Menee siinä kaksi raidetta. Lielahdesta eteenpäin muuttuu sekä ylöjärven että Nokian suuntaan yksi raiteiseksi.
Keskustelu Ylöjärven rautatieaseman kehittämisestä virkosi eloon marraskuussa, kun eläkkeelle siirtymässä ollut kaupunginjohtaja Pentti Sivunen nosti aiheen esille valtuuston kokouksessa. Vuosina 1981–1983 Ylöjärveltä pääsi kaukojunan kyytiin kahdesti viikossa.
Täytyy kaavassa varata tilaa kaksoisraiteelle ja leveälle moottoriliikennetielle
Pohjanmaalle päin.
Kaksoisraide Tulee Ylöjärven Läpi.
19
1400
Vastaukset
- Kaavoitus
Huomio.
- Kaavoitus
Kaavoitus paikalla. Mikä hätänä?
- Tilaa...Varattava
Päärata on rakennettava vähintään kaksiraiteiseksi Ouluun saakka, professori Jorma Mäntynen vaatii. "Väestö keskittyy, mutta elinkeinoelämä käyttää koko maata."
Lielahdessa, viitisen kilometriä Tampereen päärautatieasemasta pohjoiseen, Helsingistä Ouluun kulkeva päärata muuttuu yksiraiteiseksi. Siinä on myös Suomen tulevan kasvun tulppa, professori Jorma Mäntynen maalaa.
–Junaliikenne Tampereen ja Seinäjoen 137 kilometrin välillä ei jumita vielä, mutta hetki ei ole enää kaukana. Jos ei reagoida nyt, kohta on myöhäistä.
Ennusteiden mukaan henkilöliikenne pääradalla tulee vähintään kaksinkertaistumaan vuoteen 2030 mennessä.
Mäntysen mukaan päärata kaipaa kipeästi lisäinvestointeja. Paljon puhuttu kolmas raide Tampereelta Riihimäelle on toki välttämätön. Sekään ei yksin riitä ratkomaan junaliikenteen haasteita ja estämään myöhästymisiä.
- Kaavoitus
Tehdään kuten tilaa...varattava ehdotti. Rakentaminen alkaa 3.5.2018.
- Koneet..Töihin
Lielahden ratatulppa auki.
Junat aina myöhässä. - Tilaa..Suunnittelulle
Kannanoton mukaan seuraavaan hallitusohjelmaan on kirjattava pääradan pullonkaulojen poistaminen. Se tarkoittaa käytännössä muun muassa ratojen lukumäärän kasvattamista.
Helsingin ja Tampereen välistä rataosuutta on kehitettävä niin, että matka veisi vain yhden tunnin. Vilkkaasti liikennöidylle Tampereen ja Seinäjoen välille on rakennettava kaksoisraide. - Päärata..Leveäksi
Päärata on aivan tukkoinen.
Siksi Hesan junat liikaa myöhässä. - Anonyymi
Päärata..Leveäksi kirjoitti:
Päärata on aivan tukkoinen.
Siksi Hesan junat liikaa myöhässä.Raiderakentaminen on parasta elvytystä.
Kaavaan varauksia ajoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raiderakentaminen on parasta elvytystä.
Kaavaan varauksia ajoissa.Junat aina myöhässä, kun Parkanossa
yksi ja ainut ajolanka usein poikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junat aina myöhässä, kun Parkanossa
yksi ja ainut ajolanka usein poikki.Pitäiskö ratikka ulottaa parkanoon asti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäiskö ratikka ulottaa parkanoon asti?
Kaksoisraide Seinäjoelle asti ratkaisee
junan myöhästelyt Stadiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksoisraide Seinäjoelle asti ratkaisee
junan myöhästelyt Stadiin.Jes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksoisraide Seinäjoelle asti ratkaisee
junan myöhästelyt Stadiin.Ylöjärven raiteet ja sillat ovat ylettömän tukkoiset.
Kaivinkoneet töihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Junat aina myöhässä, kun Parkanossa
yksi ja ainut ajolanka usein poikki.Jep.
- Anonyymi
Jes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylöjärven raiteet ja sillat ovat ylettömän tukkoiset.
Kaivinkoneet töihin.Jes.
- Anonyymi
Kiskot voisi rakentaa myös tuonne soppeenmäkeen esim. Lehtovuorelle ja Dynasetille saa laittaa menee tavaraa maailmalle.
- Anonyymi
Kiskot tunneliin.
Kun on niin suppeaa.
- Anonyymi
Asema tai seisake Ylöjärven kohdalle ja lisäraide.
Paikallisjuna on parempi vaihtoehto kuin ratikka.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä423394- 361984
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301729- 161527
- 231508
- 91391
- 241377
- 141227
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781125- 221102