Siellä on heidän hallintonsa ja Abbasin asunto.
Ramallah on paletiinalaisten pääkaupunki!
19
98
Vastaukset
- maailmanmatkaaja_
Niin on ja olkoot tyytyväisiä siihen ja siivotkoon sen. Kaupunki on kuin kaatopaikka!
Kyllä. Kunhan nyt saavat ensin sen valtionsa perustettua 😂
Palestiinan valtion on tunnustanut 138 maata. Mm. Venäjä, Tsekki, Ruotsi, Vatikaani, jne jne jne.
:-)YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Palestiinan valtion on tunnustanut 138 maata. Mm. Venäjä, Tsekki, Ruotsi, Vatikaani, jne jne jne.
:-)Mitkä sen rajat ovat 😳❓ Ja mikä on sen pääkaupunki😳😳
usko.vainen kirjoitti:
Mitkä sen rajat ovat 😳❓ Ja mikä on sen pääkaupunki😳😳
Tämänhetkiset rajat (valtioiden rajathan muuttuvat aikojen kuluessa kuten esim. Suomenkin rajat) löytyvät esim täältä:
ttps://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Palestine
kirjain h tuohon eteen niin saat linkin auki.- lomalehmä
>>Palestiina, virallisesti Palestiinan valtio sijaitsee Länsirannalla ja Gazan kaistalla Aasian Lähi-idässä. Pinta-ala on noin 6 000 km². Väkiluku on 3,8 miljoonaa. Wikipedia
Pääkaupunki: East Jerusalem
Perustettu: 15. marraskuuta 1988
Pinta-ala: 6 220 km²
Väkiluku: 4,55 miljoonaa (2014)
Presidentti: Mahmud Abbas
Maanosa: Aasia>>
https://www.google.fi/search?source=hp&ei=vDZSWt6AC8yVsgGqrbXQBg&q=palestiina&oq=palestiina&gs_l=psy-ab.13..0l10.3154.7360.0.11250.10.7.0.3.3.0.138.706.6j1.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1
Onhan tuon valtion tunnustanut 138 maata. usko.vainen kirjoitti:
Mitkä sen rajat ovat 😳❓ Ja mikä on sen pääkaupunki😳😳
Sen sijaan että kyselet niin vastaapa nyt tähän joka on sinulta jäänut jo kahdessa ketjussa vastaamatta:
Tuolla toisessa ketjussa keskustelimme seuraavasti ennen kun katosit:
Sanoin "Mutta Jerusalemia YK ei ole antanut Isrealilaisille vai mitä? "
Ja vastastit:
"Toki antoi."
Kerrotko nyt sen YK:n päätöksen jonka mukaan Jerusalem (mukaanlukien itä Jerusalem) olisi YK:n toimesta annettu Israeilille kuten väität.
Vai joko myönnät että valehtelit tuossa asiassa oi "usko.vainen" ?
;-)YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Tämänhetkiset rajat (valtioiden rajathan muuttuvat aikojen kuluessa kuten esim. Suomenkin rajat) löytyvät esim täältä:
ttps://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Palestine
kirjain h tuohon eteen niin saat linkin auki.Mitä sitten palet vielä haluavat ja mistä on kiistaa jos heillä kerran on valtio?
usko.vainen kirjoitti:
Mitä sitten palet vielä haluavat ja mistä on kiistaa jos heillä kerran on valtio?
Heh. Israel on siinä, tollo. YK vei maat ja antoi israelilaisille. Sitä ennen juutalaisia oli Palestiinassa vain noin 15 000, joilla ei maata ollut.
torre12 kirjoitti:
Heh. Israel on siinä, tollo. YK vei maat ja antoi israelilaisille. Sitä ennen juutalaisia oli Palestiinassa vain noin 15 000, joilla ei maata ollut.
Oliko alueella ennen Palestiinan valtio vai keneltä YK maat vei 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Oliko alueella ennen Palestiinan valtio vai keneltä YK maat vei 😳❓
Ei siellä mitään muuta ollut kuin eri kansoja; ylivoimaisesti eniten palestiinalaisia. Yhtäkkiä määrättiin Israel ja siitä vasta kärhämä tuli. Palestiinalaiset pantiin karsinaan.
torre12 kirjoitti:
Ei siellä mitään muuta ollut kuin eri kansoja; ylivoimaisesti eniten palestiinalaisia. Yhtäkkiä määrättiin Israel ja siitä vasta kärhämä tuli. Palestiinalaiset pantiin karsinaan.
Ihan samalla tavalla yhäkkiä määrättiin valtiot myös arabikansoille joihin palestiinalsiet kuuluvat. Pitäiskö arabimaatkin jakaa uudelleen 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Ihan samalla tavalla yhäkkiä määrättiin valtiot myös arabikansoille joihin palestiinalsiet kuuluvat. Pitäiskö arabimaatkin jakaa uudelleen 😳❓
Mitä tarkoitat? Esim. Jordania ja Egypti kuuluivat välillä briteille. 1. ja 2. Maailmasodan jälkeen valta siirtyi maille itselleen. Päätöksiä kyllä piti tehdä.
Suomi on Suomi Venäjällä yhtäkkiä niin päätettyä vuonna 1917. Ei pidä ajatella uudelleen jakamista.torre12 kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Esim. Jordania ja Egypti kuuluivat välillä briteille. 1. ja 2. Maailmasodan jälkeen valta siirtyi maille itselleen. Päätöksiä kyllä piti tehdä.
Suomi on Suomi Venäjällä yhtäkkiä niin päätettyä vuonna 1917. Ei pidä ajatella uudelleen jakamista.Niin kuului Palestiinakin 😉
usko.vainen kirjoitti:
Niin kuului Palestiinakin 😉
Voiko kommenttisi tulkita niin, että myönnät Palestiinan olemassaolon?
- Israel70v
Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
Voiko kommenttisi tulkita niin, että myönnät Palestiinan olemassaolon?
Palestiina on vain arabien mielikuvituksessa.
Israel70v kirjoitti:
Palestiina on vain arabien mielikuvituksessa.
Kiitos kommentista, mutta kysyin usko.vaisen kantaa omaan kommenttiinsa.
Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
Voiko kommenttisi tulkita niin, että myönnät Palestiinan olemassaolon?
Myönnän Palestiinan olemassaolon kuten myönnän Lapin olemassaolon ja Rovaniemen sen pääkaupungiksi, Repeliini 🤗
- jeesusfani1
Nk. palestiinalaiset ovat muslimiarabeja, joka muslimiarmeija valloitti Damaskoksen vuonna 635, nimeten sen neljänneksi pyhimmäksi kaupungikseen.
Nyt nk.palestiina-arabien sanomana kuin muidenkin muslimien kuohunnasta päätellen heidän tavoitteenaan on tehdä Jerusalemista islamilaisen maailmanvallan pääkaupunki.
Paavi Franciskuskin näyttää olevan samaa mieltä toteamalla, että Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on yhtä kuin Allah.
Alkaa näyttää pahasti siltä, että koko länsimainen kirkkokansa on Paavin kannalla.
Viimeisen sanan Jerusalemista sanoo kuitenkin Taivaan ja Maan Luoja, jonka mukaan Jerusalem on hänen kaupunkinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482