Väyrynen hyvä johtaja

AnussMaissAUJombeJOHTO

Väyrynen on hyvä ja määrätietoinen johtaja. Kärnä on myös hyvä sotilas ja sen myötä erinomainen johtaja.

35

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen itsekin iloinen Väyrysen gallup-suosiosta, joka on kaksinkertainen Kepun ehdokkaaseen verrattuna. Neljällä prosentilla ei vielä suuriin saavutuksiin ylletä, mutta uskon Väyrysen ajavan vielä ainakin Huhtasaaren edelle. Koko vaalien kannalta olisi kaikkein mielenkiintoista, jos Väyrynen nousi toiseksi ja saataisiin toinen kierros. Väyrynen on oikeassa siinä, että hän selkeästi Niinistöstä poikkeavin vastaehdokas Huhtasaaren ohella. Tämän vuoksi toisella kierroksella voitaisiin nähdä oikea ja vaaleja piristävä ulko- ja turvallisuuspoliittinen väittely.

      Edellisissä vaaleissa Väyrynen onnistui hyvin keräämään kepulaisten äänet vaalien ensimmäisellä kierroksella. Nyt Matti Vanhanen vie niistä muutaman prosentin, mutta yllättävän suuri määrä kepulaisista tuntuu olevan Niinistön takana, mitä voi kyllä suuresti ihmetellä. Kepu näyttää nyt olevan jo lähes kaikessa Kokoomuksen talutusnuorassa. Pääministerimme on sala-kokoomuslainen.

      • oletjälleenoikeassa

        Tuo oli kova isku kepulle, Väyrynen saa yllättävän paljon ääniä kepulaisilta, ehkä enemmän kuin Vanhanen. Luulen Huhtasaaren kuitenkin ohittavan Väyrysen, Paavo on jotekin väsähtänyt ja hänestä on tullut entistä pahempi märisiä ja on edelleen tukevasti 70-80 luvulla ja Neuvostoliiton ajassa. Lisäksi Paavosta paistaa synkkä katkeruus muita kohtaan ja se uppoaa enää korvessa asuviin kommunisti/kepu sekasotkuihin.


      • >>yllättävän suuri määrä kepulaisista tuntuu olevan Niinistön takana, mitä voi kyllä suuresti ihmetellä. Kepu näyttää nyt olevan jo lähes kaikessa Kokoomuksen talutusnuorassa. Pääministerimme on sala-kokoomuslainen. <<

        Päätelmäsi koskee vielä suuremmin sosialidemokraatteja, jotka kannattavat Niinistöä vielä innokkaammin kuin kepulaiset. SDP näyttää olevan lähes kaikessa kokoomuksen talutusnuorassa. Oppositiojohtaja Antti Rinne on salakokoomuslainen.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        >>yllättävän suuri määrä kepulaisista tuntuu olevan Niinistön takana, mitä voi kyllä suuresti ihmetellä. Kepu näyttää nyt olevan jo lähes kaikessa Kokoomuksen talutusnuorassa. Pääministerimme on sala-kokoomuslainen. <<

        Päätelmäsi koskee vielä suuremmin sosialidemokraatteja, jotka kannattavat Niinistöä vielä innokkaammin kuin kepulaiset. SDP näyttää olevan lähes kaikessa kokoomuksen talutusnuorassa. Oppositiojohtaja Antti Rinne on salakokoomuslainen.

        Ei koske. Demariäänestäjät kannattavat kyllä Niinistöä paljon enemmän kuin demariehdokasta. Se on totta. Mutta Antti Rinne ei tunnu kannattavan laisinkaan kokoomuslaista hallituspolitiikkaa. Tässä on se ratkaiseva ero. Ulkopolitiikasta ollaan samaa mieltä, mutta sisäpolitiikasta enemmänkin vastakkaista mieltä.


      • Kun tuli valvottua näinkin myöhään muutaman drinkin virkistämänä, tulin vielä vilkaisemaan tätä palstaa ja avausta, jolle olin jättänyt muutaman vastineen. Sitten huomasin tuon Sinun viestisi ja siinä sanomasi

        >>Koko vaalien kannalta olisi kaikkein mielenkiintoista, jos Väyrynen nousi toiseksi ja saataisiin toinen kierros. Väyrynen on oikeassa siinä, että hän selkeästi Niinistöstä poikkeavin vastaehdokas Huhtasaaren ohella<<

        Paljolti samaa mieltä kanssasi olen. Omalla avauksellanikin totean asiasta näin:

        >>Väyrynen sanoo olevansa ainoa todellinen vaihtoehto Niinistölle. Tuon luin hänen eräästä haastattelustaan. On siis mielestään Niinistöstä eniten poikkeava ehdokas. Oikeassa hän on. Ei kenelläkään toisella ehdokkaalla ole Niinistöstä niin jyrkästi poikkeavia meriittejä kuin Väyrysellä esim. tuo, josta Suomen Sotilas -lehden joulunumeron historiaamme käsittelevässä pitkässä kirjoituksessa (sivulla 20) kerrotaan näin:

        ”Kuvaavaa suomettumisen asteelle on presidentti Urho Kekkosen päiväkirjamerkintä 17.12.1979. Siinä hän mainitsee sopineensa KGP:n ja Neuvostoliiton suurlähetystön korkean edustajan Viktor Vladimirovin kanssa siitä, että keskustapuolueen puheenjohtaja vaihdetaan Johannes Virolaisesta Paavo Väyryseen, samalla he olivat keskustelleet myös sopivista puoluesihteereistä”<<

        No, lieneekö tuo enää nykyisessä Suomessa meriittiä Väyryselle. Mutta hyvinkin saattaa kepun kannattajien joukossa vielä olla sellaisia, jotka pitävät tuollaista suurempana meriittinä kuin Vanhasen aikaansaannoksia. Mielenkiintoisinta tulevissa vaaleissa on lähinnä se, kumpi noista pääsee ekakierroksella kolmanneksi, Väyrynen vai Vanhanen. Kakkospaikka lienee jo ankkuroitu Haavistolle. Eivätkä nuo kaikki seitsemän muuta ehdokasta yhdessäkään saane vaaleja toiselle kierrokselle. Mielestäni oikein hyvä niin.


    • Talous.kuralla
    • Orastavaaymmärrystä

      Kansanedustajat ovat kaikki hyvinvointiyhteiskunnan edustajia. Ei heillä ole hätää.

    • Patenomatrahat

      Paavo ja Vuokko touhuaa hotellibisnestä ihan omilla rahoilla, toisin kuin nämä kokkarikepulaiset Sipilä,Bernerin akka sun muut, jotka kuppaavat valtion rahoja sekä tukiaisia omiin ja sukulaisten bisneksiin.
      Eikös olekkin huvittavaa että Pate on rehellisin kepulainen.Näin se vaan on.

    • kansalaispuolue

      Vai Väyrynen hyvä johtaja........ Täysin yhteistyökyvytön henkilö.

    • Sotilasfaniko

      Kyseisellä nikillä ei oikein taida olla arviointikykyä tuollaisiin juttuihin. Nikkikin se jo kertoo.

    • Väyrysen ”johtamiskyvyistä” on paras näyttö se, että pitkänä puheenjohtajakautenaan hän maalaisliitto-kepun puheenjohtajista ainoana ei koskaan pystynyt johtamaan puoluettaan päähallituspuolueeksi eikä päässyt pääministeriksi, ei eduskunnan puhemieheksikään. Hyvä todiste Väyrysen johtamiskyvyistä - ts. niiden puutteesta - on se, että juuri sinä ”johtaja” niitä omalla ”meriitilläsi” ihailet.

