miksi ostaa kelvoton Audi tai volkkari?

porvari23

Miksi suomalainen ostaa kelvottomia wag-tuotteita vaikka esimerkiksi jenkeissä volkkaria ei pidetä edes autona saati sitten Audia joka on kuin seat. Premiumautoja kun kumpikaan ei ole tosin mikä ihme se premium yleensä on.

17

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen.asunut.siellä

      Harvinaisen hakoteilla olet. Amerikkalaiset rakastavat Audia ja VW:tä.

    • Ghvcplå

      No siksi tietty kun se on niin hyvä tuote. Luuletko että sinun mielipiteelläsi on jotain arvoa.

    • BMWMERSU

      Jos ei ole varaa oikeaan premiumiin niin joutuu tyytymään Audiin.

      • Saksassakin

        ensimmäinen auto on tuomittu takaisinostettavaksi ja tästä vyöry vasta alkaa.


      • Konsernitietäjä
        Saksassakin kirjoitti:

        ensimmäinen auto on tuomittu takaisinostettavaksi ja tästä vyöry vasta alkaa.

        Kyseessä tämä juttu.

        Vw-konsernin autojen katsastusongelmat

        Saksan AutoBild julkaisi 29.12.2017 artikkelin jonka aiheena on niiden Vw-konsernin autojen hylkäykset katsastuksessa joiden huijausohjelmistoa ei ole päivitetty vastaamaan vaadittavia saastenormeja. Kysymyksessä ovat tässä vaiheessa 2.0 TDI-moottorilla varustetut mallit ja autoja on tällä hetkellä 200.000kappaletta. Volkswagenin malleista ensimmäisenä tuleen joutuvat Amarok-mallit, sen jälkeen Tiguan, Caddy, Golf ja Passat. Audilla sama ongelma ja mallit A4, A5, Q5 ja A6. Ongelmaa mutkistaa se ettei Vw-konserni ole edes virallisesti tunnustanut koko ongelmaa eikä anna takuuta siitä ettei ohjelmistopäivityksellä ole mitään sivuvaikutuksia, esim. polttoaineenkulutuksen nousu, moottoritehon lasku tai koko pakokaasujen puhdistusjärjestelmän rikkoontuminen. Asianajotoimisto Ralf Stoll on saanut oman ilmoituksensa mukaan 10.000 ilmoitusta autojen sammumisista jonka jälkeen autot eivät ole enää käynnistyneet, kohta softapäivityksen jälkeen. Ja jottei asia helpottuisi, Vw tarvitsee 750 erilaista softaversiota päivittääkseen kaikki malliversiot joita noista edellämainituista autoista on tehty.
        Jokainen voi ajatella tästä mitä haluaa mutta nyt ovat sellaiset merkit ilmassa että Konserni on entistä pahemmassa pulassa aiheuttamansa skandaalin kanssa.
        Asiaan liittyy myös ennakkotapaus jossa Vw on tuomittu ostamaan auto takaisin sen ostohinnalla. Asiaa ei ole vielä saatu pantua täytäntöön koska Vw on tietenkin valittanut asiasta ylempään oikeusasteeseen mutta mikäli päätös pitää, konserni saattaa joutua ostamaan takaisin miljoonia autoja. Se olisi koko konsernin konkurssi kuten täällä on jo ennustettu päästöskandaalin alusta asti.


    • Kohti_Hybridiä

      Näin nykyisenä Toyota kuskina voin todeta VAG-konsernin tuotteiden olevan ajettavuudeltaan huomattavasti Toyotaa parempia, ero korostuu varsinkin talvella. Mitä tulee sitten VAG-konsernin laatuun ja valehteluun, se on sitten toinen tarina. Jokainen punnitkoon mikä painaa vaa'assa eniten, laatu, hinta, ajettavuus, kiihtyvyys

      • NumeroUno

        Eniten painaa hyvä ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ja ohjaus.


      • Kohti_Hybridiä
        NumeroUno kirjoitti:

        Eniten painaa hyvä ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ohjaus, ja ohjaus.

        Ei ole 1. kriteeri taajama-ajossa.


      • rima.korkealla
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Ei ole 1. kriteeri taajama-ajossa.

        Mutta ei kai siitä haittaakaan ole jos auton ajo-ominaisuudet ovat parasta luokkaa kaikissa olosuhteissa? Miksi tyytyä keskikastiin tai jopa aivan sinne häntäpäähän? Niinkuin tojo on osoittautunut olevan viimeisimmissä vertailuissa.
        Itse en ole tyytynyt sellaiseen.


      • eronrahassaVW
        rima.korkealla kirjoitti:

        Mutta ei kai siitä haittaakaan ole jos auton ajo-ominaisuudet ovat parasta luokkaa kaikissa olosuhteissa? Miksi tyytyä keskikastiin tai jopa aivan sinne häntäpäähän? Niinkuin tojo on osoittautunut olevan viimeisimmissä vertailuissa.
        Itse en ole tyytynyt sellaiseen.

        vaihtele rauhassa jakopäitä ja tee öljyremppa 8000e...


