Tapahtui 90-luvulla. Tililtäni katosi selittämättömästi noin satamarkkaa rahaa. Tilitapahtumat olin siihen aikaan merkinnyt pieneen vihkoseen jonka olin pankista saanut. Kaikki rahaliikenne oli tarkasti merkitty vihkoon, mutta jossakin vaiheessa minulle selvisi tuo satasen "hukkuminen".
Olin aivan varma, että virhe ei ollut oma tekemäni ja menin pankkiin sitä selvittämään. Lähiaikaisista tiedoista virkailija ei sitä virhettä löytänyt vaan sanoi sen löytyvän mikrofilmiltä. Olin niin varma itsestäni, että pyysin selvityksen. Virkailija sanoi tutkimisen maksavan 200mk jokaiselta alkavalta tunnilta. Vaikka virhe löytyisi heti, 200mk menisi silti. Kiitos ei sanoin, koska olisi ollut naurettavaa maksaa puolet enemmän kuin olisin saanut. Näin se kuitenkin menisi, koska tutkimuksen tilaaja maksaa aina virheen tekijästä huolimatta.
Nyt 2000-luvulla, noin kolme vuotta sitten, tililleni ilmestyi lähes 200 euroa liikaa tarkoista tilinhoidoistani huolimatta. Mainittakoon, että kaikki tilitapahtummat on tarkasti merkitty vuodesta 1999 tietokoneohjelmaan. En ole siitä välittänyt muuten kuin aina pankkiasioita hoitaessani tarkastanut pankin tilin näyttävän sen melkein 200 euroa liikaa.
Nyt olisi mielenkiintoista tietää, miten pankki suhtautuisi asiaan, jos kysyisin mistä tililleni tulleet ylimääräiset rahat on tulleet. Jos pyytäisi tutkimaan asiaa, pitäisikö vielä maksaa tutkinta vai tutkisiko pankki sen "ilmaiseksi". Taidan käydä pankkitiskillä joskus ilmoittamassa liiasta rahamäärästä ja sanoa, että ei tarvitse tutkia se ei ole minulle niin tärkeää.
Nyt tietysti ajatelaan, että olen itse virheet tehnyt, mutta voin sanoa etten ole. Kaikista ostoista olen kuitit säilyttänyt ja tietokantaan tallettanut. Lisäksi nuo summat, sekä vaje, että ylimääräinen on summiltaan sellaisia, ettei ne ole sopineet mihinkään menoihin, eikä tuloihin.
Tilitietojen selvittäminen
Erehtyykö_pankki
0
59
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708