turvallista matkaa

Teema1000

Käykää allekirjoittamassa kansalaisaloite aurauksista. Olen henkilöautoa ajava nainen ja huolissani tiestön kunnossa pidosta talvisin. Ihan sama minkäkokoista autoa ajat, on auraamattomuus kaikkien autoilijoiden vaaraksi. Ymmärrän, että kesäkeliä ei suomeen saada, eikä ole tarkoituskaan, mutta joku järki pitää saada talvikunnossapitoon. En aja aloitteen tekijän etua, vaan meidän kaikkien tiellä liikkuvien.

9

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoillejapienille

Malttia uudenvuoden liikenteeseen ja turvallista alkavaa uutta vuotta kaikille!

• Et sitten linkkiä viitsinyt laittaa...

Auraaminen on hyvä ja suositeltava toimenpide. Vielä kun keksittäisiin, miten turhaa suolausta saataisiin vähennettyä ja tarvetta suolaukselle samoin. Tänä talvena on ollut pk-seudulla yksi (ehkä kaksi) suolausta vaativaa keliä, mutta suola-autoja on tullut vastaan varmaan joka toinen päivä lokakuun lopusta lähtien (se yksi päivä oli tämän viikon keskiviikko - oli kieltämättä liukasta kun vettä tihuutti ja jäätyi suoraan tien pintaan. Ei onneksi ongelmia, kun alla hyvät kitkat).

• tiimi1000

• suolaa.tarvitaan

Kyllä "allasi olevat hyvät kitkat" vaatii sitä suolausta näillä vaihtelevilla keleillä jopa päivittäin, että "kitkoinesi" ojien välissä pysyt.

• Juumassimaajussi

Tulikos sulle mieleen? Auraamattomat tiet on iso turvallisuusriski, kun poliisi, palokunta ja ambulanssi ovat hälytysajossa. Moni yksityistie kärsii myös hoidon puutteesta ja mekin ollaan uutta vuotta vastaanottamassa mökillä huonosti aurattujen teiden päässä. Koskaan ei enää päästä siihen kunnossapidon tasoon, kun TVL vastasi tiestöstä. Ja muistakaa soittaa aina tienkäyttäjän linjalle 02002100, kun on aihetta. Oletuksena on, että vähän puheluita, tiet hyvässä kunnossa. Kyllä sitä rahaa pitää riittää muuhunkin kuin länsimetroon... Terveisin maalainen omasta tahdostaan.

• iceroadrescue

Lapset eivät päässeet loppuvuodesta kouluun. Ehkä tänä vuonna sitten.

• sivullinensivussa

Lähes 20000 on nyt kannattanut, ei vielä riitä.

• syvähuokausjaosanottoni

Taas lähti 2 pientä enkeliä liian aikaisin. Voimia omaisille.

• minäkannatin

Kannattaa kannattaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1712
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      1003
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe