Hei!
Olen 21v poika tai mies, miten vaan.
Olen käynyt lukion, jonka jälkeen olin kaksi vuotta kaupassa töissä, välissä kävin armeijan. Nyt työsuhteeni on loppunut eikä suht pienellä kotipaikkakunnallani ole tarjolla muita töitä minulle. Asun kotona vanhempieni luona, nyt viimeiset kaksi kuukautta olen maannut kotona tekemättä mitään. Töistä saadut rahat ovat loppu ja vanhempani eivät yksinkertaisesti anna minulle rahaa. Ensimmäinen viikko rahattomana laittoi minut ajattelemaan että tämähän ei vetele. Arjestani ei tule mitään ilman rahaa. Kelassa kävin kyselemässä mahdollisia tukia, mutta vastaus oli tyly: ilman menoja et saa tukia. Noh, onhan se periaatteessa ihan oikea menetelmä, mutta kyllähän nyt kaikki tietävät että tämän ikäisellä on milloin mitäkin kuluja. Vanhempani kyllä ruokkivat minut kotona, mutta esimerkiksi uusia vaatteita olen viimeksi saanut silloin kun yo-juhlaan tarvittiin uusi puku. Eilen tuli puhelinlasku ja tajusin että en voi maksaa sitä, sillä ei ole rahaa. Vanhempani eivät missään nimessä suostuneet maksamaan sitä. Miten ihmeessä voin elää minkäänlaista elämää kun tilillä on kokoajan pyöreä nolla. Mistä voin saada rahaa? Mitä minun pitäisi tehdä? Vanhempani ovat hyvin rakastavaisia ja huolehtivaisia, mutta heilläkään ei ole koskaan ollut "liikaa rahaa". Haluaisin itse kovasti ostaa kuntosalijäsenyyden, mutta mistä ihmeestä pieraisen siihen joka kuukausi 40€. Tiedän että suurinosa vastauksista tähän tulee olemaan "MEE TÖIHIN!" mutta kun töitä ei yksinkertaisesti ole. Ilman ammattia on hyvin vaikea päästä töihin. En tiedä mitä ihmettä voisin tehdä, pitääkö tässä ryhtyä rikolliseksi?!
Onko täällä muita kenellä on vastaavaa tilannetta tai edes jotain sinnepäin?! Kertokaa mitä itse tekisitte, tai antakaa edes hyviä ehdotuksia! Kiitos jo etukäteen
Rutiköyhä onneton nuori
40
350
Vastaukset
- vaikea.on.tilanne
Ennenvanhaan miehet käyttivät loppuelämänsä juhla-asunaan rippipukua, sulla on sentään yo-puku, olet paremmassa asemassa.
Eikä sua ole heitetty kotoa, joten olet taas paremmassa asemassa.
Etkö edes toimeentulotukea sitten kelasta saa, sitä minimisummaa? Eikö se kuntosali juuri ole meno, johon kelan pitäisi jotain maksaa?
Siinähän sulla olisi jo useampia menoja, puhelinlasku, kuntosali, vaate- ja kenkäostokset.
Oletko siis työnhakijana työkkärissä? Kyllä ne kohta sieltä pakottavat johonkin koulutukseen.
Toisaalta voisit pukeutua romanikerjäläiseksi, mennä lähikaupunkiin kerjäämään kadulle.
Kyllä sieltä muutama euro heltiää.
Sitten voisit mennä siivousfirmaan kysymään jotain töitä. - Simo.Hillonen
Moon tota kans pohtinu sillon ku olin nuari ja nykki et rahaa ny justiinsa lapasee ja pussii että heilahtaa..nuaret meinaa hilloo juur tarviiki,eikä vanhat! ni! nyssi viranhaltijat kuulkaa minuwa rahhoo nuorille!
nimittäi sotien aikaa rahhoo oli laettaa mitä kummallisimpiin vehkeisii ja leluihi joita nimenommaa nuaret käytti KLINK!- Simo.Hillonen
Ptää saada rahhoo et saahaan ostettuu kaupast MAGARYLLII....KLINK!
ja tehtyy MAGARYLLIPIIRAS! KLINK!
- 945835789
Kyllä nyt on varmaan ajateltava isosti. Luet tänä keväänä pääsykokeisiin ja otat paikan yliopistosta. Syksyllä sitten muutto, jonka jälkeen opintotuen ja -lainan turvin talous kuntoon.
Toimeentulohakemusta voit kyllä jo nyt lähettää Kelaan. Muistaakseni vanhempien luona asuva saa 73% yksinasuvan perusosasta. Täydet tuet saa tietysti omilleen muuttamalla. Mutta elämääsi kannattaisi tosiaan ehkä muuttaa enemmänkin.- Pitkäaikatyötön
Tuo koulutukseen hakeutuminen ja tutkinnon suorittaminen on tietenkin se ensisijainen tulevaisuudennäkymä, sillä ylioppilaan palkka on 0 euroa. Eli ei siitä lukion käymisestä paljon hyötyä ole, jos lopettaa koulut siihen.
Aikuisen pitää huolehtia itsestään suunnittelemalla elämää eteenpäin, kuten alat huomata.
Jokaisessa kunnassa on lakisääteisesti oltava talous- ja velkaneuvoja, jonka pakeille kannattaa tilanteessasi pyrkiä. Aikaa ei saa välttämättä varattua edes tälle kuulle, joten on parempi toimia heti, ennen kuin talousongelmia alkaa kasaantua.
Jos muita töitä ei löydy, voit ainakin hakeutua kesätöihin. Vuodenvaihteessa on juuri sopiva hetki siihen. Entinen työ kaupassa on vahvaa valuuttaa samaan työpaikkaan hakeutumisessa, ja sitä arvostetaan muuallakin. Varusmiespalveluksen suorittaminen kannattaa sekin työnhaussa mainita.
Akuuttiin rahapulaan tarttuen, ehkä ensimmäisenä voit tiedustella, olisiko vanhemmillasi jotain sellaista hommaa, josta voisivat sinulle maksaa. Kuntosali ei ole mitenkään välttämätön; kunnostaan voi huolehtia ilmankin. Pullojen ja tölkkien keräily on aika suosittu lisätienestien lähde, ja siitä saa jaloille kilometrejä ihan huomaamatta.
Kun saat tarpeeksi käteistä kerättyä, voit kysyä vanhemmiltasi apua puhelinlaskun maksamisessa. Jos rahaa ei ehdi tulla riittävästi ennen eräpäivää, ota ehdottomasti _ajoissa_ yhteyttä laskuttajaan ja pyydä eräpäivän siirtämistä esim. kuukaudella. Tai kuinka paljon vain suostuvat siirtämään, mutta älä jätä tätä viimeiseen päivään.
Lähikaupan ilmoitustaululle voit laittaa lappusen, jossa tarjoat palveluksia itsellesi sopivaan hommaan. Se voi olla lastenhoitoa, koirien ulkoiluttamista, lumen luontia, klapien pilkkomista, autonpesua, siivousapua jne.
- haiskahtaatrollilta
Taidat trollata...
Tuo ei todellakaan kannata, että olet vaan kotona vanhempiesi elätettävänä. Sinulla ei ole mitään ongelmaa, alat vain katselemaan sopivaa jatko-opiskelupaikkaa ja lähdet opiskelemaan. Opiskeluun saat opintolainaa ja opintorahaa, asumiseen saat myös tukea.
Olet nyt tietenkin työkkärin listoilla ja saa siten myös työttömyyskorvausta, sillä pystyt hyvin maksamaan pienet menosi, kuten puhelinlaskun ja hankit vaatteita, sekä osallistut vanhempien ruokalaskuun omalta osaltasi. - koulunpenkillevaan
Miten niin ei ole töitä??? Käsittääkseni jokaisella paikkakunnalla on työpaikkoja tarjolla. Oletko edes kysynyt, jos olet vain makoillut kotona? Nuori juuri armeijasta päässyt on kovaa valuuttaa työmarkkinoilla monenlaiseen työhön, vaikka ei olisikaan mitään ammatillista koulutusta. Erilaisia lomituksia, sijaisuuksia löytyy, sillä aina joku opettaja sairastuu talvellakin flunssaan ja tarvitaan sijaisuus peruskouluun. Jos olit kaupassa töissä, käy ilmoittamassa sinne, että voit tehdä tuurauksia, jos joku sairastuu. Telemarkkinointiin pääsee töihin melkein jokaisella paikkakunnalla ja riittävillä puhelahjoilla pääsee hyvin palkoille.
Vaan yhtä kaikki, viisainta on katsella koulutusta, yo-tutkinnolla et vielä ole valmistunut mihinkään ammattiin. Joten sen suhteen sinulla on ovet auki vaikka mihin! - gfctyui
"Kelassa kävin kyselemässä mahdollisia tukia, mutta vastaus oli tyly: ilman menoja et saa tukia."
Höpöhöpö. Joko sinä valehtelet, et ole ymmärtänyt Kelan antamia neuvoja tai Kelassa on valehdeltu sinulle. Mikä mahtaa olla todennnäköisin vaihtoehto?
OIKEA VASTAUS ON: Yli 18- vuotiaalla vanhempien luona asuvalla on oikeus perustoimeentulotuen perusosaan, vaikka hänelle ei olisi osoitettu yhtään laskua tai muuta virallista ikiomaa menoa.
Perusosan suuruus on 73% yksin asuvan perusosasta eli kuluvana vuonna 358,58euroa kuussa.
http://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara
Kun googlaa "kela perusosan määrä" saa tarvittavat tiedot. Miksi tämä muka olisi niin vaikeaa, suorastaan ylivoimaista, lukion käyneelle aikuiselle? Eihän se olekaan. Aloitus on TROLLI.- lukio.on.pskaa
Tai sitten lukio-opetuksessa on todella suuria ongelmia nykyään, jos lukutaitoa tai luetun ymmärtämistä ei ole.
- keksiparempijuttu
Trolli. Kotona asuva täysi-ikäinen voi saada työttömyyskorvausta/työmarkkinatukea. Voi saada asumistukeakin, jos tekee alivuokrasopimuksen. Kenenkäs nimelle se puhelinlasku oli osoitettu?
- vcdfrtyuhj
Kelan työmarkkinatukea voi saada vain tietyin ehdoin. Ei tietoa, täyttääkö aloittaja ne.
Joka tapauksessa hän on oikeutettu perustoimeentulotukeen 358,58euroa/kk.
- rolliarollia
Tyhmemmätkin tajusivat tämän aloituksesi trolliksi. Hyvä yritys tietty, että viimein löytyisi joku, jolla ei olisi rahaa, vaan eipä nyt taase natsannut juttusi. Uskokaa jo, että Suomi on hyvinvointivaltio, jossa jaetaan rahaa myös tälläisille peräkammarinpojille, jotka makoilevat vanhempiensa nurkissa tekemättä yhtään mitään hyödyllistä. Tai makoilevat etäkammarinpoikina ja tyttöinä jossain yhteiskunnan maksamassa asunnossa yhteiskunnan tuella.
- Saivarteliansa
"Tyhmemmätkin tajuavat trolliksi?" Taisitkin puhua itsestäsi, mutta ei panna silti nyt vettä "siihen myllyyn"! Mutta oletteko ketkään kiinnostuneet mitä tästä viisaat ajattelevat? Kysykää siltä, joka on viisas, miten suhtautua onnettomiin köyhiin nuoriinne. Salomot ei ehkä auta ja tajua kuin rikkaitaan, köyhien pitäisi oppia tulemaan toimeen toisten köyhien kanssa, niin silloin kuuluisa kuningas Salomonkin kortti kuolee...Köyhytta on näet monenlaista. Jotkut ovat älyllisesti rikkaita,mutta sosiaalisissa suhteissaan täysiä paskiaisia, ja jotkut ovat mammonallisesti köyhiä, mutta omaavat lähes pimeyden pelottavia, vihaisia, voimia, supervoimia....Ne näet oppivat valehtelemaan, ja varastamaan, koska eivät saaneet rahaa muualta."Robin Hood" on silti eri varas kuin Saatana, sen tekin tietysti joskus tulette tajuamaan.
- nuukuuskunniaan
Miksi et saa työttömyyspäivärahaa? Oletko kieltäytynyt te-toimiston tarjoamasta työstä tai koulutuksesta?
Olet kai hakenut opiskelupaikkaa? Nykyään ei pärjää ikuisena ylioppilaana eikä sekatyömiehenä. - jatkamakaamistaaa
Aloitukseen niin jatka makaamista vaan ja itse huomaat mihin se johtaa. Ei ole pelkoa että joku nainen kiinnostuisi sinusta, tietenkin joku vanha gay voi kiinnostua tiukasta pepusta.
