miksi ostaa kelvoton Audi tai volkkari?

porvari23

Miksi suomalainen ostaa kelvottomia wag-tuotteita vaikka esimerkiksi jenkeissä volkkaria ei pidetä edes autona saati sitten Audia joka on kuin seat. Premiumautoja kun kumpikaan ei ole tosin mikä ihme se premium yleensä on.

29

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen.asunut.siellä

      Harvinaisen hakoteilla olet. Amerikkalaiset rakastavat Audia ja VW:tä.

    • Ghvcplå

      No siksi tietty kun se on niin hyvä tuote. Luuletko että sinun mielipiteelläsi on jotain arvoa.

    • BMWMERSU

      Jos ei ole varaa oikeaan premiumiin niin joutuu tyytymään Audiin.

      • Saksassakin

        ensimmäinen auto on tuomittu takaisinostettavaksi ja tästä vyöry vasta alkaa.


      • Konsernitietäjä
        Saksassakin kirjoitti:

        ensimmäinen auto on tuomittu takaisinostettavaksi ja tästä vyöry vasta alkaa.

        Kyseessä tämä juttu.

        Vw-konsernin autojen katsastusongelmat

        Saksan AutoBild julkaisi 29.12.2017 artikkelin jonka aiheena on niiden Vw-konsernin autojen hylkäykset katsastuksessa joiden huijausohjelmistoa ei ole päivitetty vastaamaan vaadittavia saastenormeja. Kysymyksessä ovat tässä vaiheessa 2.0 TDI-moottorilla varustetut mallit ja autoja on tällä hetkellä 200.000kappaletta. Volkswagenin malleista ensimmäisenä tuleen joutuvat Amarok-mallit, sen jälkeen Tiguan, Caddy, Golf ja Passat. Audilla sama ongelma ja mallit A4, A5, Q5 ja A6. Ongelmaa mutkistaa se ettei Vw-konserni ole edes virallisesti tunnustanut koko ongelmaa eikä anna takuuta siitä ettei ohjelmistopäivityksellä ole mitään sivuvaikutuksia, esim. polttoaineenkulutuksen nousu, moottoritehon lasku tai koko pakokaasujen puhdistusjärjestelmän rikkoontuminen. Asianajotoimisto Ralf Stoll on saanut oman ilmoituksensa mukaan 10.000 ilmoitusta autojen sammumisista jonka jälkeen autot eivät ole enää käynnistyneet, kohta softapäivityksen jälkeen. Ja jottei asia helpottuisi, Vw tarvitsee 750 erilaista softaversiota päivittääkseen kaikki malliversiot joita noista edellämainituista autoista on tehty.
        Jokainen voi ajatella tästä mitä haluaa mutta nyt ovat sellaiset merkit ilmassa että Konserni on entistä pahemmassa pulassa aiheuttamansa skandaalin kanssa.
        Asiaan liittyy myös ennakkotapaus jossa Vw on tuomittu ostamaan auto takaisin sen ostohinnalla. Asiaa ei ole vielä saatu pantua täytäntöön koska Vw on tietenkin valittanut asiasta ylempään oikeusasteeseen mutta mikäli päätös pitää, konserni saattaa joutua ostamaan takaisin miljoonia autoja. Se olisi koko konsernin konkurssi kuten täällä on jo ennustettu päästöskandaalin alusta asti.


    • Kohti_Hybridiä

      Näin nykyisenä Toyota kuskina voin todeta VAG-konsernin tuotteiden olevan ajettavuudeltaan huomattavasti Toyotaa parempia, ero korostuu varsinkin talvella. Mitä tulee sitten VAG-konsernin laatuun ja valehteluun, se on sitten toinen tarina. Jokainen punnitkoon mikä painaa vaa'assa eniten, laatu, hinta, ajettavuus, kiihtyvyys

      • NumeroUno

        Eniten painaa hyvä ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ja ohjaus.


      • Kohti_Hybridiä
        NumeroUno kirjoitti:

        Eniten painaa hyvä ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ja ohjaus.

        Ei ole 1. kriteeri taajama-ajossa.


      • rima.korkealla
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Ei ole 1. kriteeri taajama-ajossa.

        Mutta ei kai siitä haittaakaan ole jos auton ajo-ominaisuudet ovat parasta luokkaa kaikissa olosuhteissa? Miksi tyytyä keskikastiin tai jopa aivan sinne häntäpäähän? Niinkuin tojo on osoittautunut olevan viimeisimmissä vertailuissa.
        Itse en ole tyytynyt sellaiseen.


      • eronrahassaVW
        rima.korkealla kirjoitti:

        Mutta ei kai siitä haittaakaan ole jos auton ajo-ominaisuudet ovat parasta luokkaa kaikissa olosuhteissa? Miksi tyytyä keskikastiin tai jopa aivan sinne häntäpäähän? Niinkuin tojo on osoittautunut olevan viimeisimmissä vertailuissa.
        Itse en ole tyytynyt sellaiseen.

        vaihtele rauhassa jakopäitä ja tee öljyremppa 8000e...


      • rima.korkealla
        eronrahassaVW kirjoitti:

        vaihtele rauhassa jakopäitä ja tee öljyremppa 8000e...

        Tuollaiset toiveet pitävät tojomiehen vaipumasta syvään epätoivoon. Totuus on että olen ajanut Volsuilla yli 20 vuotta ja niiden korjaamiseen on mennyt multa rahaa nolla euroa.
        En väitä etteikö jakoketjongelma olisi todellinen. Nykyiseen 2008 TSI Golfiin on vaihdettu koko jakopää kaksi vuotta sitten, mutta sen maksoi VW kokonaan. Öljyremppa ei tässä konetyypissä ole huolenaihe ja nykyinen vahvistettu jakopää kestää varmasti paaliin saakka.
        Jatkossakin siis parhaillla ajo-ominaisuuksilla ja ilman huolenhäivää korjauksista.


      • Kohti_Hybridiä
        rima.korkealla kirjoitti:

        Mutta ei kai siitä haittaakaan ole jos auton ajo-ominaisuudet ovat parasta luokkaa kaikissa olosuhteissa? Miksi tyytyä keskikastiin tai jopa aivan sinne häntäpäähän? Niinkuin tojo on osoittautunut olevan viimeisimmissä vertailuissa.
        Itse en ole tyytynyt sellaiseen.

        Upeat ajo-ominaisuudet on hieno asia, mutta jos autolla ajaa pääasiassa taajamissa noin 10km päivässä alle 60kmh, minä en laita siihen ylimääräistä rahaa kiinni. Minä listasin mitä haluan autolta ja mitä se saa maksaa (vaihdoin 3.0tdiq A4 2008 uuteen Toyotaan). Tämän jälkeen tod.näk. luovun omasta autosta kokonaan.


      • Kallista.keskinkertaisuu
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Upeat ajo-ominaisuudet on hieno asia, mutta jos autolla ajaa pääasiassa taajamissa noin 10km päivässä alle 60kmh, minä en laita siihen ylimääräistä rahaa kiinni. Minä listasin mitä haluan autolta ja mitä se saa maksaa (vaihdoin 3.0tdiq A4 2008 uuteen Toyotaan). Tämän jälkeen tod.näk. luovun omasta autosta kokonaan.

        Toyota on hyvä valinta jos ei autoltaan paljoa vaadi. Tosin ylihintainen vaatimattomiin ominaisuuksiinsa nähden.


      • Anonyymi
        rima.korkealla kirjoitti:

        Tuollaiset toiveet pitävät tojomiehen vaipumasta syvään epätoivoon. Totuus on että olen ajanut Volsuilla yli 20 vuotta ja niiden korjaamiseen on mennyt multa rahaa nolla euroa.
        En väitä etteikö jakoketjongelma olisi todellinen. Nykyiseen 2008 TSI Golfiin on vaihdettu koko jakopää kaksi vuotta sitten, mutta sen maksoi VW kokonaan. Öljyremppa ei tässä konetyypissä ole huolenaihe ja nykyinen vahvistettu jakopää kestää varmasti paaliin saakka.
        Jatkossakin siis parhaillla ajo-ominaisuuksilla ja ilman huolenhäivää korjauksista.

        Kyllä Toyotallakin ajetaan lähes 600 tkm ilman suurempia korjauksia.
        20 vuotta ja 30 tkm vuodessa. Yhdestä omistamastasi Volkkarista sinäkin varmasti kirjoitit.
        Oliko auto vielä hyvässä kunnossa myydessäsi sen?


    • Milloinhan_Suomessa

      aletaan hylätä Vw-konsernin autoja katsastuksessa päästöjen takia? Saksassa se on jo ajankohtainen asia.

    • reilutmyötäjäiset

      "Harvinaisen hakoteilla olet. Amerikkalaiset rakastavat Audia ja VW:tä."

      Rakkauden hinta volkkarille on vasta 30.000.000.000 dollaria, siis, kolmekymmentämiljardia dollaria, jonka volkkarin ostajat Euroopassa ovat päässeet tai pääsevät maksamaan. En ole kade!

      • höpöjuttuja

        Höpöjuttuja tuollaiset että nykyiset asiakkaat joutuisivat mitään maksamaan. Olen lyönyt aikanani rahat tiskiin kun kävin volsunb liikkeestä hakemassa. Sen jälkeen en ole sinne pennäkään maksanut enkä maksa.
        Nuo korvausrahat on kaivettu yhtiön osakkailta eli osingoista vuosilta 2014-2016. Samoiten yhtiön sisällä on varmaan peruttu projekteja säästösyistä.
        Ja mitä taas tulee tilanteeseen kun me nykyiset asiakkaat olemme ostamassa seuraavaa autoa niin Volsun hinnan pitää olla silloin kilpailukykyinen. Jos auton hintaan aletaan leipomaan päästölisiä niin silloin Volsut jäävät kauppaan.
        Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää, jos haluaa.