      Kun otat tuolla ylempänä minutkin esille - kuten aina päivittäin - ja arvioit sotilasurani mitättömäksi, kysyn: Kumpi meistä arvioitiinkaan sotilasurallamme maanpuolustuksen kannalta arvokkaammaksi? Tietysti se, joka eteni urallaan monipuolisempien tehtävien kautta nopeammin ja korkeammalle. Kumman meistä on arvioitava enemmän hyödyttäneen yhteiskuntaamme yleisesti? Tietysti sen, joka on enemmän ja monipuolisemmin töitä tehnyt, saanut niistä enemmän rahallistakin korvausta ja saa nyt parempia eläkkeitä.

      Kun nyt vastoin aikomustani palstan kuitenkin avasin ja näin tuon avauksesi - lipaiseehan se aiheeltaan minun viimeistä avaustani - ja luin vielä tuon yhden väliviestisi, tämä oli tultava sanomaan. Tuskin aihetta enempään.

      • Sanoisin kyllä, että käytännössä Väyrynen nosti kepun suurimmaksi puolueeksi vuoden 1991 vaaleissa. Hänhän oli puolueen puheenjohtajana kesään 1990 asti ja kepu oli jo niihin aikoihin gallupeissa lähellä kärkisijaa.

        Muilta osin en ole vakuuttunut Väyrysen johtamiskykyjen erinomaisuudesta. Hänen johtamistapansa on vaikuttanut liian sotilaalliselta ja sotilas ei voi olla hyvä johtaja siviilissä.


      • MaisshAnusshAUJombeJOHTO

        Teitkö ihan oikeaa sotilastyötä? Papereilla taistelu ei sitä ole.
        Turha Sinun on meitä vertailla minä olin ihan oikea sotilas, Sinä et. Mm. tuo typerä lässyttäminen eläkkeistä todistaa sen.


      • MaisshAnusshAUJombeJOHTO

        Minä koulutin tuhansia sotilaita taistelukelpoisiksi ja harjaannuin myös itse erittäin päteväksi taistelujohtajaksi.
        Se oli siis aseellista toimintaa, ei mitään paperien pyörittelyä.


      • EräsSijaisKapi
        MaisshAnusshAUJombeJOHTO kirjoitti:

        Minä koulutin tuhansia sotilaita taistelukelpoisiksi ja harjaannuin myös itse erittäin päteväksi taistelujohtajaksi.
        Se oli siis aseellista toimintaa, ei mitään paperien pyörittelyä.

        "harjaannuin myös itse erittäin päteväksi taistelujohtajaksi". Nyt sitten taistelet tällä kepupalstalla. Oli toinenkin samanlainen taistelija, don Quijote. Hän taisteli tuulimyllyjä vastaan, näki ne ratsuillaan hyökkäävinä ritareina. Sinä taistelet kapia vastaan ja kapeja sinulle riittää. Kymmenet meistä on olleet sinulle kapi, minäkin monta kertaa.


      • Johtamistaidoton

        Kapin ensimmäisessä lauseessa on selkeä päätelmä Paavo Väyrysen johtamiskyvystä ja kyvyttömyydestä. Millaiseksi johtamistaito on puoluejohtoelimissä arvioitu.
        Kun yhteistyökyky ja halu puuttuu johtamistaitoa ei ole. Tuo tulee ekana mieleen.


    • Vastaan tässä ensiksi Pystyyn_kuolleelle, joka on sitä mieltä, että sotilas ei voi olla hyvä johtaja siviilissä. Kyllä voi, on siitä näyttöjä, enkä tarkoita tällä itseäni. Siviilijohtamisessa ei tietenkään menestytä kenttäkouluttajan äksiisitaidoilla, mutta urallaan pidemmälle edenneet sotilaat ovat kyllä joutuneet oppimaan muitakin taitoja.

      Enpä pitäisi Paavo Väyrysen kaltaista änkyrää esimerkkinä hyvästä sotilaasta, en olemukseltaan enempää kuin muiltakaan ominaisuuksiltaan. Pysty toteaa, että kepun nousu alkoi jo Väyrysen viimeisenä puheenjohtajavuonna 1990. Silti ei ole ollenkaan varmaa, että kepu olisi v. 1991 vaaleissa noussut suurimmaksi puolueeksi ja Väyrynen päässyt pääministeriksi, jos hän olisi vielä ollut puolueen puheenjohtaja. Väyrynen itse kyllä uskoo niin ja pitääkin poliittisen uransa suurimana virheenä sitä, että hän luopui puheenjohtajuudesta v. 1990.

      Sitten tuolle munakarvajohtajalle: Samoista tehtävistä kuin sinäkin, myös minä sotilasurani aloitin, siis kenttäkouluttajana. Mutta melko pian, tarvittavaa lisäkoulutusta saatuani etenin vaativampiin ja monipuolisuudessaan mielenkiintoisempiin tehtäviin. Ilmeisesti hyvin niissä menestyin, kun vajaan 23 palvelusvuoden jälkeen minusta tuli kapteeni puolustusvoimien neljän ensimmäisen toimiupseerikapteenin joukossa. Niissä tehtävissä saamallani kokemuksella ja menestykselläni oli myös suurtakin merkitystä sille, että sitten sain myös mielenkiintoisen ja vaativan siviilityön, jossa ilmeisellä menestyksellä toimin vielä 18 vuotta.

      Minun ei siis tarvitse laillasi enää elää vain tuota jo 38 vuotta sitten päättynyttä sotilasuraani, vaikka se kaikilla mittareilla mitattuna oli menestyksekkäämpi kuin sinun urasi. Miksi h-vetissä sinä olet janttautunut siihen "uraasi", vaikka se ei kovin menestyksekäs ollut etkä nyt enää sinäkään ole edes reservikelpoinen? Varmaan siksi, kun elämässäsi ei ole ollut muuta edes sen vertaista. Se ei kuitenkaan antanut pohjaa sille, että olisit päässyt vähäisinään siviilitöihin. Hyvä toisaalta niin, sillä ei niissäkään olisi pärjätty kenttäkouluttajan taidoilla ja täällä esittämilläsi ominaisuuksillasi.

      Enempään ei minulla ole aihetta nyt, eikä varmaan ainakaan moniin päiviin. Häiritsemättäni saat jatkaa taas metsästystäni, ja hyvin moni varmaan joutuu taas minuksi kuten tänäänkin näkyy tapahtuneen. Etkö todellakaan, etkö jo vihdoin tajua, että olet hyvin pipi päästäsi? Mitäpä jos viimeinkin menisit päälääkärille!

      • MaisshAnusshJombeJOHTO

        Minä tein koko palvelusaikani ihan oikeita sotilaan töitä. Aloitin kersanttina kuten Sinäkin, siis apukouluttajana.
        Oletkos ihan oikeasti sitä mieltä, että paperien plärääminen on vaativampaa kuin sotilaiden perustaitojen, johtamisen ja taistelemaan opettaminen? Myös eri tasoisten varusmiesjohtajien arviointi tuli perusteellisesti opittua. Aika merkittävää oli myös heidän sijoittamisensa sodanajan tehtäviin. Henkilöosaamiseni on siis huippuluokkaa.
        Ymmärrän aika hyvin tuon "esikuntamiehen syndroomasi". Kun käytävillä riittävän kauan pyörii paperi kädessä niin käy niin, että ei opi enää ymmärtämään, että on vain avustavassa roolissa ja alisteinen ihan oikeille sotilastöille.
        Täällä esittämäsi perusteella en ottaisi Sinua edes miehistötehtäviin koska olet epäluotettava.
        Yritä nyt hyväksyä tosiasiana, ettet ole mitään, jolla olisi ollut mitään käyttöä ihka oikeassa sodassa. Säälittävä suorastaan olet noita "diagnoosejasi" myöten.
        Mene pelkuri vaan puskiin oksentelemaan ja poistoon itkemään muiden tekstejä.


