Kreationistien Jumala 1

Kreationismi_on_sairaus

Keskustellaanpa vaihteeksi Raamatusta kun kreationistien olkiukot evoluutiosta ovat niin noloja ja kulahtaneita.

Raamatusta kun löytyy kaikenlaisia jänniä juttuja ja niin kiusallisia tekstejä mitkä saavat kreationistit kiemurteleva.

Aloitetaan tästä:

Sananlaskut 1:26-28 : "Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua."

Tällainen on siis kreationistien absoluuttisen rakkauden Jumala! Ja vieläpä sen Raamatun mukaan jota kreationistit väittävät Jumalan erehtymättömäksi sanaksi.

26

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • räyhräyh

      Sitäkö se jyrinä siellä taivaalla onkin! Minä kun luulin sitä ukkoseksi, mutta sehän on naurua. Siitä välinpitämättömyydestä onkin selviä aihetodisteita, tosin ei kiistattomia, koska toinen vaihtoehtoinen tulkinta niille on tietenkin, että Jumalaa ei ole.

    • No.eipä.ihme

      No eipä ihme että maailmasta löytyy niin paljon samalla tavoin käyttäytyviä tekopyhiä ja tekohurskaita uskovaisia (Jyri, JC, jne). Jumalahan on selvästi luonut heidät omaksi kuvakseen.

    • Raamatun jumala on ankara luonto ja sattuma. Ihminen on alkanut keksimään jumalia siitä alkaen kun on tajunnut kausaliteetin. Kaikelle tapahtumille on keksittävä selitys ja paremman puutteessa selittämättömille tapahtumille syynä ovat olleet jumalat.

      Aloituksen sananlasku on hyvä esimerkki sattumasta johtuvasta "huonosta onnesta", joka on kuvitteellisen jumalan syytä. Samaa on koko Jobin kirja. Kirjassa pohditaan, miksi oikeamieliselle ihmiselle tapahtuu hyvyydestä huolimatta pahoja asioita. Raamatun mukaan se on jumalan aiheuttamaa (ja samalla syntyy teodikean ongelma).

      Onneksi nykyaikainen (tieteellinen) maailmankuva pystyy selittämään todellisen kausaliteetin, eikä siihen jumalia tarvita. Salama voi iskeä myös hyvän ja oikeamielisen ihmisen päähän, jos hän esimerkiksi pelaa golfia ukonilman aikaan.

      • Anonyymi

        Jobin hyvyys on tietysti hieman tai hiukan enemmänkin kyseenalaista. Kontekstissa ei varsinaisesti ole mainittu mikä on hyvää ja toisaalta kaikkivaltiaan asenne ja teot samassa asiayhteydessä antaa ymmrtää varsin selkeästi että se mitä pitäisimme kulttuurievoluution perusteella hyvänä ja yhteiskuntaamme edistävä asiana ei merkitsekään mitään jumalalle vaan hänen mielestään hänellä on oikeus aivan pilailumielessä tuhota arvokas yhteiskunnan jäsen ja hänen perheensä.

        Eli jumala pistää Jobin ja hänen perheensä elämän paskaksi ilman mitään perusteltua syytä, Säästää Jobin kun ensin tappanut muun suvun. Sama jumala tekee myöhemmin itsemurhan omasta tahdosta, naulauttaa itsensä puunrunkoon roikkumaan, leikkii valekuollutta kolme päivää luolassa, lupailee seuraajilleen palata saman sukupolven aikana, tosin jättää sen tekemättä. Seuraajat sen sijaan että olisivat tarttuneet siihen että mitä muuta tyhjän päiväisiä lupauksia jeesuksen suuhun on pantu, ovat keskittyneet siihen millä kaikilla eri tavoilla Jobi ja hänen esi-isänsä olivat loukanneet jumalaa jotta Jobin kohtalo olisi totta niin kirjaimellisestikin kuin vertaukuvallisestikin. Lipilaarit taparistityt uskovat tietysti itselleen kevyimmän vaihtoehdon eli Jobin ja vertauskuvan. Vertauskuva kuulemma jostain. Jostain syystä aivonsa jeesukselle kanittaneet fundikset "ymmärtävät" heti että mikroninkin myönnytys luomisessa, Noan tulvassa, Exoduksessa ja Jobinkin kertomuksessa johtavat kadotukseen.


