Palsta toimivaksi

tulisinkohan

Toimiiko palsta teidän vakkarikirjoittajien mielestä siten kuin sen haluatte toimivan ? Kaikesta päätellen on muutama aktiivinen vakinikkiläinen, muutama vähemmä aktiivinen vakinikkiläinen ja ehkä enemmän sellaisia, jotka kirjoittaa suhteellisen paljon mutta nikkiä vaihdellen. Aloitusten tekijöitä on ihmeen vähän kun vertaa muihin palstoihin ja ketjut lyhyitä, vaikka ihan laadukkaitakin aloituksia olisivat.

Näyttää olevan tärkeää kirjoittaa OIKEAAN paikkaan, siis vastata mieleiselleen aloittajalle. Samaa asiaa voidaan täällä käsitellä monessa ketjussa yhtä aikaa, eikö sovita samaan ketjuun jos ei henkilökemia pelaa ? Edes hyvää Joulua ei voi mennä toivottamaan kenen tahansa ketjuun, kun ne omat sanat on jotenkin ylevämpiä ja arvokkaampia kuin muiden tai ainakin eräiden.Asiat siis uhrataan vanhoille kaunoille ja kateuksille.Kun palstalla on vielä kahvipirtti, josta ei juuri muualla käydä, karsinointi on aika rajua. Se karsinointi karkottaa uusia kirjoittajia, jotkut suorastaan on ajamassa palstalta pois omalla valtuudellaan, kuten viimmeksi tänään huomattiin.

38

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaapaolla

      Puhut asiaa mutta turha odottaa vastauksia ainakaan palstan kellokkailta. Ruunehan pisti pystyyn taas uuden ketjun palstan toimivuudesta. Palsta kuihtuu kun ei uutta verta huolita, mutta etsitään me joku muu paikka . Ei kiehdo tällainen tunkkainen sisäänlämpiävyys,

      • Kyllä huolitaan jos osaavia kirjoittajia löytyy. Ei riitä pelkkä suunsoitto vaan aikuisen osaavuutta, tietoa ja taitoa tarvitaan mukana.


      • pohjoisestatuulee
        Ruuneman kirjoitti:

        Kyllä huolitaan jos osaavia kirjoittajia löytyy. Ei riitä pelkkä suunsoitto vaan aikuisen osaavuutta, tietoa ja taitoa tarvitaan mukana.

        Tietoa ja taitoa?

        Meillä kaikilla on paljon tietoa monilta aloilta, taitojakin, joitain taitoja jopa kehuttavaksi asti.

        Kuinka me voimme mitata noita ominaisuuksia
        Pitääkö olla ihan todistus?

        Kaikilla ei ole CV;täkään, koska kukaan ei ole sellaista vaatinut esitettäväksi, eikä kai tänne sellaoista kannata edes laatia, vai kuinka?

        Keskustelut eivät lisäänny jos on oltava jossain muotissa, mahduttava jonkin kaavan sisälle, tai osattava olla enemmän kuin on, tai ainakin enemmän kuin kukaan muu.


        Ohitan taas Ruune sinun vaatimuksesi, tai kaiken sen mitä täällä tarvitaan, koska olen ihan tavallinen ihminen. Osaan tehdä monia töitä, jopa vaativiakin, osaan kirjoittaa, siitäkin voin antaa todisteen jos tarvitaan, mutta olkoon tämä nyt näyttö siitä taidosta.
        Osaan käyttää moottorisahaa ja ajaa traktoria isompiakin kulkuneuvoja, osaan virkata ja kutoa, osaan puhua paskaa ja osaan olla vakava, osaan kuunnella ja osaan jopa antaa ohjeita sellaisesta minkä itse osaan, en vain kuvittele osaavani, mutta kaikkea en voi neuvoa, koska ihan kaikkea en kaikesta osaamastanikaan osaa.
        Osaan kyntää ja kylvää, perata rikkaruohoja kasvimaalta ja niittää viikatteella, leikata sirpillä ja sitoa lyhteitä, osaa pystyttää pellolle kuhilaan, ja osaan jauhaa jyviä käsimyllyllä.

        Osaan niin paljon etten jaksa luetella, mutta mitä en osaa, se on olla mukana tällä keskustelupalstalla tuntematta myötähäpeää ja surua palstan tilasta.

        Me kirjoittajat, ketä se joukko onkin, emme osaa hoitaa keskustelupalstaa.

        En ole kelvollinen ja jätänkin tämän tähän!


    • noinhan.asia.on

      Siinä tulee taas asiatonta valivalia.
      Viime aikoina ketjua ovat esimerkiksi piristäneet hovinarreiksi ristityt kirjoittajat.

    • eivaki

      Vakinikkiläisten klikki dominoi. Milloin siirtynevät 100 -palstalle?

    • tilaariittää

      Älkää antako dominoida ! Tilaa on rajattomasti aloittaa omia ketjuja ja näyttää kykynsä keskustella ja saada kirjoittajia mukaan.

      • kuka-on-seuraava

        Taas näitä palstalle kurkkaajia täällä vilisee, mutta hyvin tuntuvat tuntevan, mitä täällä tapahtuu? Mitä itse kaipaatte?

        Meillä on ollut todella hauskaa tuon ruorikosken kanssa, joka alkoi pupuja jahtaamaan ja ilmoitti, että jo korvat puskasta näkyy!DD

        Hovinarritkin tuli ilveilemään hänelle, mutta "ukko(kuningas) ei tajua", että häntä nyt hieman kiusataan.

        Mahtaako ruorikoski olla meidän "vale kuningas", joka muinoin valittiin vuodeksi ja kaikki sai madella (oikeakin) hänen edessään, kuten olisi ollut muka oika, mutta vuoden sai hoitaa virkaansa ja sitten hänet mestattiin.

        Sinuhe Egyptiläinen pelasti kuitenkin suosikkinsa Kapthanin hengen, ainakin kirjan mukaan.


      • vm.39
        kuka-on-seuraava kirjoitti:

        Taas näitä palstalle kurkkaajia täällä vilisee, mutta hyvin tuntuvat tuntevan, mitä täällä tapahtuu? Mitä itse kaipaatte?

        Meillä on ollut todella hauskaa tuon ruorikosken kanssa, joka alkoi pupuja jahtaamaan ja ilmoitti, että jo korvat puskasta näkyy!DD

        Hovinarritkin tuli ilveilemään hänelle, mutta "ukko(kuningas) ei tajua", että häntä nyt hieman kiusataan.

        Mahtaako ruorikoski olla meidän "vale kuningas", joka muinoin valittiin vuodeksi ja kaikki sai madella (oikeakin) hänen edessään, kuten olisi ollut muka oika, mutta vuoden sai hoitaa virkaansa ja sitten hänet mestattiin.

        Sinuhe Egyptiläinen pelasti kuitenkin suosikkinsa Kapthanin hengen, ainakin kirjan mukaan.

        Siinä oli oivaltava puheenvuoro!


    • Lyyli-luuleva

      Vakinikin käyttäjät keskustelevat vain keskenään, ovat omaksuneet oman 'köörin',.
      On aivan turhaa antaa ohjeita kenellekään niillekään jotka käyvät silloin tällöin, koska ikikäyttäjät ovat oma ryhmä eivätkä sivussa kirjoittat olen niitä joiden kirjoituksia edes luetaan.
      On aivan turhaa neuvoa uusia tai harvoin kirjoittajia, pääasia että ei lisää karsinoida.
      Kyllä huomattu on että joku on aina neuvomassa, eikä kuitenkaan käytä edes omia neuvojaan, missä vika...no siinä kun luullaan että ollaan kunkkuja palstalla?
      Ihmetellyt olen joskus miksi pitää tulla kuitenkin tänne, minunkin?

      • "Ihmetellyt olen joskus miksi pitää tulla kuitenkin tänne, minunkin?"