      • MaisshAnusshJombeJOHTO kirjoitti:

        Minä tein koko palvelusaikani ihan oikeita sotilaan töitä. Aloitin kersanttina kuten Sinäkin, siis apukouluttajana.
        Oletkos ihan oikeasti sitä mieltä, että paperien plärääminen on vaativampaa kuin sotilaiden perustaitojen, johtamisen ja taistelemaan opettaminen? Myös eri tasoisten varusmiesjohtajien arviointi tuli perusteellisesti opittua. Aika merkittävää oli myös heidän sijoittamisensa sodanajan tehtäviin. Henkilöosaamiseni on siis huippuluokkaa.
        Ymmärrän aika hyvin tuon "esikuntamiehen syndroomasi". Kun käytävillä riittävän kauan pyörii paperi kädessä niin käy niin, että ei opi enää ymmärtämään, että on vain avustavassa roolissa ja alisteinen ihan oikeille sotilastöille.
        Täällä esittämäsi perusteella en ottaisi Sinua edes miehistötehtäviin koska olet epäluotettava.
        Yritä nyt hyväksyä tosiasiana, ettet ole mitään, jolla olisi ollut mitään käyttöä ihka oikeassa sodassa. Säälittävä suorastaan olet noita "diagnoosejasi" myöten.
        Mene pelkuri vaan puskiin oksentelemaan ja poistoon itkemään muiden tekstejä.

        On tuo viestisi niin hauska, että täytyy siihen vielä ottaa kantaa! Joo, apukouluttajiahan me olimme aluksi, niin minäkin, vaikka jo kersanttina olin jääkäripataljoonassa joukkueenjohtaja; kersanttikin määrättiin sellaiseen tehtävään, kun silloin oli henkilöstöpulaa. Kiväärilinjalla sen peruskurssimmekin suoritin.

        Mutta paljon muuta kuin paperien pläräämistä niissä myöhemmissäkin tehtävissäni oli. Kuten jo UudJP:ssakin, jossa Huoltokoulun talousaliupseerikurssin käytyäni ylikeersanttina ollessani toimin pari vuotta varuskunnan muonittajana. Tuona aikana kävin sen RUK:n, jossa olin kiväärilinjan priimus. RUK:ssa kouluttajana toimineena varmaan osaat arvostaa sitä. Varsinaisiin esikuntatöihin pääsin vasta Puolustusvoimain Tutkimuskeskuksessa, jonne siirtyessäni sain vääpelin vakanssin. PlTutkK:sta käsin tein ensimmäisen YK:n rauhanturvaajareissuni Kyprokselle, ja siellä toimin komppanian vääpelinä.

        Topografikuntaan siirryttyäni, sieltä ylivääpelin vakanssin saatuani jatkoin myös esikunnassa pääsääntöisesti, mutta kesät aina enimmäkseen kartoituksen maastotöissä. Siellä palvellessani kävin mestarikurssin, esikuntalinjalla, ja sain myös sotilasmestarin vakanssin. TopK:sta käsin pääsin luutnanttikurssi 1:lle Esikuntakouluun, ja jäin sinne opettajaksi, myös mestarikurssin johtajaksi. Melkoisesti muuta kuin vain paperien pläräämistä noinakin aikoina oli.

        Kun toimiupseerikunta sai neljä ensimmäistä kapteenin arvoista TuErikLk:n vakanssia, olin siis yksi niistä. Kaikki me olimme samalta luutnanttikurssilta. Pitäisikö minun sanoa, että olin niistä ensimmäinen, kun olin sen kurssin priimus? No, en halua ottaa sellaista kunniaa, tasavertaisina me kaikki vakanssimme ja arvomme saimme.

        Mutta mitäpä noista. Tuo on minulle jo hyvin kaukaista menneisyyttäni ja noiden aikojen jälkeen elämässäni on tapahtunut hyvin paljon, merkittävämpääkin ainakin yksityiselämässäni. Mutta sinun elämässäsi ei näyttäisi tapahtuneen yhtään mitään, kun olet edelleen juuttunut siihen sotilasuraasi - itse asiassa varsin vaatimattomaan. Mutta turhaan haaveilet taistelujohtamisesta ja muusta sellaisesta, johon et aikoinaan päässyt etkä ikäsikään puolesta ainakaan enää pääse. Toivottavasti sellaiseen tehtävään ei kenenkään meitä nuoremmankaan tarvitse ainakaan ihan pian päästä.

        En tule sinne puskiisi, sillä minun ei ole koskaan tarvinnut niissä piileskellä kun aina ja kaikkialla olen voinut esiintyä omalla pärställäni tunnettuna itsenäni. Toisin on siellä, joten viihdypä puskassasi ja jatka nykyisen elämäsi ainoaa tarkoitusta - kapin metsästystä!


      • EnOleKapi
        MaisshAnusshJombeJOHTO kirjoitti:

        Minä tein koko palvelusaikani ihan oikeita sotilaan töitä. Aloitin kersanttina kuten Sinäkin, siis apukouluttajana.
        Oletkos ihan oikeasti sitä mieltä, että paperien plärääminen on vaativampaa kuin sotilaiden perustaitojen, johtamisen ja taistelemaan opettaminen? Myös eri tasoisten varusmiesjohtajien arviointi tuli perusteellisesti opittua. Aika merkittävää oli myös heidän sijoittamisensa sodanajan tehtäviin. Henkilöosaamiseni on siis huippuluokkaa.
        Ymmärrän aika hyvin tuon "esikuntamiehen syndroomasi". Kun käytävillä riittävän kauan pyörii paperi kädessä niin käy niin, että ei opi enää ymmärtämään, että on vain avustavassa roolissa ja alisteinen ihan oikeille sotilastöille.
        Täällä esittämäsi perusteella en ottaisi Sinua edes miehistötehtäviin koska olet epäluotettava.
        Yritä nyt hyväksyä tosiasiana, ettet ole mitään, jolla olisi ollut mitään käyttöä ihka oikeassa sodassa. Säälittävä suorastaan olet noita "diagnoosejasi" myöten.
        Mene pelkuri vaan puskiin oksentelemaan ja poistoon itkemään muiden tekstejä.

        "Minä tein koko palvelusaikani ihan oikeita sotilaan töitä. Aloitin kersanttina kuten Sinäkin, siis apukouluttajana.
        Oletkos ihan oikeasti sitä mieltä, että paperien plärääminen on vaativampaa kuin sotilaiden perustaitojen, johtamisen ja taistelemaan opettaminen"

        Kun nyt täällä kerskailet sotilasurallasi niin aivan asiallisen kysymyksen esitän:

        Mitä luulet? Kumpaa arvostettiin enemmän sotilaana? Sinua vai kapia?

        Jos olet sitä mieltä, että sinua arvostettiin niin miten se arvostus näkyi?


      • MaisshAnusshAUJombeJOHTO
        EnOleKapi kirjoitti:

        "Minä tein koko palvelusaikani ihan oikeita sotilaan töitä. Aloitin kersanttina kuten Sinäkin, siis apukouluttajana.
        Oletkos ihan oikeasti sitä mieltä, että paperien plärääminen on vaativampaa kuin sotilaiden perustaitojen, johtamisen ja taistelemaan opettaminen"

        Kun nyt täällä kerskailet sotilasurallasi niin aivan asiallisen kysymyksen esitän:

        Mitä luulet? Kumpaa arvostettiin enemmän sotilaana? Sinua vai kapia?

        Jos olet sitä mieltä, että sinua arvostettiin niin miten se arvostus näkyi?

        Minä ymmärsin asian niin, että olin isänmaan palveluksessa enkä henkilökohtaista etua ja kunniaa hakemassa.
        Tein työni niin hyvin kuin osasin ja hyöty isänmaalle oli varmaan moninverroin mittavampi kuin yhdenkään "paperitiikerin" tuoma.


