Vihreet väittävät, että autoilu vähenee Tampereella.
Nuoret ei aja korttia, eivätkä osta autoja.
Asuvat keskustassa ja käyttävät julkisia tai liikkuvat pyörällä.
Ja sitten totuus:
https://www.aamulehti.fi/uutiset/tampereen-paavaylien-kapasiteetti-on-kohta-kaytetty-9-tielle-ja-sarankulmaan-piirretaan-jo-lisakaistoja-200647886/
Tampereen autoilu
32
296
Vastaukset
- mennyttä.aikaa
Vihreet on kauan aikaa jo olleet väärässä. Tampereella niiden vaan annetaan
lehmänkauppojen kautta päättää asioista. Muualla maailmassa se on enää
marginaalinen ääriliike.- meitä.kiusataan
Itävallassa vihreet eivät viime vaaleissa enää päässeet parlamenttiin. Saksassa ne sai muutaman prosentin minikannatuksen. Miksi me täällä Tampereella kuljemme niin jälkiratikassa?
- dlshöosskdgf
Eihän ne olekkaan tamperelaiset, jotka nuo väylät tukkivat.
- kerro.lisää
Missä ja koska vihreät on sanoneet noin?
- kantelu.pukki
Opettele käyttämään hakukoneita äläkä aina kysele.
- kerro.lisää
kantelu.pukki kirjoitti:
Opettele käyttämään hakukoneita äläkä aina kysele.
Googletin, mutten löytänyt. Mutta kun kerran sinä tiedät, niin voit varmasti kertoa vastauksen.
- opettele.lisää
kerro.lisää kirjoitti:
Googletin, mutten löytänyt. Mutta kun kerran sinä tiedät, niin voit varmasti kertoa vastauksen.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Ei voi auttaa jos kyvyt ei riitä.
- kerro.lisää
opettele.lisää kirjoitti:
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Ei voi auttaa jos kyvyt ei riitä.
Tuo on kieltämättä hyvä selitys käytöksellesi.
Niin ja siis tiedän kyllä, että en saa vastausta sen takia, että vihreät ei ole sanoneet väitetysti. - jatka.vaan.etsimistä
Vihreet varmaan sitten väittääkin, että nuoret ajavat kortteja yhä enemmän ja ostavat autoja kiihtyvään tahtiin. Kokeile jos löytäisit tällaisen tiedon kun ei onnistunut tuo alkuperäisen tiedon löytäminen.
- sää.voit.aloittaa
jatka.vaan.etsimistä kirjoitti:
Vihreet varmaan sitten väittääkin, että nuoret ajavat kortteja yhä enemmän ja ostavat autoja kiihtyvään tahtiin. Kokeile jos löytäisit tällaisen tiedon kun ei onnistunut tuo alkuperäisen tiedon löytäminen.
Olisi fiksua, jos näihin väitettyihin sanomisiin lisättäisiin linkki tiedonlähteeseen. Silloin ei tarvitsisi väitellä siitä, että onko niin sanottu vai ei, ja olisi turha valehdella siitä että kuka on sanonut mitäkin.
- tilastojenkertomaa
M1-luokan ajoneuvoja eli ns. henkilöautoja ensirekisteröitiin 1.1-30.11.2017 Tampereella 4025 kpl. Tukevatko uudet autot sitten autoilun vähentymistä riippuu kokonaan katsojan korvista.
- ne-itkee
Nuori voi olla fanaattinen kiihko ja autojen vastustaja. Mutta sitten tulee suru puseroon kun hakee hyvää työpaikkaa ja siellä sanotaan, että ajokortti on välttämätön. Sitten kaduttaa.
- Nalder
Nuori, fanaattinen kiihkomielinen autoilun vastustaja kuulostaa kyllä tulevalta ideologiselta työttömältä eikä potentiaaliselta työnhakijalta.