        Minä en ihmettele itseäni, koska aamukahviani(klo 4-5) juodessa tulen tänne lukemaan lehdet ja on jotenkin "pakko" kurkata myös tänne ikäisteni ryhmään, mitä toiset on yönaikana saaneet mieleensä, sillä tämä porukka herää vasta iltaisin, kun minä jo suljen koneeni.

        "Aamun avaus"(klo 4-5) on yleensä ruuneperiltä, että parannetaan palstaa, ei haukuta, eikä arvostella ketään kirjoittajaa ja mitä hän itse tekee sen hyväksi? Se on vielä arvoitus, koska aina hänellä on kuitenkin oma "jyvityksensä" hyvät ja huonot, rumat ja pahat !!D

        Ei siis osata kirjoittaa? Se on ainakin jäänyt mieleeni ja tietenkin hänen Kahvipirtin arvostelunsa, kuinka siellä vain omista töistä kerrotaan, mutta mistä muusta pitäisi sitten kirjoittaa?

        Voi hitsi, jos joku osaa elää oman perheensä kanssa vain "tätä päivää", surematta maailmanmenosta, tai ottamatta siihen kantaa täällä, niin se ei ole muka leppoisaa Kahvipöytä keskustelua?


      • Kristiina23 kirjoitti:

        "Ihmetellyt olen joskus miksi pitää tulla kuitenkin tänne, minunkin?"

        Minä en ihmettele itseäni, koska aamukahviani(klo 4-5) juodessa tulen tänne lukemaan lehdet ja on jotenkin "pakko" kurkata myös tänne ikäisteni ryhmään, mitä toiset on yönaikana saaneet mieleensä, sillä tämä porukka herää vasta iltaisin, kun minä jo suljen koneeni.

        "Aamun avaus"(klo 4-5) on yleensä ruuneperiltä, että parannetaan palstaa, ei haukuta, eikä arvostella ketään kirjoittajaa ja mitä hän itse tekee sen hyväksi? Se on vielä arvoitus, koska aina hänellä on kuitenkin oma "jyvityksensä" hyvät ja huonot, rumat ja pahat !!D

        Ei siis osata kirjoittaa? Se on ainakin jäänyt mieleeni ja tietenkin hänen Kahvipirtin arvostelunsa, kuinka siellä vain omista töistä kerrotaan, mutta mistä muusta pitäisi sitten kirjoittaa?

        Voi hitsi, jos joku osaa elää oman perheensä kanssa vain "tätä päivää", surematta maailmanmenosta, tai ottamatta siihen kantaa täällä, niin se ei ole muka leppoisaa Kahvipöytä keskustelua?

        Mitä on se ihailemaan kahvipöytäkeskustelu?


      • Ruuneman kirjoitti:

        Mitä on se ihailemaan kahvipöytäkeskustelu?

        "Mitä on se ihailemaan kahvipöytäkeskustelu?

        Tarkenna nyt hieman, mitä tarkoitat?
        " ihailemaan kahvipöytäkeskustelu?"

        Kolmesti luin kirjoitukseni ja en löytänyt mitään ihailuun viittaavaa.


      • suomenope
        Ruuneman kirjoitti:

        Mitä on se ihailemaan kahvipöytäkeskustelu?

        Ruune, pieni toivomus: kirjoita edes sanamuodot oikein!!
        "Mitä on se ihailemaan kahvipöytäkeskustelu? "

        Pitikö olla 'ihailemaasi kahvipöytäkeskustelua' vai 'ihailemaan kahvipöytäkeskustelua'?


    • kööritön

      Kööriä on vaikea muodostaa ilman vakinikkiä. Jos kööriin haluat, ala käyttää vakinikkiä. Jäsenellä pitää olla joku tuntomerkki. Ei täällä kukaan muu pomota kuin ruune ja ruorikoski. Varsinainen kööri on kahvipirtti. Sieltä ei muualle alennuta juttelemaan eikä ruune sellaista keskusteluna edespidä.

      • kantohihna

        Suojassapa ovat, aikanaan saaneet osansa ryöpyttelystä varmaan! Kukapa nyt ehdoin tahdoin tekisi muuta kuin viihtyvyyttään ?,

        No haasteita antavalle mielenkiintonsa toki, mutta eipä täällä vaikuttavilta kirjoittajilta kunnon keskustelua voi aikaansaada. Eipä silti, ei tarvetta löydy täällä itselläkään - enää.


    • omanäkemys

      Mikä on kunnon keskustelu ? Kenen vastuulla on kunnon keskustelun syntyminen ? Riippuuko se aloittajasta/aiheesta ?Jokaisella on oma näkemys kunnon keskustelusta.

    • jankkaamiseenkyllastynyt

      Otatte ihmeen vakavasti tämä nettihomman, eikö muita harrastuksia ole? Jos ei ole, hankkikaa, eihän tämä voi olla ainoa tapa viettää aikaa - eikä olekaan. Jos palsta ei miellytä, sen näkee yksinkertaisesti ihan samasta asiasta kuin muutkin tykkäämiset, yleisö ottaa jalat alleen eli karttaa.

      Riitelette hirveästi kaikenlaisesta joutavasta ja se kielii siitä, että aivot pitää nyt saada suunnattua muualle kuin kuvitteellisten ihmisten ja heidän aivoitustensa funtsaamiseen kuukaudesta toiseen. Siitä ei nimittäin tule sen selvempää, kun kukaan ei toisen ajatuksia lue, vaikka tällä palstalla näyttää olevan siihen uskovia tosi paljon.

      Mitä on tämä jatkuva jankkaaminen palstan tasosta, kirjoittajien pitäisi olla sitä tai tätä ja palstan kai vastata kaikkiin tarpeisiin? Jos nyt on niin, että aloituksia ei tule, tämä palsta kuolee ja joutaa kuolla, sillä mitäpä jäitä turhaan polttelisi. Jos palsta on muutaman kirjoittajan mansikkapaikka ja kaiken ajanvietteen sampo, annetaan se heille. Muita ajanvietteitä ja palstoja on kyllin, tämän ei tarvitse tyydyttää kaikkea ja kaikkia. Ollaan tyytyväisiä, että meillä on vanhuksillekin paljon kaikenlaista aktiviteettia, jos itse viitsii edes vähän niitä hakea. Minulle riitti, jatkakaa jankkaamsita muut, jos se kerran on niin ihmeen mukavaa.

    • huhuillaanyhtenäisyyttä

      vm39 ei halua palstan muutoksen syntyvän Ruunen aloitteesta!

      Ihmeellistä touhua tämä onkin, koko ajan on jokin ketju alkamassa ja aina jauhetaan samaa asiaa, palstan tilanne kun tuntuu huolestuttavan kaikkia, mutta yhteen hiileen ai voida puhaltaa.

      Kaikkein pitää saada olla oman ketjun vetäjiä, pomojahan ei kaikista tule, mutta parasta työntekijää ei aina pomoksi laiteta, kysykää vaikka vanhoilta kirvesmiehiltä.

      Paras odottaa hyvää jälkeä!

      Luulisi tämänkin joukon pystyvän parempaan!
      Enkä ole vierailija, ohikulkija, tai joku muu kummajainen, olen ihminen kuin muutkin tänne kirjoittajat.
      Tosin ajoin kurkin, toisinajoin viivyn, toisin ajoin en tule laisinkaan.

      • että.kyllä.pölöttävät

        Mitähän ihmeen yhtenäisyyttä täällä voisi olla. Ollaan erilaisia ihmisiä, .jotka eivät tunne toisiaan eivätkä edes tiedä toisistaan juuri mitään. Eivät täällä mitkään ruunet ja puunet pysty saamaan muutosta aikaan. Soittavat kyllä suutaan.


      • öklöittää.moinen
        että.kyllä.pölöttävät kirjoitti:

        Mitähän ihmeen yhtenäisyyttä täällä voisi olla. Ollaan erilaisia ihmisiä, .jotka eivät tunne toisiaan eivätkä edes tiedä toisistaan juuri mitään. Eivät täällä mitkään ruunet ja puunet pysty saamaan muutosta aikaan. Soittavat kyllä suutaan.