      • rima.korkealla
        eronrahassaVW kirjoitti:

        vaihtele rauhassa jakopäitä ja tee öljyremppa 8000e...

        Tuollaiset toiveet pitävät tojomiehen vaipumasta syvään epätoivoon. Totuus on että olen ajanut Volsuilla yli 20 vuotta ja niiden korjaamiseen on mennyt multa rahaa nolla euroa.
        En väitä etteikö jakoketjongelma olisi todellinen. Nykyiseen 2008 TSI Golfiin on vaihdettu koko jakopää kaksi vuotta sitten, mutta sen maksoi VW kokonaan. Öljyremppa ei tässä konetyypissä ole huolenaihe ja nykyinen vahvistettu jakopää kestää varmasti paaliin saakka.
        Jatkossakin siis parhaillla ajo-ominaisuuksilla ja ilman huolenhäivää korjauksista.


      • Kohti_Hybridiä
        rima.korkealla kirjoitti:

        Mutta ei kai siitä haittaakaan ole jos auton ajo-ominaisuudet ovat parasta luokkaa kaikissa olosuhteissa? Miksi tyytyä keskikastiin tai jopa aivan sinne häntäpäähän? Niinkuin tojo on osoittautunut olevan viimeisimmissä vertailuissa.
        Itse en ole tyytynyt sellaiseen.

        Upeat ajo-ominaisuudet on hieno asia, mutta jos autolla ajaa pääasiassa taajamissa noin 10km päivässä alle 60kmh, minä en laita siihen ylimääräistä rahaa kiinni. Minä listasin mitä haluan autolta ja mitä se saa maksaa (vaihdoin 3.0tdiq A4 2008 uuteen Toyotaan). Tämän jälkeen tod.näk. luovun omasta autosta kokonaan.


      • Kallista.keskinkertaisuu
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Upeat ajo-ominaisuudet on hieno asia, mutta jos autolla ajaa pääasiassa taajamissa noin 10km päivässä alle 60kmh, minä en laita siihen ylimääräistä rahaa kiinni. Minä listasin mitä haluan autolta ja mitä se saa maksaa (vaihdoin 3.0tdiq A4 2008 uuteen Toyotaan). Tämän jälkeen tod.näk. luovun omasta autosta kokonaan.

        Toyota on hyvä valinta jos ei autoltaan paljoa vaadi. Tosin ylihintainen vaatimattomiin ominaisuuksiinsa nähden.


    • Milloinhan_Suomessa

      aletaan hylätä Vw-konsernin autoja katsastuksessa päästöjen takia? Saksassa se on jo ajankohtainen asia.

    • reilutmyötäjäiset

      "Harvinaisen hakoteilla olet. Amerikkalaiset rakastavat Audia ja VW:tä."

      Rakkauden hinta volkkarille on vasta 30.000.000.000 dollaria, siis, kolmekymmentämiljardia dollaria, jonka volkkarin ostajat Euroopassa ovat päässeet tai pääsevät maksamaan. En ole kade!

      • höpöjuttuja

        Höpöjuttuja tuollaiset että nykyiset asiakkaat joutuisivat mitään maksamaan. Olen lyönyt aikanani rahat tiskiin kun kävin volsunb liikkeestä hakemassa. Sen jälkeen en ole sinne pennäkään maksanut enkä maksa.
        Nuo korvausrahat on kaivettu yhtiön osakkailta eli osingoista vuosilta 2014-2016. Samoiten yhtiön sisällä on varmaan peruttu projekteja säästösyistä.
        Ja mitä taas tulee tilanteeseen kun me nykyiset asiakkaat olemme ostamassa seuraavaa autoa niin Volsun hinnan pitää olla silloin kilpailukykyinen. Jos auton hintaan aletaan leipomaan päästölisiä niin silloin Volsut jäävät kauppaan.
        Ei pitäisi olla vaikea asia ymmärtää, jos haluaa.


    • ainasamatmurheet

      Miten tää keskustelu päätyy aina samaan jamaan?
      Ja niin helvetisti kouhotetaan luonnon puolesta.
      Kukaan ei ajattele, että luonto kiittää, kun on volkkari korjattu, vaan siitä, että ajoneuvo ei ole entisensä. Miksi??
      Minulle ympäristö ja luonto on tärkein.
      Se on ihan sama miten se toimii, jos se on laillinen. Näin volkkaria omistamattomana ajattelen.
      Kummallista ajattelua myös muka kukkahattuympäritöneideiltä. Varsinkin heiltä, joilla ei ole volkkaria. Miksi ne ei voi toimia erilailla, jos ovat laillisia, kunhan eivät saastuta enempää kuin muutkaan? Haittaako tuo asia teitä luonnonsuojelijoita, vai ettekö te niitä tosissaan olekkaan?
      Jos omistaa volkkarin, ajatusmaailma varmaan eroaa meistä muista, jos siihen on aihetta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe