Yksinkertainen kysymys Mikolle...

Kun Sinä niin kovasti Venäjää näytät ihannoivan: jos unohdamme uskontoon liittyvät asiat - nehän Sinusta ovat Venäjällä täydellisesti! - mitkä MUUT yhteiskunnan ja ihmisten asiat ovat Venäjällä paremmin kuin Suomessa????

41

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti kysymys ei ollut liian vaikea Mikolle.

      • No kyllä hän on jo tässä vaiheessa "keskustelua" käytännössä alentunut haukkumaan erimielisiä selkärangattomiksi raiskaajiksi. Jotain se kertoo kyvystä käsitellä näitä kysymyksiä.


      • Taitavat olla aika vaiketa vastata...


      • mummomuori kirjoitti:

        Taitavat olla aika vaiketa vastata...

        Ihmetyttää tuo Mikonkin toiminta. Ensin huudellaan suureen ääneen ja tehtaillaan suuri määrä avauksia. Sitten suljetaan suu, kun kunnon keskustelu pitäisi aloittaa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ihmetyttää tuo Mikonkin toiminta. Ensin huudellaan suureen ääneen ja tehtaillaan suuri määrä avauksia. Sitten suljetaan suu, kun kunnon keskustelu pitäisi aloittaa.

        Juu, eli kuten ennen sanottiin "tuuli niitä huulia vain heilutti" :D


    • Adios_

      Mikko tais mennä jo Venäjälle:D

      • Se on toki mahdollista. Eiköhän Mikko kuitenkin vielä iloksemme palaa...


    • loppuukoasia

      Taitaa tuo Venäjän ihannointi olla vain alustajan omassa päässä?

      Ihmeellistä trollaamista liberaalit nyt harjoittaa koko ajan.

      • Paitsi että Mikko ihan itse on aivan silminnähden tällä kyseisellä palstalla jankuttanut jatkuvasti sitä kuinka ihanasti monet asiat Venäjällä Suomeen nähden ovat, samalla kun monet muut ovat kyseenlaistaneet hänen fanaattisuuttaan Venäjää(kin) kohtaan.

        Normaali johtopäätös tässä vaiheessa olisi, että nimenomaan Mikon päässä on se Venäjän ihannointi. Mitä sinä kuvittelet hyötyväsi siitä, että yrität näin selvää asiaa vääristellä tuollaisella älyttömällä kommentilla? Onko se vain niin, että osa teistä ei vain pätkääkään piittaa mistään... kunhan kommentoitte mitä sattuu, jos se vain näyttää sopivan edelliseen?


      • Onkos "Mikostakin" jo tullut liberaali?


    • Venäjällä on kristinuskon aseman paljon parempi, ja sen myötä, koko järjestelmä on parempi.

      Yksinkertaista.

      • No mitä enää teet täällä?


      • Tipale kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä Mikko puhut. Etkö lainkaan ole seurannut aihetta koskevia uutisia viimeisen parin vuoden aikana?

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/venajalla-annettu-jo-useita-sakkorangaistuksia-luvattomasta-lahetystoiminnasta/

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/venaja-ensimmaista-kertaa-uskonnonvapautta-eniten-rajoittavien-valtioiden-listalla/

        Sitä ihmettä hän puhuu kun ei ymmärrä eroa valtion kontrolloiman propagandistisen ortodoksisen puritanismin ja myös kristinuskoa koskevan uskonnonvapauden välillä.


      • Paitsi kun seuraa asioita, huomaa, että siellä miltei kaikki toimii hyvin huonosti...


      • Onko, Mikko?

        Keskiajalla kristinuskon asema oli nykyistä "parempi". Kukaan ei ainakaan julkisesti epäillyt. Olivatko asiat silloin paremmin kuin nykyisin?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Onko, Mikko?

        Keskiajalla kristinuskon asema oli nykyistä "parempi". Kukaan ei ainakaan julkisesti epäillyt. Olivatko asiat silloin paremmin kuin nykyisin?

        Kyllä.

        Kristinuskon asema oli vahvempi ja parempi ennenmuinoin Euroopassakin.

