Mitä seurauksia on päätöksellämme tehdä tai jättää tekemättä Jumalan tahto. Onko teoillamme, niin hyvillä kuin pahoilla, vaikutusta iankaikkiseen kohtaloomme?
.
.
"Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? EI KAIKETI USKO VOI HÄNTÄ PELASTAA? Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; RIIVAAJATKIN SEN USKOVAT ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi TEOISTA, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. TE NÄETTE, ETTÄ IHMINEN TULEE VANHURSKAAKSI TEOISTA EIKÄ AINOASTAAN USKOSTA. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi TEOISTA, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, NIIN MYÖS USKO ILMAN TEKOJA ON KUOLLUT." [Jaakob 2: 14 - 26]
.
.
Sanoihan itse Jeesuskin: "Ei jokainen, joka sanoo Minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka TEKEE Minun taivaallisen Isäni TAHDON." [Matt. 7:21]
.
.
TEOT JA IANKAIKKISUUS:
https://www.youtube.com/watch?v=idB0SbwiYl4
Vailla tekoja oleva "usko" johtaa perikatoon!
7
192
Vastaukset
- UskoAjatusVaiTekoja
Tähän sopii hyvin Jeesuksen sanat: "Miksi te sanotte Minulle: 'Herra, Herra', mutta ette tee mitä Minä sanon?"
- Bertie_Qvist
...synnin himot, jotka Toora herättää... synnin voima on Toora... Toora tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi... kun käskysana tuli, niin synti virkosi ja minä kuolin... käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi... kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta... Toora saa aikaan vihaa...
...Toora ei perustaudu uskoon... kaikki, jotka perustautuvat Tooran tekoihin, ovat kirouksen alaisia...ei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä Tooran kautta...jos vanhurskaus on saatavissa Tooran kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut...
...teidätkin on kuoletettu Toorasta Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty... nyt me olemme irti Toorasta ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina... minä olen Tooran kautta kuollut pois Toorasta, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni... Kristus on lunastanut meidät Tooran kirouksesta... Kristus on Tooran loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo...
Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niin kuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: Tooran teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Niinkö älyttömiä olette? Te aloititte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan Tooran vaatimien tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
Niin muodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
Sillä KAIKKI, JOTKA PERUSTAUTUVAT TOORAN EDELLYTTÄMIIN TEKOIHIN, OVAT KIROUKSEN ALAISIA; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy KAIKESSA, mikä on kirjoitettuna Toorassa, niin että hän sen tekee". Yrjöseni, milloin viimeiksi kivitit kuoliaaksi sapatin rikkojan?
Milloin tapoit viimeisen noitanaisen?Mooseksen liitto ei ole enää voimassa. Uudessa liitossa kuolemanrangaistus on voimassa vain murhasta. Ja esivallan tulee langettaa tuomio ja laittaa se täytäntöön.
George_L kirjoitti:
Mooseksen liitto ei ole enää voimassa. Uudessa liitossa kuolemanrangaistus on voimassa vain murhasta. Ja esivallan tulee langettaa tuomio ja laittaa se täytäntöön.
Vuorisaarna yrjöseni, vuorisaarna!
Kirjainkaan ei muutu laista, kun mielikuvitusjeesus taas läpiä päähänsä puhui.
- höppölööröö
Älkää lainalaiset uskomattomat yrittäkö omasta holmöläisyydestä vääntää lakia uskoville.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Raamatun mukaan ihmiset keskimäärin, paitsi se yksi Jeesus, ovat syntisiä, kelvottomia, laittomuuden tekijöitä. Uskoville todetaan: te olette kuolleet ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa. Uskova ei siis ole röhkivä sika, joka kerskuu omilla teoilla menevänsä taivaaseen.
Matt 7:21 voidaan tulkita mm. näin, että vain se yksi Jeesus on tehnyt taivaallisen Isän tahdon. UT:ssa esiintyy käsite, että uskovat ovat "Kristuksessa" tai "Kristukseen kastettuja". - onneksimerkkaatteitsenne
Kalanraato auton perseessä on ihmisen tahto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828