja sitten loppu juttu, Vanhurskaan lyönnit ovat Rakkautta.

Job 32:21 En pidä kenenkään puolta enkä ketään ihmistä imartele.
        Job 32:22 Sillä en osaa imarrella; silloin Luojani ottaisi minut kohta pois."
        ja samaa:

Joos. 5:13
        Ja tapahtui Joosuan ollessa Jerikon luona, että hän nosti silmänsä ja näki miehen seisovan edessään, paljastettu miekka kädessä. Ja Joosua meni hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä meikäläisiä vai vihollisiamme?"

13 Ja tapahtui Joosuan ollessa Jerikon luona, että hän nosti silmänsä ja näki miehen seisovan edessään, paljastettu miekka kädessä. Ja Joosua meni hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä meikäläisiä vai vihollisiamme?"
        14 Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?"
        15 Ja Herran sotajoukon päämies sanoi Joosualle: "Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä". Ja Joosua teki niin.

Jumala ei ole minun puolellani, eikä sinun, eikä kenekään: vaan:
        Jumalan enkeli, Herran Sebaotin, sotajoukkojen päämies (ef 6:12) mahdollisesti, itse Miikael, oikein iso ja väkevä enkeli, niin Jumala ja Hänen enkelinsä ovat Totuuden, oikeudenmukaisuuden ja Jumalan Puolella.

Itse pyrin kaikin keinoin olemaan Jumalan "selän" takana, eli Jumalan Puolella. ja sitten KAIKKI enkelit, (Matt 10:32.33)

hhmmm

Joos. 7:22 Niin Joosua lähetti miehiä ottamaan selkoa, ja ne juoksivat telttaan. Siellä oli kätkö hänen teltassaan, hopea alimpana.

1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Joten, Jeesus, Paavali, ei arkaillut tehdä selvää mitä opettaa ja mitä uskoo ja toivoo.
        Jos ei kestä päivän valoa, vaan sitten "pakenee" se voidaan lukea että pussissa ei ole puhtaita jauhoja.

eli tuskin olen sinua tavannut, mutta olen videoita katsonut, en nyt muista mitä, mutta jos olet valmis, toki niitä vähän katselen ja sitten voimme KESKUSTELLA, mitä se saattaa olla.

se oikea ja alkuperäinen Vastavoima

• MaranAta888

No juhlia on siellä ja täällä,
        eräs paikka missä Jeesus sanoo:
        Luuk. 22:19
        Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

eli Muisto ateria, eli Ehtoolis-ateria eli Rakkaus-ateria.
        ja miten se vietettiin on monessa paikassa esillä:
        1. Kor. 11:18
        Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.

21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.

omat eväät eli se oli OIKEA ateria, ei kuiva "keksin" pala.
        Oikeaa viiniä josta voi ja juopui eli tuli känniin!

No se missä tämä Jeesuksen "ensimmäinen" ateria oli oli Pääsiänen ja se oli RUNSAS, eli vatsa tuli täyteen.

no ei tästä enempää.

nyt tämä on ollut valitettavasti osanani!
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;

Tässä ja muissa paikoissa sanotaan.
        minun tulee koetella itseäni, ei naapuria.
        joten omassa seurakunnassa, kun sieltä "poistui" vanhanlinjan paimenet ja opettajat, niin uusi linja oli että he koettelevat ja arvioivat sitten kuka on arvollinen saamaa olemaan, osallinen Herran pyödästä.
        ja kuten edellä oleva Paavali, "tapaus" sanoo, siellä oli juoppoja.
        Nyt en ole ollut kännissä tahi maistissa kun minut on häväisty ja poistettu sieltä!

no sama se.
        Herra heille palkan maksaa, mutta se oli eräs niistä viimeisistä pisaroista.
        Mielenkiitoista oli että muutamat niistä ovat sitten oleet pahojen tkojen takia jopa maailman lehtien palstoilla, esim pedofiilistä, insestistä ja muusta pahasta, ja ihan saannet tuomiota maailman tuomareilta.

eli se uusi villitys, mitä on ollut sitten vanhojen hyvien päivien.
        eli Jumala kyllä puhdistaa omansa ja seurakunnan, mutta omasta mielestä liian hitaasti ja kevyellä kädellä.