    • 12____13

      Tuo sananlaskujen kohta kertoo, jos viitsii lukea kokojutun, eikä poimi rusinoita kuin ateisti: "Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;...". Onko sinulla syy ajatella, että tuo viisaus on nimenomaan Jumala, eikä sananlaskun kirjottajan juttu?

      • Kreationismi_on_sairaus

        Ateistithan lukevat Raamattua rehellisesti. He eivät vääristele Raamatun tekstejä kuten sinunlaisesi uskovaiset. He eivät ummista silmiään ristiriidoilta ja kiusallisista kohdilta kuten jeesuksenmorsiammet. He eivät poimi Raamatusta vain kivoja juttuja kuin rusinoita pullasta.

        Koko teksti: "
        20. Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
        21. meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
        22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
        23. Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
        24. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
        25. vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
        26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
        27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
        28. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
        29. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
        30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
        31. saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
        32. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
        33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta."

        Tuossahan selvästi todetaan että Jumalasi nauraa pilkallisesti ihmisten hädälle eikä auta heitä vaikka pyytävät. Ihminenhän on erehtyväinen. Jumalasi ei siis ole kaikkitietävyydestään huolimatta armollinen eikä ymmärtävä. Vaan kostonhaluinen ja pikkusieluinen.

        Eihän rakastava vanhempikaan hylkää lastaan joka syystä tai toisesta heti noudata vanhempansa neuvoja tai ota vastaan nuhteita. Jumalasi sen sijaan on valmis ja vieläpä pilkaten ja vahingon iloisena.

        Tosin taikauskolahkoissa vanhemmat ovat valmiita kieltämään ja hylkäämään lapsensa uskonsa takia.


      • 12____13

        "Tuossahan selvästi todetaan että Jumalasi nauraa pilkallisesti ihmisten hädälle eikä auta heitä vaikka pyytävät. "

        Lainaamassasi kohdassa ei missään sanota Jumalan nauravan. Eikä siinä varsinkaan Jumala sano nauravansa.


      • Fantomex
        12____13 kirjoitti:

        "Tuossahan selvästi todetaan että Jumalasi nauraa pilkallisesti ihmisten hädälle eikä auta heitä vaikka pyytävät. "

        Lainaamassasi kohdassa ei missään sanota Jumalan nauravan. Eikä siinä varsinkaan Jumala sano nauravansa.

        Koko sananlasku alkaa sanoilla "jumala nauraa"... Taas kieltää kretu todellisuuden.


      • LuKiHäirikkökö
        12____13 kirjoitti:

        "Tuossahan selvästi todetaan että Jumalasi nauraa pilkallisesti ihmisten hädälle eikä auta heitä vaikka pyytävät. "

        Lainaamassasi kohdassa ei missään sanota Jumalan nauravan. Eikä siinä varsinkaan Jumala sano nauravansa.

        "26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; "


      • Ateisti ei tarvitse sen paremmin pappia kuin itseoppinutta rauhanyhdistyksen tekohurskasta pedofiiliä selittämään mitä Raamatussa lukee.

        Hän osaa lukea ja ymmärtää lukemansa ilman irvokasta "pestään musta uskonnollinen paska valkoiseksi" selittelyä.

        Vuodesta 1972 alkaen olen keskutellut hihhulien kanssa eivätkä he osaa vieläkään vastata yksinkertaisimpiinkaan kysymyksiin muuten kuin valheilla, vääristelyillä, inttämisillä ja typerillä sanaleikeillä joilla johdetaan kouluttamattomia ihmisia harhaan kertomalla heille tieteelliselle termille oikean merkityksen sijaan kreationistinen pseudotieteellinen valhe.

        Olen itse joutunut tähän ikään joskus valehtemaan, useimmiten valkoisia valheita lähimmäisten suojelemiseksi ikävältä totuudelta. Kuten vaimolle aamulla lausuttu "Oletpas kaunis ja seksikäs tänä aamuna. Viime öinen taisi tehdä hyvää?" Mutta en ole tehnyt valehtelusta itselleni elämäntapaa kuten ainakin vartiotornikauppiaat, mormonit ja lessut. Itse asiassa lessut eivät normaalisti juuri julista ovelta ovelle, mutta nälkä ajaa nekin huonoissa oloistaan koloistaan esille. Sinänsä kuvaavaa että tiukassa paikassa nekin muiden uskovaisten tapaan turvautuvat mielummin kerjäämiseen kuin jonkun hyödyllisen tekemiseen. Toisaalta YLE:ltä tuli hiljan dokkari missä lessut huijasivat paitsi muita niin myös omaa porukkaansa. Ainoa sääntö heillä oli että diili tarpeettomasta remontista piti saada keinolla millä hyvänsä ja sitten alkoi rahastaminen.Siihen tarvitaan uskovaista että alkaa myymään kusetusremontteja omille kanssa seurakuntalaisilleen eikä edes kiinnijäätyään kadu vaan toteaa että typerät ihmiset maksavat typeryydestään kovemman hinnan kuin fiksut. Markkinateologista Jumalan sanaa. On rikollista antaa tyhmien pitää rahansa. Lisäklausuuli: Koska ahneudella ei ole rajaa myös omaan seurakuntaan kuuluvien kusettaminen on paitsi luvallista niin myös suotavaa koska heidän nimiään tarvitaan referenssiluettelossa.


    • Tällainenhavainto

      Ovatpa hihut olleet hiljaisia näissä avauksissasi. Toki ymmärrettävästi kun ne osoittavat niin perin kiusallisia seikkoja heidän Jumalastaan ja vieläpä Raamattuun perustuen.

      Ainoastaan yksi hihu tykkää nolata itsensä todistamalla ettei ole lukenut Raamattua muuten kuin itse piru sitä valikoiden ja varsinkin vääristellen.

    • tulkoonvalkeus

      mistähään ilimaantusj se viihtelijäs ville tahiv vilima, uus agricola tael luteerus, joka piibelin ja ut:n 2000-luvulle reippaasti päevittäsj? ja het ekana nuista vanahoesta opuksista niij jumalan kum pelspuupinnii, taevaaj ja tuonelan ihmiskunnan historijan suureen kompostirosessiin viskoesj hyötymullaks muuntumaan!

      jumalaan, jumaliin, uskontoihin ynnä muuhun huuhaaseen uhratut aineen ja hengen mittaamattomat energiat kun vasteis meillä ja mualimalla valjastettaan hyvää ja hyödyllistä synnyttämmään, todellista ja tarpeellista palavelemmaan, suuremmoeselle luonnollemme sekä viisastunneelle ihmiskunnalle saattavat silloin pysyvän rauhan aika ja antoisat onnenpäivätkin koittaa.

      tervettulloo voemistammaan nykyaejjan viksujen, jumalattommiin toellista ja tähellistä herätysliikettä vaekkapa nimeltään: tulkoon valkeus!

      männyttä ehompoo, uutta, jumalatoenta ajastaekoo suomelle ja koko mualimalle toevotellen 2.1.2018 kiiom mikko tammerforssin nuapurist

    • hihut.hiljaisiksi

      Taas menivät hihut hiljaisiksi heille kovin kiusallisen avauksen myötä.

      • kreationismi_on_sairaus

        No niinpä. Paitsi että tuo multinikkeilevä k.o.rona tuli oikein alleviivaamalla alleviivaamaan miten loputtoman yksinkertaisia ja tyhmiä taikauskoiset jeesuksenmorsiammet ovat.


    • k.o.rona

      Aloittajalla on tyypillinen esimerkki Raamatusta irrallaan otetusta paikasta. Kun lukee kokonaisuuden, niin siinä sanotaan näin:

      22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
      23. Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
      24. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
      25. vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
      26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
      27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
      28. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
      29. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
      30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
      31. saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
      32. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
      33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.