    • ainasamatmurheet

      Miten tää keskustelu päätyy aina samaan jamaan?
      Ja niin helvetisti kouhotetaan luonnon puolesta.
      Kukaan ei ajattele, että luonto kiittää, kun on volkkari korjattu, vaan siitä, että ajoneuvo ei ole entisensä. Miksi??
      Minulle ympäristö ja luonto on tärkein.
      Se on ihan sama miten se toimii, jos se on laillinen. Näin volkkaria omistamattomana ajattelen.
      Kummallista ajattelua myös muka kukkahattuympäritöneideiltä. Varsinkin heiltä, joilla ei ole volkkaria. Miksi ne ei voi toimia erilailla, jos ovat laillisia, kunhan eivät saastuta enempää kuin muutkaan? Haittaako tuo asia teitä luonnonsuojelijoita, vai ettekö te niitä tosissaan olekkaan?
      Jos omistaa volkkarin, ajatusmaailma varmaan eroaa meistä muista, jos siihen on aihetta.

    • Anonyymi

      "Wag-tuote..." VAG = Volkswagen AG. En ole omistanut Audia, toki ajanut aika paljonkin sellaista (A6 Quattro 3.0 Diesel), joka on on ajettavuudeltaan OK, joskin liian kookas ja painava minun makuuni, VW Golf on tutuhko, vaikka en sellaistakaan ole omistanut, niissä on ainakin tunnokas ohjaus, vaikka inhoankin etuvetoisia autoja — ei wanhan liiton terve jäärä halua etuvetoisella ajaa, mutta kyllähän sellainenkin kävelyn voittaa. Joillain tutuilla on ollut, tai on yhäkin Audi, mutta niiden kestävyys ei ainakaan minuun ole tehnyt vaikutusta, ainakin takuu korjauksia on ollut ja nämä "premiun-pellet" vaihtavatkin Audin uudenpaan hyvinkin taajaan, etteivät vain joudu maksamaan kalliita korjauksia, joita on luvassa auton ikääntyessä. Toyota on tunnestusti kestävä merkki, äärimmäisen tylsä ja yleensä kehnolla ohjaustuntumalla, mutta esim. Avensiksen loppuun ajamalla on jo pari Audia mennyt paaliin ja kolmaskin on jo sitä lähellä.

      • Anonyymi

        Toyota ei ole ollut kestävä oikeastaan koskaan, niillä vaan ei ajeta ja kilometrit ne autot tappaa.
        Toyota on ikävä ja epämukava ja nykyään yksi vikaisimmista autoista.


      • Anonyymi

        Uutta corollaa on ainakin kehuttu ajettavuudesta monissa arvosteluista mutta on edelleen meluisa auto.


    • Anonyymi

      Hienoa avaus Toyotan omapojalta.

    • Anonyymi

      Simo Lammikon videot ovat saaneet minut vakuuttuneeksi että vag tuotteisiin ei pidä sekaantua.

    • Anonyymi

      Trollitehtaan narsu seeekopää hoidokki ajokortiton massapostaus trollaaja joka Tojo hönönä täällä tunnetaan spämmäsi tämän dissaus avauksen ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki trollia ! ! N 90 % avauksista trollitehtaan dissausta mielikuvitus tuubaa sähköauto vastustusta vetyvöyhötystä ym paskaa ! ! Pääasia että mt narsu trolli pääsee vänkäämään josain ja saa huomioo/kommentteja ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

      • Anonyymi

        Äläpä kuule huuda vai onko rinkulamossen monen tonnin viat saaneet mielenterveyden järkkymään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä kuule huuda vai onko rinkulamossen monen tonnin viat saaneet mielenterveyden järkkymään?

        No miksi ne viat on ongelma sinulle?
        Ymmärretään kyllä et Tojomiehen mielenterveys ei ole vahva.
        Mutta äly ei ole Tojomiesten päähän kuuluvajuttu.

        Audi on suosittu auto menestyjien keskuudessa. Samoin kuin BMW ja Mercedes.
        Köyhät taas tyytyy Tojoon.


    • Anonyymi

      Hei avaaja! Mitä sillä on väliä mitä jenkit ostaa? Ei ne osta karjalanpiirakoitakaan. 😂

    • Anonyymi

      D A S A U T O
      oli ja meni
      nissan irtisanoo 9000 työntekijää

    • Anonyymi

      Premium tarkoittaa sitä että hinta tippuu puoleen kahdessa vuodessa?
      Veikkaan et tässä käy niin aika todennäköisesti. Jos ei kahdessa vuodessa niin kolmessa.
      Audi e-tron GT RS 205 020 €
      quattro 775hv Huippuvarustein *** *quattro Tour -kampanja -1000€ tähän autoon*
      https://www.nettiauto.com/yritys/126072/14690269

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      102
      1670
    2. 210
      1517
    3. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      990
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      825
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

      Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      775
    7. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      49
      771
    8. Tykkäsit nainen

      Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      722
    10. Kerroppas nyt

      M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      55
      715
    Aihe