        Ja jos seraavasi kysyt taas, että onko Venäjällä asiat paremmin, niin kyllä, ja jos kysyt taas jotakin saman suuntaista, niin vastus on todennäköisesti edelleen kyllä.


      • Luonnontila kirjoitti:

        Sitä ihmettä hän puhuu kun ei ymmärrä eroa valtion kontrolloiman propagandistisen ortodoksisen puritanismin ja myös kristinuskoa koskevan uskonnonvapauden välillä.

        Meillä on on median kontroloima, eli matojen kontroloima propaganda meneillään, ja ennemmin minä olisin siinä tsaarin kontroloimassa, tai esivallan johdon kontroloimassa järjestelmässä, kuin arvottomien hipstereiden kontrolimassa.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Meillä on on median kontroloima, eli matojen kontroloima propaganda meneillään, ja ennemmin minä olisin siinä tsaarin kontroloimassa, tai esivallan johdon kontroloimassa järjestelmässä, kuin arvottomien hipstereiden kontrolimassa.

        Edelleen on voimassa kysymys, että miksi et sitten muuta sinne tsaarin ihmemaahan hetimiten. Nimittäin se olisi nopein ratkaisu ongelmiisi.


      • Luonnontila kirjoitti:

        No mitä enää teet täällä?

        Työtäni Suome kansan puolesta Jumalan palvelijana, sillä minä näen Suomen puhtaat perinteiset ihanteet edeleen silmieni edessä, aikamme median turmelustyöstä huolimatta, ja taistelen perinteisen ja kristlillisen Suomen puolesta.


      • Luonnontila kirjoitti:

        Edelleen on voimassa kysymys, että miksi et sitten muuta sinne tsaarin ihmemaahan hetimiten. Nimittäin se olisi nopein ratkaisu ongelmiisi.

        Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?

        Älä unta näe kuuleppas.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Työtäni Suome kansan puolesta Jumalan palvelijana, sillä minä näen Suomen puhtaat perinteiset ihanteet edeleen silmieni edessä, aikamme median turmelustyöstä huolimatta, ja taistelen perinteisen ja kristlillisen Suomen puolesta.

        Vaikutat varsin megalomaaniselta. Onneksi edustat hyvin pientä osaa suomalaisista.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?

        Älä unta näe kuuleppas.

        Noh noh. Raiskaajaksi vihjaaminen pelkkien uskonnollis-poliittisten erimielisyyksien takia on jo törkeää. Olen jo aiemminkin toki huomannut, että arvostelukykysi on todella hatara, mutta nyt alennut jo suoriin herjauksiin. Noin sinullekin sitten kävi, että kun et pärjännyt väittelyssä niin aloit solvaamaan.


      • YksinkertaistaEiköTotta
        Luonnontila kirjoitti:

        Edelleen on voimassa kysymys, että miksi et sitten muuta sinne tsaarin ihmemaahan hetimiten. Nimittäin se olisi nopein ratkaisu ongelmiisi.

        "Edelleen on voimassa kysymys, että miksi et sitten muuta sinne tsaarin ihmemaahan hetimiten. Nimittäin se olisi nopein ratkaisu ongelmiisi."

        Jokaisella uskovalla on oma lähetyskenttänsä ja siellä sitä sitten ollaan. Suurin osa uskovista on täällä kotimaassa ja pieni osa sitten ulkomailla.


      • YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Edelleen on voimassa kysymys, että miksi et sitten muuta sinne tsaarin ihmemaahan hetimiten. Nimittäin se olisi nopein ratkaisu ongelmiisi."

        Jokaisella uskovalla on oma lähetyskenttänsä ja siellä sitä sitten ollaan. Suurin osa uskovista on täällä kotimaassa ja pieni osa sitten ulkomailla.

        No tokihan minäkin oikeasti olen sitä mieltä, että ihmisellä on lähtökohtaisesti oikeus asua synnynalueellaan, ja edustaa siellä maailmankatsomustaan. Mikko kuitenkin ansaitsee kuittailun Venäjälle muuttamisesta, koska tosiasiassa hän ei muuta sinne siksi, ettei hän siellä pärjäisi. Kyllä Suomessa vaan kuitenkin on niin paljon mukavampaa, ja sehän näkyy kaikilla kansainvälisillä mittareilla. Kaikenlaisia poikkeuksia toki on, mutta nyt tietysti puhutaan suurista linjoista.