      • EnOleKapi
        MaisshAnusshAUJombeJOHTO kirjoitti:

        Minä ymmärsin asian niin, että olin isänmaan palveluksessa enkä henkilökohtaista etua ja kunniaa hakemassa.
        Tein työni niin hyvin kuin osasin ja hyöty isänmaalle oli varmaan moninverroin mittavampi kuin yhdenkään "paperitiikerin" tuoma.

        Niin niin. Sinä painotat "Minä ymmärsin". Paino sanalla "Minä". Ihan isolla puukstaavilla. Sinä olet siis ymmärtänyt asiat noin.

        Mutta et edelleenkään ole vastannut näihin:

        " Kumpaa arvostettiin enemmän sotilaana? Sinua vai kapia?
        Jos olet sitä mieltä, että sinua arvostettiin niin miten se arvostus näkyi?"


      • NoinSeVainMenee
        MaisshAnusshAUJombeJOHTO kirjoitti:

        Minä ymmärsin asian niin, että olin isänmaan palveluksessa enkä henkilökohtaista etua ja kunniaa hakemassa.
        Tein työni niin hyvin kuin osasin ja hyöty isänmaalle oli varmaan moninverroin mittavampi kuin yhdenkään "paperitiikerin" tuoma.

        Työsi tuotti isänmaalle monin verroin enemmän etua kuin sen toisen, joka sinua paremmin palkittiin. Kiittämätön on isänmaa.
        Jospa tuo on vain sinun näkemyksesi? Teit työsi niin hyvin kuin osasit, mutta ehkä osaamisesi ei ollut tarpeeksi hyvää. Sarallasi tekijöitä oli paljon ja niissä saattoi olla sinua parempiakin? Sen toisen saralla tekijöitä oli varmaan vähemmän.
        Kiittämättömiä me kaikki olemme. Palkitsemme taas Niinistön vaikka Väyrysen antama hyöty isänmaalle on ollut monin verroin mittavampi.


      • MaisshAnusshAUJombeJOHTO
        NoinSeVainMenee kirjoitti:

        Työsi tuotti isänmaalle monin verroin enemmän etua kuin sen toisen, joka sinua paremmin palkittiin. Kiittämätön on isänmaa.
        Jospa tuo on vain sinun näkemyksesi? Teit työsi niin hyvin kuin osasit, mutta ehkä osaamisesi ei ollut tarpeeksi hyvää. Sarallasi tekijöitä oli paljon ja niissä saattoi olla sinua parempiakin? Sen toisen saralla tekijöitä oli varmaan vähemmän.
        Kiittämättömiä me kaikki olemme. Palkitsemme taas Niinistön vaikka Väyrysen antama hyöty isänmaalle on ollut monin verroin mittavampi.

        Kiittämätönhän se isänmaa usein on, mutta ei se lannista vaan arvot ovat edelleen kohdallaan.

        Tuolla "toisella" on ollut oma lehmä koko ajan ensimmäisenä fokuksessa. Minusta se on jopa sairasta koska yhteisen edun tulisi käydä edellä.
        Samahan se on Niinistölläkin. Että siinä yhteistä.


      • MaisshPyllyhAUJompeJOHTO
        MaisshAnusshAUJombeJOHTO kirjoitti:

        Kiittämätönhän se isänmaa usein on, mutta ei se lannista vaan arvot ovat edelleen kohdallaan.

        Tuolla "toisella" on ollut oma lehmä koko ajan ensimmäisenä fokuksessa. Minusta se on jopa sairasta koska yhteisen edun tulisi käydä edellä.
        Samahan se on Niinistölläkin. Että siinä yhteistä.

        Sairas tämä aika on monessakin suhteessa. Typerä itsekkyys on läsnä kaikkialla.
        On suorastaan rikollista jos yhteisiä asioita hoitamaan valtuutettu katsoo vain omaa etuaan. Siinä olen ollut melkoisen kyvytön, mutta en edelleenkään kadu. Ylpeyttä tunnen.