      Tähän ei ole mitään lisättävää.

      • räyhräyh

        Ei todellakaan. Sinä tollo siis vahvistit vain sen, mitä aloittaja oli sanonutkin jumalastanne.


      • kreationismi_on_sairaus

        "22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa? "

        Niinpä niin. Kuinka kauan te yksinkertaiset tyhmät jeesuksenmorsiammet pilkaatte rehellisyyttä ja tieteen tuottamaa luotettavaa ja testattua tietoa?

        "26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; "

        Kerrohan pidätkö vanhempaa joka nauraa lapsensa hädälle, lapsen joka ei kokemattomuuttaan tai jostain muusta syystä heti usko ja noudata vanhemman antamia neuvoja? Oletka sinä sellainen vanhempi, joka naurat lapsesi hädälle ja pilkkaat?

        Otappa tekopyhä paskanjauhaja huomioon että lapsi ja lastansa rakastava vanhempi ovat kuitenkin molemmat ihmisiä - vanhempi ei ole kaikkitietävä ja kaikkivoipa joka voisi luoda maailmankaikkeuden jossa on esim. triljoona galaksia,

        Tuossa Raamatun kohdassa sentään erehtyväiselle ihmiselle (jonka Jumala sinun mukaasi on luonut sellaiseksi kuin on) pilkallisesti nauraa Jumala, joka on muka kaikkitietävä, kaikkivoipa ja kaiken luonut (mukaanlukien pahuuden).

        Millainen Jumala olisi tuollainen Jumala?

        Tähän olisi paljonkin lisättävää mutta eivät sinunlaisesi tekopyhät jeesuksenmorsiammet vain tajua. Mistä se johtuu että te kreationistit oletta kategorisesti tyhmiä, itserakkaita ja tekopyhiä?


      • "Kerrohan pidätkö vanhempaa joka nauraa lapsensa hädälle, lapsen joka ei kokemattomuuttaan tai jostain muusta syystä heti usko ja noudata vanhemman antamia neuvoja? Oletka sinä sellainen vanhempi, joka naurat lapsesi hädälle ja pilkkaat?"

        Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa. Jumala on Jumala ja ihmisten tulee ottaa vaarin siitä, mitä Hän sanoo. Jumala ei tee koskaan väärin. Se on lähtökohta. Jos Jumala tekee sinun mielestäsi väärin, niin silloin vika on sinussa.


      • Kreationismi_on_sairaus
        Mark5 kirjoitti:

        "Kerrohan pidätkö vanhempaa joka nauraa lapsensa hädälle, lapsen joka ei kokemattomuuttaan tai jostain muusta syystä heti usko ja noudata vanhemman antamia neuvoja? Oletka sinä sellainen vanhempi, joka naurat lapsesi hädälle ja pilkkaat?"

        Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa. Jumala on Jumala ja ihmisten tulee ottaa vaarin siitä, mitä Hän sanoo. Jumala ei tee koskaan väärin. Se on lähtökohta. Jos Jumala tekee sinun mielestäsi väärin, niin silloin vika on sinussa.

        "Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa."

        Tottakai voi rinnastaa. Ja rinnastukset monissa asioissa osoittavat selvästi kuinka ihminen kykenee olemaan paljon armollisempi, ymmärtäväisempi ja rakastavampi kuin sinun kuviteltu Jumalasi.

        "Jumala on Jumala ja ihmisten tulee ottaa vaarin siitä, mitä Hän sanoo."

        Jumalasi on kuviteltu Jumala. Kuviteltu Jumala ei kykene sanomaan yhtään mitään.

        "Jumala ei tee koskaan väärin."

        Raamatun saduissa Jumalaa tekee paljonkin väärin. Massamurhaamisia ja erittäin sadistisia tekoja.

        Onneksi todellisuudessa Jumala ei tee koskaan väärin johtuen siitä että olematon Jumala ei kykene tekemään mitään.

        "Se on lähtökohta. Jos Jumala tekee sinun mielestäsi väärin, niin silloin vika on sinussa."

        Kiitos jeesuksenmorsian kun kommenteillasi osoitit miten moraalittomia ja kieroituneita sinunlaisesi uskovat voivat olla. Onneksi sellaisia kuin sinä on äärimmäisen harvassa

        Joko olet muuten selvittänyt mikä on Raamatun mukainen luomisjärjestys?


      • AntiMark5
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        "Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa."

        Tottakai voi rinnastaa. Ja rinnastukset monissa asioissa osoittavat selvästi kuinka ihminen kykenee olemaan paljon armollisempi, ymmärtäväisempi ja rakastavampi kuin sinun kuviteltu Jumalasi.

        "Jumala on Jumala ja ihmisten tulee ottaa vaarin siitä, mitä Hän sanoo."

        Jumalasi on kuviteltu Jumala. Kuviteltu Jumala ei kykene sanomaan yhtään mitään.

        "Jumala ei tee koskaan väärin."

        Raamatun saduissa Jumalaa tekee paljonkin väärin. Massamurhaamisia ja erittäin sadistisia tekoja.

        Onneksi todellisuudessa Jumala ei tee koskaan väärin johtuen siitä että olematon Jumala ei kykene tekemään mitään.

        "Se on lähtökohta. Jos Jumala tekee sinun mielestäsi väärin, niin silloin vika on sinussa."

        Kiitos jeesuksenmorsian kun kommenteillasi osoitit miten moraalittomia ja kieroituneita sinunlaisesi uskovat voivat olla. Onneksi sellaisia kuin sinä on äärimmäisen harvassa

        Joko olet muuten selvittänyt mikä on Raamatun mukainen luomisjärjestys?

        Ei ole Markille selvinnyt vielä oikea luomisjärjestys. Ja johtuu siitä että Mark5 ei ole ottanut Jeesusta sydämeensä niinkuin Raamattua oikeasti ja aidosti ymmärtävät hihut ovat Markin mukaan tehneet. Taitaa olla Markilla itse perkele sydämessään päätellen kaikesta siitä valehtelusta ja Raamatun vääristelystä jota hän harrastaa täällä palstalla.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Kerrohan pidätkö vanhempaa joka nauraa lapsensa hädälle, lapsen joka ei kokemattomuuttaan tai jostain muusta syystä heti usko ja noudata vanhemman antamia neuvoja? Oletka sinä sellainen vanhempi, joka naurat lapsesi hädälle ja pilkkaat?"

        Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa. Jumala on Jumala ja ihmisten tulee ottaa vaarin siitä, mitä Hän sanoo. Jumala ei tee koskaan väärin. Se on lähtökohta. Jos Jumala tekee sinun mielestäsi väärin, niin silloin vika on sinussa.

        "Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa."

        Mitä ihmettä sinä sitten teet tässä kommentissa?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15124682/mita-tekee-jumalalla#comment-92310226

        ""Minä en keksi jumalalle mitään käyttöä."

        Väite kuuluu samaan luokkaan kuin lapsen väite: "Minä en keksi isälle ja äidille mitään käyttöä."


      • mites_tämä
        marathustra kirjoitti:

        "Älä rinnasta Jumalaa ja vanhempia toisiinsa."

        Mitä ihmettä sinä sitten teet tässä kommentissa?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15124682/mita-tekee-jumalalla#comment-92310226

        ""Minä en keksi jumalalle mitään käyttöä."

        Väite kuuluu samaan luokkaan kuin lapsen väite: "Minä en keksi isälle ja äidille mitään käyttöä."

        "Väite kuuluu samaan luokkaan kuin lapsen väite: "Minä en keksi isälle ja äidille mitään käyttöä.""

        Kyllä lapsi, pienikin lapsi, tulee toimeen ilman mielikuvitusolentojen käskyjä, mutta hänen vanhempansa, tai jos heitä jompaakumpaa tai molempia ei ole, muu huoltaja on välttämätön.
        Minä olen elävä esimerkki, enkä tunne minkään sortin tuskaa siitä, ettei minulle tuputettu koskaan mitään jumaluusoppia, vaan annettiin valita itse kiinostuksen kohteet, toki vanhempien rajoittaessa ne iälleni sopiviksi.


