Kun käytte jonkun suosikkiartistinne/bändinne keikalla, niin oletteko huomanneet,että artisti/soittajat tunnistaa teidät sieltä muun yleisön joukosta ? 
Mä olen käynyt nyt n.viiden vuoden ajan Tapani Kansan keikoilla, aina  3-4 kertaa vuodessa.
 Kun mä oli jotain 3 kertaa käynyt Tapsan keikalla, niin sitten se alkoi  aina morjestelemaan mulle sieltä lavalta. Aina joskus iskee silmääkin.
Ja viimekesänä, kun Tapsa lauloi keikkansa lopuksi "Anniinan", niin sanoi, että tämä seuraava serenadi on omistettu kaikille paikalla oleville naisille. Sitten hän hymyili, osoitti minua ja jatkoi ,että erityisesti tälle tytölle tässä.
Mä olin kyllä hyvin polleeta :)
Oletteko käyneet juttelemassa keikoilla suosikiartistinne kanssa ?
Mä en ole  uskaltanut, kun olen niin arka ja jotenkin sitä pitää tuollaista tunnettua artistia niin isona starana, jotta tuntuu ettei sitä keksisi edes mitään juteltavaa.
Yleisön huomioiminen
36
3671
Vastaukset
- fanityttö
Mikko Mäkeläinen ja Myrskylyhty ainakin tunnistavat fanejaan :)
 - OK.
Aika hyvin artistit muistavat useamman kerran keikoilaan käyneiden faniensa kasvot, niin että heidät sitten tunnistavat.
 - 1987
Olin ollut eräänä lauantaina Katri Helenan tanssilava keikalla Maaningalla. Sitten seuraavana maanantaina olin käymässä Helsingissä, jossa Linnanmäellä oli Tammerkosken sillalla -ohjelman nauhoitukset. Kun Katri lähti tuulipuvussaan pois, hän käveli penkkini ohitse ja vilkutti minulle. Tunnisti minut, oli tosi mukavaa. Paula Koivuniemi ei varmaankaan tunnista minua, koska en käy kovin usein keikoilla, vaikka tosifani olenkin. Viime laivakeikalla olin juttelemasa hänen kanssaan takahuoneessa. Mukavaa oli jutella, otti myös lavalta minut tosi hyvin huomioon. Beritin kanssakin on tullut juteltua mukavia.
 - Henna
kyllähän nuo artistit moikkaa keikoilla.ja keikan jälkeen jutellaan ja halaillaan.
 - Saapas
Janne Tulkki moikkaa jo kaukaa minua joka kerta. Usein jutellaan ja halitaan. Mikko Mäkeläinen ja Myrskylyhtyläiset tervehtivät myös ja tulee juteltua heidänkin kanssaan. Tomi Markkola tervehtii myös ja jutellaan. Anneli Mattila tervetii aina ja halitaan sekä jutellaan. Anniina Mattila tervehtii aina, halitaan ja jutellan. Anne Mattila tervehtii, halitaan ja jutellaan. Saija Tuupanen tervehtii aina, halitaan ja jutelaan. Johanna Pakonen tervehtii ja jutellaan sekä halitaan. Tommi Soidinmäki tervehtii ja jutellaan.
- vaan
eikö tommi soidinmäki halaa sua ollenkaan???kyl mua vaan...
 - Saapas
vaan kirjoitti:
eikö tommi soidinmäki halaa sua ollenkaan???kyl mua vaan...
Oops! Kun unohtui listalta, niin kuin moni muukin! Toki olen jutellut myös Tommi Soidinmäen kanssa ja halinut. Kari Tapio jäi myös lsitauksesta pois. Marjorie, Arja Koriseva, Joel Hallikainen, Petri Hervanto, Tiina Räsänen, Petri Munck, Petri Laaksonen, Markus Allan lapsuuden naapurini ja vielä varmasti on monia muitakin, joita en nyt muista luetella tähän listaan. Kaikkiaan artisteja joitten kanssa olen jutustellut on parisen sataa. Ja on muuten sitten ihan tosi!

- halinalle
Toiki artistin täytyy huomioida yleisö, jolle hän esiintyy. Yleisöhän tavallaan hänen työnantajansa.Kari Tapion kanssa olen halinut ja jutellut. Myös hänen nuoremman poikansa kanssa vaihtanut kuulumisia. Ihan tavallisia, sympaattisia ihmisiä ovat...
 - Nakke Nakuttaja
Ninni Martikainen, Joel Hallikainen, Antti Toivola, Johanna Siekkinen morjestavat ainakin kun näen heidät, N.Martikainen ainakin puhuttelee etunimelläni mua.
Parhaiten tunnistaa semmoiset sekopäät,jotka repii hihasta joka saatanan tauko ja selittää niitä samoja juttujaan joka vitun keikkapaikalla.Sen vartin tauon käyttäisi mielellään pieneen hengähtämiseen ja seuraavaan settiin valmistautumalla.Positiivisessa mielessä tunnistaa taasen semmoiset muodollisesti pätevät mimmit,joilta on saanut pildee takahuoneessa.
- Heli
Kaikesta päätellen taidat olla joku Ö- luokan artisti.
 - hyvä
Toi kirjoitus oli oikeasti hyvä :D ja varmasti tuossa on ainakin puolet totta, vaikkei kirjoittaja varmaan oikea artisti olekaan. Huumoria pitää olla elämässä!
 - make
hyvä kirjoitti:
Toi kirjoitus oli oikeasti hyvä :D ja varmasti tuossa on ainakin puolet totta, vaikkei kirjoittaja varmaan oikea artisti olekaan. Huumoria pitää olla elämässä!
Petokseni huomattiin.Todellisuudessa olen vaan näiden artistien taustalla pimputteleva rivimies.Vaikka hieman kärjistinkin,ni homma menee aika usein juuri noin.Järkevien yleisönedustajien kanssa on monesti ihan mukavakin jutella tauoilla,mutta nää pahimmat friikit jotka seuraavat suosikkiartistiaan/orkesteriaan paikkakunnalta toiselle ja tunkevat joka kerta itsensä sinne takahuoneeseen,on oikeasti aikamoinen riesa.No turha valittaa,itseppä on ammattinsa valinnut.
Ai niin mä en tietenkään kunniallisena miehenä mitään esiaviollisia takahuonesessioita harrasta,mut tälläisistäkin retkuista olen kuullut puhuttavan,jotka sitä harrastaa.Todennäköisesti urbaanilegendaa. - typykkä
make kirjoitti:
Petokseni huomattiin.Todellisuudessa olen vaan näiden artistien taustalla pimputteleva rivimies.Vaikka hieman kärjistinkin,ni homma menee aika usein juuri noin.Järkevien yleisönedustajien kanssa on monesti ihan mukavakin jutella tauoilla,mutta nää pahimmat friikit jotka seuraavat suosikkiartistiaan/orkesteriaan paikkakunnalta toiselle ja tunkevat joka kerta itsensä sinne takahuoneeseen,on oikeasti aikamoinen riesa.No turha valittaa,itseppä on ammattinsa valinnut.
Ai niin mä en tietenkään kunniallisena miehenä mitään esiaviollisia takahuonesessioita harrasta,mut tälläisistäkin retkuista olen kuullut puhuttavan,jotka sitä harrastaa.Todennäköisesti urbaanilegendaa.Mä en kans oikein ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka änkeävät sinne takahuoneeseen . Mä olen ainakin ymmärtänyt ,että se takahuone on sellanen esiintyjille rauhoitettu paikka, jossa artistin/bändin pitää saada rauhassa hengähtää tauolla ja keskittyä seuraavaan settiinsä ja sopia bändinsä kanssa biiseistä yms.
Eihän siitä tule mitään, jos siellä takahuoneessa on joku "sivullinen" kärkkymässä ja höpöttelemässä omiaan.
Mä ainakin yritän olla sellainen fani ,ettei minusta olisi mitään häiriötä. (Kukkasen olen joillakin keikoilla antanut. Sitä nyt tuskin kukaan artisti pistää pahakseen)
Jotkut märisee, ettei T.Kansa arvosta fanejaan. Kyllä varmasti arvostaa, kunhan nämä ovat hyvillä käytöstavoilla varustettuja, eivätkä sellaisia päällekäyviä ja hyökkääviä, jotka koko ajan ovat kimpussa. Eihän sellaisesta varmaan kukaan artisti pidä. - soittoduunari
typykkä kirjoitti:
Mä en kans oikein ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka änkeävät sinne takahuoneeseen . Mä olen ainakin ymmärtänyt ,että se takahuone on sellanen esiintyjille rauhoitettu paikka, jossa artistin/bändin pitää saada rauhassa hengähtää tauolla ja keskittyä seuraavaan settiinsä ja sopia bändinsä kanssa biiseistä yms.