- makuuhaavat
Muistitkos ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi silloin aikanaan, kun työ loppui. Saisit peruspäivärahaa mikä riittää hyvin kotona ilmaista ruokaa syövälle huvituksiinkin. ( jos et älynnyt, hukkaan meni yo- koulutus, kun koulunsa kesken jättäneetkin sen tajuaa)
Vaatteita tarvii hankkia kerran 15 vuodessa, jos ei liho liikaa. Ja jos älysit liittyä ammattiliittoon vaikka ytk:n töissä ollessa, olisit saanut ansiosidonnaistakin. Tähän aikaan vuodesta, kiertele naapurustoa ja kysyä lumitöitä. Niitäkin jokusen euron saa. - Ansku09
Luin tuossa,että nuori mikä asuu kotona ja ei täytä työehtoa,nin saa vain puolet peruspäivärahsta joka on noin 220e kuukaudesta,jos vanhempien ilmeisesti bruttotulot ylittävät 1780e kahdelta ihmiseltä.Jos asuu vuokralla ja on kaikki muut menot päälle,niin ei voi kyllä auttaa nuorta rahallisesti .Ja tuo on ihan naurettava summa.Monet huutavat täällä,että pitää tehdä jotain töitä kun saa korvauksia.Monesti se 9e menee siihen kulkemiseen siihen ilmaistyöpaikkaan ja muuta avustusta ei saa.IOlisi hyvä,että siitä töistä saisi kuitenkin vaikka 4-5e tunnilta ja tuokaan ei ole paljon kun monet siellä kuitenkin töitä tekee.Olin itse aikoinani nuori työtön ja silloin sai normaalin työttömyyskorvauksen eikä mitään tuollaista pelleilyä.Jokaisella ihmisellä on menoja ei täällä Suomessa voi elää ilmaiseksi.Kun tuo toimeentulotuki meni Kelaan niin köyhien asiat huononi,myös nuorten.<ennen se oli sosiaalityötä ,jossa voi mennä puhumaan asioista,mutta nyt Kelan kanssa ei puhuta mistään.
- memaaseudelle
Me kuule valistaan tuota tietoa maaseudelle että kaikilla loisilla pitää olla rahaa heh heh tehtäskö 12 tunnin työpäivää
- vbghuijokl
"Monet huutavat täällä,että pitää tehdä jotain töitä kun saa korvauksia.Monesti se 9e menee siihen kulkemiseen siihen ilmaistyöpaikkaan ja muuta avustusta ei saa."
Älä väitä, kun et tiedä.
Työllistymistoimenpiteeseen eli niitä 9euronpäiviin osallistuva saa matkakulut sossusta.
"Kuntouttavaan työtoimintaan osallistuvan matkakorvaus eivät kuulu perustoimeentulotuella korvattaviin menoihin. Voit hakea sitä varten kunnalta täydentävää toimeentulotukea.
Ystävällisin terveisin
Hanna | Kela toimeentulotuki"
https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=94&t=41225
- trollillakinjotairajaa
Mene karjatilalle lomittajaksi, saat palkkaa. Keväällä voit päästä kylvötöihin. Palkkaus ihan TES-mukainen.
Sitä paitsi kotona makaamallakin saat rahaa työttömyyskorvauksena ja muutakin tukea Kelasta. joten älä viitsi trollaila, ettei muka 40€ puhelinlaskuun riitä rahat. Kotona asuen raha riittää ruokaankin ja vaatteisiin.- kyllätöitääää
Kyllä tuollaisen 21 vuotiaan pojan täytys päästä maatilan töihin ilman muuta, soopaa ehdottaa mitä tukia sais. Ketkä vanhemmat viitsii katsella 21v loisivaa henkilöä.
- toimeentulotukeahakem
Aloittaja voi saada toimeentulotukea, vaikka asuukin vanhempiensa luona. Kannattaa mennä Kelaan kyselemään enemmän asiasta. Ehkä joitakin tositteita vanhempiesi (samalla myös omistasi) ruoka, sähkö, vakuutus ym. maksuista vaativat. Myös omat pankkitilisi tarkistavat.
Mutta toimeentulotukeen olet oikeutettu. Ja totta että moni kotona vannempiensa luona asuva nuori ei tätä tiedä. Mieöestäni aloitus ei ole trolli. - Jotaiin
Sitten vasta kun mutat vuokra asunton saat jotain kelasta mutta ei se ole helppo elä ilman työittä.
Näin kävi minulla.
Se oli vuonna 1990 kun olin 20 vuotias vanhemmat halusivat päästä minusta eron joten hommasi minulle vuokra kämppän.