      • Anonyymi
        mites_tämä kirjoitti:

        "Väite kuuluu samaan luokkaan kuin lapsen väite: "Minä en keksi isälle ja äidille mitään käyttöä.""

        Kyllä lapsi, pienikin lapsi, tulee toimeen ilman mielikuvitusolentojen käskyjä, mutta hänen vanhempansa, tai jos heitä jompaakumpaa tai molempia ei ole, muu huoltaja on välttämätön.
        Minä olen elävä esimerkki, enkä tunne minkään sortin tuskaa siitä, ettei minulle tuputettu koskaan mitään jumaluusoppia, vaan annettiin valita itse kiinostuksen kohteet, toki vanhempien rajoittaessa ne iälleni sopiviksi.

        Jumala on laittanut iankaikkisuuden ihmisen sisimpään. Tämä koronakin on Jumalan muistus ihmisen hauraudesta. Jeesus on kuollut ristillä kaikkien syntien tähden. Hänen kauttaan jokainen voi pelastua. Tässä hyvä video:

        https://www.youtube.com/watch?v=X9TzXF8h7vM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on laittanut iankaikkisuuden ihmisen sisimpään. Tämä koronakin on Jumalan muistus ihmisen hauraudesta. Jeesus on kuollut ristillä kaikkien syntien tähden. Hänen kauttaan jokainen voi pelastua. Tässä hyvä video:

        https://www.youtube.com/watch?v=X9TzXF8h7vM

        Onpas Puolimatkan jama päässyt pahaksi.


    • Pakkstori

      Erotit asiayhteydestä. Jos ihminen hylkää viisauden kutsun, hänen osanaan on TYHMYYS, ja Salomo ainakin sanoo selvästi, että TYHMÄÄN mieleen ei Jumala YHDY! Siteerasitte sittemmin koko kohdan, ja siis viisautta ei sovi hylätä maailman viettelystenkään takia. Se, että se tullaan tiettyjen ihmisten toimesta hylkäämään, on merkkinä heidän "kadotustuomiostaan". Ihmisten ei sovi käyttäytyä kuin eläimet. Vaikka ihmisellä on eläimellinen ruumis, hänen henkensä on tullut tietämään - KUIN JUMALAT tekevät! Kyllä, Ihmisen suhteen tämä sanotaan MONIKOSSA; eli ihmisen keho voi puhua milloin minäkin Jumalan hengen suuna, eli minä hyvänsä Jumalan seitsemänä henkenä. Myös paholainen, ja maailman kaaosta järjestelemätön sekulaari (saastainen) henki, voi mennä ihmiseen, ja tällöin ihminen puhuu ja käyttäytyy kuin "riivattu".

    • Anonyymi

      Kummallinen ketju. Puhutaan Brahman luomasta maailmasta ihan niinkuin aabrahamilaisella epäjumalalla olisi jotain tekemistä asian kanssa.

      Mumbain yliopistossa hinduteologit todistivat jo 1930-luvulla kiistattomasti että babylonialaisten El eli Baalin karkoitettu poikapuoli on se epäjumala jota aabrahamiuskoiset palvovat. Vaikka kyseessä ei ole edes varsinaisesti jumaluus, vaan epäjumalan asemaan alennettu jumalan ties kuinka poika , joka joutui vertaistensa epäsuosioon väkivaltaisuutensa vuoksi ja alennettiin epäjumalaksi. Itse asiassa alennettiin vielä alemmaksi mutta julisti itse itsensä heettien juuttaanmaalaisten jumalaksi. Vaikka hänellä ei epäjumala olisi edes oikeus käyttää jumaluus titteliä. Toisaalta jumalien neuvoston silmissä El on sellainen vähäpätöisyys että heille on ihan sama mitä tämä hulttio touhuaa. Kunhan tekee itsekseen ja yksikseen. Kuten seksielämänsäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe