Miten Jumalasta tai uskovaisista puhutaan?

Tämä on mielestäni tärkeä keskustelun aihe, sillä Jumalasta käytetään sopimatonta kieltä, samoin uskovaisista. Suolletaan ulos mitä sylki suuhun tuo, samoin kirjoitellaan ja herjataan. Mihin tuollainen voi johtaa? Mikä on paholaisen tarkoitus? Miksi tältäkin palstalta uskovaiset on savustettu pellolle? Miksi uskovaiset eivät saata olla täällä loukkaantumatta, vaikka tämän pitäisi olla uskovaisten keskustelufoorumi?

24

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun lukee tälläkin palstalla joidenkin kirjoituksia, niin niistä huokuu viha paitsi Jumalaa niin myös uskovaisia kohtaan. Tämä on mielestäni huolestuttavaa. On myös käsittämätöntä, että kirjoittajat eivät näytä itse pitävän sitä minään, vaan ikään kuin se olisi hauskaa kirjoittajien mielestä.

      Laitan tähän kopiota (google) Michael Brownin tekstistä, joka kertoo eräästä massamurhasta USA:ssa.

      "Oyndon-ampuja kysyi silminnäkijöiden mukaan oppilaita siitä, mikä heidän uskontonsa oli, ja jos he sanoivat "kristityt", he ampuivat heitä päähän. "

      Tässä linkki tuohon artikkeliin.

      https://www.charismanews.com/opinion/in-the-line-of-fire/52432-the-demonization-of-christianity

      Tässä Michael Brownin video aiheesta, jonka pitäisi vetää vakavaksi jokaisen inhimillisen ihmisen.

      https://www.youtube.com/watch?v=E02oQ7Xpm3g

      Video on englanninkielinen.

      • kerettiläinen-

        # Laitan tähän kopiota (google) Michael Brownin tekstistä, joka kertoo eräästä massamurhasta USA:ssa.

        "Oyndon-ampuja kysyi silminnäkijöiden mukaan oppilaita siitä, mikä heidän uskontonsa oli, ja jos he sanoivat "kristityt", he ampuivat heitä päähän. "#

        Jos nyt lukisit jotain muutakin kuin vain näiden harvojen ja valittujen judaistien kirjoituksia, niin huomaisit, että maailmasta löytyy sekä sarjamurhaajapappeja että myös muita sarjamurhaajakristittyjä, kuten myöskin muita kristittyjä murhamiehiä ja -naisia. Tavoitteena on esimerkiksi ollut päästä eroon puolisosta ilman "häpeää" ja ehkä pienempänä motiivina ei myöskään ole ollut vakuutusrahojen saaminen.

        Ja kristinuskon historiahan on sitten aivan oma lukunsa massamurhien historiassa.


    • Tässä jälleen Michael Brownin hyvä video siitä, miten kristittyjä demonisoidaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=q1mh0k7ydyU

      "Se on pelottavaa, kun rauhan rakastavia Jeesuksen seuraajia verrataan ISIS: iin. Mikä on jopa pelottavampi on se, että monet uskovat, että vertailu on tarkka. Ovatko he kokonaan menettäneet kosketuksen todellisuuden kanssa?
      On yksi asia olla intohimoisia ja syvällisiä eroja esimerkiksi aborttien ja avioliiton uudelleen määrittelemisessä.
      Toinen asia on käyttää tulehduksellisia retoriikkaa, että se ei ole vain epärehellistä, vaan itse asiassa vaarallista. Eivätkö ihmiset ymmärrä, että heidän sanansa ovat seurauksia?"

      Alla linkki koko artikkeliin (englanniksi)

      https://www.charismanews.com/opinion/in-the-line-of-fire/51970-when-committed-christians-are-compared-to-isis

      Nämä ovat vakavia asioita, jotka synnyttävät vihaa ja ennakkoluuloja. Olen huomannut ainakin itse, että tällä palstalla etsitään kaikki mahdollinen ja mahdoton sitä vastaan, että kristitty haluaa seurata Jeesusta - Jeshuaa. Järkyttävää. Yritetään kääntää oma viha muka kristittyjen ja rakastavan Jumalan ominaisuudeksi. Uskomatonta.

      Kun katsoo tämänkin palstan joitakin kirjoittajien tekstejä, niin siellä sitä vihan siementä kylvetään. On vain ajan kysymys, että tämä siemen kypsyy hedelmäksi ja voi vain arvailla mitä sitten tapahtuu... Raamattu varoittaa tästä.

      • kerettiläinen-

        # Nämä ovat vakavia asioita, jotka synnyttävät vihaa ja ennakkoluuloja. Olen huomannut ainakin itse, että tällä palstalla etsitään kaikki mahdollinen ja mahdoton sitä vastaan, että kristitty haluaa seurata Jeesusta - Jeshuaa. Järkyttävää. Yritetään kääntää oma viha muka kristittyjen ja rakastavan Jumalan ominaisuudeksi. Uskomatonta.

        Kun katsoo tämänkin palstan joitakin kirjoittajien tekstejä, niin siellä sitä vihan siementä kylvetään. On vain ajan kysymys, että tämä siemen kypsyy hedelmäksi ja voi vain arvailla mitä sitten tapahtuu... Raamattu varoittaa tästä. #

        Viittaat ilmeisestikin kirjoituksellasi tähän sekä kristittyjä että ateisteja kohtaan osoitettuun vihan siementä kylvävään viestiin...?

        Kristitty.net
        "Vastatakseni sinun kysymyksiisi, tulen tekeminen sapattina on ehdottomasti väärin. Hyväksyn ilman muuta kuolemanrangaistuksen sapatin rikkomisesta, koska Raamattu sellaisen määrää."

        Tuo on kyllä minunkin mielestäni todella kamalaa, että oma viha yritetään kääntää muka kristittyjen ja rakastavan Jumalan ominaisuudeksi.

        Olen aivan samaa mieltä, että on aivan uskomatonta, että tuollaisia sairaita käsityksiä toisia kristittyjä ja ateisteja kohtaan voi muhia vielä tänä päivänäkin joidenkin mukamas rauhaa rakastavien Jeesuksen seuraajien päässä.

        Onneksi kuitenkin toistaiseksi vielä enemmistö yrittävää vastustaa tällaista vihan siemenen kylvöä ja peesaajat ovatkin vähemmistössä. Tälläkään palstalla ei taida olla kuin Yksi...


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        # Nämä ovat vakavia asioita, jotka synnyttävät vihaa ja ennakkoluuloja. Olen huomannut ainakin itse, että tällä palstalla etsitään kaikki mahdollinen ja mahdoton sitä vastaan, että kristitty haluaa seurata Jeesusta - Jeshuaa. Järkyttävää. Yritetään kääntää oma viha muka kristittyjen ja rakastavan Jumalan ominaisuudeksi. Uskomatonta.

        Kun katsoo tämänkin palstan joitakin kirjoittajien tekstejä, niin siellä sitä vihan siementä kylvetään. On vain ajan kysymys, että tämä siemen kypsyy hedelmäksi ja voi vain arvailla mitä sitten tapahtuu... Raamattu varoittaa tästä. #

        Viittaat ilmeisestikin kirjoituksellasi tähän sekä kristittyjä että ateisteja kohtaan osoitettuun vihan siementä kylvävään viestiin...?

        Kristitty.net
        "Vastatakseni sinun kysymyksiisi, tulen tekeminen sapattina on ehdottomasti väärin. Hyväksyn ilman muuta kuolemanrangaistuksen sapatin rikkomisesta, koska Raamattu sellaisen määrää."

        Tuo on kyllä minunkin mielestäni todella kamalaa, että oma viha yritetään kääntää muka kristittyjen ja rakastavan Jumalan ominaisuudeksi.

        Olen aivan samaa mieltä, että on aivan uskomatonta, että tuollaisia sairaita käsityksiä toisia kristittyjä ja ateisteja kohtaan voi muhia vielä tänä päivänäkin joidenkin mukamas rauhaa rakastavien Jeesuksen seuraajien päässä.

        Onneksi kuitenkin toistaiseksi vielä enemmistö yrittävää vastustaa tällaista vihan siemenen kylvöä ja peesaajat ovatkin vähemmistössä. Tälläkään palstalla ei taida olla kuin Yksi...

        <<Onneksi kuitenkin toistaiseksi vielä enemmistö yrittävää vastustaa tällaista vihan siemenen kylvöä ja peesaajat ovatkin vähemmistössä. Tälläkään palstalla ei taida olla kuin Yksi... >>

        Jälleen rasistinen kannanotto. Yksi... viittasi minun nimimerkkiini. En ole milloinkaan puolustanut kuolemantuomiossa kristitty.net -nimimerkin kantaa. Olen ollut tässä asiassa täysin toista mieltä. Kuitenkin minut on ikään kuin tuomittu siitä, että puolustan juutalaisia tapoja kuten Herran juhlia. Kaikki, mikä liittyy jotenkin juutalaisuuten, onkin tullut jälleen se "paha", jota vastustetaan.

        Et huomaa ehkä itse, missä mennään, mutta maailmalla antiseminismi on taas nostamassa nokkaansa.


      • kerettiläinen-
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Onneksi kuitenkin toistaiseksi vielä enemmistö yrittävää vastustaa tällaista vihan siemenen kylvöä ja peesaajat ovatkin vähemmistössä. Tälläkään palstalla ei taida olla kuin Yksi... >>

        Jälleen rasistinen kannanotto. Yksi... viittasi minun nimimerkkiini. En ole milloinkaan puolustanut kuolemantuomiossa kristitty.net -nimimerkin kantaa. Olen ollut tässä asiassa täysin toista mieltä. Kuitenkin minut on ikään kuin tuomittu siitä, että puolustan juutalaisia tapoja kuten Herran juhlia. Kaikki, mikä liittyy jotenkin juutalaisuuten, onkin tullut jälleen se "paha", jota vastustetaan.

        Et huomaa ehkä itse, missä mennään, mutta maailmalla antiseminismi on taas nostamassa nokkaansa.

        # Et huomaa ehkä itse, missä mennään, mutta maailmalla antiseminismi on taas nostamassa nokkaansa.#

        Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä sinulla ja kaltaisillasi juutalaisten palvojilla on osuutta asiaan?

        Loogisesti ajattelevat ihmiset ymmärtävät kyllä, mikä on oikein ja mikä väärin, mutta kun ajattelua sumentaa omat mieltymykset ja puolueellisuus, niin kummasti tämä näkökyky silloin hämärtyy.


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        # Et huomaa ehkä itse, missä mennään, mutta maailmalla antiseminismi on taas nostamassa nokkaansa.#

        Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä sinulla ja kaltaisillasi juutalaisten palvojilla on osuutta asiaan?

        Loogisesti ajattelevat ihmiset ymmärtävät kyllä, mikä on oikein ja mikä väärin, mutta kun ajattelua sumentaa omat mieltymykset ja puolueellisuus, niin kummasti tämä näkökyky silloin hämärtyy.

        <<Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä sinulla ja kaltaisillasi juutalaisten palvojilla on osuutta asiaan?>>

        Taas asenteellinen kannanotto. Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia. Et ole ainoa, joka suhtautuu juutalaisiin, juutalaisuuteen ja juutalaisten tapoihin negatiivisesti. Tästä syystä ei juurikaan tuoda esille sitä tosiasiaa, että Jeesus - Jeshua oli juutalainen. Hänestähän on kristikunta muovannut ei-juutalaisen, sinisilmäisen ja vaaleahiuksisen Vapahtajan, jolla ei ole mitään yhteyttä juutalaisuuteen.


      • kerettiläinen-
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä sinulla ja kaltaisillasi juutalaisten palvojilla on osuutta asiaan?>>

        Taas asenteellinen kannanotto. Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia. Et ole ainoa, joka suhtautuu juutalaisiin, juutalaisuuteen ja juutalaisten tapoihin negatiivisesti. Tästä syystä ei juurikaan tuoda esille sitä tosiasiaa, että Jeesus - Jeshua oli juutalainen. Hänestähän on kristikunta muovannut ei-juutalaisen, sinisilmäisen ja vaaleahiuksisen Vapahtajan, jolla ei ole mitään yhteyttä juutalaisuuteen.

        #Et ole ainoa, joka suhtautuu juutalaisiin, juutalaisuuteen ja juutalaisten tapoihin negatiivisesti.#

        En minä suhtaudu negatiivisesti muihin kuin ainoastaan niihin juutalaisiin, jotka lahtaavat avuttomia ihmisiä sekä ryöstävät ja tuhoavat heidän maansa, talonsa ja elinkeinonsa. Eivätkä myöskään häikäile tappaa aseettomia avustustyöntekijöitä.

        On paljon juutalaisia, jotka vastustavat Israelin menettelyä - toisin kuin Israelia ihannoivat kristityt - mutta heidän äänensä ei tule kuuluville. Sen sijaan amerikkalaisilta poliitikoilta aseapua lobbaavien äärijuutalaisten ääni kuuluu.

        Minäkin yritin kerran laittaa tällaisen maailmalla arvostetun järkevän juutalaisen kirjoituksen tälle palstalle, mutta se poistettiin heti.

        Ovatkohan Israelia ihannoivat kristityt koskaan tulleet ajatelleeksi, että miksiköhän näidenkin juutalaisten jumala on niin impotentti, että se tarvitsee USA:n aseapua säilyttääkseen omat kannattajansa. Muualla maailmassa elävät juutalaiset pärjäävät ihan ilman USA:n aseapua.

        Ei minua myöskään häiritse yhtään juutalaisten tavat, mikäli niitä ei yritetä väen väkisin tuputtaa muille tai harjoiteta eläinrääkkäystä.


      • kerettiläinen-
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä sinulla ja kaltaisillasi juutalaisten palvojilla on osuutta asiaan?>>

        Taas asenteellinen kannanotto. Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia. Et ole ainoa, joka suhtautuu juutalaisiin, juutalaisuuteen ja juutalaisten tapoihin negatiivisesti. Tästä syystä ei juurikaan tuoda esille sitä tosiasiaa, että Jeesus - Jeshua oli juutalainen. Hänestähän on kristikunta muovannut ei-juutalaisen, sinisilmäisen ja vaaleahiuksisen Vapahtajan, jolla ei ole mitään yhteyttä juutalaisuuteen.

        #Taas asenteellinen kannanotto. Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia.#

        No esitäpä sitten edes yhden ainoan kerran jotain ansaittua kritiikkiä juutalaisia kohtaan ilman mitään "raamatullisia" puolusteluja ja selittelyjä, niin saatan jopa uskoakin tuon.

        Vai asetatko silloin oman pelastuksesi vaakalaudalle?


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Onneksi kuitenkin toistaiseksi vielä enemmistö yrittävää vastustaa tällaista vihan siemenen kylvöä ja peesaajat ovatkin vähemmistössä. Tälläkään palstalla ei taida olla kuin Yksi... >>

        Jälleen rasistinen kannanotto. Yksi... viittasi minun nimimerkkiini. En ole milloinkaan puolustanut kuolemantuomiossa kristitty.net -nimimerkin kantaa. Olen ollut tässä asiassa täysin toista mieltä. Kuitenkin minut on ikään kuin tuomittu siitä, että puolustan juutalaisia tapoja kuten Herran juhlia. Kaikki, mikä liittyy jotenkin juutalaisuuten, onkin tullut jälleen se "paha", jota vastustetaan.

        Et huomaa ehkä itse, missä mennään, mutta maailmalla antiseminismi on taas nostamassa nokkaansa.

        "Jälleen rasistinen kannanotto. Yksi... viittasi minun nimimerkkiini. "

        No huhhuh taas. Jos sinua - YKSITTÄISTÄ IHMISTÄ - kohtaan esitetty kritiikki on rasismia, niin kerropa mikä rotu tai kansanryhmä kokonaisuudessaan sinä oikein olet ?

        "Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia. "

        Jos henkilö pitää juutalaisia yleisesti parempina Raamatuntuntijoina kuin muita, pitää heidän tapojaan ja traditioitaan sen arvoisina että niitä pitää seurata, pitää juutalaisten kristittyjen kirjoja ja videoita niin korkeassa arvossa että spämmää niitä ketjut pullolleen...

        ... niin eihän se toki palvontaa ole. Sellaista kutsutaan joskus positiiviseksi rasismiksi. Toinen kielellinen ilmaisu liittyy erään ruuminosan nuolemiseen eräs toinen ruumiinosa ruskeana.


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        #Taas asenteellinen kannanotto. Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia.#

        No esitäpä sitten edes yhden ainoan kerran jotain ansaittua kritiikkiä juutalaisia kohtaan ilman mitään "raamatullisia" puolusteluja ja selittelyjä, niin saatan jopa uskoakin tuon.

        Vai asetatko silloin oman pelastuksesi vaakalaudalle?

        <<No esitäpä sitten edes yhden ainoan kerran jotain ansaittua kritiikkiä juutalaisia kohtaan ilman mitään "raamatullisia" puolusteluja ja selittelyjä, niin saatan jopa uskoakin tuon.>>

        Miksi minun pitäisi esittää kritiikkiä juutalaisia kohtaan? Tekisikö se minusta sinun silmissäsi paremman ihmisen?


      • Exap kirjoitti:

        "Jälleen rasistinen kannanotto. Yksi... viittasi minun nimimerkkiini. "

        No huhhuh taas. Jos sinua - YKSITTÄISTÄ IHMISTÄ - kohtaan esitetty kritiikki on rasismia, niin kerropa mikä rotu tai kansanryhmä kokonaisuudessaan sinä oikein olet ?

        "Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia. "

        Jos henkilö pitää juutalaisia yleisesti parempina Raamatuntuntijoina kuin muita, pitää heidän tapojaan ja traditioitaan sen arvoisina että niitä pitää seurata, pitää juutalaisten kristittyjen kirjoja ja videoita niin korkeassa arvossa että spämmää niitä ketjut pullolleen...

        ... niin eihän se toki palvontaa ole. Sellaista kutsutaan joskus positiiviseksi rasismiksi. Toinen kielellinen ilmaisu liittyy erään ruuminosan nuolemiseen eräs toinen ruumiinosa ruskeana.

        <<No huhhuh taas. Jos sinua - YKSITTÄISTÄ IHMISTÄ - kohtaan esitetty kritiikki on rasismia, niin kerropa mikä rotu tai kansanryhmä kokonaisuudessaan sinä oikein olet ? >>

        Miten sinä ymmärrät kerettiläinen-nimimerkin kommentin?

        Tässä kerettiläinen -nimimerkin kommentti, jota kommentoin.
        <<Onneksi kuitenkin toistaiseksi vielä enemmistö yrittävää vastustaa tällaista vihan siemenen kylvöä ja peesaajat ovatkin vähemmistössä. Tälläkään palstalla ei taida olla kuin Yksi... >>

        Voin auttaa sinua hieman. Kerettiläinen-nimimerkki vihjaa, että muut tällä palstalla vastustavat vihapuheita ja että minä olen palstalla ainoa, joka kannustan vihapuheita ja vihakirjoittelua. Eiköhän väite ja vihjailu ole aika härskiä?


      • kerettiläinen-
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<No esitäpä sitten edes yhden ainoan kerran jotain ansaittua kritiikkiä juutalaisia kohtaan ilman mitään "raamatullisia" puolusteluja ja selittelyjä, niin saatan jopa uskoakin tuon.>>

        Miksi minun pitäisi esittää kritiikkiä juutalaisia kohtaan? Tekisikö se minusta sinun silmissäsi paremman ihmisen?

        # Miksi minun pitäisi esittää kritiikkiä juutalaisia kohtaan? Tekisikö se minusta sinun silmissäsi paremman ihmisen? #

        Ei, mutta se osoittaisi, että sinä todellakaan et palvo heitä, etkä aseta heitä jollekin jalustalle, vaan näet heidät samanlaisina ihmisinä kuin muutkin, joiden vääriä tekoja on lupa arvostella.

        Aivan kuten Raamatun profeetatkin tekivät.

        Mutta kuten arvelinkin ja josta asiasta olen melkoisen varma, niin sinä ET USKALLA, koska olet aivopesty näiden judaistien taholta uskomaan, että sinun pelastuksesi riippuu siitä, miten sinä suhtaudut juutalaisiin.

        Jos Kirkko julisti aikaisemmin olevansa "pelastuksen merkki", niin judaistit julistavat, että pelastuksen merkki on "juutalaisten siunaaminen", joka siis käytännössä tarkoittaa sitä, että heitä ei ole lupa arvostella tekivätpä he sitten aivan mitä tahansa.

        Säälittävää tuollainen ihmisorjuus ja taikauskoinen auktoriteettiuskovaisuus...


      • lisää.tosiasioita
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä sinulla ja kaltaisillasi juutalaisten palvojilla on osuutta asiaan?>>

        Taas asenteellinen kannanotto. Minä en ole juutalaisten palvoja, vaikka arvostankin juutalaisia. Et ole ainoa, joka suhtautuu juutalaisiin, juutalaisuuteen ja juutalaisten tapoihin negatiivisesti. Tästä syystä ei juurikaan tuoda esille sitä tosiasiaa, että Jeesus - Jeshua oli juutalainen. Hänestähän on kristikunta muovannut ei-juutalaisen, sinisilmäisen ja vaaleahiuksisen Vapahtajan, jolla ei ole mitään yhteyttä juutalaisuuteen.

        "Tästä syystä ei juurikaan tuoda esille sitä tosiasiaa, että Jeesus - Jeshua oli juutalainen."

        Geshuu oli juutalainen wannabe-messias ja joutui juutalaisten tappamaksi. Hänen seuraajansa perustivat kristinuskon, joka teki pesäeron juutalaisuuteen.


      • kerettiläinen-
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<No esitäpä sitten edes yhden ainoan kerran jotain ansaittua kritiikkiä juutalaisia kohtaan ilman mitään "raamatullisia" puolusteluja ja selittelyjä, niin saatan jopa uskoakin tuon.>>

        Miksi minun pitäisi esittää kritiikkiä juutalaisia kohtaan? Tekisikö se minusta sinun silmissäsi paremman ihmisen?

        # Miksi minun pitäisi esittää kritiikkiä juutalaisia kohtaan? #

        No eihän siihen mitään aihetta ole, he kun ovat aivan täydellisiä....suorastaan yli-ihmisiä! Toisin kuin me muut aivan "tavalliset" syntiset pulliaiset...

        Eli todistetuksi siis tuli.

        Sinä ET USKALLA esittää yhtään minkäänlaista pienintäkään kritiikkiä juutalaisia kohtaan, sillä sinä uskot oman pelastuksesi riippuvan siitä! Ja kehtaat vielä väittää, ettet mukamas palvo tai aseta juutalaisia jalustalle!

        Kuinka sokea ihminen voikaan olla?

        Eli jos se kristittyjen harha aikaisemmin kuului: "kirkko pelastaa", niin nyt se kuuluu: "juutalaisten siunaaminen pelastaa".

        Tämä harhainen kristikunta ei siis todella usko - jos nyt on koskaan tosissaan uskonutkaan - että Jeesus pelastaa. Että usko Jeesukseen yksin pelastaa.

        Milloin se on kirkko/oma seurakunta, oikea oppi, kielilläpuhuminen, sapatin viettäminen, Jumalan nimen tietäminen jne., niin judaisteille se on nyt juutalaisten siunaaminen. Juuri kukaan itseään kristittynä pitävä ei uskalla laskea omaa pelastustaan yksin Jeesuksen varaan.

        Tilanne näyttää minusta sellaiselta, että Israel saisi pystyttää vaikka keskitysleirin...en mainitse sitä ihmisryhmää nimeltä, kenelle, ettei tätä viestiä poisteta... niin tämä "Jeesusta seuraava" juutalaisia palvova kristikunta ei päästäisi pihaustakaan tätä menettelyä vastaan.

        Olenko siis väärässä, kun väitän, että uskot pelastuksesi olevan kiinni "Israelin siunaamisesta", joka käytännössä tarkoittaa, ettet voi esittää minkäänlaista kritiikkiä heitä kohtaan. Muuten uskot joutuvasi "kirotuksi".

        Rehellisenä kristittynä voit varmaankin vastata suoraan kysymykseeni? Ja muista, että valehteleminen on myös kadotukseen vievä synti.

        Eikä kannata alkaa tehtailemaan uusia aloituksia, sillä minä nostan tämän ketjun uudestaan ylös, mikäli niin teet.


      • kerettiläinen-

        Odotan vastausta.


    • Kaksi helppoa tapaa lopettaa rienaaminen tyystin:

      1. Manaat esiin sen oman jumalversiosi, jolloin kukaan ei enää uskalla sitä epäjumalaksi tituleerata ja hörhöiksi hänen seuraajiaan väittää.

      2. Rukoilet tämän rienauksen loppumista riittävän voimallisella polvirukouksella, tarvittavilla sakramenteilla ja uhraamalla neitsyen tai vastaavan.

      Näillä eväillä mennään ja pärjätään, jos jumalasi ei ole epäjumala. Muussa tapauksessa rienaaminen ja uskovaisten vähöttely on ansaittua.

      • Helppo.tunnistaa

        Jos tuo Yksi_usko olisi tosiuskova, niin hänen aikansa ei riittäisi roskapostin suoltamiseen tälle palstalla, vaan hän polvet verillä rukoilisi satujumaliaan ja lukisi Raamattuaan.
        Nyt siis tiedämme senkin, että Yksi_usko on vain trolli.


    • Kirjakääröt

      Hebr.11:1 Biblia (1776). Mutta usko on vahva uskallus niihen, joita toivotaan, ja ei näkymättömistä epäile.

    • kerettiläinen-

      # Miksi tältäkin palstalta uskovaiset on savustettu pellolle? Miksi uskovaiset eivät saata olla täällä loukkaantumatta, vaikka tämän pitäisi olla uskovaisten keskustelufoorumi? #

      Miten niin uskovaiset on ajettu pois? Onhan tällä palstalla uskovaisia kirjoittajia, mutta ilmeisesti et pidä muita kuin judaistisia uskovaisia tai adventisteja uskovaisina. Ja heistäkin ainoastaan niitä, jotka uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan.

      Eli toisin sanoen kelpuutat uskovaisiksi vain ne, jotka ovat tarpeeksi paljon samaa mieltä kanssasi.

      Eivätkä muuten kaikki uskovaiset loukkaannu ja saa niin helposti hernettä nenäänsä itsensä ja Jumalansa puolesta. Ehkä näillä "herkillä" on jotain yhteistä hyvin herkkähipiäisten muslimien kanssa, joiden täytyy itse puolustaa herkkähipiäistä ja impotenttia jumalaansa.

      • Exap

        "Miten niin uskovaiset on ajettu pois? Onhan tällä palstalla uskovaisia kirjoittajia, mutta ilmeisesti et pidä muita kuin judaistisia uskovaisia tai adventisteja uskovaisina. Ja heistäkin ainoastaan niitä, jotka uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan."

        Naulan kantaan.

        Pitäisiköhän rekata nimimerkki ihan vain sen vuoksi että saa peukuttaa näitä erinomaisia kirjoituksiasi ... ?


      • Exap kirjoitti:

        "Miten niin uskovaiset on ajettu pois? Onhan tällä palstalla uskovaisia kirjoittajia, mutta ilmeisesti et pidä muita kuin judaistisia uskovaisia tai adventisteja uskovaisina. Ja heistäkin ainoastaan niitä, jotka uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan."

        Naulan kantaan.

        Pitäisiköhän rekata nimimerkki ihan vain sen vuoksi että saa peukuttaa näitä erinomaisia kirjoituksiasi ... ?

        No niin. Sanasta miestä.


    • Yksi.rasistin.seuraaja

      Tämä on tärkeä aihe.

      • Ei ole.

        Maailmojen luoja, kaiken ennalta näkevä tai sitten olematon hyväksyy sekä rienauksen että uskonharhaisten seuraajiensa pilkkaamisen.

        Ettekö te harhaiset luota kolmiomaiseen kristinuskonepäjumalaanne ollenkaan?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1915
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1700
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      78
      1573
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1432
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      311
      1369
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1202
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1019
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      1007
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      906
    Aihe