      • YksinkertaistaEiköTotta
        Luonnontila kirjoitti:

        Vaikutat varsin megalomaaniselta. Onneksi edustat hyvin pientä osaa suomalaisista.

        "Vaikutat varsin megalomaaniselta. Onneksi edustat hyvin pientä osaa suomalaisista."

        Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?

        Keskustele äläkä hauku!


      • YksinkertaistaEiköTotta
        Luonnontila kirjoitti:

        No tokihan minäkin oikeasti olen sitä mieltä, että ihmisellä on lähtökohtaisesti oikeus asua synnynalueellaan, ja edustaa siellä maailmankatsomustaan. Mikko kuitenkin ansaitsee kuittailun Venäjälle muuttamisesta, koska tosiasiassa hän ei muuta sinne siksi, ettei hän siellä pärjäisi. Kyllä Suomessa vaan kuitenkin on niin paljon mukavampaa, ja sehän näkyy kaikilla kansainvälisillä mittareilla. Kaikenlaisia poikkeuksia toki on, mutta nyt tietysti puhutaan suurista linjoista.

        "Mikko kuitenkin ansaitsee kuittailun Venäjälle muuttamisesta, koska ..."

        Kuittailu on turhautuneiden ihmisten touhua. Täällä keskustellaan ja sinunkin tulee kestää sen, että viestejäsi ei hyväksytä, kun et osaa niitä mitenkään perustella.


      • YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Vaikutat varsin megalomaaniselta. Onneksi edustat hyvin pientä osaa suomalaisista."

        Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?

        Keskustele äläkä hauku!

        "Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?"

        Mainitsin Mikon ilmeisestä megalomaanisuudesta yhden kerran. Sekö on mielestäsi jankuttamista? Eikä se mikään haukku ole kun katsoo niitä Mikon aiempia viestejä Suomen kansan Jumalallisena kynttilänä. Megalomaniaahan se on eikä mitään muuta!

        "Keskustele äläkä hauku!"

        Älä yritä lässytää minulle. Olen nähtävästi keskustellut täällä hyvin asiallisesti, ja kärjistänyt ilmaisuani vain tarpeen mukaan. Edellinenkin juttu on jo käsitelty, ettei se mitään haukkumista ollut.


      • YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Mikko kuitenkin ansaitsee kuittailun Venäjälle muuttamisesta, koska ..."

        Kuittailu on turhautuneiden ihmisten touhua. Täällä keskustellaan ja sinunkin tulee kestää sen, että viestejäsi ei hyväksytä, kun et osaa niitä mitenkään perustella.

        "Kuittailu on turhautuneiden ihmisten touhua."

        Ihan miten vain... kunhan myönnät sitten senkin, että Mikon täytyy olla turhautunut, kun alkoi minuakin nimittelemään käytännössä selkärangattomaksi raiskaajaksi. Vai oletko kansinaisstandardisti?

        "Täällä keskustellaan ja sinunkin tulee kestää sen, että viestejäsi ei hyväksytä, kun et osaa niitä mitenkään perustella."

        Ja paskanmarjat täällä mitään keskustella. Tämä on yhtä julistusta koko palsta. Heti kun uskonnollinen fanaatikko saa jauhot suuhun, katoavat rekisteröidyt nimimerkit "keskustelusta" ja paikalle saapuu puskista huutelevia komppaajia, joilla ei ole mitään perusteluita pointeilleen. Osoitapa yksikin kohta, jota en ole perustellut mielestäsi riittävästi.


      • MikkoSaaHaukkua
        YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Vaikutat varsin megalomaaniselta. Onneksi edustat hyvin pientä osaa suomalaisista."

        Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?

        Keskustele äläkä hauku!

        "Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?"

        Mikko A: "Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?"


      • Mikko.A kirjoitti:

        Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?

        Älä unta näe kuuleppas.

        "Venäjällä abortti on huomattavasti tavallisempi ilmiö kuin Länsi-Euroopassa. Maan terveysministeriön tietojen mukaan lähes joka toinen raskaus päättyy aborttiin. Joidenkin arvioiden mukaan 14 prosenttia venäläisnaisista on tehnyt kahdeksasta kymmeneen aborttia.
        Tilastojen luotettavuutta hämärtää se, että Venäjällä arvioidaan tehtävän vuosittain ainakin 180 000 laitonta aborttia.
        Vuonna 1920 Neuvostoliitto oli ensimmäinen maa maailmassa joka salli abortin kaikissa olosuhteissa. Abortti kriminalisoitiin Stalinin tahdosta vuonna 1936, mutta vapaaseen aborttiin palattiin jälleen 1954. Tämän jälkeen kansa tottui siihen, että ehkäisyvälineet maksavat, mutta abortti on ilmainen."

        "80% venäläisnaisista on tehnyt abortin"

        Mikko.A:n ihmemaassa abortti on ok, mutta esim. helluntailaisuus ei ole.

        Mikko.A taitaakin olla tiukka ortodoksi?


      • rauhaarakennetaan
        Luonnontila kirjoitti:

        "Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?"

        Mainitsin Mikon ilmeisestä megalomaanisuudesta yhden kerran. Sekö on mielestäsi jankuttamista? Eikä se mikään haukku ole kun katsoo niitä Mikon aiempia viestejä Suomen kansan Jumalallisena kynttilänä. Megalomaniaahan se on eikä mitään muuta!

        "Keskustele äläkä hauku!"

        Älä yritä lässytää minulle. Olen nähtävästi keskustellut täällä hyvin asiallisesti, ja kärjistänyt ilmaisuani vain tarpeen mukaan. Edellinenkin juttu on jo käsitelty, ettei se mitään haukkumista ollut.

        ""Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?"

        Mainitsin Mikon ilmeisestä megalomaanisuudesta yhden kerran. Sekö on mielestäsi jankuttamista? "

        Haukkuun sorruit alta aikayksikön!


        "Ja paskanmarjat täällä mitään keskustella. Tämä on yhtä julistusta koko palsta. "

        Rauhoitu nyt! Jos et pärjää keskusteluissa niin oo sitten hiljaa!


      • YksinkertaistaEiköTotta
        MikkoSaaHaukkua kirjoitti:

        "Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?"

        Mikko A: "Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?"

        "Mikko A: "Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?""

        Kovaa ja lohdutonta kuvakieltä, mutta antaa mielikuvaa missä mennään.


      • rauhaarakennetaan kirjoitti:

        ""Loppuiko argumentit noin lyhyeen kun piti alkaa jankuttamaan ja haukkumaan?"

        Mainitsin Mikon ilmeisestä megalomaanisuudesta yhden kerran. Sekö on mielestäsi jankuttamista? "

        Haukkuun sorruit alta aikayksikön!


        "Ja paskanmarjat täällä mitään keskustella. Tämä on yhtä julistusta koko palsta. "

        Rauhoitu nyt! Jos et pärjää keskusteluissa niin oo sitten hiljaa!

        "Haukkuun sorruit alta aikayksikön!"

        Jos Mikko pitää itseään jonain Suomen kansan valistajana ja Jumalan palvelijana, niin hän on megalomaaninen. Tämän asian toteaminen ei ole haukkumista.

        Sen sijaan Mikko itse haukkui minua selkärangattomaksi raiskaajaksi, mihin nähtävästi en ole antanut mitään muuta syytä kuin sen, että Mikkoa v*tuttaa kommentointini, jolle hän ei itse pärjää. Kummasti hän ei nytkään ole itse itseään puolustamassa, vaan puskista vain laulu kuuluu!

        "Rauhoitu nyt!"

        Ei kiitos, olen jo tarpeeksi rauhallinen, etkä sinä pysty minua noin halvalla provotempulla triggeroimaan.

        "Jos et pärjää keskusteluissa niin oo sitten hiljaa!"

        Mutta kun kerran pärjään, niin en ole hiljaa. Näetkös kun minun ei tarvitse tukea itseäni puskista huudellen, vaan vastaan ihan rehdisti saamiini kommentteihin.


      • YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Mikko A: "Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?""

        Kovaa ja lohdutonta kuvakieltä, mutta antaa mielikuvaa missä mennään.

        "Kovaa ja lohdutonta kuvakieltä, mutta antaa mielikuvaa missä mennään."

        No kerropa nyt sitten, että miksi ei voisi olla yhtä lailla kovaa ja lohdutonta kuvakieltä kun luonnehdin Mikkoa megalomaaniksi? Miksi minun näppikseltäni lähetettynä se olikin vain haukkua, mutta Mikon lähettämät raiskaajasyytökset olivatkin vain kovaa ja lohdutonta kuvakieltä? Kerrohan nyt vähän siis, että mihin tuo kaksinaisstandardisi perustuu tai myönnä, ettei se perustu mihinkään muuhun kuin mielivaltaasi!


      • MikkoSaaHaukkua
        YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Mikko A: "Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?""

        Kovaa ja lohdutonta kuvakieltä, mutta antaa mielikuvaa missä mennään.

        Eli sinusta on ok, että Mikko saa ensin haukkua muita selkärangattomiksi ja liittää heidät vielä raiskaajiksi, mutta häntä ei saa kutsua megalomaaniksi?


      • Mikko.A kirjoitti:

        Kyllä.

        Kristinuskon asema oli vahvempi ja parempi ennenmuinoin Euroopassakin.

        Ja jos seraavasi kysyt taas, että onko Venäjällä asiat paremmin, niin kyllä, ja jos kysyt taas jotakin saman suuntaista, niin vastus on todennäköisesti edelleen kyllä.

        Sekö siis riittää hyvän elämän kriteeriksi, että kristinuskon asema on hyvä? Muuta ei tarvita? Muu on merkityksetöntä?

        Ja lisäksi: käykö mikä tahansa kristinuskon laji Sinulle?


      • Mikko.A kirjoitti:

        Työtäni Suome kansan puolesta Jumalan palvelijana, sillä minä näen Suomen puhtaat perinteiset ihanteet edeleen silmieni edessä, aikamme median turmelustyöstä huolimatta, ja taistelen perinteisen ja kristlillisen Suomen puolesta.

        Millä tavoin mahdat konkreettisesti sen taistelusi käydä? Täällä julistamalla?


      • YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Mikko kuitenkin ansaitsee kuittailun Venäjälle muuttamisesta, koska ..."

        Kuittailu on turhautuneiden ihmisten touhua. Täällä keskustellaan ja sinunkin tulee kestää sen, että viestejäsi ei hyväksytä, kun et osaa niitä mitenkään perustella.

        Minusta Mikko on kyllä perstellut näkemyksensä äärimmäisen huonosti. Onko Sinulla antaa hyviä esimerkkejä Mikon asiallisista ja hyvistä perusteluista, vai keskitytkö taas vain tuohon tuttuun toimintatapaasi?


      • YksinkertaistaEiköTotta kirjoitti:

        "Mikko A: "Ja luovuttaisin laspuuteni Suomen sinunkaltaisisten selkärangttomien raiskattavasksi?""

        Kovaa ja lohdutonta kuvakieltä, mutta antaa mielikuvaa missä mennään.

        Kyllä: erityisesti tuo "laspuuteni"...


      • Mikko.A kirjoitti:

        Meillä on on median kontroloima, eli matojen kontroloima propaganda meneillään, ja ennemmin minä olisin siinä tsaarin kontroloimassa, tai esivallan johdon kontroloimassa järjestelmässä, kuin arvottomien hipstereiden kontrolimassa.

        "Meillä on on median kontroloima, eli matojen kontroloima propaganda meneillään..."

        Mutta hyväksyt tuon kontrolloinnin, kun sen tekee ihannoimasi mies? Vaikka saattaisit joutua itse sinne ei toivottojen henkilöiden listalle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3214
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      129
      2252
    3. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      107
      2098
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      164
      1933
    5. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      91
      1844
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      103
      1641
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      1498
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1303
    9. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      120
      1266
    10. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1220
    Aihe