Pitääkö olla kastettu, jotta pelastuisi?

Mitä mieltä olette? Pitääkö olla kastettu, jotta pelastuisi vai voiko pelastua ilman kastettakin?

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä on mielenkiintoinen Michael Brownin video, jossa hän käsittelee aihetta. Siis pitääkö välttämättä olla kastettu, jotta pelastuisi vaan voiko pelastua ilman kastettakin?

      https://www.youtube.com/watch?v=5D6ErrIGal4

    • eräsajatus

      Brownin videoa minulla ei ole linkittää, mutta jos lainaus Raamatusta käy, niin

      Matt. 25:31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
      34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
      35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
      36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
      37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
      38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
      39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
      40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

      Vaikuttaako tämän perusteella siltä, että "lampaat" olisivat kastettuja Jeesuksen opetuslapsia?

      • <<Vaikuttaako tämän perusteella siltä, että "lampaat" olisivat kastettuja Jeesuksen opetuslapsia? >>

        Olet oikeassa. Meidän tehtävämme on hyväntekeväisyys eli käydä katsomassa sairaita ja vanhuksia ja myös avustustoiminta.

        Mutta jos palataan aloitukseen eli siihen, miten tärkeää on kaste. Ainakin lut.kirkko pitää kastetta niin tärkeänä, että lapset kastetaan jo vauvana, vaikka eivät vielä kasteesta mitään edes ymmärrä. Seurakunnat, joilla on aikuiskaste, opettavat, että joka kastetaan se pelastuu. Laitetaan vielä Raamatun tekstiä mukaan.

        Apt 2:38
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Mutta miten on niiden kanssa, jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesus - Messiaasta? Entä niiden kohdalla, joilla ei ole mahdollista käydä kasteella?


      • kerettiläinen-
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Vaikuttaako tämän perusteella siltä, että "lampaat" olisivat kastettuja Jeesuksen opetuslapsia? >>

        Olet oikeassa. Meidän tehtävämme on hyväntekeväisyys eli käydä katsomassa sairaita ja vanhuksia ja myös avustustoiminta.

        Mutta jos palataan aloitukseen eli siihen, miten tärkeää on kaste. Ainakin lut.kirkko pitää kastetta niin tärkeänä, että lapset kastetaan jo vauvana, vaikka eivät vielä kasteesta mitään edes ymmärrä. Seurakunnat, joilla on aikuiskaste, opettavat, että joka kastetaan se pelastuu. Laitetaan vielä Raamatun tekstiä mukaan.

        Apt 2:38
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Mutta miten on niiden kanssa, jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesus - Messiaasta? Entä niiden kohdalla, joilla ei ole mahdollista käydä kasteella?

        # Olet oikeassa. Meidän tehtävämme on hyväntekeväisyys eli käydä katsomassa sairaita ja vanhuksia ja myös avustustoiminta. #

        Tässähän on selitys siihen, miksi mielestäsi palstalla on niin vähän uskovaisia. Hehän ovat TIETENKIN harjoittamassa hyväntekeväisyyttä ja avustustoimintaa sekä katsomassa sairaita ja vanhuksia...! Ei heillä ole aikaa istuskella täällä "pyöreän pöydän" ääressä keskustelemassa jumalattomien ja vääräuskoisten kanssa.

        Kuinka tällainen ei tullut lainkaan mieleesi?

        Kaikilla ei tietenkään ole tuollaisiin Jeesuksen mainitsemiin asioihin aikaa, vaan he kokevat sydämenasiakseen katsella lähinnä raamatullisia Youtube videoita ja kirjoittelevat sitten näiden pohjalta aloituksia keskustelupalstolle sekä linkkejä näihin raamatullisiin videoihin.

        Myös kalentereiden askartelu ja telttamajojen rakentelu vie oman aikansa, mutta onpahan sentään lapsilla hauskaa, mikä on tietenkin myös erittäin hyvä ja tärkeä raamatullinen juttu, vaikkakaan siitä eivät Jeesus ja apostolit mitään maininneetkaan.

        Myös sopivan sofarin etsiskeleminen netistä on erittäin tärkeä juttu, jotta kolmen enkelin sanomaa voidaan julistaa suureen ääneen. Vähän kun töräyttää välillä torveen, niin kyllä se herättää huomiota ja kuuluu kauas ja uteliaat tulevatkin juoksujalkaa kuuntelemaan, että mikäs tärkeä sanoma heille onkaan julistettavana.


    • jooeijeesusta

      Moni pelastuu ainakin pelastusliiveillä, kelluntapuvulla, turvavöillä sekä kypärällä.
      Luottakamme niihin jatkossakin.
      Toisinaan yökaste pelastaa, lähinnä kuivuudesta kärsiviä kasveja ja pieniä eläimiä.
      Itse kastaudun suihkussa päivittäin, usein voi sanoa että se pelastaa päivän. Loitsuja ei tarvita mutta laulaa toki voi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe