Tietääkseni Vapaa-ajattelijat järjestö vastustaa hartaustilaisuuksien pitämistä kouluissa.
Haluaisinkin ystävällisesti kysyä, mitä vahinkoa koulun hartaustilaisuuksista on ja kenelle?
Koulujen hartaustilaisuudet
4
<50
Vastaukset
- vjkkll
Pelottelu, manipulointi tarinoilla. Yleissivistyksen vuoksi voi kertoa, mutta siten että lasta painostetaan uskomaan ei. Miksi kertoa mm. kuolemasta ihan pienille.
"Pelottelu, manipulointi tarinoilla. Yleissivistyksen vuoksi voi kertoa, mutta siten että lasta painostetaan uskomaan ei. Miksi kertoa mm. kuolemasta ihan pienille."
Hartaustilaisuudet eivät ole mitään pelottelua eikä manipulointia, eikä niihin koskaan tiettävästi ole kuulunut mitään pelottelua. Vapaa-ajattelijat itse pelottelevat lapsia ja heidän vanhempiaan uskonnon vaaroilla.Vapaa-ajattelijoiden mielestä koulun tehtävä ei ole käännyttää ketään johonkin uskontoon, ei edes vahvistaa (eikä tarkoituksellisesti heikentää) kotona opetettua uskontoa.
- Lukuje.lasku
Alakoulussa seurakunnan aamuhartaudet koulun yhteisissä tiloissa venyivät/venyvät usein. On saman aineen ensimmäisestä tunnista pois, kun/jos papilla on ollut vakivuoro. Eräässäkin koulussa aina matematiikan tunnista leikkautui 10 minuuttia pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617890- 1334534
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323797- 213158
- 232702
- 292637
- 502336
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3932134- 322079