Ja perus toimentulolla kun ei isä välittänyt järjestä työpaikka vaikka oli korkeassa asemassa.
Sen jälken olen ollut köyhys loukussa ei isä niin pitkälle ajatellut että minun olis ollut helpompi tulla toimen sinä vuokra asunossa jos olis ollut työpaikka.
Haluisi pästä minusta eron ja nolla välittä miten tulen toimen.
Eli vaikea se on tulla toimen ilman työpaikka minäkin kerjän välillä kuten romanit.
Suositelen kyllä mikäeli mahdollista menemän työhin voit kokeilla muutta toisen paikkakuntan.
Ei tiedän saatko työittä kun työpaikkat mene suhtella sen takia ihmiset on köyhys loukussa.
Mutta jos muutat oma asunton saat kyllä kelasta jotain ehkä se rittä sihen kunto salin ja vatteisin ja puhelin laskun.
Haluisi pästä minusta eron ja nolla välittä miten tulen toimen.- kylläsaa
Myös kotona asuva nuori voi saada toimeentulotukea . Tiedän tämän varmasti ja aika tuore tapaus. Vanhemmilla voi olla omistuasunto, työpaikka sekä muutoinkin asiat ok. Silti heidän luonaan asuva , yli 18-vuotias nuori on oiketettu toimeentulotukeen! Omakohtainen kokemus tästä, joten tiedän mistä puhun.
Vanhempien elatusvelvollisuus päättyy 18-vuoteen! - dxftyuiok
"Sitten vasta kun mutat vuokra asunton saat jotain kelasta mutta ei se ole helppo elä ilman työittä.
Näin kävi minulla.
Se oli vuonna 1990 kun olin 20 vuotias vanhemmat halusivat päästä minusta eron joten hommasi minulle vuokra kämppän.
Ja perus toimentulolla kun ei isä välittänyt järjestä työpaikka vaikka oli korkeassa asemassa.
Sen jälken olen ollut köyhys loukussa ei isä niin pitkälle ajatellut että minun olis ollut helpompi tulla toimen sinä vuokra asunossa jos olis ollut työpaikka.
Eli vaikea se on tulla toimen ilman työpaikka minäkin kerjän välillä kuten romanit.
Suositelen kyllä mikäeli mahdollista menemän työhin voit kokeilla muutta toisen paikkakuntan.
Ei tiedän saatko työittä kun työpaikkat mene suhtella sen takia ihmiset on köyhys loukussa.
Mutta jos muutat oma asunton saat kyllä kelasta jotain ehkä se rittä sihen kunto salin ja vatteisin ja puhelin laskun.
Haluisi pästä minusta eron ja nolla välittä miten tulen toimen."
OHJE:
Mene Kelan toimistoon.
Kerro virkailijalle, että et osaa lukea etkä kirjoittaa.
Kerro virkailijalle, että et ymmärrä, miten yhteiskunta toimii.
Pyydä virkailijaa neuvomaan sinua, mitä sinun täytyy tehdä saadaksesi kaiken tarvitsemasi avun.
Pyydä virkailijaa kirjoittamaan ohjeet selvästi ja yksinkertaisesti paperille.
Pyydä se paperi itsellesi äläkä hukkaa sitä.
Toimi saamiesi ohjeiden mukaan. - ei.jatkoooon
dxftyuiok kirjoitti:
"Sitten vasta kun mutat vuokra asunton saat jotain kelasta mutta ei se ole helppo elä ilman työittä.
Näin kävi minulla.
Haluisi pästä minusta eron ja nolla välittä miten tulen toimen."
OHJE:
Mene Kelan toimistoon.
Kerro virkailijalle, että et osaa lukea etkä kirjoittaa.
Kerro virkailijalle, että et ymmärrä, miten yhteiskunta toimii.
Pyydä virkailijaa neuvomaan sinua, mitä sinun täytyy tehdä saadaksesi kaiken tarvitsemasi avun.
Pyydä virkailijaa kirjoittamaan ohjeet selvästi ja yksinkertaisesti paperille.
Pyydä se paperi itsellesi äläkä hukkaa sitä.
Toimi saamiesi ohjeiden mukaan.No jos tuo lukiolainen ei osaa lukea eikä kirjoittaa, niin miten se osaa lukea sen kelan keppikirjaimilla kirjoitetun ohjeenkaan.
Huono neuvo siis, en ihmettele miksi isäsi halusi että muutat omillesi.
- xdfgyhuiokmn
Kyllä on avutonta ja tietämätöntä porukkaa täällä. Ei joka asiasta tarvi olla omakohtaista kokemusta. Jokaisella tänne kirjoittavalla on nettiyhteys ja pääsy hakemaan tietoa. Sieltä vain hakemaan tietoa, jos yleissivistys on muuten puutteellinen.
Vanhempiensa tai vanhempansa luona asuva yli 18-vuotias saa perustoimeentulotukea 358,58 euroa kuussa.
http://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara - paha.Mailma
Uhkaat vanhempias. Kyllä pienellä paikkakunnalla asuvat vanhemmat antaa rahaa ennenkuin ottavat riskin et niitten poika on ryöstänyt R-kioskin.
Sitten jos ihan oikeestti joudut ryöstään niin niillä rahoilla sitten maksat puhelin ym. laskut
Jos jäät kiinni niin sinut ohjataan sosiaaliluukuille ihan viranomaisten toimesta ettet enää joutuis rahantakii ryösteleen. Noi ohjeet et "mee töihin" asiattomii.
Työstä hyötyy Vain silloin jos löytyy kovapalkkainen työ Millään kaupan kassan palkalla et muuta kun järjestät itses vielläkin syvemmälle köyhyysloukkuun.
Rahat riittää nipinnapin perustoimeentuloon (ja työn takii sulla ei aikaa käydä leipäjonoissa taikka kerätä tyhjii pulloi perustoimeentulon lisäksi) - Mattikimi
Muistan ajan, kun olin n.20v nuori ja samassa tilanteessa.
Asuin pohjoissuomessa paikkakunnalla, josta ei kouluttamattomalle nuorelle työtä löytynyt. Aikani yritettyäni, hain toisen asteen koulutukseen n 600 km päähän kotoani. Kolme vuotta kärvistelin soluasunnossa ja opintolainalla sinnittelin. Ekana opiskelukesänä en saanut opintotukea enkä rahaa muualtakaan. Oli pakko nöyrtyä ja hakea vuokrarahat sosiaalivirastolta.
Työharjoittelupaikkani työllisti minut seuraavana kesänä. Muistan vieläkin sen, kun ensimmäisen palkkani sain. Suurin määrä rahaa tililläni, koskaan sen aikaisessa elämässäni.
Valmistuttuani sain n 4kk odottelun jälkeen työtä, työharjoittelupaikastani edelleen, jossa olin pari vuotta. Hain jatkokoulutukseen (alempi amk) jossa edelleen sinnittelin vajaat neljä vuotta. Yhtenä kesänä en saanut duunia, koska aiempi paikka oli vaihtanut omistajaa ja en ollut ajoissa liikkeellä. Tiukka kesä oli mutta hengissä selvisin.
No AMK oli ohi ja nyt työelämässä yli 10 vuotta. Kaikki tämä kannatti. Opintolainat on maksettu, sattui tuuri siinä että löytyi ala, josta pidän ja muutoinkin elämä mallillaan.
Monta kertaa jälkikäteen olen miettinyt että jos olisin vaan jäänyt kotiin, niin mitähän elämäni nyt olisi?
Kaiken eteen tulee nähdä vaivaa ja kaikki ei saa ilmaiseksi täältä mitään. Jotkut saa. Tiukkaa oli ja menoista piti tinkiä ja tulevaisuus näytti aina isolta kysymysmerkiltä mutta kyllä kannatti.
Suosittelen kokeilemaan, mitä voit tässä hävitä? - Hihukki
Jos uskonnon vastausta kysyy, niin se on silti kristinuskosssa melko tyly:"Jos on katto pään päällä, ja ruokaa pöydässä, ei mistään sovi valittaa"... Ja."EI eloon jääneellä ole mitään syytä valittaa mistään!". Mihinkä me sitten jotain ökyrikkaan rikoksia ja luxuksia tarvitsemme?
- Mattikimi
Ei pidä uskoa, niin tarvetta alkaa ilmetä?
