Tämäkövaikotuoko

Vaikomikäkö

Voisko joku ihan ASIALLISESTI selittää mulle ja ehkä jollekkin muullekkin että, mikä on Esikoiset ry ja Vanhoillisten opillinen eroavaisuus?

19

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytytytytyty

Oleellisin ero taitaa olla vanhoillisten vain me oppi.

• Sama joka on esikoislessuillakin (vain me oppi ).
        -

• Vaikomikäkö

Eli se vainmeoppi oli syynä perustaa uusi yhdistys?

• nimittäinJokaNäet

Entä "krakan" käyttö noin ASIALLISESTI ottaen.

• rtrtrtrtrtrt

eihän kraka ole opillinen juttu, vaan käytännön.

• mitäänkäytäntöäeiole

vai niin, kyllä se on kuule juurikin opillinen ja vahvasti onkin.

• rtrtrtrtrtrt kirjoitti:

eihän kraka ole opillinen juttu, vaan käytännön.

Aivan niin, oikiassa olet.
        -

• eioppiojaankaada
        padasjoenukko kirjoitti:

Aivan niin, oikiassa olet.
        -

missä ovat teutan ajatukset olleet männä vuosikymmeninä, kun ei ole opetusta kuunnellut?

• turhan_jauhantaa

Lisääntymispakkoa ei Esikoiset ry:n jäsenistöllä ole, eikä joukostamme lempata ketään ulos.

Paljonhan näillä eroja on muitakin, mutta pitää itse tulla toteamaan, ei niitä netissä voi selvittää.

Itse en esimerkiksi ole käynyt vanhollisten seuroissa kertaakaan, mikä minä siis olen selvittelemään mahdollisia eroja jollekin tuntemattomalle, joka ei edes kerro sitä, miksi tämä eroavaisuus häntä yleensä kiinnostaa.

• Vaikomikäkö

No siksi minua kiinnostaa että eikö voinut vaan liittyä/alkaa käymään vanhoillisten seuroissa ja kokouksissa? Eli osasit OPILLISISTA eroista mainita vaan ehkäisyn. Sekö oli sinulle ystäväni se tärkein asia?

• ytytyytytyyyt

Vanhoillislestadiolaiset eivät olleet minkäänlainen vaihtoehto alkaa käydä. Ovat aivan liian lähellä esikislestadiolaisten opetusta vainme opin suhteen

• IhkaUusinMe
        ytytyytytyyyt kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset eivät olleet minkäänlainen vaihtoehto alkaa käydä. Ovat aivan liian lähellä esikislestadiolaisten opetusta vainme opin suhteen

Vain me ei kelpuuteta vanhoillisia eikä Esikoislestadiolaisia eikä kirkkoa, itseasiassa ei ollut yhtäkään ryhmää vaan haluttiin vain me Esikoiset ry.

• IhkaUusinMe kirjoitti:

Vain me ei kelpuuteta vanhoillisia eikä Esikoislestadiolaisia eikä kirkkoa, itseasiassa ei ollut yhtäkään ryhmää vaan haluttiin vain me Esikoiset ry.

Kun Esikoiset ry.perustettiin !
        Sovittiin että Minä itse niminen poppoo ei ole pinnalla.
        Oletko unhotanut, sen näin pian.
        -

• HyvinMäkyy
        padasjoenukko kirjoitti:

Kun Esikoiset ry.perustettiin !
        Sovittiin että Minä itse niminen poppoo ei ole pinnalla.
        Oletko unhotanut, sen näin pian.
        -

Millä totuuden peität?
        Näkyy se kuitenkin.

• Mitä_horiset

Ei voinut. Syy:
      Vanhoillislestadiolaisuus on raskaasti ihmisoppien ja omahyväisyyden saastuttama, henkistä väkivaltaa harjoittava laitos. Jeesuksen omat ovat vapaita. Vanhoillislestadiolaiset on joukko orjia.

• hotamiriset

Nimimerkki "Mitä_horiset", kuinka voit sanoa noin? Liputat itse vapauden nimissä ja olet mielestäsi kaikkitietävä ja -osaava.

Sinä et ole Jumala, muista se! Jossain muualla on tuomari ja Hän tuomitsee sinutkin.

Kuulin lapsuusikäni hokemaa "vanhoilliset elävät lihallisessa vapaudessa, ovat lihallisen vapauden eriseura". Vasta tutkittuani asioita olen ymmärtänyt, mitä koko ilmaus tarkoittaa.

Ja nyt uusi hajaannus johtaa täsmälleen samanlaiseen nimittelyyn. Pahimmat viholliset nähdään niissä, jotka kohtalokkaasti ilmaistuna "ovat meistä lähteneet". Todellista tietoa ei tarvita. ERISEURA! Mikä ihana ilmaus! Se kertoo kaiken - kaiken.

Hyvä linkki tuo hulluinhuonelainen - kiitos siitä, kuka sen tänne palstalle laittoikaan!

• "täällä123"
        -
        Oli tosi hyvä kirjoitus siitä, tuossa linkissä.
        -

• Mitä_horiset

Avauksessa kysyttiin miksi Esikoiset eivät liittyneet vanhoillislestadiolaisiin. Ja minä kerroin syyn miksi. Minä itse tiedän millaisena itseni pidän, sitä ei kukaan minun ulkouoleltani tiedä.

Vanhoillislestadiolaiset elävät orjuudessa, monenlaisten liikkeen johdon asrttamien pakkojen hallitessa heidän elämäänsä.

Kristuksessa vapaat eivät alistu minkään firman orjuuden ikeeseen. Siksi Esikoiset ry perustettiin, eikä ole petytty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      97
      4571
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3142
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2889
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      79
      1657
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      40
      1456
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1244
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      987
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      891
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      24
      878
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      864
    Aihe