Mark5 ja muut kristinuskon puolustajat,
Miksi juuri kristinusko olisi oikea uskonto, eikä totuus löydykään Koraanista tai vaikkapa Mormonin kirjasta? Entä millä perusteella kannattamasi suuntaus on oikea, miksi olet esimerkiksi luterilainen etkä ortodoksi?
Miksi kristinusko?
6
347
Vastaukset
Ihminen hakeutuu yleensä sen uskonnon pariin, joka on vallitseva tai muuten tuttu hänen maassaan tai kotipaikkakunnalla. Se ei tarkoita sitä, että hän pitäisi kaikkia muita kristillisiä kirkkokuntia tai suuntauksia väärinä. Kaikki lukevat samaa Raamattua ja uskovat Jumalaan ja Jeesukseen. Eri kristillisillä uskonsuuntauksilla voi olla erilaisia painotuksia ja eri näkemyksiä jostain vähemmän tärkeistä tai epäoleellisista raamatunkohdista.
Kaikki uskonnot kuitenkin uskovat Jumalan olemassaoloon ja ovat siten oikeassa verrattuna ateismiin tai vapaa-ajatteluun. Tästä syystä kenenkään ei kannata olla ateisti tai vapaa-ajattelija, vaan uskova.
Ensin täytyy siis hyljätä ateismi ja vasta sen jälkeen tulee kysymys siitä, mikä on oikea uskonto tai seurakunta.OK, eli kun ilmeisesti olet nimenomaan evankelis-luterilainen(?), niin uskot myös ortodoksien pääsevän taivaaseen. Miten laajalle tämä menee: kuinka käy vaikkapa Jehovan todistajien?
jori.mantysalo kirjoitti:
OK, eli kun ilmeisesti olet nimenomaan evankelis-luterilainen(?), niin uskot myös ortodoksien pääsevän taivaaseen. Miten laajalle tämä menee: kuinka käy vaikkapa Jehovan todistajien?
"OK, eli kun ilmeisesti olet nimenomaan evankelis-luterilainen(?), niin uskot myös ortodoksien pääsevän taivaaseen. Miten laajalle tämä menee: kuinka käy vaikkapa Jehovan todistajien? "
En halua lähteä jakamaan uskonsuuntia oikeisiin ja vääriin. Ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen, pelastuu, riippumatta siitä mihin uskonsuuntaan hän kuuluu.Mark5 kirjoitti:
"OK, eli kun ilmeisesti olet nimenomaan evankelis-luterilainen(?), niin uskot myös ortodoksien pääsevän taivaaseen. Miten laajalle tämä menee: kuinka käy vaikkapa Jehovan todistajien? "
En halua lähteä jakamaan uskonsuuntia oikeisiin ja vääriin. Ihminen, joka tunnustaa Jeesuksen omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen, pelastuu, riippumatta siitä mihin uskonsuuntaan hän kuuluu.Mihin uskonsuuntaan sinä itse sitten kuulut, ja miksi juuri siihen?
- jooeijeesusta
Kun perehtyy siihen, mihin uskonnot perustuu niin kaikki ovat sisältä onttoja, ei kai niitä uskonnoksi edes kutsuttaisi jos takana olisi hiukan totuutta. Islam, lestat ja mormoonit ovat peräisin yhden ihmisen harhoista, johon on sittemmin liitetty ihmisten, erityisesti vallanhaluisten johtajien haluamia aineksia ja saatu vielä jengiä mukaan.
Yksi huvittavimmista on kuitenkin tämä laajalle levinnyt juutalaisuuden lahko, joka kokonaan perustuu esiaviolliseen seksiin, siitä seuranneeeseen äpäräpoikaan ja tämän uskomattoman huonoon selitykseen: Jumalan poika. Tälle saa nauraa vapaasti.
Jos SE Mariasta tuntui jumalaiselta niin ei se vielä tarkoita että itse jumala oli köyrimässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329