esim "kaikki" paha näyttää pesiytyvät länsi rannikolle ja tulevan ison veden takaa.

no sama se.
        Herra on nuhdellut minua että olen paikoitellen liian kova, ja sitten auttanut minua ymmärtämää, että "lähes" kaikki ovat sokeita!
        ja sokeat heitä taluttavat. joten ei ole hyvä sitten potkia sokeita normaalissa elämässä tahi hengen elämässä.

joten olen havainnut että nyt ei ole kaikki kaikilla suoraa ilosanoman julistusta eikä heidän tekonsa, elämämäs kestä edes muiden uskovien edessä saati sitten Jumalan tulisilmien-

no sitten lisää kahvia.

• NtiSophie
        MaranAta888 kirjoitti:

Oletko OIKEA, Harri Veijonen vai halpa ja heikko kopio?
        jos olet olisi hyvä kysellä muutamia juttuja sinulta, ja heti alkuun,
        1
        Minä en osaa imarrella ja jos niin edes yritän Jumala ottaa minut pois.
        2
        Oletko valmis tekemään selkoa mitä opetat?

ja sitten loppu juttu, Vanhurskaan lyönnit ovat Rakkautta.

Job 32:21 En pidä kenenkään puolta enkä ketään ihmistä imartele.
        Job 32:22 Sillä en osaa imarrella; silloin Luojani ottaisi minut kohta pois."
        ja samaa:

Joos. 5:13
        Ja tapahtui Joosuan ollessa Jerikon luona, että hän nosti silmänsä ja näki miehen seisovan edessään, paljastettu miekka kädessä. Ja Joosua meni hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä meikäläisiä vai vihollisiamme?"

13 Ja tapahtui Joosuan ollessa Jerikon luona, että hän nosti silmänsä ja näki miehen seisovan edessään, paljastettu miekka kädessä. Ja Joosua meni hänen luokseen ja sanoi hänelle: "Oletko sinä meikäläisiä vai vihollisiamme?"
        14 Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?"
        15 Ja Herran sotajoukon päämies sanoi Joosualle: "Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä". Ja Joosua teki niin.

Jumala ei ole minun puolellani, eikä sinun, eikä kenekään: vaan:
        Jumalan enkeli, Herran Sebaotin, sotajoukkojen päämies (ef 6:12) mahdollisesti, itse Miikael, oikein iso ja väkevä enkeli, niin Jumala ja Hänen enkelinsä ovat Totuuden, oikeudenmukaisuuden ja Jumalan Puolella.

Itse pyrin kaikin keinoin olemaan Jumalan "selän" takana, eli Jumalan Puolella. ja sitten KAIKKI enkelit, (Matt 10:32.33)

hhmmm

Joos. 7:22 Niin Joosua lähetti miehiä ottamaan selkoa, ja ne juoksivat telttaan. Siellä oli kätkö hänen teltassaan, hopea alimpana.

1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Joten, Jeesus, Paavali, ei arkaillut tehdä selvää mitä opettaa ja mitä uskoo ja toivoo.
        Jos ei kestä päivän valoa, vaan sitten "pakenee" se voidaan lukea että pussissa ei ole puhtaita jauhoja.

eli tuskin olen sinua tavannut, mutta olen videoita katsonut, en nyt muista mitä, mutta jos olet valmis, toki niitä vähän katselen ja sitten voimme KESKUSTELLA, mitä se saattaa olla.

se oikea ja alkuperäinen Vastavoima

Vastis!!!

Ihanaa lukea sinunkin kirjoituksiasi! Mistäs sitä aina kaikkien eri nickien takaa ihmistä tunnistaa, paitsi jos on laumasta erityisen erottuva persoonallisuus. Tosin aika harvoin olen tällä foorumilla enää käynytkään.

Jo löytyi kolmas, meitä väärinymmärrettyjä neroja! Missähän Hugo on? Onko näkynyt?

Mietin joskus kesällä, että mitähän sinullekin mahtaa kuulua. Olin hiukan huolissani, ihan totta... Taisit sairastella jossain vaiheessa, mutta taas olet taisteluterässä Herrasi sanan puolesta! Hienoo!

Hyvää Joulunaikaa!
        *

• opettaa.väärin

Keijo Lindeman on harhaopettaja ja on aina ollut.

• MaranAraJeesusTulee
        NtiSophie kirjoitti:

Vastis!!!

Ihanaa lukea sinunkin kirjoituksiasi! Mistäs sitä aina kaikkien eri nickien takaa ihmistä tunnistaa, paitsi jos on laumasta erityisen erottuva persoonallisuus. Tosin aika harvoin olen tällä foorumilla enää käynytkään.

Jo löytyi kolmas, meitä väärinymmärrettyjä neroja! Missähän Hugo on? Onko näkynyt?

Mietin joskus kesällä, että mitähän sinullekin mahtaa kuulua. Olin hiukan huolissani, ihan totta... Taisit sairastella jossain vaiheessa, mutta taas olet taisteluterässä Herrasi sanan puolesta! Hienoo!

Hyvää Joulunaikaa!
        *

Herran Rauha sinulle ja Jumalan Armo, sekä rakkaus.
        Hugoa en ole nähnyt, enkä havainnut niissä paikoissa joissa olen.

joo käytän eri nikkejä, mutta tuskin on vaikeuksia havaita kuka olen :)
        enkä sitä salaa vaan asia ja viestien puolesta ja kautta sitten vaihdan nikkiä.

Kyllä olen sairastellut paljon ja se on ihan oma valita ollut, eli olen ollut vuosia, "paastossa" kuten Daniel, eli en ole syönnyt muuta kuin sen mitä on pakko.

ja se ei tuottanut tulosta, joten Jumala ei salli minun kuolla joten sitten oen nyt alkanut uudelleen syödä mutta vähän.

Tärkein asia mitä olen oppinut, Herralta on se että kaikki ovat sokeita ja en saa heitä kovasti nuhdella, ellei sitten ole selvää harjausta tahi harhaoppia.

Joten, kuten en normaalia sokeaa tiellä tuolla jossain vaivaaa, niin en vaivaa enää, uskoviakaan sillä he ovat sokeita! valitettavasti.

joten toinen seikka mitä olen saanut on sitten valtavasti oppia Herralta ja edelleen odotan sitä että Herra sitten "päästää" minut eli sanoo, nyt on aika, mene.

nyt Totisesti on viimeinen aika, ja se aika on hyvin nopeasti eteenpäin menossa, joten hyvä on etsiä jos mahdolista uskovien yhteyttä ja niiden jotka oikeasti ovat uskossa.
        Teot ja puheet ovat hyvä suunta tutkia.

se mitä tulee maailman taholta, on yllätävä kaikki, mutta jos valvomme, niin me olemme valmiit.

Paras on edelleen LUKEA Raamattua ja Rukoilla.

Kuinka suuri ja ihmeellinen on Herran läsnä olon tuntu, jatkuvasti, ja kuinka on suuri mitä asan kokea.

Joten olen täysin varma että kuukausissa tätä aikaa nyt lasketaaa!

ei vuosia vaan KUUKAUSIA!
        ja se tapahtuu, kuin SALAMAN välähdys-

joten kaikki:

valvokaa ja Lukekaa ja Rukoilkaa.

• NtiSophie
        MaranAraJeesusTulee kirjoitti:

Herran Rauha sinulle ja Jumalan Armo, sekä rakkaus.
        Hugoa en ole nähnyt, enkä havainnut niissä paikoissa joissa olen.

joo käytän eri nikkejä, mutta tuskin on vaikeuksia havaita kuka olen :)
        enkä sitä salaa vaan asia ja viestien puolesta ja kautta sitten vaihdan nikkiä.

Kyllä olen sairastellut paljon ja se on ihan oma valita ollut, eli olen ollut vuosia, "paastossa" kuten Daniel, eli en ole syönnyt muuta kuin sen mitä on pakko.

ja se ei tuottanut tulosta, joten Jumala ei salli minun kuolla joten sitten oen nyt alkanut uudelleen syödä mutta vähän.

Tärkein asia mitä olen oppinut, Herralta on se että kaikki ovat sokeita ja en saa heitä kovasti nuhdella, ellei sitten ole selvää harjausta tahi harhaoppia.

Joten, kuten en normaalia sokeaa tiellä tuolla jossain vaivaaa, niin en vaivaa enää, uskoviakaan sillä he ovat sokeita! valitettavasti.

joten toinen seikka mitä olen saanut on sitten valtavasti oppia Herralta ja edelleen odotan sitä että Herra sitten "päästää" minut eli sanoo, nyt on aika, mene.

nyt Totisesti on viimeinen aika, ja se aika on hyvin nopeasti eteenpäin menossa, joten hyvä on etsiä jos mahdolista uskovien yhteyttä ja niiden jotka oikeasti ovat uskossa.
        Teot ja puheet ovat hyvä suunta tutkia.

se mitä tulee maailman taholta, on yllätävä kaikki, mutta jos valvomme, niin me olemme valmiit.

Paras on edelleen LUKEA Raamattua ja Rukoilla.

Kuinka suuri ja ihmeellinen on Herran läsnä olon tuntu, jatkuvasti, ja kuinka on suuri mitä asan kokea.

Joten olen täysin varma että kuukausissa tätä aikaa nyt lasketaaa!

ei vuosia vaan KUUKAUSIA!
        ja se tapahtuu, kuin SALAMAN välähdys-

joten kaikki:

valvokaa ja Lukekaa ja Rukoilkaa.

Herra Jeesus, Herran Sebaotin sotajoukkojen päällikkö, johtaa sinua taisteluissasi, kulkee Sananmiekka ylhäällä, On Hän, joka näkee, kuulee ja Pelastaa.

Me oomme erilaisia, mutta Kristus tuntee kaikki omat lampaansa ja me tunnemme ja kuulemme oman Paimenemme äänen.

Ei muuta kuin hiljaa ja totisina, peräkanaa rivissä seuraamme Häntä, Hän neuvoo yli kivikoiden ja joskus, ihan surkean lampaansa kanssa, otta syliin ja kantaa yli vaaranpaikkojen.
        .

• MaranAta888

Harri Veijonen, PERUN sen että keskustelen kanssasi.

sekoitin sinut toiseen henkilöön.
      Nyt tutkin vähän sinun opetuksiasi ja mitä kirjoitat.
      Suomeksi, täyttä pas...aa

Joten Tee PARANNUS.

Miten se ennustus meni?
      Putin pois vallasta alkuvuodesa 2017?
      ja Gorba tilalle?

ei ihan nappiin osunut:

Sinussa todella on Jumalan viisaus kuten Danielilla!
      (eli sarkasmia)

"Ensimmäistä kirjaani kirjoitin tällä samalla paikalla 20 vuotta sitten. Jo siinä totesin, että "on totta, että Raamatun ennustusten ymmärtäminen on helpompaa jälkeen kuin ennen niiden toteutumisen."

Kyllä tässä profeetta sitten on hyvä kun pystyy jälkeen päin ennustamaan!

ja sitten tämä.

sanot että ennustit OIKEIN sen ajan päivälleen koska Juutalaisten vapautus vuosi alkaa ja päivälleen sen koska juutalainen hanukka juhla alkaa!

voi kuinka suuri profeetta!

voitko ennustaa koska, vuodelleen päivälleen ja tunnilleen alkaa, esim vuoden 2018 Joulu Suomessa?
      voitko ennustaa päivälleen koska alkaaa 2018 Pääsiäinen?

itse voin tarkallaeen ennustaa että uusi vuosi. 2018 alkaa, vuodelleen, päivälleen ja tunnilleen
      Joulukuun 31.12.2017. kello 23.59.59 ja sitten SEKUNNIN päästä on vuosi 2018!

aj vielä voin ennustaa että aurinko nousee Helsingissä 31.12.2017
      tasan kello: 9.24!
      ja laskee tasan kello 15.22!

ja Oulussa / Oulu
      nousee 10.26
      ja laskee 14.16

jos tahdon voin tarkalleen ennustaa seuraan juutalaisen juhlapäyhän ajan sekä aurinkon nousun ja laskun.
      jo mitattu SUomesta tahi jenkeistä!

voi sinua Veijo.

Herra antakoo sinulle taivaan valoa ja armoa.

Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon armollinen.
      Jeesukse armo ja rakkaus olkoon kanssasi.

ps kirjoitus vieheistä johtuen saatta ennustukseni olla väärin kirjoitettu.
      hhmmm

• JeshuanEsimerkki

Joulun viettämistä pohtiessa kannattaa huomioida, ettei Jeshua itse koskaan viettänyt sellaista juhlaa, eivätkä opetuslapset, eikä koko Raamatussa mainita sellaista juhlaa, eikä sen viettämistä. Eihän Jeshua mikään kristitty ollutkaan, vaan juutalainen, Se Voideltu. Sana "kristitty" on myöhäisempi keksintö. Oli ehkä raju vastaus, mutta toivottavasti herättelevä. Suosittelen lukemaan Raamatun kannesta kanteen samalla pohtien näkyykö siellä joulun merkkejä. Muutenkin oppi olisi hyvä ottaa Raamatusta, eikä mistään muualta, ei miltään ihmisten ryhmittymältä. Rukoile, ja lue Raamattu, ja sen jälkeen rukoile, ja jatka Raamatun lukua! Sitä nimittäin senverran unohtaa, että jatkuvasti voi jatkaa.

• Sirkkaleipä

Etkö vietä mitään juhlaa mikä ei ole Raamatussa, ole nyt rehellinen vastauksessasi.

• JeesusHerra
        Sirkkaleipä kirjoitti:

Etkö vietä mitään juhlaa mikä ei ole Raamatussa, ole nyt rehellinen vastauksessasi.

Yksi fundamentalistien harhaopeista on nostaa "Raamattu" epäjumalakseen.

Raamattu on koste muinaisista kirjoituksista. Eri maiden omat kirkkoraamatut sisältävät ne kirjat ja apostolien / alkukristittyjen kirjeenvaihdon jonka tuon Raamatun julkaissut kirkolliskokous on päättänyt näiden kansien välissä julkaista.

Raamatun kirjat voi katsoa nk. Jumalan sanaksi mutta Jumalan sanaa on paljon enemmänkin. Kirjoja ja kirjeitä on satoja, hengellisiä ja vähemmän hengellisiä (mm. apokryyfikirjat)

Nämä "kirjanoppineet" kuitekin tyrmäävät kaiken muun sanan jota ei sellaisenaan suoraan löydy suomeksi käännetysstä "Raamatusta".

Jumalan kaikki sana tukee toistansa. Mutta PH:n , "Raamatun ulkopuoliselle" puheelle mutta kuitenkin samalle hengelle, nämä ovat umpisokeita.

"Sano, mikä raamatunjae sanoo noin!"

Verrannollinen jae kyllä yleensä löytyy, mutta jos sanasaivartelijat itse eivät ole ymmärtäneet lukemaansa, ei yhteisymmärrystä löydy. He siivilöivät hyttysiä (Raamatun jakeet), mutta laaja Raamatun oppi menee pesuveden mukana.

• Raamattu.on.oikein

Harri Veijonen ei profetoi oikein. Siellä on suoranaista valhetta ja epäuskoa.

• jrkkula

Kiitos blokisti kun kerroit, tuo on tosi harvinaista, että joku tunnustautuu oikealla nimellään.
      Laitankin vielä linkin blokisi. Olet kyllä rehelinen ja rohkea mutta parempi pysyä poissa täältä omala nimellä täällä korpit nokkiik silmät.
      https://kangasalanhelluntaiseurakunta.fi/koti/blogit

• Pelastu.Nut

Jos joku ei iloitse Jeesuksen syntymästä, ei sellainen voi olla kristitty. Sellainen on kadotukseen matkalla oleva syntinen.

• KäskytVoimassa

Niin, katsokaa mikä on ensimmäinen käsky! Uudestisyntyneelle sitä ei ole vaikea pitää!

• Moshe

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      931
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      37
      867
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      829
    4. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      721
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      143
      714
    6. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      50
      711
    7. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      32
      693
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      187
      660
    9. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      656
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      136
      655
    Aihe