- voitot.kasvaa
Autoliikkeissä hierotaan nyt käsiä ja odotetaan ratikan tuloa. Syöttöliikennesekoilu ja pidemmät matka-ajat lisäävät yksitysautoilua. Kauppa alkaa käymään kuin siimaa.
- paljonturhuutta
Tuo mitä sanot on yksi niistä totuuksista mitä ratikasta voi lausua. Eräs sellainenkin on se, että ratikka on turhaakin turhempi ja kaikkien aikojen kunnallispoliittinen möhläys, jopa koko Suomenkin mittakaavassa katsottuna.
- uusi-linjaus
Ainakin uusia moottoriteitä ollaan rakentamassa. Ilmeisesti joukkoliikenteen tarpeita varten, jos autoilu on muuten vähenemässä.
Kaikkein tärkeintä on muistaa se, että uusimman tutkitun tiedon mukaan kaupunkien hengitysilma kärsii vakavasta nastarenkaiden aiheuttamasta pölyämisongelmasta myös talviaikaan. Ongelma on suuri ja todellinen. Ja siitä kärsivät kaikkein eniten tietenkin pienet lapset, joiden tasolla vaarallisen myrkkypilvi tekee pahiten tuhojaan.
Tätä vaarallista tosiseikkaa vastaan on Tampereella kuitenkin käyty laajalla poliittisella rintamalla ja ihmisten enemmistön vakaata tahtoa noudattaen. Uudistettu joukkoliikenne ratikan muodossa antaa ihmisille valinnan vapautta. Ja tätä kautta hankalaksi koettu henkilöautoilu voidaan siirtää niille alueille, joissa niiden monet vakavat haittavaikutuksen jäävät mahdollisimman pieniksi ihmisten, ympäristön ja luonnon toiminnassa.
Keskustelteltavaksi voidaan myös nostaa ratikkaprojektin ensimmäisen vaiheen, toisen osan reittilinjaukset. Onko järkevää se, että esim. uusi Hiedenrannan kaupunginosa jätettäisiin ratikkalinjauksen ulkopuolelle? Ja samanaikaisesti jätettäisiin uusien kaupunginosien ihmiset henkilöautoilun armoille. Kytkien samalla ratikka vain välineeksi pidentää Lielahden liikkeiden kassajonoa? Toki ratikka tulee yhdistää myös Lielahden liikkeisiin, että ihmiset voivat saada valita ympäristöystävällisiä tapoja matkustaa. Mutta pelkkä ajatus rahakkaiden ratikkamatkaajien kytkemiseksi osaksi kauppojen kassajonoja ei kuitenkaan ole se ainoa aspekti, jonka tähden mielekkääseen ratikkaratkaisuun alun perin päädyttiin. Koska toinen jalka hankkeessa on aina vahvasti ollut ja tulee aina olemaan ihmisten ja luonnon hyvinvointia parantavat ympäristönäkökulmat. Eli ei ainoastaan ostaminen pakkomielle, vaan myös ympäristöä tukevat kokonaistaloudelliset ratkaisut. Kuten sellutehtaan alueen hyödyntämisen uudenlaisena ihmisten omaehtoisen toiminnan ja ruohonjuuritason toiminnan, sekä kestävän kehityksen mukaisen kaupan alueena. Niin lähialuetuotannoissa sen eri osa-alueilla, kuin myös reilun kaupan kestokulutushyödykkeiden valinnan mahdollisuuksina.- Viherhippihaihattelua
Greenwayn puppusanageneraattorikin on taas herännyt koomastaan! Sama tahti jatkuu...
- itsacindofmagic
Kumma juttu että myös monessa Euroopan kaupungeissa, joissa nastarenkaiden käyttö on kieleetty, kärsitään katupölystä.
- Opetustaosa1
Pöly irtoaa enimmäkseen kumiseoksesta. Veden mukana partikkelit joutuvat lisäksivesistöihin. Ravintoketjun mukana ihmisiin.
- näin.on.kop
Ratikassa pätee normaali 80/20. Suoranaisesti siitä hyötyy 20 % mutta haittaa siitä on 80 %.