Eihän siitä tule mitään, jos siellä takahuoneessa on joku "sivullinen" kärkkymässä ja höpöttelemässä omiaan.
Mä ainakin yritän olla sellainen fani ,ettei minusta olisi mitään häiriötä. (Kukkasen olen joillakin keikoilla antanut. Sitä nyt tuskin kukaan artisti pistää pahakseen)
Jotkut märisee, ettei T.Kansa arvosta fanejaan. Kyllä varmasti arvostaa, kunhan nämä ovat hyvillä käytöstavoilla varustettuja, eivätkä sellaisia päällekäyviä ja hyökkääviä, jotka koko ajan ovat kimpussa. Eihän sellaisesta varmaan kukaan artisti pidä.Sä osaat selvästi ajatella asioita myös meidän työntekijöiden kannalta.Lisää sun kaltaisia ihmisiä kehiin...
 - Saapas
soittoduunari kirjoitti:
Sä osaat selvästi ajatella asioita myös meidän työntekijöiden kannalta.Lisää sun kaltaisia ihmisiä kehiin...
Ihan nii on asiat! Kyllä bändille ja artistille täytyy jättää omaa aikaa ja paikka jossa he voivat hengähtää esiintymsitensä lomassa. Monet artistit ja bändin jäsenet kyllä tulevat yleisön joukkoon silloin, kun he tuntevat itse siihen halua! Itse en mene takahuoneeseen, kuin pyydettäessä ja silloinkin vain jos on yksi bändi illan aikana esiintymässä. Minun kanssani on ihan tarpeksi tulleet bändiläiset ja etenkin artistit juttelemaan!
 - typykkä
soittoduunari kirjoitti:
Sä osaat selvästi ajatella asioita myös meidän työntekijöiden kannalta.Lisää sun kaltaisia ihmisiä kehiin...
Kiitti :) Esiintyjiä pitää kunnioittaa, niin että antaa heille hetkeksi myös sen oman rauhankin.
Ne ihmiset jotka sinen takahuoneeseen ilman lupaa tunkevat voisivat vähän miettiä ,että ryykävätkö he esim. kaupassa asioidessaan myyjien kahvihuoneeseen tiedustelemaan ,että mitä joku tuote maksaa ja paljonko siitä saa alennusta. - typykkä
Saapas kirjoitti:
Ihan nii on asiat! Kyllä bändille ja artistille täytyy jättää omaa aikaa ja paikka jossa he voivat hengähtää esiintymsitensä lomassa. Monet artistit ja bändin jäsenet kyllä tulevat yleisön joukkoon silloin, kun he tuntevat itse siihen halua! Itse en mene takahuoneeseen, kuin pyydettäessä ja silloinkin vain jos on yksi bändi illan aikana esiintymässä. Minun kanssani on ihan tarpeksi tulleet bändiläiset ja etenkin artistit juttelemaan!
Joo, silloin kyllä voi mennä artistin ja muusikoiden kanssa vaikka juttelemaankin, kun he itse ilmaantuvat yleisön joukkoon. Tuolloin minäkin olen joskus saattanut mennä pyytämään nimmaria, varsinkin jos näen ,että siitä on muitakin nimmarin pyytäjiä paikalla.
Takahuoneeseen voi mennä jos kutsutaan, mutta ei ilman lupaa. - Rhanna
typykkä kirjoitti:
Kiitti :) Esiintyjiä pitää kunnioittaa, niin että antaa heille hetkeksi myös sen oman rauhankin.
Ne ihmiset jotka sinen takahuoneeseen ilman lupaa tunkevat voisivat vähän miettiä ,että ryykävätkö he esim. kaupassa asioidessaan myyjien kahvihuoneeseen tiedustelemaan ,että mitä joku tuote maksaa ja paljonko siitä saa alennusta.En itsekään tunge takahuoneeseen artistien/bändien juttusille, on se sen verran "pyhä paikka", jossainhan heidänkin täytyy rentoutua! Juttelemaan menen kun näen artistien liikuskelemassa yleisön joukossa tai esim. bändiläisiä kahvi-/tupakkatauolla. Monesti on kuitenkin niin että he itse tulevat juttelemaan jos tuntevat minut.
 - pääsiskös
typykkä kirjoitti:
Ne ihmiset jotka sinen takahuoneeseen ilman lupaa tunkevat voisivat vähän miettiä ,että ryykävätkö he esim. kaupassa asioidessaan myyjien kahvihuoneeseen tiedustelemaan ,että mitä joku tuote maksaa ja paljonko siitä saa alennusta.Parhaat tunkee keikkabussiin, siinäpä vasta harrastus. Mikäettei maistus varmaan mullekin.
 - pääse?
typykkä kirjoitti:
Ne ihmiset jotka sinen takahuoneeseen ilman lupaa tunkevat voisivat vähän miettiä ,että ryykävätkö he esim. kaupassa asioidessaan myyjien kahvihuoneeseen tiedustelemaan ,että mitä joku tuote maksaa ja paljonko siitä saa alennusta.En minäkään ilmaan lupaa mene, mutta jos artisti tai bändi pyytää faneja juttelemaan takahuoneeseen niin heti menen. Ei sinne ihan kaikki pääsekään!
 - paskaa..
pääse? kirjoitti:
En minäkään ilmaan lupaa mene, mutta jos artisti tai bändi pyytää faneja juttelemaan takahuoneeseen niin heti menen. Ei sinne ihan kaikki pääsekään!
Kaikki EI halua mennä, katsos minä ainakin tahdon vielä huomennakin katsoa suoraan silmiin idoliani.

- Kyllä näin on.
ainaksin ne artistit joiden keikoilla olen itse olleet ovat huomioineet tasapuolisesti yleisön ,joka on tullut paikanpäälle.Artisti on jopa kierrellyt laulamisen lomassa yleisön joukossa.Kyllä artisti ymmärtää ,että yleisö haluaa koko rahan edestä nähtävää ja kuultavaa.
- Rhanna
Kyllähän nuo artistit ja heidän taustallaan soittelevat muusikot minut tunnistavat. Arja Koriseva tuntee minut, samoin kuin hänen orkesterinsa (vaikka kokoonpano onkin välistä vaihtunut, niin joka kerta olen uusienkin soittajien kanssa tullut juttuun). Hurmeen Janne tuntee minut myös ja aikoinaan kun hän vielä keikkaili Mistralin kanssa, myös orkesterin poikien kanssa tuli vaihdeltua kuulumisia.

- hyacinth
useimmat tunnistavat ja moikkaavat. Ja on tullut vaihdettua kuulumisiakin. On kai yleiset käytöstavat voimassa artisti-fani "suhteessakin"... Ja toisinpäin. Toiset on sosiaalisempia kuin toiset. On sitten taas eräitä, outoja, sanoisinko jo töykeitä ja ylenkatsovia... soittajiakin.
- soittoduunari
Täytyy myöntää että tähän ammattikuntaan (niinkuin muihinkin) kuuluu myös asiakkaitaan ylenkatsovia tapauksia,mutta oman kokemuksen perusteella uskaltaisin sanoa,että epäsosiaaliseen käytökseen on pääsääntöisesti hyvä syy.Pitkä rundi,pitkät siirtymät.Yöunet jäävät useasti muutamaan tuntiin,joskus kokonaan välistä.Ja monesti bändissä on pakko käyttää tuuraajia,koska monet soittajat joutuvat tekemään duunia useissa kokoonpanoissa saadakseen leivän poytään,näin ollen niitä päällekkäisyyksiä tulee väkisinkin.Tauot menee tietysti helposti siihen tuuraajan ohjeistamiseen,joten se yleisön kanssa kommunikointi tauoilla jää väkisinkin vähiin.Ja vaikka kyseessä on vakkari kokoonpano,on tietyillä artisteilla tapana saada kaikenmaailman päähänpistoja esittää joku bändille vieras teos,josta ei välttämättä löydy minkäänlaista nuottimaterialia.Näin ollen se rentoutumiseen tarkoitettu tauko meneekin mukavasti työn merkeissä...
 - meitsi
soittoduunari kirjoitti:
Täytyy myöntää että tähän ammattikuntaan (niinkuin muihinkin) kuuluu myös asiakkaitaan ylenkatsovia tapauksia,mutta oman kokemuksen perusteella uskaltaisin sanoa,että epäsosiaaliseen käytökseen on pääsääntöisesti hyvä syy.Pitkä rundi,pitkät siirtymät.Yöunet jäävät useasti muutamaan tuntiin,joskus kokonaan välistä.Ja monesti bändissä on pakko käyttää tuuraajia,koska monet soittajat joutuvat tekemään duunia useissa kokoonpanoissa saadakseen leivän poytään,näin ollen niitä päällekkäisyyksiä tulee väkisinkin.Tauot menee tietysti helposti siihen tuuraajan ohjeistamiseen,joten se yleisön kanssa kommunikointi tauoilla jää väkisinkin vähiin.Ja vaikka kyseessä on vakkari kokoonpano,on tietyillä artisteilla tapana saada kaikenmaailman päähänpistoja esittää joku bändille vieras teos,josta ei välttämättä löydy minkäänlaista nuottimaterialia.Näin ollen se rentoutumiseen tarkoitettu tauko meneekin mukavasti työn merkeissä...
No mutta, eikös se ole kiva, etä artisti osaa improvisoida. Ei pääse soittajatkaan tylsistymään.
 - väsyttää
meitsi kirjoitti:
No mutta, eikös se ole kiva, etä artisti osaa improvisoida. Ei pääse soittajatkaan tylsistymään.
Hihi.Ooks säkin vetäny Tapsan bändis?
 - hyacinth
soittoduunari kirjoitti:
Tiedän ja ymmärrän tydellisesti, että orkesteri on töissä tanssipaikalla. Ja rankka työ onkin. Ei käy kateeksi. Ja tästä rankasta työstä huolimatta useimmat onnistuvat vielä olemaan hyväntuulisia ja ystävällisiä. Kiitos siitä.
 - joskus
hyacinth kirjoitti:
Tiedän ja ymmärrän tydellisesti, että orkesteri on töissä tanssipaikalla. Ja rankka työ onkin. Ei käy kateeksi. Ja tästä rankasta työstä huolimatta useimmat onnistuvat vielä olemaan hyväntuulisia ja ystävällisiä. Kiitos siitä.
Eikä varmaan pitkän matkan keikkapaikalle ajanutta muusikkoa ilahduta soitto/laulutaitoa ylimielisesti arvosteleva yleisö..saati humalaiset örisijät ja mahdolliset pullonhettäjät. Kyllä muusikonkin pitää saada harjoitta ammattiaan rauhassa siinä missä muidenkin työssäkäyvien. Ihan hatunnosto meikäläiseltäkin niille, jotka tämän ammatin parissa hymyssäsuin ja mukisematta puurtavat. Kiva on myös joskus katsoa sitä leppoisaa yhteistyötä ( olen nähnyt niin tapahtuvan )ns. nimiartistin ja "kakkosbändin" kesken...sellaisesta tulee tanssijallekin hyvä mieli...
 väsyttää kirjoitti:
Hihi.Ooks säkin vetäny Tapsan bändis?
Mun mielestä on kiva, että Tapsa laulaa paljon erillaisia lauluja ,eikä aina niitä samoja, joka keikalla.
Tietysti soittajien mielestä se ei ehkä sitten ole niin kiva juttu, varsinkaan jos ei ole niitä nuotteja.
 - Tia
Olen iloinen siitä että suosikkiorkesterini Finlanders on koko joukon voimin hoksinu minut ja moikkaa aina. Olen käynyt kolme kertaa kuuntelemassa. Minäkin ajattelen että takahuone on soittajien paikka levätä ja hengähtää, niin en sinne änkeä (en kyllä kehtaiskaan). Kyllä se aivan kivalta tuntuu että pojat tunnistaa faninsa keikoilta ja morjestaa hymyn kanssa =)
 - Janscu
on tunnistanut Janne Tulkki.Viime kesänä Jutajaisissa hän sanoi mulle,että "Oli kiva taas nähdä." =)
 - poronen
on tunnistanut montaki kertaa janne tulkki,tomi markkola ja olen jutellu myös.kari tapion olen nähnyt livenä pari kertaa ja kummatki on kyselly kuulumisia.kyllä nuo tutut artistit tunnistaa isommanki yleisön joukosta meikäläisen:)
- tyytyväinen turakainen
Tapsa Kansa vilkutti mulle yhdellä keikalla. Mä luulin,että se moikas jotain mun takana seisovaa ihmistä ja katoi taakseni,että kelle se moikkas. Sitten kun Tapsu alkoi nauramaan ja moikkas toisen kerran mä hoksasin , että se tervehtikin mua. Mä moikkasin sille takasin ja se oli tyytyväinen. Sitten kun mä annoin sille ruusun, niin se halas mua ja pussas vielä sitä ruusuakin.

- Miia
Taipaleen Reiska morjesti mulle, vaikken ollut aikasemmin sen keikoilla ollutkaan. Kun annoin hänelle kukkasen, niin sain halauksen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja4713962Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1545491Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu2005089SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei864298Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va104156"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste873571Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093068Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan123041HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.152975Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan532561