        Ruune tölvi hyvää eläkettä saavana maahanmuuttajia, miten saavat kaikki palvelöut ilmaiseksi ja rahaa vielä ostoksiinkin.
        Hänen aloitteestaan pitkä ketju. Ruunelle pääasia että ketjussa on mittaa. Muuta harrastusta kun hänellä ei ole eikä tule.


      • Ruuneman
        öklöittää.moinen kirjoitti:

        Ruune tölvi hyvää eläkettä saavana maahanmuuttajia, miten saavat kaikki palvelöut ilmaiseksi ja rahaa vielä ostoksiinkin.
        Hänen aloitteestaan pitkä ketju. Ruunelle pääasia että ketjussa on mittaa. Muuta harrastusta kun hänellä ei ole eikä tule.

        En muista tölvineeni! Harrastuksiakin minulla on.


    • optimistin_mielipide

      Tämä ketju on merkki hyvästä yrityksestä, vaikka pientä sählyäkin siitä löytyi.
      Odotan aikaa, jolloin voi taas kirjoitella.

    • "Näyttää olevan tärkeää kirjoittaa OIKEAAN paikkaan, siis vastata mieleiselleen aloittajalle. Samaa asiaa voidaan täällä käsitellä monessa ketjussa yhtä aikaa, eikö sovita samaan ketjuun jos ei henkilökemia pelaa ?"

      Mietin, onko asia näin, ja kysynkin, mistä kukaan voi tietää aloittajan henkilöllisyyden, jos ja kun niin moni kirjoittaa ei-rekattuna.

      Minua kiinnostaisi keskustelu sellaisista aiheista, joista itselläni olisi jotain mielipiteitä varastossa. En minä koskaan ajattele, etten voisi osallistua mielenkiintoiseen ketjuun, jos en löytäisi sieltä tuttuja nimmareita. Emmehän me henkilökohtaisesti toisiamme tunne. Jossakin letkassa mainittiin, että palsta on "naisvoittoinen". Miten sen voi tietää, kun varmaankin 70 % kirjoittajista heittää milloin minkinlaisen nimimierkin tekstinsä perään?

      Palsta ei muutu toimivaksi, jos sinne nostetaan vuosia vanhoja ketjuja, joiden aiheet ovat vanhentuneet ja osa osallistujista kuollut. Toimivuus ei todellakaan lisäänny. Harmittelen aina, kun huomaan osallistuneeni johonkin ikivanhaan ketjuun. Pyrin väistämään niitä parhaani mukaan.

      Läppärin enter on myös mitä oivallisin palstanpuhdistaja. Käytän sitä aika usein, sillä kun olen vuodattanut sappeni tekstiksi, niin mielialani on keventynyt ja enter tarpeen.
      Itsesensuuri ei ole turhaa.

    • orpopiru_sieltä

      Samat vastaavat samoille ja siksi palsta ei toimi. Rekkaamattomuus parantaisi tilanteen tai kaikille rekisteripakko voisi ehkä HIEMAN auttaa,

      • En minä ole huomannut,ettei aloitteellisuus tuota mielipiteidenvaihtoa?
        Minusta toi laumahenkisyys,että vain tiettyjen niccien perääsäkulkemista harrastetaan,täysin väärää.
        Napakka aloitus,ei lehtileikkeitä,mieluiten kysymyspohjaista,eikä vain pelkistettyä mitä mieltä olenko sitä tai tätä?
        Ja kuljettakaa ketjua,kertokaa avauksessa,että minä olen kokenut asian näin,kuinka te koette kyseisen asian?

        Meillä ovat politiikka ja eri sairaudet omilla sivuillaan,mutta kyllä niitä näkyy jatkuvasti tällekin kategorialle tulevan.
        Kyllä minä tykkään,että palsta voi hyvin,joskin ylilyönnit voi jokainen ohittaa sivistyneesti.