- Tulevaafaktaa
Suhde muuttuu,uudet asuinalueet tuovat muutoksen. Lähiöt jatkavat kurjistumistaan.
- ffdsfdsfds
Olet ymmärtänyt tämän asian vähän väärin. Tampereelle ja sen lähikuntiin muuttaa jatkuvasti lisää ihmisiä. Silloin vääjäämättä myös teillä on enemmän liikennettä. Tämä ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että yhä harvempi nuori ajaa ajokortin ja hankkii auton. Yhä useampi nuori siis käyttää julkisia tai ainakin haluaisi käyttää niitä jos ne tuovat järkeviä vaihtoehtoja.
- on.se.kivaa.nih
.....yhä harvempi nuori ajaa ajokortin ja hankkii auton....-
Eivätkä saa työpaikkaa missä edellytyksenä on ajokortti eli kyky liikkua muuallakin kuin ratikka- ja bussireiteillä tai junalla. Eivätkä lähde kesälomareissuun eivätkä kesämökille, eivät mummolaan, eivät festareille, ei kavereita tapaamaan kauemmas eikä ylipäätään minnekään.
Varmaan ihanaa ja kadehtittavaa elämää semmoinen kun ainoa ajanviete kesälläkin on kaljan kittaaminen terassilla. Se jos mikä kasvattaa terveitä nuoria. Tosin sitten tulee kaipaus ajokorttiin ja autoon kun on muksu tai pari ja pitää jotenkin raahata ne muksut tarhasta ja viikonlopun ruokaostokset kotiin yksin yhdellä kuormalla. Veikkaan, että viherpunainen ideologia karisee kun elämä realiteetteineen tulee kohdalle. - Tapansa
Rattijuoppoja liikenteessä. Nämä avuttomana eivät osaa käyttää edes julkisia liikennemuotoja. Auto,talo mökki rahaa rahaa .... Perhe. Siinäpä elämäntarkoitus. Piste.
- hjuytrt
Eihän nuorella ole varaa ajaa sitä ajokorttia ja kuinka voisi ratikkalinjan tulevissa uusissa 30 neliön yksiöiden vuokra 600 €/kk ja pätkätöitä tekemmällä saa tonnin käteen kuussa, asumistukea saa sen satasen , jää sitten kokonaista puoli tonnia kuussa , jolla sitten elää leveetä elämää.
- hölmöläistenhommaa
Onhan se aika hölmöä että lähes jokaisessa autossa on usein vain yksi henkilö. Kokonaistaloudellisesti joukkoliikenteessä on järkeä.
- NäinOnNäkyleipä
Joukkoliikenne on kommunismia!
- volvov90gti
nimenomaan, katsokaa sankarihautoja ja taistelivatko he joukkoliikenteen vai vapauden puolesta, vapauden ajaa ja mennä milloin huvittaa kohtuullisilla kustannuksilla ja turvallisilla länsiautoilla
- GregorySmeck
Onhan se aika hölmöä että työmatka-aikojen ulkopuolella lähes jokaisessa linja-autossa on usein vain yksi-viisi henkilöä. Kokonaistaloudellisesti joukkoliikenteessä ei ole järkeä.
- Maailmanpelastus
Autoilu pitää kieltää Suomessa. Kuljetaan vain kävellen ja hevosilla.
- se-niiden-järestä
Minulla on pari autotonta kaveria. Se niissä ärsyttää kun aina ne on kinuamassa minulta ja muilta autollisilta kyytiä "et viittis heittää autollasi pari juttua". Viimeksi sanoinkin kinuajalle "kuule, en viiitti, hanki sinäkin oma auto". Siihen kaveri "miksi, eihän siinä ole mitään järkee, kyllä hän pärjää ilmankin".
Että tällainen on autottoman järenjuoksu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072675Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302365Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen202245Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631001797- 1141590
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1661318Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2751130- 711014
- 80984
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920