- PSYKOPE
Ei pidä uskoa? Missä voimassa sinun tulevaisuutesi TOIVO sitten on? EPÄILYN tai EPÄUSKON VOIMA? HIMON ja TAPREEN LIHALLINEN VOIMA? Tai jotain muuta "sellaista"...Se on totta, että valhetta jos tulee paljon kehiin, niin kyllä alkaa jokaista epäilyttää, ei se aina väärin heräty. Mutta "tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä"... Jokainen olkoon uskomuksistaan ja tiedoistaankin varma, mutta koska olosuhteetkin muuttuvat, jonkinverran aikojen saatossa, pitää muuttaa tiedot aina uuteen ja parempaan, mutta jos ei siihen pysty, niin "vanhassa vara parempi". Auktoriteettien kunnioittaminen on silti lähes tärkein asia oppimisessa, vaikka heitä kutsutaankin "perseen nuolijoiksi, kullin lutkuttajiksi ja vitun nuolijoiksi", mutta eihän se yleensä todellisuudessa ole niin konkreettista kuitenkaan. Ja jos onkin, niin kuka sillekään orkulle vastaan pistää?!:-D
- harjoiteluuuuuu
Kyla minaki nuorena tein paljo tuota mista ei raha saanu mutta ny uritan itse, tuota on paljo kebabi ja pizza muta suomalaineon laiska..... palkaa palkaa tayty olla vaan muta ei tehda mita.
- yritystuote
Hyvähän se on suomessa maahantulijan yrittää kun saa lisäksi loppuelämänsä kaikenlaisia tukia ja kotoutusrahoja, kun se on niin kamalaa joutua vieraaseen maahan.
Jos suomalaiset saisivat myös tukiaisia yrittämistulon lisäksi, täällähän olisi viitisen miljoonaa pizzeriaa omasta takaa, ei tarvittaisi teidän pizzojanne.
- vbvbvbvbvb
Meillä oli nuorena isoja jengejä 70 ja 80 luvuilla. jekkuja ja pahaakin paljon tehtiin.Poliisi oli usein kimpussa ja pamppua sateli aivan naperoillekin ,sitä en kiellä.Mutta monenlaisia töitä myös ja auttamista ,ei loikoiltu pikkupoikinakaan pelailemalla tietokoneita.
Nyt on hankalampaa kun papereita on oltava joka paikkan ja liian tarkkaa valvontaa,ei ole nuorten vika se. - PSYKOPE
Miun tarina on eri. Minä pelasin tietokoneella vuosikausia, jopa tunneissa mitattuna, ja olin mökkihöperö, joka teki kaikki matikantehvänsä, ja sainkin siitä Laudaturin kirjoituksissa. Ei minua kiinnosta paljoa ihmisten seura, vaikka ajatuksianne tarvitsen, ja samanlaisia kusivesipäitä ne muutkin on monessa suhteessa kuin minäkin, jokainen haluaa isotella siinä, missä oli parempi tai isompi kuin muut, vaikka sitäpä ei kukaan silti helposti saa selville, kuka olikaan PARAS?! Joillekin riittää sen esille saamiseksi pikku kilpailu tms, mutta onko se kaikki oikein tuomittu vielä maailmassamme? Tuomitkaa keskenänne oikein, niin oikeutenne aiheuttaa teille "orgasmin", ja jos vääryydessä virnulette kaikelle ja kaiken petollisuudelle, niin valintahan se on sekin.
- Äkkiähetinyt
Nuori ihminen! Sinun kuuluu lähteä kotoasi maailmalle hakemaan paikkaasi. Joko opiskelemaan tai tekemään töitä mutta muutto pois kotiseudulta, josta työtä ei löydy, on ainoa oikea tie - elämään.
- o7o8
Saitko jo tarpeeksi neuvoja? Osa selkeästi puutaheinää ja osa vaan huutaa.
Soita TE-keskukseen ja kerro tilanteesi, neuvovat mihin etuuksiin sieltä on oikeus. Sitten Kelaan yhteyttä ja sama juttu. Kukaan yli 18-v ei jää täysin tuloitta, vaikka kotona asuisikin. Sitä suuremmalla syyllä, jos kerran vanhemmillasikaan ei ole mitään ylimääräistä edes puhelinlaskuun.- Revisiitä
Luuseri hakee etuuksia ja tukia. Kunnon rehti ja reipas nuori hakee itselleen opiskelu- ja / tai työpaikan ja irtoaa maailmalle kotinurkista jotta niitten löytyminen on mahdollista.
- tykkärin-täti
Turussa on 800 vapaata työpaikkaa, helsinkissä 3000, espoossa 1000, tampereella 1300. Ei muka ole töitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424310
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1374075- 643726
- 883562
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333537Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe653351- 862921
- 542835
- 252626
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142344