      • entilastoi

        Varmasti suurin osa vastaajista on nikittömiä tai tilapäisillä nikeillä. Miten voit väittää , että ne ovat SAMOJA ? Saa jokainen rekata ja käyttää sitä jos haluaa, mutta voiko kaikkia pakottaa ollakäyttämättä rekattuaan ?

        Rituliini olet varmaan tehnyt tilastoja, mitkä ne tietyt nikit ovt, joiden perässä kuljetaan, koska niin väität. Ja varmaan tilastoinut senkin, ketkä kenenkin perässä kulkee. Itsestäsi tiedät parhaiten. Kerro siis

        1. Ketkä vastaa sinun alkamissa ketjuissa ?

        2. Keiden alkamissa ketjuissa sinä itse vastaat ?

        3. Ketkä aina vastaa ja keille ?


      • ollaanpastaas

        Rituliinihsn tekee aloituksia kahdella nikillä, perä perää aiheista joista jo on aloitus.
        Ama kun on myös vm 38 siis Rituliini. Mitä puskanikkejä, sitä kun ei kukaan tiedä, ei ole laskelmia rekatuista eikä puskiksista
        mutta kiva huomio


      • entilastoi kirjoitti:

        Varmasti suurin osa vastaajista on nikittömiä tai tilapäisillä nikeillä. Miten voit väittää , että ne ovat SAMOJA ? Saa jokainen rekata ja käyttää sitä jos haluaa, mutta voiko kaikkia pakottaa ollakäyttämättä rekattuaan ?

        Rituliini olet varmaan tehnyt tilastoja, mitkä ne tietyt nikit ovt, joiden perässä kuljetaan, koska niin väität. Ja varmaan tilastoinut senkin, ketkä kenenkin perässä kulkee. Itsestäsi tiedät parhaiten. Kerro siis

        1. Ketkä vastaa sinun alkamissa ketjuissa ?

        2. Keiden alkamissa ketjuissa sinä itse vastaat ?

        3. Ketkä aina vastaa ja keille ?

        Sorry,minulla ei ole aikaa roikkua palstalla ja nimenomaan kerroin,etten ole huomannut,että tiettyjen kirjoittelijoiden kannoilla olisi roikuttu?
        Kyllä minulle hyvin perusteltu aloitus saa aikaan keskustelun.Aivan sama onko nicillinen tai nicitön.
        Kysymykseen yksi:ketkä vastaa aloittamissani ketjuissa?He jotka tuntevat asiaan tuntemusta,asiaan mielenkiintoa,asiaan jopa lainopillisia neuvvoja,jotka ovat kokeneet saman kokemuksen.
        Vastaan ketjuihin,joihin minulla on mielipide,kannustava tai eriävä,ketju joka vie asiaa,kokemuksia eteenpäin,ei junnaa paikallaan.
        No ketkä vastaa aina ja keille?Sen voit sinä itse ratkaista,kaiketi ei ollut tietokilpailukysymys?

        Kiitos,sinulle entilastoi! En minäkään tilastoi,ei aikani edes riittäisi moiseen,enkä edes tiedä ketä tämä tilastointi ruokkisi?

        Tämä haavoittaisi enemmän,kuin antaisi voimaa aloiteellisuudelle,siis psykologisesti täysin väärä suunta.
        Kiitos Sinulle tuntematon ystäväni,joka haastoit minut,haasteellisuus on hyväksyttävää,kiitollisena ama


      • ollaanpastaas kirjoitti:

        Rituliinihsn tekee aloituksia kahdella nikillä, perä perää aiheista joista jo on aloitus.
        Ama kun on myös vm 38 siis Rituliini. Mitä puskanikkejä, sitä kun ei kukaan tiedä, ei ole laskelmia rekatuista eikä puskiksista
        mutta kiva huomio

        Selvennystä tosta amasta,joka nyt kiristää aivolohkojasi.

        Olen kirjoittanut alkuaikoina etsivivä-amadeus nicillä ja murreketjunvetäjän haukkujen jälkeen muutin nicciäni oltuani paitsiossa pidempiä aikoja,

        Kirjoittelin omaishoitajien palstalle,oltuani omaishoitaja,ei siellä koskaan kukaan hyökännyt ja kertonut,turha valittaa vaivojaan.Me olimme kaikki samassa veneessä,tukien toisiamme.

        Senjälkeen sain ton ama nimityksen palstalla ja minusta se sopii minulle,kuin nenä päähän.

        Minä kirjoitan siis nicilläni rituliini_38 ja toi ama tulee tavallaan niin kuin tehostamaan ja kertomaan menneistä,siis edelleenkin ama


    • Arvostan heitä paljon jotka vuodesta toiseen kirjoittavat omalla nimilerkillään.

      Huutelen kuitenkin useammin useilla muilla nimimerkeillä, aina uusi joka kirjoitukseen.

    • Minulle se avoimmuus ja oma nicci on minun tavaramerkkini.Ei minulle ole aloitus,josta en voi lukea henkilötunnusta,sen huonompi,kuin aloitus rekattuna.

      Se teema ja sen teeman selvennys antavat kuvan,että tohon soppaan minäkin haluan lusikkani upottaa.
      Olen lähes seitsemännessä taivaassa,jos saan vietyä aloitukseni,ajatelmani,ilman henkilökohtaista imagoani loukkaamatta maaliin.

      Olen leijona horoskoopiltani,siis avoin ja toi selkäänpuukotus puskasta,ei ole minun juttuni.
      Alkuaikoina jopa itkin ja valvoin öitäni,kun murreketjussa sain sitä selkäänpuukotusta.

      Jos minua kohtaan hyökätään,puolustaudun,mutta en tietentahtoen loukkaa,mielipideeroja tietty tulee ja sehän on keskustelun tarkoituskin

    • mietisvähän

      Onko se muka hyökkäys kun joku sanoi ettei kailota perintöasioitaan palstalla ? Itse loukkasit kehottamalla lääkkeiden ottoon ja inkkarit kanoottiin, siis mielenterveyden ongelmiin viittasit.

      • ei-ainoa-kerta

        mietisvähän

        Kirjoitit tosi osuvasti. Nyt olisi rituliinin hyvä korjata mielipidettään.


      • ei-ainoa-kerta kirjoitti:

        mietisvähän

        Kirjoitit tosi osuvasti. Nyt olisi rituliinin hyvä korjata mielipidettään.

        Ei minulla ole mitään korjattavaa!
        Jonkun vain on tölväistävä ketjua,niinkuin kävi tossa aloitamassani perinnönjakoketjussa.
        Ja jos yritän oikaista näkemyksiä,se onkin sitten väärin.

        Minä en ole hyssyttelemään elämässäni tottunut ja sanavalmius on työympäristön muovaama selviytymiskeino,että kivat sulle ja Hyvää Uutta Vuotta!


    • teretule

      Hyvin toimii kuin ajatella voi. Kaikki voivat kirjoittaa kuin haluavat.

    • yllätysvarmaan

      Minä olen taas oppinut keskustelemaan ja niinhän se on näin kotioloissa, naapuri tukee, tai minä menen kyläilemään ja jutustelemaan, milloin mistäkin. Niinhän pitäisi olla täällä on vain 'ohjausta!

      Ei se ole oikein että joka helevetin ketjussa roikkuu joku ohjaaja omia löpinöitään tyrkyttämässä.

    • että.ei.tottele

      Palstalla kyllä menee hyvin.
      Suurin ongelma keskustelupalstalla, millä tahansa, on yleensä palstatyranni, joka pyrkii sanelemaan ja osoittamaan, mitä palstalla saa tai pikemminkin ei saa kirjoittaa. Kun joku rohkeutta osoittaen ei tottele, ryhtyy kostoksi kirjoittamaan tarkoituksella loukkaavasti tästä.

    • Kostoturhaa

      Rohkeutta on olla kostamatta, jatkaa vaan omaa tapaansa kirjoittaa. Miksi tuhlata voimiaan kostoihin ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5380
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      156
      4151
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3820
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3602
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3151
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2584
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      33
      2447
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2430
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2296
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2217
    Aihe