Siunaako Jumala niitä, jotka siunaavat Israelia?

Mitä mieltä olette, siunaako Jumala niitä, jotka siunaavat Israelia ja rukoilevat Herran oman kansan puolesta?

16

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi_uskova

      Ei siunaa sen enempää kuin niitäkään, jotka siunaavat Norjaa tai Ruotsia ja rukoilevat Herran oman kansan puolesta.

      • Mietippä mitä Raamatussa sanotaan?


      • mietippä.sitä
        Yksi_usko kirjoitti:

        Mietippä mitä Raamatussa sanotaan?

        Siellä sanotaan ..." ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi"


      • Raamatussa sanotaan:

        1 Moos 12:3
        3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."


      • Tosi_so
        Yksi_usko kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan:

        1 Moos 12:3
        3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

        Niinhän minä juuri kirjoitin: "Ei siunaa sen enempää kuin..." Tämä on suomenkieltä ja tarkoittaa, että siunaus ei ole suurempi Israelia siunaaville kuin mainittuja muita maita siunaaville. Se ei sano, ettei Jumala siunaisi. Opettele lukemaan! Se sanoo, ettei Jumala suosi Israelia siunaavia muiden maiden siunaajien kustannuksella.


      • Suomea_suomeksi
        Tosi_so kirjoitti:

        Niinhän minä juuri kirjoitin: "Ei siunaa sen enempää kuin..." Tämä on suomenkieltä ja tarkoittaa, että siunaus ei ole suurempi Israelia siunaaville kuin mainittuja muita maita siunaaville. Se ei sano, ettei Jumala siunaisi. Opettele lukemaan! Se sanoo, ettei Jumala suosi Israelia siunaavia muiden maiden siunaajien kustannuksella.

        Hah...niinpä. Vähän samanlaista lukutaidottomuutta kuin tässä taannoin tiedotusvälineillä, kun Yhdysvaltojen puolustusministeri sanoi, että Yhdysvaltojen välit eivät ole koskaan olleet paremmat kuin nyt, niin tiedotusvälineet tulkitsivat, että Yhdysvaltojen välit Suomeen ovat todella hyvät vaikka puolustusministeri vain totesi, että ne ovat nyt enintään yhtähyvät kuin joskus parhaaseen aikaan.


      • mietippä.sitä kirjoitti:

        Siellä sanotaan ..." ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi"

        <<" ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi">>

        MIstähän tuossa mahtaa olla kyse? Laitetaan koko luku, jotta ymmärtäisit. Voin kyllä selventääkin. Sinun seurakunnassasi on väärän opin opettajia, joiden tähden Raamatun totuus tulee häväistyksi. Mietippä sopisiko tuo sinunkin kommenttiisi, kun olit vääristellyt Jumalan sanaa?

        2 Pietari 2:1-2
        1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon. 2 Heidän irstasta menoaan lähtevät monet seuraamaan, ja näiden takia totuuden tie tulee häväistyksi.


      • JuutalaistenPalvojat
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<" ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi">>

        MIstähän tuossa mahtaa olla kyse? Laitetaan koko luku, jotta ymmärtäisit. Voin kyllä selventääkin. Sinun seurakunnassasi on väärän opin opettajia, joiden tähden Raamatun totuus tulee häväistyksi. Mietippä sopisiko tuo sinunkin kommenttiisi, kun olit vääristellyt Jumalan sanaa?

        2 Pietari 2:1-2
        1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon. 2 Heidän irstasta menoaan lähtevät monet seuraamaan, ja näiden takia totuuden tie tulee häväistyksi.

        "Mietippä sopisiko tuo sinunkin kommenttiisi, kun olit vääristellyt Jumalan sanaa?

        2 Pietari 2:1-2
        1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon. 2 Heidän irstasta menoaan lähtevät monet seuraamaan, ja näiden takia totuuden tie tulee häväistyksi."

        Mietipä itse, sopisiko tämä myös nykyiseen Israelin kansaan, jota itse aivan kritiikittömästi palvot?

        Siis:
        1) Israelin kansan keskuudessa
        2) esiintyi myös vääriä profeettoja
        3) samoin on teidänkin joukkoonne
        4) ilmestyvä vääriä opettajia
        5) he salakuljettajat keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja
        6) jopa kieltävät Herransa, joka on ostanut heidät omikseen
        7) pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon
        8) heidän irstasta menoaan lähtevät monet seuraamaan
        9) näiden takia totuuden tie tulee häväistyksi

        Meinaatko, että tänä päivänä Israelin kansan keskuudessa ei lainkaan esiinny vääriä profeettoja ja tuhoisia harhaoppeja?

        Israelin kansako ei mielestäsi kiellä Herraansa?

        Israelin kansako ei ole saattanut itseään tuhoon?

        Israelin kansako ei harrasta mitään haureutta - ei lihallista, eikä varsinkaan hengellistä?

        Israelin kansako ei ylpeydellään sekä nykyisellä tuhoisalla sotimisellaan ja USA:n lobbaamisellaan ole saattanut totuuden tietä häväistyksi?

        Menisit joskus itseesi!


      • mietippä.sitä

        Yksi_uskolle funtsittavaa...


      • JuutalaistenPalvojat kirjoitti:

        "Mietippä sopisiko tuo sinunkin kommenttiisi, kun olit vääristellyt Jumalan sanaa?

        2 Pietari 2:1-2
        1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon. 2 Heidän irstasta menoaan lähtevät monet seuraamaan, ja näiden takia totuuden tie tulee häväistyksi."

        Mietipä itse, sopisiko tämä myös nykyiseen Israelin kansaan, jota itse aivan kritiikittömästi palvot?

        Siis:
        1) Israelin kansan keskuudessa
        2) esiintyi myös vääriä profeettoja
        3) samoin on teidänkin joukkoonne
        4) ilmestyvä vääriä opettajia
        5) he salakuljettajat keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja
        6) jopa kieltävät Herransa, joka on ostanut heidät omikseen
        7) pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon
        8) heidän irstasta menoaan lähtevät monet seuraamaan
        9) näiden takia totuuden tie tulee häväistyksi

        Meinaatko, että tänä päivänä Israelin kansan keskuudessa ei lainkaan esiinny vääriä profeettoja ja tuhoisia harhaoppeja?

        Israelin kansako ei mielestäsi kiellä Herraansa?

        Israelin kansako ei ole saattanut itseään tuhoon?

        Israelin kansako ei harrasta mitään haureutta - ei lihallista, eikä varsinkaan hengellistä?

        Israelin kansako ei ylpeydellään sekä nykyisellä tuhoisalla sotimisellaan ja USA:n lobbaamisellaan ole saattanut totuuden tietä häväistyksi?

        Menisit joskus itseesi!

        <<Mietipä itse, sopisiko tämä myös nykyiseen Israelin kansaan, jota itse aivan kritiikittömästi palvot?>>

        Ensiksikin minä en palvo Israelia vaan Jeesus - Jeshuaa. Toiseksi on muistettava, että Jeesus - Jeshua oli myös juutalainen. Kolmanneksi on muistettava, että juutalaiset ovat Jumalan oma ja aivan erityinen kansa. Neljänneksi on muistettava, että Jumala ei ole hylännyt kansaansa.

        Room. 11:1
        Jumala ei ole hylännyt kansaansa
        1 Kysyn siis: ei kai Jumala ole hylännyt omaa kansaansa? Ei toki! Olenhan minäkin israelilainen, Abrahamin jälkeläinen, Benjaminin heimoa.


    • ymmälläni

      Miten olematon voisi siunata yhtään mitään?

      • Pöhhöhh

        Yritätkö sanoa, että rukoilijat eivät voisi siunata ketään kun heitä ei ole? Taidat puhua puutaheinää.


    • Her-Jumalan-valinta

      Rm 9:-> ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
      Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan:
      "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"; se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi. Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika."
      Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekalle, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästä Iisakista; ja ennen kuin kaksoset olivat syntyneet ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin - että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden - sanottiin hänelle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa", 
      niinkuin kirjoitettu on:
      "Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin." Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."  Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

      4 Ms 24:-> Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa. Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!" Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa.

      • kerettiläinen-

        # Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa! #

        # Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä EIVÄT KAIKKI NE, JOTKA OVAT ISRAELISTA, OLE SILTI ISRAEL, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan:
        "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"; se on: EIVÄT ne, jotka LIHAN PUOLESTA ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, VAAN LUPAUKSEN LAPSET, ne luetaan siemeneksi.#

        Ga.4
        21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
        22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
        23 Mutta o r j a t t a r e n poika oli syntynyt LIHAN MUKAAN, v a p a a n taas LUPAUKSEN VOIMASTA.
        24 Tämä on KUVANNOLLISTA PUHETTA; nämä naiset ovat KAKSI LIITTOA: toinen on Siinain vuorelta, joka SYNNYTTÄÄ ORJUUTEEN, ja se on Haagar;
        25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen.
        26 Mutta SE JERUSALEM, joka YLHÄÄLLÄ on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
        28 Ja TE, veljet, olette LUPAUKSEN LAPSIA lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
        29 Mutta niinkuin LIHAN MUKAAN syntynyt silloin vainosi HENGEN MUKAAN syntynyttä, niin nytkin.
        30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

        Edellinen ei mielestäni kaipaa edes selityksiä, kun sen lukee ajatuksen kanssa.


      • kerettiläinen-

        Mikä on se ISRAEL, jota kristittyjen tulisi siunata?

        Jokin valtio Lähi-Idässä?
        Jokin kansa, jota syntyperänsä puolesta juutalaisiksi/israelilaisiksi kutsutaan?

        Vastaus löytyy Raamatusta.

        Hebr.11
        8 USKON kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
        9 USKON kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
        10 sillä hän odotti SITÄ KAUPUNKIA, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
        11 USKON kautta sai Saarakin (huom. HEDELMÄTÖN) voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut LUPAUKSEN.
        12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
        13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
        14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä ISÄNMAATA.
        15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
        16 mutta nyt he pyrkivät PAREMPAAN, se on TAIVAALLISEEN. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä HÄN ON VALMISTANUT HEILLE KAUPUNGIN.

        Mikä tämä kaupunki/isänmaa on?

        Gal.4:26
        Mutta SE JERUSALEM, joka YLHÄÄLLÄ on, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.


    • Shimon.Elohim

      Kun siunaus Israeliin vilahtaa niin sekelit tilille kilahtaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      92
      3970
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2132
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1658
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1524
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      316
      1489
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1391
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      125
      1274
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1273
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1249
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1097
    Aihe