      • EnOleKapi
        MaisshPyllyhAUJompeJOHTO kirjoitti:

        Sairas tämä aika on monessakin suhteessa. Typerä itsekkyys on läsnä kaikkialla.
        On suorastaan rikollista jos yhteisiä asioita hoitamaan valtuutettu katsoo vain omaa etuaan. Siinä olen ollut melkoisen kyvytön, mutta en edelleenkään kadu. Ylpeyttä tunnen.

        " Kumpaa arvostettiin enemmän sotilaana? Sinua vai kapia?
        Jos olet sitä mieltä, että sinua arvostettiin niin miten se arvostus näkyi?"

        Miksi et vastaa suoraan näihin kysymyksiin?


      • MaissiPyllysAUJombeJOHTO
        EnOleKapi kirjoitti:

        " Kumpaa arvostettiin enemmän sotilaana? Sinua vai kapia?
        Jos olet sitä mieltä, että sinua arvostettiin niin miten se arvostus näkyi?"

        Miksi et vastaa suoraan näihin kysymyksiin?

        Varmaan minua arvostettiin laajemmin ja perustellummin.
        Kyllä typerähkökin voi edetä väessä varsinkaan kun ei ole testattu.
        Niinistö S on hyvä esimerkki typerähköstä edenneestä.
        Molemmille mainitsemille tapauksille ovat faktuaaliset perusteet olemassa.


      • EnOleKapi
        MaissiPyllysAUJombeJOHTO kirjoitti:

        Varmaan minua arvostettiin laajemmin ja perustellummin.
        Kyllä typerähkökin voi edetä väessä varsinkaan kun ei ole testattu.
        Niinistö S on hyvä esimerkki typerähköstä edenneestä.
        Molemmille mainitsemille tapauksille ovat faktuaaliset perusteet olemassa.

        Ensimmäiseen kysymykseen: " Kumpaa arvostettiin enemmän sotilaana? Sinua vai kapia?" vastasit.

        Olet siis sitä mieltä, että sinua arvostettiin laajemmin ja perustellummin.

        Siitä seuraa sitten toinen kysymys johon et vastannut. Kun kerran mielestäsi sinua arvostettiin laajemmin ja perustellummin niin miten se arvostus näkyi?


    • 7744

      En usko epäluotettaviin galluppeihin, lue etelän median, Keskusta ei vielä ole ajanut itseään hyviin asemiin, Niinistöä en todellisuudessa usko oikeiden keskustalaisten äänestävän ollenkaan, vaikka media tuputtaa joka päivä jotain Niinistö hömppää. Paavoa äänestäväthän ei sano ketä äänestävät,joten sitä on mahdoton tietää edeltäpäin. hyvä että joku edes herää kuten Vehviläinen, hän on oikealla asialla.

      • MaisshAnusshAUJombeJOHTO

        Kyllä tuo Niinistön kannatus voi vielä sulaa alle 50 %:n.


      • onkojojänskäkakka

        Ohkasessa on teidän toivo, hyvä että loppuu teidän jännitys tämän kuun lopussa, ekaan kierrokseen.


    • sotamuisteloita

      Onko se sama Kärnä joka talvisodassa voitti yksin vihollisprikaatin pelkkä hauen leukaluu aseenaan ja kameninhyttyräbermudat yllään ? Hän oli kyllä kova sotimaan, aivan kuin Väyrynen politikoimaan. Kekkonen oli myös kova, nimittäin urheilussa. Hän voitti useita hyppely- ja pomppimiskilpailuja vauhdilla tai ilman. Palkittiinpa hänet nootillakin, kisaa en muista. Vai olisiko se ollut joku Neuvostoliitto-Suomi ottelu...

    • Anonyymi

      Väyrynen johtaa jo toista puoluetta 6 kuukauden sisään, pukkaako kohta kolmannen?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe